Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe praat je hierover?

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 18 Apr 2016 14:19

Hoe praat je hierover?

Ik heb net te horen gekregen dat de vader van een vriendinnetje van mijn dochter dit weekend is omgekomen bij een schietpartij. Ik zorg ervoor dat ik om 15.00 bij school klaar sta zodat ze niet naar de BSO hoeft en ik er voor haar ben, maar hoe kan ik haar het beste ondersteunen? Als het goed is, is er vanmiddag over gesproken in de klas en zijn er diverse organisaties ingeschakeld.

Iemand tips vanuit ervaring of uit professioneel oogpunt?
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 18 Apr 2016 14:26

Re: Hoe praat je hierover?

Ik heb geen tips o.i.d. voor je maar wat heftig zeg. Fijn dat je er straks gelijk voor haar bent als ze uit school komt.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 18 Apr 2016 14:31

Re: Hoe praat je hierover?

Ik heb ook geen tips maar wat heftig zeg. Op het nieuws is het altijd nog een beetje een ver van je bed show maar zo komt het wel dichtbij! Misschien kan je de school nog even om tips vragen?
⁠♡♡♡
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Apr 2016 14:32

Re: Hoe praat je hierover?

Jeetje wat heftig en verdrietig! Hoe oud is je dochter?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2016 14:39

Re: Hoe praat je hierover?

Jeetje heftig. Ik zou haar eerst het woord geven, zodat zij in haar woorden kan vertellen wat zij weet en hoe ze het ervaren heeft. Dan kan je daar op inspelen. Misschien kun je samen met haar een mooie tekening maken voor dat vriendinnetje en dat in een envelop stoppen en samen naar de brievenbus brengen (langs brengen zou ik niet doen, dan kom je misschien ongelegen en ik vermoed dat dat meisje niet op school is nu).

Wat een vreselijke situatie.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Apr 2016 14:46

Re: Hoe praat je hierover?

Heftig zeg. Ik zou even aan de juf/meester vragen hoe het in de klas ging die dag, hoe de kinderen reageerden etc. Ik zou het daarna kort met je dochter bespreken om te kijken waar haar behoefte ligt. En duidelijk maken dat ze er op elk moment over mag praten/vragen etc. En het daarna vooral bij haar laten, niet teveel op doorvragen. Kinderen kunnen vaak behoefte hebben aan het dagelijkse leven om te kunnen dealen met dit soort dingen, dus vanuit dat oogpunt zou ik er zelf niet te veel en vaak over beginnen. Misschien alleen als he aan haar ziet dat ze er over nadenkt.
Sterkte jullie!
#teammaple🍁
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 18 Apr 2016 14:53

Re: Hoe praat je hierover?

Heftig he, als het zo dichtbij komt.
Gaat dit om de neergeschoten man in Ij?
In dat geval zou ik haar eerst vragen wat er zoal verteld is op school en of er ook iets verteld is over het motief en wat ze er zelf over kwijt wil. En of ze er vragen over heeft. Het waarschijnlijke motief is voor zijn kinderen natuurlijk echt vreselijk, maar kan een ander kind wel helpen relativeren om zich te bedenken dat hetzelfde jou of je partner niet zal overkomen omdat jullie je (daar ga ik maar even vanuit) niet met dat soort dingen bezig houden, als ze daar bang voor is, maar missschien wil de school op dit moment ook nog niet kwijt wat het waarschijnlijke motief is ter bescherming van het meisje. Ik zou hier dus even naar informeren bij school.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem187

Bericht 18 Apr 2016 20:05

Re: Hoe praat je hierover?

Jeetje wat heftig! Hoe reageerde je dochter? En hoe ging het gesprek tussen jou en je dochter?
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 18 Apr 2016 20:16

Re: Hoe praat je hierover?

Ze was (blij)verrast dat ik haar kwam ophalen van school en vertelde bijna direct dat de papa van 'x' dood is. Ik heb haar laten vertellen wat ze had gehoord en kon daaruit opmaken dat ze niks van de toedracht te horen hebben gekregen (het gaat idd om de man in IJ trouwens).

Later vertelde ze wel dat sommige kinderen zeiden dat hij door twee boeven is doodgeschoten, maar dat ze niet wist of dat zo was. Ik heb het niet bevestigd maar ook niet ontkend, omdat dat minder indruk leek te maken dan het feit dat hij dood is op zich.

Ze heeft heel veel gevraagd en vaak aangegeven dat ze het zo zielig vindt voor 'x' en dat ze hoopt dat er nooit iets gebeurt met ons. Verder hebben we veel geknuffeld, zijn we lekker buiten geweest en heb ik aangegeven dat ze er altijd over mag praten wanneer ze dat wil.

Wat betreft de berichten in de media: ik ken de man alleen van speelafspraakjes en heb nooit het idee gehad dat er illegale dingen speelden. Het leek en lijkt een heel normaal gezin. Voor mij staat ook het niet vast dat het iets met drugs te maken heeft.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 18 Apr 2016 20:17

Re: Hoe praat je hierover?

Maddie schreef:Jeetje wat heftig en verdrietig! Hoe oud is je dochter?


Ze is 7, net als haar vriendinnetje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2016 20:18

Re: Hoe praat je hierover?

Goed aangepakt denk ik moederkoekje. Ze is al zo'n gevoelig meisje toch?
Let's discover the world together.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Apr 2016 20:19

Re: Hoe praat je hierover?

Arm meisje zeg! Zo vroeg al haar vader moeten missen! Ik vind dat de manier waarop je het hebt aangepakt erg goed is!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem187

Bericht 18 Apr 2016 20:20

Re: Hoe praat je hierover?

Klinkt als een hele goede aanpak Moederkoekje, super!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 18 Apr 2016 20:21

Re: Hoe praat je hierover?

Marin schreef:Goed aangepakt denk ik moederkoekje. Ze is al zo'n gevoelig meisje toch?


Ze is vooral een binnenvetter en denkt heel erg veel na over alles...Aan de buitenkant lijkt ze heel stoer, maar van binnen is ze dat helemaal niet. Dus dat is soms heel lastig, omdat ze veel steviger overkomt dan ze eigenlijk is.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Apr 2016 20:22

Re: Hoe praat je hierover?

Jeetje, wat heftig man!
Ik vind dat je heel goed gehandeld hebt.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 18 Apr 2016 20:23

Re: Hoe praat je hierover?

Ik zie het zelf ook steeds voor me...dat mooie kleine meisje dat in de auto zat en dus alles heeft meegekregen. Ik hoop echt dat ze daar ooit overheen komt. Wat een hel echt :snik:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2016 20:24

Re: Hoe praat je hierover?

Oh ja dat snap ik dat dat heel lastig is! Ze gaat hier ook vast veel over nadenken dan. Maar je hebt vast heel fijn duidelijk gemaakt dat ze altijd bij je terecht kan. Wat ik zo van jou hoor is dat je altijd met heel veel zorg naar je kinderen en hun gevoelens luistert.
Let's discover the world together.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 18 Apr 2016 20:30

Re: Hoe praat je hierover?

Wat vreselijk dat dat meisje haar vader kwijt is en er ook nog eens bij was toen het gebeurde. Wat een hel inderdaad en wat ontzettend verdrietig.

Ik denk dat je het goed aangepakt hebt MK, het belangrijkst is denk ik dat je dochter weet dat ze bij jullie terecht kan met haar vragen en als ze erover wil praten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers