Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opzien tegen borstvoeding

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Apr 2016 15:47

Re: Opzien tegen borstvoeding

Taart!
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Apr 2016 15:50

Re: Opzien tegen borstvoeding

Jans schreef:Fijn dat jij dat vindt. Koop een taart en ga het vieren.


:good: :cheering:
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 18 Apr 2016 19:13

Re: Opzien tegen borstvoeding

Bij een eventuele volgende ga ik ook geen BV meer geven! Ik vind BV dodelijk vermoeiend. Omdat alleen jij het kan geven. Kolven lukt niet altijd komt er niet zoveel uit. Ben nu gelukkig aan het afbouwen. Voel je niet schuldig. En weeg af of je toch niet evt. de fles wil gaan geven.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 18 Apr 2016 21:34

Re: Opzien tegen borstvoeding

Ik denk dat het meeste wel gezegd is hier, maar ik wil nog wel even zeggen dat het natuurlijk ook zwaar is als je flesvoeding zou gaan geven. Je andere twee kindjes zullen toch aandacht vragen als je met de jongste bezig bent straks, of je nu flesvoeding of borstvoeding geeft. Daar zul je hoe dan ook een balans in moeten vinden en borstvoeding hoeft dat niet per se zwaarder te maken. Als dat wel gebeurt en flesvoeding meer rust geeft, kun je daar uiteraard voor kiezen, maar het is niet gezegd dat het meteen niet meer zwaar is als je geen borstvoeding geeft. Die nuance miste ik hier nog wel.

En dan nu: taart! :banaan:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Apr 2016 22:33

Re: Opzien tegen borstvoeding

Jup, het is tijd voor taart!!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem177

Bericht 19 Apr 2016 02:18

Re: Opzien tegen borstvoeding

Wij gaan ook voor flesvoeding. Ook omdat we niet 100% zeker weten of ik het wel kan geven.

Ik heb wel altijd het idee dat ik mij moet verantwoordeb waarom ik voor flesvoeding kies tegenover bijv de VK. Vind dat echt super irritant maar ik blijf erbij dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik ben van mening dat als je niet 100% achter borstvoeding staat maar het toch doet om wat voor reden ook het toch wat belemmerd oid.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 19 Apr 2016 07:19

Re: Opzien tegen borstvoeding

Maud schreef:Veel vrouwen die lang bv geven, zijn ervan overtuigd dat het niet lukken van bv altijd te wijten is aan de moeder. Variatie, bijvoorbeeld in hoe moeilijk of makkelijk de bv op gang komt, daar geloven ze niet in. Alles is volgens hen op te lossen met veel aanleggen, goed aanleggen of een lactatiedeskundige inschakelen. Dat stoort mij. Die hautaine houding en ja, dat zie ik ook terug in een opmerking van Jans, dat het voor haar geen optie was.


Was jij niet degene die een tijd geleden in een discussie over borstvoeding verkondigde dat je niet snapte dat er vrouwen waren die geen borstvoeding gaven, het niet probeerden of er snel mee stopten omdat het niet lukte? Dat zou dan lijnrecht staan tegenover wat je hierboven noemt. Of ik heb niet de goede persoon voor me.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Apr 2016 07:25

Re: Opzien tegen borstvoeding

Jep Sucre, goede persoon.
<<

Anoniem258

Bericht 19 Apr 2016 09:00

Re: Opzien tegen borstvoeding

Sucre schreef:
Maud schreef:Veel vrouwen die lang bv geven, zijn ervan overtuigd dat het niet lukken van bv altijd te wijten is aan de moeder. Variatie, bijvoorbeeld in hoe moeilijk of makkelijk de bv op gang komt, daar geloven ze niet in. Alles is volgens hen op te lossen met veel aanleggen, goed aanleggen of een lactatiedeskundige inschakelen. Dat stoort mij. Die hautaine houding en ja, dat zie ik ook terug in een opmerking van Jans, dat het voor haar geen optie was.


Was jij niet degene die een tijd geleden in een discussie over borstvoeding verkondigde dat je niet snapte dat er vrouwen waren die geen borstvoeding gaven, het niet probeerden of er snel mee stopten omdat het niet lukte? Dat zou dan lijnrecht staan tegenover wat je hierboven noemt. Of ik heb niet de goede persoon voor me.



:yes:
<<

Anoniem250

Bericht 19 Apr 2016 09:02

Re: Opzien tegen borstvoeding

Wat is borstvoeding toch een gevoelig onderwerp. Waar zoveel sterke meningen en principes bij komen kijken. Waarom eigenlijk? Misschien dat het daardoor moeilijker wordt, omdat een vrouw een druk voelt om het te doen. En omdat iedereen er iets van vindt.

Wat betreft maud. Ik vind dat er wel een verschil is tussen niet proberen en wel proberen en stoppen als het niet gaat. Dus ik kan me voorstellen dat je daar anders over denkt.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Apr 2016 09:12

Re: Opzien tegen borstvoeding

Ik zie dat verschil niet. Ik vind dat het ieders goed recht is om daar zelf over te beslissen. Ik ken genoeg moeders die eigenlijk geen bv wilden geven, daar lang over na hebben moeten denken en uiteindelijk super opgelucht waren nadat ze de beslissing hadden genomen om het niet te doen. Dus het lijkt me dan een prima keus. Als iemand het echt niet ziet zitten, waarom zou je het dan moeten proberen? Zo voer je die druk alleen maar op en krijgen mensen het idee dat ze het niet goed doen. Dat vind ik zonde.
<<

Anoniem250

Bericht 19 Apr 2016 09:25

Re: Opzien tegen borstvoeding

Ik zeg niet dat ik daar een oordeel over heb. Ik zeg alleen dat ik snap dat daar wel een onderscheid in maken. Dat heeft niet eens zoveel met borstvoeding te maken. De mening dat je eerst iets moet proberen, voordat je iets zegt niet te doen/lusten/willen etc. is een redelijk algemene.
<<

Anoniem245

Bericht 19 Apr 2016 09:29

Re: Opzien tegen borstvoeding

Ik vind BV heel erg mooi, kan echt genieten van moeders die vol trots vertellen over hun ervaringen. Maar bij mij ging het helemaal niet. Mijn zoon kreeg niets binnen terwijl mijn kraamverzorgster dat niet door had. Na 3 dagen lagen we in het ziekenhuis, zoon bijna uitgedroogd en hadden niet veel later moeten komen. In het ziekenhuis toen nog gekolfd (omdat het zo "hoorde") tot een verpleegster mij doodmoe, huilend zag zitten en zei dat het niet erg was een andere keus te maken en of ik niet een flesje wilde proberen, kolven ging zelfs al moeizaam.
Een verademing was dat, dat iemand zo lief dat tegen mij zei. De eerste FV ging erin en 24u later mochten we naar huis. Dat is mijn ervaring en voegt niets toe aan het topic, maar zo kan het ook gaan.

Mijn tip, doe waar jij je helemaal goed bij voelt, als dat BV geven is, begin je daarmee, maar het is ook niet erg als het niet gaat, als je toch liever wil overstappen op FV. Het mag allebei.
<<

Anoniem155

Bericht 19 Apr 2016 15:12

Re: Opzien tegen borstvoeding

Vooral de eerste maanden is het echt bewezen dat borstvoeding de beste voeding is voor een baby, dus ik snap dan niet dat je ervoor kiest het niet eens te proberen. Persoonlijk heb ik altijd gestreefd naar 6 maanden bv geven en dat is ook gelukt.

Maar ik zie andere vrouwen er erg mee worstelen en dan vind ik het in veel gevallen beter om over te gaan op flesvoeding. Een baby heeft meer aan een vrolijke, energieke moeder die fv geeft, dan een uitgeputte moeder die bv geeft.

En dat is wel het treurige dat je veel ziet tegenwoordig, omdat er nu zo'n sterke hype is qua langvoeden, dat vrouwen over hun eigen grenzen gaan en helemaal uitgeput raken. Alles om maar 'de perfecte moeder', te zijn. Ik denk dat het voorkomt uit onzekerheid.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Apr 2016 16:44

Re: Opzien tegen borstvoeding

Maud schreef:Vooral de eerste maanden is het echt bewezen dat borstvoeding de beste voeding is voor een baby, dus ik snap dan niet dat je ervoor kiest het niet eens te proberen. Persoonlijk heb ik altijd gestreefd naar 6 maanden bv geven en dat is ook gelukt.

Maar ik zie andere vrouwen er erg mee worstelen en dan vind ik het in veel gevallen beter om over te gaan op flesvoeding. Een baby heeft meer aan een vrolijke, energieke moeder die fv geeft, dan een uitgeputte moeder die bv geeft.

En dat is wel het treurige dat je veel ziet tegenwoordig, omdat er nu zo'n sterke hype is qua langvoeden, dat vrouwen over hun eigen grenzen gaan en helemaal uitgeput raken. Alles om maar 'de perfecte moeder', te zijn. Ik denk dat het voorkomt uit onzekerheid.


Hype van langvoeden? Naar mijn idee is het meer een taboe!

Ot: mijn advies is om het te proberen omdat je het zo belangrijk vindt. Ik zag van iemand de tip, en dat vond ik een hele goede, om je grens nu te bedenken en deze met iemand die dicht bij je staat te bespreken. Deze persoon kan je helpen het eventuele stoppen makkelijker te maken en ook helpen als je wel door wilt zetten.
<<

Anoniem155

Bericht 19 Apr 2016 17:20

Re: Opzien tegen borstvoeding

Taboe? Nee joh, allang niet meer. Tegenwoordig ben je een egoïstische trut als je met 6 maanden stopt.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Apr 2016 18:54

Re: Opzien tegen borstvoeding

Dat licht dan vast aan je hoogopgeleide, stadse omgeving.
Ik heb hier echt nog nooit iemand zoiets horen roepen. Zooo blij dat ik blijkbaar niet in een hoogopgeleide, stadse omgeving woon!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 19 Apr 2016 20:46

Re: Opzien tegen borstvoeding

Veel adviezen voor je, veel om over na te denken.

Als ik je ervaringen zo lees, denk ik dat het borstvoedingsplan je het meest zal helpen. Daarnaast zou ik er èèn iemand bij betrekken die de situatie met je kan bespreken als het zover is, zonder een oordeel te geven. Gezien je geneigd bent om zelf over je grenzen te gaan, is het fijn om een Back-up te hebben en die je ook steunt in welke keuze je dan ook maakt, want je zal denk ik sowieso wat je ook doet last hebben van schuldgevoel naar een/twee van je kinderen toe of naar jezelf.

Succes!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers