Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag NS dagkaart

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 28 Apr 2016 09:23

Vraag NS dagkaart

Ik heb een NS dagkaart gekocht bij de AH. Mag je doordeweeks pas mee reizen vanaf 09.00 uur. Nou vertrekt de trein die ik wil hebben om 08.58... Wie weet in hoeverre zo'n wegwerpkaart ook de tijd van inchecken registreert? Kom ik in de problemen hiermee of is het ok zolang ik maar na 09.00 uur word gecontroleerd?

Ik ga naar de Efteling en dan maakt een halfuur extra echt wel uit. :redface:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Apr 2016 10:08

Re: Vraag NS dagkaart

De incheckt tijd bepaald de reissom bij een 40% kortingskaart.
Bij een dagkaart lijkt het mij logische dat er een blokkade zit dat je niet voor 9.00 kan inchecken.
Bij mijn ouders in het dorp vertrekken de treinen om 1 minuut over, dus als we voor 9 uur incheckte betaalde we de volle mep ipv gebruik te maken van de kortingskaart.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 28 Apr 2016 12:12

Re: Vraag NS dagkaart

Lijkt me dat als er al een blokkade op zit, deze een kwartier ofzo voor 9 uur er af moet zijn. Anders heb je toch nooit genoeg tijd om de eerste treinen net na 9 uur te halen? Op een klein station misschien wel, maar als het station is afgesloten met poortjes, wordt het al lastiger.


Edit:
Vind net dit antwoord op de site van de NS;
Gemarkeerd als antwoord op 13 Apr 2015, 10:35

Beste EliseM, welkom op het forum! Zoals je al aangeeft hanteren wij inderdaad een marge van vijf minuten voor het inchecken. 's Ochtends houdt dit in dat je vanaf 08.55 al gebruikt kunt maken van het reizen in de daluren. Eigenlijk geldt deze marge echt alleen voor het inchecken, zodat je daarna genoeg tijd hebt om naar je trein te lopen - die ná 09.00 uur vertrekt. Maar geen zorgen; we knijpen vaak een oogje toe en vinden het prima als je de trein van 8.58 neemt, dus ook met het Blokker kaartje.

Fijne reis alvast! Ik heb je topic verplaatst naar Acties en uitjes.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 28 Apr 2016 12:56

Re: Vraag NS dagkaart

Thnx Sawadee!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 29 Apr 2016 07:12

Re: Vraag NS dagkaart

Ik ben er wel eens op aangesproken dat ik mijn moeder meenam op een dalkaartje met de trein van 8:58. In de tijd van de echte kaartjes. Het is dus maar net wie je treft.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marin, Papillio