Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scherm telefoon kapot, wat zouden jullie doen?

<<

Anoniem159

Bericht 28 Apr 2016 13:03

Scherm telefoon kapot, wat zouden jullie doen?

Ik heb een LG G3, sinds december 2014, toen heb ik er 360 euro voor betaald. Ik was er echt ontzettend tevreden mee, maar heb er gisteren een mokje precies bovenop laten vallen en nu is het scherm kapot.
De telefoon is nu nog te koop voor 255 en een nieuw scherm kost 150.
Ik weet echt even niet wat wijsheid is, wat zouden jullie doen? Repareren of een hele andere telefoon kopen?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Apr 2016 13:19

Re: Scherm telefoon kapot, wat zouden jullie doen?

Lastig! Ik zou denk ik een nieuwe kopen, je hebt hem al bijna twee jaar en ik vind het na zo'n 'lange' tijd niet meer het geld van het repareren waard. Tenzij je het goedkoper kunt laten doen, mijn iPhone heb ik volgens mij voor 75 euro laten repareren een paar jaar terug.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Apr 2016 13:22

Re: Scherm telefoon kapot, wat zouden jullie doen?

Mijn telefoons zijn meestal wel op hun einde na twee jaar intensief gebruik dus ik ga dan voor een nieuwe. Maar dat kost wel in één keer meer inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 28 Apr 2016 13:35

Re: Scherm telefoon kapot, wat zouden jullie doen?

Een vriendin had twee dagen een nieuwe mobiel toen die viel en het scherm kapot was. Uiteindelijk heeft ze de gehele reparatiekosten op de inboedelverzekering kunnen verhalen, mss is dat een optie?
<<

Anoniem168

Bericht 28 Apr 2016 14:13

Re: Scherm telefoon kapot, wat zouden jullie doen?

Telefoons worden erop gemaakt om na zo'n twee jaar wel een beetje 'op' te raken dus ik zou misschien nog een paar maanden uitzitten met een gebroken scherm (mits hij nog wel enigszins bedienbaar is) en dan een nieuwe kopen. Ervan uitgaande dat je een abbo hebt. Heb je dat niet zou ik nu meteen een nieuwe kopen, alleen als je hem ergens veel goedkoper kunt laten repareren, zoals Elliot zegt, zou ik het misschien nog wel doen. En altijd even je verzekering checken inderdaad! Wie weet vergoeden ze nog iets!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 28 Apr 2016 14:37

Re: Scherm telefoon kapot, wat zouden jullie doen?

Inderdaad even zoals Kiwi zegt kijken of het niet onder je inboedelverzekering valt.

Is hij nog te gebruiken met kapot scherm? Zou er zelf geen 150 euro aan uitgeven namelijk.

En als je beetje handig bent kan je hem ook zelf vervangen. Nieuw scherm is misschien 10 of 20 euro via ebay.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 28 Apr 2016 23:17

Re: Scherm telefoon kapot, wat zouden jullie doen?

Ik vind een telefoon na 2 jaar echt niet 'op'. Daarbij is deze telefoon van dec. 2014 en dus nog geen 1,5 jaar oud. Ik zou kijken vor hoeveel ze nog 2e hands verkocht worden en op basis daarvan bepalen of je em nog wilt laten repareren. Ook ever googlen naar een goedkoop adresje. Als je zelf liever een nieuwe wilt dan zou je ook eerst kunnen kijken wat er voor wordt geboden op marktplaats met kapot scherm. Er zijn genoeg mensen die die dingen opkopen omdat ze em zelf goedkoop kunnen repareren en weer door verkopen.
<<

Anoniem161

Bericht 29 Apr 2016 06:36

Re: Scherm telefoon kapot, wat zouden jullie doen?

Kijk op ebay. Een scherm uit China kost maar een paar euro. Als je op youtube kijkt, weet je hoe je hem moet vervangen. In het verleden al eens gedaan met een iphone.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 29 Apr 2016 08:16

Re: Scherm telefoon kapot, wat zouden jullie doen?

Ik denk dat ik een nieuwe zou kopen. In ieder geval niet een nieuw scherm kopen voor €150, dat vind ik in verhouding wel erg duur. Dus als je het zelf kunt vervangen zou ik dat overwegen en anders een nieuwe kopen.
<<

Anoniem159

Bericht 29 Apr 2016 09:26

Re: Scherm telefoon kapot, wat zouden jullie doen?

Bedankt voor jullie reacties.

Hij is inderdaad nog lang geen 2 jaar oud, als dat zo zou zijn had ik repareren niet eens overwogen.
Ik weet het nog steeds niet echt, mis hem wel echt want het scherm reageert dus ook niet meer op aanrakingen.

Ik vond deze qua kwaliteit gewoon echt vergelijkbaar met de Iphone 6 van mijn man, dus weet echt even niet wat ik anders voor toestel zou moeten nemen, jullie nog aanraders? ;-)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 29 Apr 2016 09:36

Re: Scherm telefoon kapot, wat zouden jullie doen?

Dan zou ik het sowieso zelf proberen te repareren. Dan moet je niet alleen het glas kopen maar ook het scherm er achter. Lukt het niet dan kan je altijd je telefoon nog laten repareren of een nieuwe kopen. Is een risico van nog geen 10 euro.
http://m.ebay.com/itm/NEW-LCD-Display-S ... nav=SEARCH

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers