Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Holteronderzoek

<<

Anoniem186

Bericht 14 Mrt 2016 22:32

Holteronderzoek

Wie heeft dat ooit wel eens moeten ondergaan? Hoe ging dat in z'n werk?

Ik was vandaag bij de huisarts vanwege wat klachten aan m'n hart. M'n hartslag is soms veel te hoog en ik heb 's avonds vaak wat vreemde kloppingen. De huisarts ging luisteren en toen hoorde ze ook nog een ruisje.
Ik heb dus een doorverwijzing gekregen naar de cardioloog, daar gaan ze een echo cardiogram maken en krijg ik dus een holteronderzoek. Ik ga van de week even bellen voor een afspraak, maar ik was benieuwd of er hier mensen zijn met ervaring.
<<

Anoniem221

Bericht 14 Mrt 2016 23:39

Re: Holteronderzoek

Mijn vriend heeft een holteronderzoek gehad. Volgens hem zijn de plakkers en kabels tijdens het slapen het vervelendste. Maar daarmee is de kous ook wel af. Ze registeren 24u, zo nodig 48u, de hartslag en kunnen daardoor beter een diagnose stellen mocht er wel iets mis zijn.

Al kan het nog zo vervelend zijn, wel altijd doen. Want er zal maar iets mis zijn met het hart, dan wil je het toch via dit onderzoek weten. Sterkte!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 15 Mrt 2016 09:25

Re: Holteronderzoek

Heb het ooit gehad nav dezelfde soort klachten als jij Jans. Het stelt echt niks voor. Je loopt er een dag mee rond, volgens mij moest ik ook mijn activiteiten opschrijven en dat was het dan. Ik vond het niks bijzonders. Succes!
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 15 Mrt 2016 09:36

Re: Holteronderzoek

Bij een holteronderzoek krijg je een kastje om je nek (zit in een tasje), waar allemaal draden met daaraan plakkers zitten. De plakkers komen op verschillende plekken op je borst en deze registeren gedurende 24 of 48 uur je hartslag.

De plakkers kunnen een beetje gaan jeuken en het kastje is 's nachts een beetje onhandig, maar voor de rest balt het allemaal reuze mee. Je moet waarschijnlijk een activiteitendagboekje bijhouden, zo kunnen ze de hartslag koppelen aan de activiteit.

Uiteraard kan je die dagen niet douchen.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Mrt 2016 15:06

Re: Holteronderzoek

Je krijgt zo'n kastje mee die je 24 uur moet dragen dus ook s'nachts. Er zitten dan plakkers op je borst. Je moet per zoveel uur noteren wat je merkt/voelt. Het kastje kan je gewoon afdoen hoor en naast je kussen ofzo leggen.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Apr 2016 17:12

Re: Holteronderzoek

Woensdag is er eerst een echo aan m'n hart gemaakt. En daarna zijn de plakkers opgeplakt. Ik heb het idd 24 uur moeten dragen. Dat viel me reuze mee, ze zaten niet echt in de weg.

Over 1,5 week krijg ik de uitslag. Ik ben erg benieuwd! Ik ben er inmiddels achter dat m'n hartslag gemiddeld rond de 105 ligt in rust. Dat is best wel hoog.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 08 Apr 2016 18:17

Re: Holteronderzoek

Ja, dat heb ik ook: een hoge hartslag in rust. Bij mij denken ze dat het komt door een gaatjes in de tussenwand van mijn hart.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 08:36

Bericht 08 Apr 2016 18:20

Re: Holteronderzoek

Ik heb ook een snelle hartslag. Ik heb daar sinds ongeveer een half jaar medicatie voor. Ik moet maandag weer naar de cardioloog.
Ze had het er de vorige afspraak over dat ze de volgende keer wou bespreken om te stoppen met de medicatie. Ik ben benieuwd, ik voel mij er altijd erg naar van met zn snelle hartslag.
Afbeelding
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 08:36

Bericht 08 Apr 2016 18:22

Re: Holteronderzoek

Puckini29 schreef:Ik heb ook een snelle hartslag. Ik heb daar sinds ongeveer een half jaar medicatie voor. Ik moet maandag weer naar de cardioloog.
Ze had het er de vorige afspraak over dat ze de volgende keer wou bespreken om te stoppen met de medicatie. Ik ben benieuwd, ik voel mij er altijd erg naar van met zn snelle hartslag.
Er is bij mij geen oorzaak gevonden, ze noemde het een onbegrepen sinustachycardie


Ander quote je jezelf even ipv iets te wijzigen :)
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 08 Apr 2016 19:33

Re: Holteronderzoek

Ik weet niet of het er (nog) mee te maken kan hebben maar ik had het in het begin van mijn eerste zwangerschap (al wist ik toen nog niet dat ik zwanger was). Dat schijnt vaker voor te komen.

Ik heb toen ook 24u lang zo'n kastje gedragen. Het is wat vervelend af en toe maar niks dramatisch. Je kunt gewoon je eigen ding doen zoals altijd.
<<

Anoniem255

Bericht 08 Apr 2016 19:34

Re: Holteronderzoek

Ik zal mijn bericht straks wijzigen als je dat wil.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Apr 2016 19:37

Re: Holteronderzoek

Oh dat geeft niet hoor!

Ik heb een ruisje in m'n linker hartkamer, het kan daar ook mee te maken hebben. Dat had ik een jaar geleden ook al.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Apr 2016 19:37

Re: Holteronderzoek

Puckini29 schreef:
Puckini29 schreef:Ik heb ook een snelle hartslag. Ik heb daar sinds ongeveer een half jaar medicatie voor. Ik moet maandag weer naar de cardioloog.
Ze had het er de vorige afspraak over dat ze de volgende keer wou bespreken om te stoppen met de medicatie. Ik ben benieuwd, ik voel mij er altijd erg naar van met zn snelle hartslag.
Er is bij mij geen oorzaak gevonden, ze noemde het een onbegrepen sinustachycardie


Ander quote je jezelf even ipv iets te wijzigen :)


En hoe hoog is je hartslag in rust?
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 08:36

Bericht 08 Apr 2016 19:47

Re: Holteronderzoek

Jans schreef:
Puckini29 schreef:
Puckini29 schreef:Ik heb ook een snelle hartslag. Ik heb daar sinds ongeveer een half jaar medicatie voor. Ik moet maandag weer naar de cardioloog.
Ze had het er de vorige afspraak over dat ze de volgende keer wou bespreken om te stoppen met de medicatie. Ik ben benieuwd, ik voel mij er altijd erg naar van met zn snelle hartslag.
Er is bij mij geen oorzaak gevonden, ze noemde het een onbegrepen sinustachycardie


Ander quote je jezelf even ipv iets te wijzigen :)


En hoe hoog is je hartslag in rust?


Voordat ik begon met de medicatie tussen de 90-110 ongeveer.
Maar is ook wel rond de 130 geweest. Nu met medicatie zit het tussen de 60-80 ongeveer.
Dit is ook ineens zo begonnen, ik had er eerder geen last van. Ik merk wel dat het rond mn menstruatie hoger is.
Laatst gewijzigd door Puckini29 op 08 Apr 2016 19:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 08 Apr 2016 19:49

Re: Holteronderzoek

En wat waren je klachten? En voel je je nu beter?
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 08:36

Bericht 08 Apr 2016 19:54

Re: Holteronderzoek

Jans schreef:En wat waren je klachten? En voel je je nu beter?


Moe,heel moe,duizelig,het gevoel alsof ik geen conditie had.
Ook voelde ik continu dat mn hartslag zo snel ging.
Ik heb ontdekt dat ik sowieso een krachtige slag heb, als ik rustig zit en niks doe voel ik hem altijd wel kloppen, ook al gaat ie niet te snel.

Het gaat nu een stuk beter,merk nog steeds dat ik vaak moe ben maar ja heb ook 2 kleine kinderen en een baan dus dat kan daar ook goed van komen.

Vind het wel spannend als ze maandag graag zou willen dat ik ermee stop. Wil het wel proberen want gebruik liever geen medicatie. Ik gebruik procolaran in een lage dosering 2 keer per dag 2,5 mg.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 08 Apr 2016 19:57

Re: Holteronderzoek

Ik heb dezelfde klachten. Ik heb al zo vaak bloedgeprikt, maar nooit was er een aanwijsbare (lichamelijke) reden voor m'n moeheid. Tot ik dus hier achter kwam. Het kan dus idd goed daarmee te maken hebben.
Ik ben benieuwd wat de cardioloog gaat zeggen. Volgens mij mag ik geen bètablokkers, want ik heb ook altijd al een heel lage bloeddruk gehad. Hoe is jouw bloeddruk?
Sorry trouwens voor al de vragen!
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 08:36

Bericht 08 Apr 2016 20:05

Re: Holteronderzoek

Ik heb een normale bloeddruk 115/75 ongeveer.
Ik ben inderdaad ook al jaren moe moe en moe, ook al aantal keren bloedgeprikt waar steeds niks uitkwam.
Is niet erg hoor al die vragen, Ik heb ook nog niet eerder iemand gehoord die dezelfde klachten heeft.

Ik heb zelfs nog even gedacht dat het tussen mn oren zat,dat mn hartslag steeds hoger werd omdat ik er zo mee bezig was maar dat blijkt niet zo te zijn.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 08 Apr 2016 20:07

Re: Holteronderzoek

Ja, kan ik me voorstellen dat je dat gaat denken.
Het zou me echt heerlijk lijken als ik niet meer zo moe ben. Als dat dus de reden is. Want juist met dat had ik altijd het idee dat ik me aanstelde.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 08:36

Bericht 08 Apr 2016 20:10

Re: Holteronderzoek

Ik ben wel iets minder moe geworden maar ben nog steeds wel erg moe, maar denk ook dat dat te maken heeft met de kinderen en alles eromheen, zwemles met beide etc,en nog 3 dagen werken erbij.
Ik heb mij ook altijd wat onbegrepen gevoeld met die vermoeidheid.

Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.
Afbeelding
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 08:36

Bericht 18 Apr 2016 18:30

Re: Holteronderzoek

Hoi Jans,

Heb je inmiddels de uitslag al gekregen?
Ik ben vorige week voor controle geweest. Ik moet zo door gaan met de medicatie. Over 1 jaar moet ik terugkomen ,dan krijg ik weer een holter onderzoek.
Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 18 Apr 2016 18:57

Re: Holteronderzoek

Ik heb dit 2 jaar geleden ook gedaan, kwam helaas niets uit bij mij. Succes volgende week met de uitslag!
<<

Anoniem186

Bericht 24 Apr 2016 07:37

Re: Holteronderzoek

Puckini29 schreef:Hoi Jans,

Heb je inmiddels de uitslag al gekregen?
Ik ben vorige week voor controle geweest. Ik moet zo door gaan met de medicatie. Over 1 jaar moet ik terugkomen ,dan krijg ik weer een holter onderzoek.


Ik lees het nu pas.

Ja, ik heb de uitslag. Alles was goed. Dat ruisje was onschadelijk en hoor je volgens de cardioloog vaker bij slanke mensen (dank je, haha). M'n hartslag was in de nacht gewoon laag, overdag wel hoog, maar ze zei dat het niet schadelijk was.

Ik moet alleen binnenkort nog even terug voor een inspanningstest om te kijken wat m'n hart doet als ik me flink inspan.

Jammer dat je nog verder moet met de medicatie. Hopelijk komt er over een jaar iets positiefs uit.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers