Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer 2012 mama's

<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 04 Okt 2013 18:08

Re: Zomer 2012 mama's

Hallo meiden,

Hier ook een klimaapje :D

Jezzie, wat knap dat ze een paar stapje los heeft gelopen.

Maddie, jullie meisje is dus een echte babbeltante :) luuk babbelt wel heel veel maar kan er nog niet echt veel woorden uithalen.

Muppet, ook hier een dikke :hug: voor jou.

Hier gaat alles goed. Luuk krijgt er weer wat kiezen door, daar heeft hij wat last van maar verder gaat het prima.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Okt 2013 18:10

Re: Zomer 2012 mama's

Dankje Amber, das lief! Het is gewoon dikke pech, wij zijn bijna nooit ziek en L was ook nog nooit ziek geweest, zul je net zien :(
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:37

Bericht 04 Okt 2013 19:28

Re: Zomer 2012 mama's

Wat goed Jezzie! Zal nu dan wel snel gaan met lopen.

Muppet, beterschap wat vervelend dat jullie vakantie zo is afgelopen.

Maddie en Amber leuk dat jullie voor een tweede gaan. Hoe wij er nu in staan zouden we zomer 2014 voor een tweede willen gaan.
Hoop voor jullie dat het gauw raak mag zijn.

Amber, is een avent oefenbeker niet iets om te proberen. E. drinkt daar sinds een paar weken uit en dat gaat echt goed.

Hier gaat alles goed! E. is echt heel ondeugend en enorm aan het uitdagen. Maar ook heel lief ze kroelt ineens heel veel en af en toe komt ze bij je en krijg je een kus of een dikke kroel, heel schattig. En klimmen doet ze ook overal op. Achter bij ons heb je een pleintje met een glijbaan. Daar klimt ze dan zelf omhoog en glijdt dan naar beneden en geweldig dat ze het vind.
En lopen wordt nu rennen, met haar op stap gaan wordt steeds lastiger want ze wilt niet te lang in de buggy en als ze mag lopen dan schiet ze alle kanten op. Wil echt haar eigen gang gaan wat niet altijd kan en ze dan erg boos wordt als ze weer de buggy in moet.
En sinds een paar weken slaapt ze ook nog maar 1x.
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 04 Okt 2013 19:48

Re: Zomer 2012 mama's

Smooch, die beker heb ik ook, maar vind hij ook lastig. Maar ik heb van de week van mijn zus de goedkoopste en simpelste tuitbeker van de ikea gekregen en die gaat goed! Zo goed dat er meteen al een fles melk af is nu. Best komisch eigenlijk heb echt voor tientallen euros aan allerlei verschillende bekers thuis en de meest goedkopd beker werkt haha.

Wat gaat je meisje snel met haar ontwikkeling, erg leuk!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Wennes

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 04 Okt 2013 19:48

Bericht 04 Okt 2013 20:02

Re: Zomer 2012 mama's

Hoi Meiden,

Mag ik hier af en toe ook weer eens komen kletsen?
Het is lang geleden en ik heb het echt super druk! Ik ben inmiddels aan het werk voor 2 1/2 dag en ben erg bezig om mijn balans te zoeken tussen werk en privé.

Met D gaat het super goed. Hij loopt sinds 13 sept en wat is hij trots! Het is echt zo'n lief mannetje. Hij begint ook wel zijn eigen wil te krijgen en kan gaan huilen als hij zijn zin niet krijgt.
Hij dronk altijd al uit een grote beker, maar nu doet hij het helemaal zelf! We hoeven niet te proberen om hem te helpen, want dat wil meneer niet en ik geef hem gelijk, want hij kan het idd echt zelf. *trots*
We lopen op dit moment bij een oogarts, omdat zijn oogje nog steeds vies is. Dit is al sinds zijn geboorte, en onze oogarts wil hem waarschijnlijk door gaan sturen naar het sophia kinderziekenhuis. We moeten volgende week nog 1x hier naar het ziekenhuis en dan horen we meer.
Over 1 1/2 week moeten we naar de dermatoloog voor een plekje op zijn buik, maar waarschijnlijk is het niks bijzonders. De arts van cb wilde dat hij doorgestuurd werd, onze huisarts vond het maar onzin. Maar toch zijn we door gestuurd, we zien het wel.

We hebben sinds 1 week een kitten, zo lief! De 2 mannen zijn er helemaal weg van. D is heel lief en zegt steeds aai en poe (de s vergeet hij nog hahaha) En B is er ook helemaal gek van. Hij sleept poes overal mee naartoe. Hij stopt hem zelfs in zijn keukentje en in de speelgoeddoos :nopompom:
We moeten alleen nog een naam voor haar verzinnen. Jullie een idee?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 04 Okt 2013 20:09

Re: Zomer 2012 mama's

Tuurlijk mag dat wennes! Fijn om te lezen dat het zo goed met b en d gaat!!! Wat leuk dat d ook loopt!
Hoe gaat het slapen?
Wat leuk een kitten! Wij heb ook en kat en Luuk en de kat gaan ook zo leuk met elkaar om. Onze kat heet Binky, vaak afgekort tot Bink. Vind dat nog steeds een erg leuke naam!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 04 Okt 2013 20:11

Re: Zomer 2012 mama's

Wennes wat leuk dat je er weer bent! Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Wat wordt hij al groot dat hij zelf uit een gewone beker kan drinken en kan lopen. Spannend met zijn oogje maar goed dat er nu wat mee gaat gebeuren.

Smooch, Haha dus je moet nu de hele dag achter haar aan rennen! Fijn dat het zo goed gaat.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Okt 2013 22:19

Re: Zomer 2012 mama's

Muppetje wat enorm rot voor jullie zeg!

Ze zei vandaag : mama ben jij? En ze zegt ook poes aai als twee woord zin.. Of hond woef woef. En wat doe jij nou. Maar van die laatste weet ze de betekenis niet echt. En ze zegt verder nog ontzettend veel losse woordjes. Zo schattig!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem 77

Bericht 05 Okt 2013 07:41

Re: Zomer 2012 mama's

Wow dat is echt super knap en super snel Maddie! Leuk hoor.
Y zegt wel wat woordjes, maar echt nog in baby taal. Kijk (kij), daar, (da), mama papa, geit (teit), hondje mompelt hij iets wat er op lijkt, die, happnnnn (happen), dinken (drinken).

Verder alles zijn gangetje hier. Y is flink verkouden. Daardoor heeft hij afgelopen week 2 x slecht geslapen snachts. En dan kan ik echt mijn respect uiten naar alle nacht mama's. Ik was kapot! Komt misschien omdat ik het niet gewend ben?
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Okt 2013 07:52

Re: Zomer 2012 mama's

Wennes wat fijn dat je er weer bent. Ik had je al gemist hier! Hoe is het met je moeder? Leuk dat D zo goed gaat. Wel naar dat hij nog steeds last van zijn oogje heeft. Wat voor werk doe je nu?

Amber wat grappig dat hij juist die wel pakt!

Smooch ondernemende tante dus! Wel lastig dat ze niet meer in de buggy wil.

Blue star wat rot dat Y zo verkouden is. Gebroken nachten zijn altijd af zien.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Okt 2013 07:55

Re: Zomer 2012 mama's

Wat knap van haar maddie!

Bluestar vervelend dat hij slecht geslapen heeft. Hopelijk knapt hij snel weer op. L wordt ook verkouden. En ik heb zelf ook al sinds gistermiddag keelpijn.
2012
2016
2020

Instagram
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 05 Okt 2013 10:37

Re: Zomer 2012 mama's

Gezellig Wennes!

Oh balen Muppetje, gelukkig wel weer aan het opknappen.

Heerlijk dat babbelen Maddie.

Jezzie, M. heeft ook echt geen rust in zijn kont en is altijd in de weer maar het aanleren was zo gedaan en ging gelijk goed gelukkig! Gewoon proberen.

M. loopt sinds vanmorgen redelijk stabiel aan 1 hand een langer stuk :thumbup: Trotse mama hier!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Okt 2013 10:39

Re: Zomer 2012 mama's

:cheering: Wat goed zonneschijn. Nog even en hij loopt los!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 06 Okt 2013 08:11

Re: Zomer 2012 mama's

Wat goed zonneschijn!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Okt 2013 08:38

Re: Zomer 2012 mama's

Bluestar, hoe is het nu met Y?

Zonneschijn, wat goed!!!!!!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 06 Okt 2013 19:00

Re: Zomer 2012 mama's

Meiden, in de meet en greet peiler staat en topic voor sinterklaas lootjes met de forum mama's.
Dacht zet het hier even neer voor wie dat leuk vindt om er aan mee te doen!
2012
2016
2020

Instagram
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 06 Okt 2013 19:01

Re: Zomer 2012 mama's

Ja kwam hem net toevallig tegen :thumbup: Ik doe weer mee, leuk!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem 77

Bericht 06 Okt 2013 20:58

Re: Zomer 2012 mama's

@ Amber, Y is weer zo goed als opgeknapt. Nog wel snotterig maar hij is ontzettend vrolijk.

Sinds een paar dagen speelt hij eindelijk met zijn speelgoed. Vooral met zijn toet toet auto's en little tikes auto's. Hij rijd de hele woonkamer door op zijn knietjes, heel leuk.
Ook kan hij nu klap eens in je handjes helemaal de gebaren mee doen! Hoe bedoel je trots... :-)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 08 Okt 2013 20:56

Re: Zomer 2012 mama's

Bluestar, wat leuk dat hij zo begint te spelen! Lijkt me leuk om te zien. L verplaatst alleen alles door de kamer en verstopt de onderzetters van de tafel en de afstandsbediening. We moeten bijna elke avond zoeken ;)

L haar 3e tandje komt door! Ze is al drie dagen erg huilerig dan is ze aan het spelen en ineens gaat ze dan huilen zo sneu.
Maar toen ik haar vanavond naar bed bracht zag ik dus de oorzaak. .. er komt nu boven ook een tandje door. En onder zijn ze ook nog niet helemaal door. Dus gewoon drie tanden tegelijk die door moeten komen nu.
2012
2016
2020

Instagram
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 15 Okt 2013 12:07

Re: Zomer 2012 mama's

Hoi meiden,

Hoe gaat het bij jullie? Hier gaat het goed. M scheurt volop door de kamer achter zijn loopkar en loopt nog steeds goed aan 1 hand.
Vanmorgen bij cb geweest voor de prikjes :( maar hij heeft het super gedaan. Hij is nu 10 kilo en 76 cm. Zit nu precies op de gemiddelde lijn (zat voorheen er altijd onder) en heeft dus een flinke groeispurt gehad. Ze waren tevreden en geen "commentaar" gehad. Trots dus!
Zijn jullie al geweest met 14 maanden?
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Okt 2013 13:53

Re: Zomer 2012 mama's

Hier gaat alles goed. I. is afwisslend erg zoet aan het spelen (boekje lezen, puzzelen, little people) en is af en toe al echt driftig aan het doen. Zeker dreumespuberteit ;)
Ik ga vrijdag voor de prik. Iets eerder, omdat ik op de eigenlijke afspraak een cursus van mijn werk heb. Ik ben een paar weken terug nog wezen wegen en meten. Toen was ze 75 cm en zat ze op 7785 gram. Ze is qua lengte gemiddeld, maar qua gewicht eronder. Zal ook niet echt veranderen denk ik.
I. wil niet aan 1 hand lopen en gaat dan zitten. Aan twee handen wil ze wel lopen. Ze heeft vorige week drie stapjes los gezet en loopt een paar pasjes van de tafel naar de bank soms.

Wat fijn dat M het zo goed doet!! Heerlijk he!! Echt iets om trots op te zijn!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 15 Okt 2013 14:16

Re: Zomer 2012 mama's

Zonneschijn, wat fijn dat het allemaal goed gaat. Wij moeten 4 november voor de 14maandenprik.

Maddie, wat leuk dat I zo lekker kan spelen. L kan zich ook eindeloos vermaken met van alles en nog wat. Wat goed dat ze soms een paar losse stapjes zet!

Hier gaat ook alles goed. L kan heerlijk zelf spelen maar af en toe ook fkink boos zijn. Ze laat duidelijk merken waar ze het wel en niet mee eens is. Ze is erg ondernemend en vindt de hele dag van alles uit, ik vind het soms ook best wel vermoeiend. Gelukkig vindt ze het ook niet erg om soms even in de box te spelen.
Lopen doet ze aan 1 vinger gisteren liep ze aan mijn hand en wou een vriendin van mij haar bij haar andere hand pakken dat ze tussen ons in liep, maar toen liet ze mijn hand weer los :)
Ook pakt ze regelmatig haar loopkarretje of de poppenwagen om achter te lopen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:37

Bericht 17 Okt 2013 12:49

Re: Zomer 2012 mama's

Wij zijn vanochtend geweest voor de 14 maanden prik. En ze heeft bij het eerste prikje geen kik gegeven maar die in haar arm vond ze niet fijn en moest even huilen, maar was al snel afgeleid door al het speelgoed.
E. haar tenen staan erg naar binnen, ze trekt ze krom bij het lopen en staan, daarvoor moet ik een afspraak maken bij de huisarts of het nodig is dat er extra naar gekeken moet worden.
Verder alles goed, ze vinden E. een erg druk en daarna corrigeerde ze zich dat ze een beweeglijk kind is en adviseren om ongeveer 3x op een dag een rust moment te creëren en dan te masseren. Maar ik vind het wel meevallen, ja ze is druk maar ook een kind. En we pakken al regelmatig rust momentjes als we gaan tekenen of een boekje lezen. Dus ja.
En in december moet ik extra komen zodat ze naar haar voetjes kunnen kijken.
Ze weegt nu net geen 10 kilo en is 79cm lang.

Verder gaat alles goed, we zijn erachter gekomen dat ze het zandkasteel helemaal geweldig vind, daar kan ze echt voor stil zitten. Heb ook een dvd ervan gekocht. Groot succes!

Jezzie wat voor poppenwagen heb jij? Ik wil er waarschijnlijk één kopen voor Sinterklaas.
Over Sinterklaas gesproken, vieren jullie dat en hoe? Ik wil het wel graag vieren, maar ben nog een beetje aan het zoeken hoe we het gaan vieren. E. snapt er natuurlijk nog niets van, maar wij vinden het wel erg leuk :)
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Okt 2013 13:27

Re: Zomer 2012 mama's

Smooch, Wat rot dat die prik in haar arm zo rot was. Wij moeten morgen :( Ik vind het nogal wat om te zeggen dat een kind druk is. I. is ook erg beweeglijk, maar niet druk. Maar het is ook een momentopname natuurlijk.
Ze groeit zeker goed? I. was ongeveer 4 weken terug (extra weegmoment) 7,75 kilo en 75 cm. Ben benieuwd hoe zwaar en lang ze morgen is.

Wij vierden vorig jaar al Sint, want mijn zus heeft ook oudere kids. Gewoon pakjes in de zak. Bij mijn schoonouders doen we ook altijd lootjes en kreeg zij ook een paar pakjes. Het duurt sowieso wel even voordat ze het verhaal van Sint gaan snappen, maar ik vind dat sfeertje eromheen zo leuk :)

Jezzie wat leuk dat ze stapt. I. zet nu af en toe en paar pasjes los :)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Okt 2013 15:11

Re: Zomer 2012 mama's

Smooch, ze heeft deze http://www.poppenwagen.nl/simply-for-ki ... 88d57cdf29
Wat naar dat ze moest huilen bij het prikje gelukkig kon je haar snel afleiden. Is ze zo overdreven bewegelijk dan? L zit ook geen moment stil uit zichzelf. Alleen soms even in de box of als we de hond uitlaten in de wandelwagen.

Maddie, wat goed dat ze losse stapjes zet!

Sinterklaas, ik heb nog geen idee hoe we dat doen. Mijn schoonfsmilie heeft er niks mee en mijn vriend heeft er ook eigenlijk niet zo veel zin in. Dus als mijn ouders sinterklaas willen vieren denk ik dat ik vraag of ze hier komen. Want ze wonen hier wel ver vandaan en heb geen zin in te veel gedoe.

Gisteren met L naar een babyconcert geweest in het theater. Was erg leuk! Was er van onder de indruk en kroop steeds bij mij op schoot. :)
En mijn vriend krijgt via het uitzendbureau nu en fase b contact en daarna een jaarcontract bij het bedrijf waarvoor hij werkt! eindelijk hebben we nu allebei een beetje zekerheid met werk! :cheering:
2012
2016
2020

Instagram
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers