Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lang last van stuitje, na bevalling?

<<

Anoniem281

Bericht 14 Apr 2016 19:33

Lang last van stuitje, na bevalling?

Wat is 'normaal', qua pijn aan de stuit? Ik weet dat ik ongeduldig ben, hoor, ik ben pas 3 hele dagen thuis natuurlijk... Maar omdat ik me verder echt heel goed voel, op die stomme stuit na, hoop ik dat die ook snel voorbij gaat. 't Zit me namelijk goed in de weg! :/ De spierpijn ebt al weg, hechtingen zijn ruk, maar goed, welke hechting niet? Dus 't komt neer op die verrekte stuit waardoor ik als een speciaal persoon overeind moet komen van de bank, stoel, bed etc. Frustraties alom.

Ik ga proberen om geduld te hebben, maar hoe lang hadden jullie er echt dagelijks last van?
<<

Anoniem315

Bericht 14 Apr 2016 19:47

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Ik heb dat hele stuitje nooit gevoeld. Wel een broos gevoel in het bekken, dat duurde een paar weken ofzo.

Heeft je kraamhulp geen goed advies?
Fijn dat het verder zo goed gaat!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Apr 2016 19:47

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Dagelijks een week of 2/3 geloof ik. Helemaal geen last meer dat is nog niet voor gekomen. Ik heb er nog steeds last van als ik te lang op harde houten stoelen zit
2015 💙
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 16:48

Bericht 14 Apr 2016 19:48

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Wat vervelend! Ik heb beide keren geen pijn aan mijn stuitje gehad. Ik hoop voor je dat het snel overgaat en wat fijn dat je je verder wel al L goed voelt!
<<

Anoniem281

Bericht 14 Apr 2016 19:51

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Oh kak ik dacht dat 't normaal was haha! Hm hopelijk is 't dan gewoon snel over. Heb eventjes gegoogle'd maar vond die antwoorden niet leuk (kneuzingen, breuken?! Maandenlang pijn..) dus heb 't weg geklikt.

Kraamverzorgster zegt alleen dat ik rustig aan moet doen... maar ik vind 't lastig daar naar te luisteren, merk ik. We hebben ook niks voor 't arme kind te doen eigenlijk :') Maar echt een oplossing is er niet, maar 't is ook nog heel gevoelig allemaal natuurlijk.
<<

Anoniem 179

Bericht 14 Apr 2016 19:52

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Kun je m gekneusd of gebroken hebben? Ik had een paar jaar geleden een bijna botsing met de fiets waarbij ik hard op het zadel terecht kwam, daar heb ik toen maanden flink last van gehad.

Na elke bevalling heb ik ook af en toe zeurende pijn gehad. Nu ook nog soms, niet heel hinderlijk ofzo, maar voel het wel. Baby acht maanden nu.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Apr 2016 19:58

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Fijn dat je je verder zo goed voelt Bazz!! Geen ervaring met in de weg zittende stuitjes 'helaas'...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 14 Apr 2016 19:58

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Hm vriend merkt op dat 't mss ook helpt als ik overdag ga liggen, i.p.v. eigenwijs blijven zitten beneden. Ik vind 'm bijdehand, maar ga 't wel proberen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Apr 2016 20:00

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Collega van me heeft haar stuitje gebroken tijdens de bevalling en heeft hier heel lang last van gehad, dus ik zou het wel even goed laten checken! Sterkte!
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Apr 2016 20:07

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Ik kreeg de opdracht om echt de eerste 6 weken echt rustig aan te doen en de eerste week echt zo min mogelijk zware dingen.
2015 💙
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 14 Apr 2016 20:08

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Ik heb er wel een week of 10 last van gehad.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 14 Apr 2016 20:22

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Ik heb er ongeveer 4 maanden last van gehad.
Mijn verloskundige vertelde dat er na 6 maanden verbetering moet zijn anders naar een fysio.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Apr 2016 20:42

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Bazinga schreef:Hm vriend merkt op dat 't mss ook helpt als ik overdag ga liggen, i.p.v. eigenwijs blijven zitten beneden. Ik vind 'm bijdehand, maar ga 't wel proberen.



Wat irritant van je stuitje! Heb er geen ervaring mee, maar hoop dat het snel over is.
Over je quote kan ik het alleen maar eens zijn met je vriend. Ik wilde ook niet luisteren en rusten, maar ben wel 1,5 jaar oververmoeid geweest naderhand.
Pak echt je rust. Ondanks dat het (nu) goed gaat, heeft je lijf het nodig
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Apr 2016 20:58

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Ik heb er nog steeds last van..
Mijn schoonmoeder heeft het na 30 jaar nog. Dat hoop ik toch niet te halen.

En inderdaad Baz.. rusten op bed! Plat.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem239

Bericht 14 Apr 2016 22:31

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Ik heb 4 maanden heel veel pijn gehad aan mn stuitje. Daarna ging het langzaam beter. Nu na 4 jaar heb ik soms nog steeds last als ik lang op de grond zit. Mn stuitje was zeker gekneusd maar misschien ook wel gebroken, nooit een foto laten maken.

Ik was erg bang op herhaling bij de 2e maar daar geen last gehad.

Mij werd geadviseerd om beter op een stevige ondergrond te zitten ipv zacht. En de vk raadde ook een chiropraktor aan maar dat heb ik nooit gedaan.

Succes! Het is echt een hele vervelende pijn.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 14 Apr 2016 23:16

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb een ruim jaar last gehad van m'n stuitje... Vooral zitten op een harde stoel of fietsen deed onwijs pijn bij het opstaan. Ik kon soms niet eens van de fiets af komen.

Een paar maanden terug ben ik naar de osteopaat geweest en na de eerste behandeling en wat oefeningen was het eigenlijk al over. Ik fiets nu zo 18km heen en 18km terug naar huis zonder pijn
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Apr 2016 05:07

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Dit is al helemaal geen succesverhaal, na 4,5 jaar nog steeds pijn aan mijn stuitje met fietsen. Huisarts had geen tips, maar ik lees dat pluis goede ervaringen heeft bij de osteopaat. Misschien daar maar eens een afspraak maken..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem261

Bericht 15 Apr 2016 10:12

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Ook hier duurt het lang, nu 3,5 jaar (na de geboorte van de oudste) pijn. Het wordt heel langzaam wel minder, of ik raak eraan gewend, dat kan ook haha.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 15 Apr 2016 14:34

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Ik heb ook mijn stuitje gekneusd na deze bevalling. Ik kon gewoon totaal niet zitten dus ik lag veel, of ik hing heel onhandig in de fauteuil. Nu kan ik wel best goed zitten maar het is nog gevoelig. Vooral met opstaan uit een stoel of bank doet het pijn. Zo te lezen kan dit dus nog lang duren, dan ga ik ook naar een osteopaat heb ik besloten.

Succes Baz, het wordt de komende tijd wel minder denk ik, dus er is hoop!
<<

Anoniem281

Bericht 18 Apr 2016 17:47

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Oh ja k was dit topic even vergeten, maar ik ben erachter gekomen dat de stuit hoger zit dan waar ik pijn heb :') Ja, ik weet 't, komt lekker dom over... Maar goed, ik heb 't vanmiddag wel even aan een verloskundige gevraagd tijdens m'n controles, maar die kon me ook niet echt helpen, omdat ongemak en zelfs pijn na een zwangerschap niet ongewoon is. Kwam er een beetje op neer dat ík ongewoon ben, omdat ik twee dagen na thuiskomst gewoon stond te koken e.d. Ik blijf te druk bezig, terwijl m'n downunder moet genezen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Apr 2016 18:33

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Herkenbaar Baz, ik was ook te snel weer bezig. Maar het is zo verleidelijk. Misschien kom je nu meer aan je rust toe?! Er is niet veel te doen verder in het ziekenhuis. Behalve voor Tobias zorgen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 18 Apr 2016 20:24

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Ik heb al 4 jaar last van mijn stuitje, niet door de bevalling dus maar ik kreeg het zomaar. 4 jaar geleden had ik zoveel last dat lang zitten pijn deed en fietsen zo pijnlijk was dat dat niet meer ging. Toen ik een speciaal zadel voor mijn fiets aan heb geschaft kon ik wel weer fietsen zonder pijn (misschien een tip Steep, het was duur maar ik ben zo blij dat ik weer zonder pijn kan fietsen). Langzaam aan werd de pijn steeds minder maar ik heb nog steeds periodes dat het weer terug komt. De huisarts kon hierin niks voor me betekenen maar nu ik hier goede ervaringen met een osteopaat lees ga ik dat misschien nog eens proberen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 28 Apr 2016 11:28

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Ik had na mijn bevalling ook heel veel last van mijn stuitje. Mij is verteld dat het maar 1x voorkomt en dit bij volgende bevallingen niet meer aan de orde zou moeten zijn. Ik weet dat ik vroeger met rolschaatsen een paar keer flink gevallen ben en daar schijnt het mee te maken hebben gehad, met zo'n bevalling schiet dan blijkbaar alles weer goed op z'n plek.
Ik heb er een week of 6 echt heel veel last van gehad, daarna werd het gelukkig minder.
<<

Anoniem272

Bericht 28 Apr 2016 21:58

Re: Lang last van stuitje, na bevalling?

Hier bij T. ook een week of zes zulke pijn gehad. Kwam volgend de VK doordat hij een sterrenkijker was.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers