Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Na een driftbui

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Apr 2016 19:16

Na een driftbui

Hoe zijn jullie kinderen na een driftbui?
E kan helemaal uit haar plaat gaan, dan blijft ze er echt inhangen, dan is t niet alleen nog maar boos zijn. Haar laten gaan werkt niet, ze gaat er dan verder in.
Het lukt me alleen om haar eruit te krijgen door af te leiden. Soms met moeite ;) maar dan is ze meteen er wel helemaal uit.
Vanmorgen was ze boos. Ik was dat aan t filmen en dan wordt ze daar weer boos over etc. En dan wol ze zelf foto maken. Gezegd dat ze eerst rustig moest worden. Bij 2e x zeggen zie je ook dat t binnenkomt, probeert ze t rustig te zeggen. Dan zeg ik; haal maar ff diep adem en dan is t ook goed.
Net ook, m'n vriend ging haar omkleden. Om een klein ding wordt ze boos, uiteindelijk is niks meer goed. Weer helemaal door t dolle. Uiteindelijk kwam ze bij mij, wilde ze haar dekentje (waar ik op zat). Ik heb gezegd dat ze eerst tanden moest poetsen en dan dekentje krijgt. 1x licht tegensputteren, maar ging daarba naar m'n vriend om de tanden te laten poetsen.. Toen ik zei dat ze sorry moest zeggen en knuffel moest geven deed ze dat zonder problemen.

Ik weet dat een driftbui erbij hoort. Maar m'n vriend vind t raar dat ze er ook in 1 x uit kan komen, en er dan niks meer aan de hand is. Hoe is dat bij jullie?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem331

Bericht 19 Apr 2016 19:22

Re: Na een driftbui

Ik denk dat dat filmen olie op het vuur is?
Mijn kinderen zijn dan wel wat ouder, maar die zoeken meestal zelf de rust even op. Even alleen op hun kamer zitten en dan komen ze vaak weer beneden als ze afgekoeld zijn.
<<

Anoniem184

Bericht 19 Apr 2016 19:26

Re: Na een driftbui

Bij de meeste peuters die ik op m'n werk meemaak is er na een driftbui ook al heel snel niets meer aan de hand. Ze snikken alleen nog wat na en duiken meteen weer in hun spel. Lijkt me heerlijk om dat te kunnen, zo snel je boosheid loslaten. Ik benijd dat wel eens :)
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 19 Apr 2016 19:44

Re: Na een driftbui

Hier net zo eigenlijk. Meestal met afleiden lukt het ook om hem eruit te halen en dan is het ook wel klaar meestal.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem315

Bericht 19 Apr 2016 20:41

Re: Na een driftbui

Mijn tweejarige kan er soms ook wat van, maar weet inmiddels aardig goed hoe wij reageren. We negeren het of lachen er om. Als ze over de grens gaat, gaat ze op de gang.

Gisteravond was madam woest, omdat ze niet op bed wilde en nog iets onbenulligs. Krijsen als een wild beest! We hebben haar een kwartier laten razen (zij op bed, wij beneden in de woonkamer). Toen ze wat rustiger werd, ben ik naar haar toegegaan, keek ik haar aan en barstte ik in lachen uit vanwege haar woeste kop... en toen schoot ze zelf ook in de lach. Daarna geknuffeld en toen was het weer goed. Ik til er niet te zwaar aan.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 Apr 2016 21:59

Re: Na een driftbui

Hier ook een kind dat na een driftbui ineens omslaat in gedrag en gewoon verder gaat alsof er niets gebeurd is.
Meestal gaat hij ineens poeslief praten en doen om het goed te maken. Ik moet daar vaak om lachen. Hij gaat dan ook mee lachen maar weet nooit waarom. Ziet er nog grappiger uit.

Uitrazen werkt hier ook het beste. Wel op een andere plek dan waar wij zitten overigens.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Apr 2016 22:04

Re: Na een driftbui

'Fijn' dat t ineens omslaan bekend is voor sommigen en dus normaal is
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Apr 2016 23:18

Re: Na een driftbui

Ik herken het ook. Beide varianten.

Als de driftbui over is is het daarna ook helemaal goed (en zijn ze soms ook even extra lief).
En afleiden werkt ook voor het tegen gaan van driftbuien. De strijd niet aangaan en afleiden vind ik soms ook wel fijn, scheelt energie voor beide. Het hoort bij de leeftijd en de kindjes hebben er vaak zelf al genoeg last van dus als we er één kunnen overslaan vind ik dat prima.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 19 Apr 2016 23:36

Re: Na een driftbui

Hier werkt het totaal niet om dochter tijdens iets dergelijks af te leiden, uit te laten razen, het weg te lachen, grapjes erover te maken, etc. Door te roepen dat ze moet stoppen, rustig moet doen, niet aan moet stellen, wat dan ook, raakt ze alleen maar meer overstuur. Wat zij nodig heeft is erkenning voor haar boosheid. Ik neem haar bij me, laat haar in mijn armen (of naast me) boos en verdrietig zijn. Als het wat afzwakt praten we er even over, wat er nou echt gebeurde en waarom ze iets niet mocht, iets niet lukte of wat de reden van haar woede ook was. Het is niet van de ene op de andere seconde over, daar is ze te gevoelig voor.

Vriend snapt dit bij dochter alleen niet helemaal en heeft de neiging om haar 'in the heat of the moment' te corrigeren en te manen tot stoppen. Soms lastig om te zien voor mij.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 20 Apr 2016 08:35

Re: Na een driftbui

Hier beginnen we nu net met driftbuien (bijna 2) ik ben dus nog aan het onderzoeken wat werkt.
Na de tijd wil hij vaak even knuffelen en bij me zitten.
Ik vind het wel een lastige fase hoor...pfff
<<

Patsy

Bericht 20 Apr 2016 09:34

Re: Na een driftbui

Hier is het na een driftbui, over het algemeen, ook snel weer over. Hij snikt dan nog wat na en gaat spelen oid.

De ene keer werkt afleiden perfect, de andere keer werkt het het beste om hem gewoon uit te laten razen.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Apr 2016 10:29

Re: Na een driftbui

Ik zou ook uit m'n plaat gaan als iemand mijn boze bui ging filmen eerlijk gezegd ;)

Maar verder herkenbaar hoor. Mijn oudste had gisteren ook een knetterende driftbui. Ik had bedacht hem eerst van BSO te halen en daarna samen z'n baby-broertje van de crèche, want zo kon hij z'n oude juffen nog eens zien en dat wilde hij graag. Maar goed, het was einde van de dag, dus hij was moe, en het is best een stuk lopen - dus op een gegeven moment was niets meer goed en kon hij alleen nog maar blèren. Erover praten hielp niet, afleiden lukte niet, dus ik liep met een blèrend kind naar huis. Thuis zei ik dat hij maar even aan papa moest vertellen wat er allemaal was gebeurd en waarom hij zo boos was. En toen kon hij erover praten en werd hij weer rustig. Vijf minuten later zat hij vrolijk te vertellen over school terwijl hij een flink bord rode kool naar binnen schoof :) heerlijk, om het zo snel kwijt te zijn en niet door te sudderen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Apr 2016 10:39

Re: Na een driftbui

Ik merk bij mijn dochter dat ze tijdens een driftbui juist hel veel behoefte heeft aan liefde en erkenning (ze roept helaas het tegenovergestelde bij me op op die momenten maar goed. .). Op het moment dat ik haar bij me pak en knuffel wordt ze vaak al veel rustiger en ebt het weg.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers