Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar auto verkopen

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Apr 2016 17:12

Waar auto verkopen

Wij gaan 1 auto verkopen. Maar waar kan je dat het beste doen

Marktplaats liever niet omdat je daar moet betalen

Dus waar wel. En hoe bereken je de prijs voor de auto
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 23 Apr 2016 17:27

Re: Waar auto verkopen

Wij hebben onze auto's aangeboden op Speurders, Autoscout24 en dus Marktplaats. Marktplaats werkte voor ons altijd het beste. Via Autoscout24 kregen we regelmatig reacties van mensen uit Rusland en Polen die de auto wilden importeren. Hier zijn we nooit op in gegaan. Speurders gaat ook redelijk goed, maar de meeste reacties kregen we dus toch via Marktplaats.

Delen op Facebook zorgde bij ons ook voor reacties.

Wij keken op bovengenoemde sites naar een vergelijkbare auto met ongeveer dezelfde kilometers en, wanneer er veel van dat type opstonden, wat de prijs was van auto's in de omgeving. Hierop baseerden wij de prijs.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Apr 2016 18:10

Re: Waar auto verkopen

Marktplaats hoek van je woonplaats en omgeving op Facebook
Gewoon delen op Facebook
Toch op Marktplaats

En de prijs zoals Katrien zegt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Apr 2016 19:01

Re: Waar auto verkopen

Ah oké toch marktplaatst haha. Zal eens zoeken naar zelfde type auto's voor de prijs
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 24 Apr 2016 10:07

Re: Waar auto verkopen

Ik zou toch ook marktplaats zeggen. Je moet wel betalen voor een advertentie in die rubriek, maar er kijken heel veel mensen op marktplaats en als je de auto zo verkoopt maken die paar euro voor een advertentie ook weinig meer uit.

Mijn broertje, zijn zwager en zijn schoonvader doen voor de hobby veel met auto's en onderdelen en zoeken zelf veel via marktplaats. Als ze wat aan te bieden hebben gaat dat er vaak ook op. Zelf heb ik mijn vorige auto via MP verkocht, was een sloopauto door kapotte motor en toch 180 euro voor gekregen!

En mijn huidige auto ook gevonden via marktplaats.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Apr 2016 12:45

Re: Waar auto verkopen

Hmm ik zit even te zoeken en zie dat de meeste auto's zelfde jaartal en aantal km voor €650 verkocht worden. Dat is nog best veel.

Hoeveel zouden jullie geven voor een auto uit 1994
Met nieuwe remmen erop. Nieuwe accu, dynamo 4 goede banden. Merk opel corsa

En zou het uitmaken dat de apk nog tot juni geldig is. Hij komt wel door de keuring heen nog.
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 25 Apr 2016 13:38

Re: Waar auto verkopen

Ik zou het gewoon proberen! Ik heb zelf ruim een jaar terug een Corsa gekocht via Marktplaats. Bouwjaar 1996, vierdeurs, iets van 180.000km op de teller, banden en dat soort dingen in orde en toen nog ongeveer half jaar tot de volgende APK. Ik heb daar toen 630 euro voor betaald. De eigenlijke vraagprijs was 800 euro, maar ze wilden er snel vanaf en de schoonvader van m'n broertje (die heeft er verstand van) zag nog wat kleine minpuntjes en heeft zo die prijs voor me geregeld. Dus je zou ook kunnen proberen ietsje hoger in te zetten (ook weer niet te hoog natuurlijk), want vaak proberen mensen nog wat van de prijs af te krijgen.
<<

Anoniem173

Bericht 25 Apr 2016 13:53

Re: Waar auto verkopen

Het feit dat de APK nog maar tot juni geldig is vind ik een groot nadeel. Je koopt dan eigenlijk een auto die over een maand al niet meer mag rijden. Ik zou als ik jullie was de keuring laten doen (als je alleen APK hoeft te betalen is dat 20 euro). Dan kun je er denk ik wel 500 euro voor betalen. Maar ik zou persoonlijk nooit 650 betalen voor een auto van 22 jaar oud die nog een maand APK heeft
<<

Patsy

Bericht 25 Apr 2016 14:46

Re: Waar auto verkopen

Bugel schreef:Het feit dat de APK nog maar tot juni geldig is vind ik een groot nadeel. Je koopt dan eigenlijk een auto die over een maand al niet meer mag rijden. Ik zou als ik jullie was de keuring laten doen (als je alleen APK hoeft te betalen is dat 20 euro). Dan kun je er denk ik wel 500 euro voor betalen. Maar ik zou persoonlijk nooit 650 betalen voor een auto van 22 jaar oud die nog een maand APK heeft


Eens, ik zou ook de auto eerst laten keuren voordat ik hem te koop zou zetten.

Ik zou sowieso nooit een auto bij een particulier kopen die nog gekeurd moet worden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Apr 2016 15:57

Re: Waar auto verkopen

bedankt. Ik ga eerst de auto laten keuren. Moeten toch nog wachten op de auto van de zaak.
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron