Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten misschien weg doen

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 08 Apr 2016 09:25

Re: Katten misschien weg doen

Aziraphale schreef:Ben het ermee eens wanneer het echt niet meer mogelijk is hoor. Maar eerlijk gezegd vind ik dat hier niet. Vooral niet na het tweede bericht. Maar dat doet er verder niet toe. Op basis van berichtje 1 van TO zeg ik houden. Op basis van berichtje 2 lijken de katten me beter af bij iemand die ze niet vervelend vindt en ze wel echt graag wil.


Helemaal mee eens. Ik vind ook het 'ik denk wel dat ik afscheid van ze zou kunnen nemen' en 'op dit moment vind ik ze vooral vervelend' niet heel erg liefdevol overkomen naar de katten. Natuurlijk als het moet, dan moet het. Maar dit komt niet over alsof TO er heel veel verdriet van zal hebben. Wat niet zegt dat dat zo is, maar dan is het wel een beetje ongelukkig verwoord vind ik.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Apr 2016 09:26

Re: Katten misschien weg doen

Aziraphale schreef:Ben het ermee eens wanneer het echt niet meer mogelijk is hoor. Maar eerlijk gezegd vind ik dat hier niet. Vooral niet na het tweede bericht. Maar dat doet er verder niet toe. Op basis van berichtje 1 van TO zeg ik houden. Op basis van berichtje 2 lijken de katten me beter af bij iemand die ze niet vervelend vindt en ze wel echt graag wil.

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Zoek dan maar een goed huisje voor ze.
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:15

Bericht 18 Apr 2016 13:06

Re: Katten misschien weg doen

Sorry dat ik nu pas weer reageer.
Ik heb toch besloten om een beter huisje voor ze te zoeken..
<<

Elle123

Bericht 18 Apr 2016 16:21

Re: Katten misschien weg doen

Ik heb mijn kater ook weg gedaan een jaar of 8 geleden. We hadden hem samen gekocht en gingen dus ook uit elkaar. Ik bleef in ons oude huis wonen, maar omdat dat te duur was moest ik daar uit. Na een jaar kreeg ik een appartementje toegewezen en de kat moest daar binnen blijven (hij kon daar zelf niet binnen komen en ik had geen tuin, wilde niet dat hij de straat op ging). Toen ging hij zich ook vervelen. Hij ging opeens aan de meubels krassen en was lang niet meer zo aanhankelijk als voorheen. Alsof hij het me kwalijk nam.
Toen ik op vakantie ging is hij bij mijn ouders gaan logeren, zij zijn met de vut en hebben een grote tuin. Hij kreeg daar dus veel aandacht en kon lekker naar buiten. Binnen 2 weken (de eerste dagen had hij heimwee denk ik en kroop hij weg), was hij weer helemaal de oude. Hij is inmiddels 13 en woont al jaren bij mijn ouders. Ik heb nu wel weer een tuintje, maar vind het zielig om zo'n oud beestje wat het nu zo goed heeft daar weer weg te halen.

Ik denk dat je de geode keuze maakt,hoe moeilijk het ook voor je is. Sterkte er mee!
<<

Anoniem170

Bericht 18 Apr 2016 18:57

Re: Katten misschien weg doen

Wat zonde zeg! Hoeveel vierkante meter heeft je nieuwe huis?
<<

Anoniem184

Bericht 18 Apr 2016 19:49

Re: Katten misschien weg doen

Maud schreef:Ik vind sowieso dat je een dier niet zomaar wegdoet. Het gaat wel om een levend wezen. Dat is een commitment die je aangaat voor de rest van het dier zijn leven. Net als dat je een kind niet wegdoet, of op marktplaats zet.

Hoer ben ik het in grote lijnen absoluut mee eens. Er zijn uitzonderingen waarin ik het kan begrijpen dat mensen hun katten weg doen (of het misschien zelfs aan zou raden), maar over het algemeen neem je een huisdier in huis voor het leven.
En daarnaast ben ik het ook wel eens met de laatste alinea van Elliott.
<<

anoniem203

Bericht 18 Apr 2016 19:55

Re: Katten misschien weg doen

Maple schreef:
Maud schreef:Ik vind sowieso dat je een dier niet zomaar wegdoet. Het gaat wel om een levend wezen. Dat is een commitment die je aangaat voor de rest van het dier zijn leven. Net als dat je een kind niet wegdoet, of op marktplaats zet.

Hoer ben ik het in grote lijnen absoluut mee eens. Er zijn uitzonderingen waarin ik het kan begrijpen dat mensen hun katten weg doen (of het misschien zelfs aan zou raden), maar over het algemeen neem je een huisdier in huis voor het leven. En daarnaast ben ik het ook wel eens met de laatste alinea van Elliott.


:laughcry:
<<

Anoniem184

Bericht 18 Apr 2016 20:29

Re: Katten misschien weg doen

Tikfoutje. Lijkt me duidelijk :)
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers