Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


0 uren contract en ontslagtermijn/vrij vragen

<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 13 Apr 2016 12:40

0 uren contract en ontslagtermijn/vrij vragen

Hoi,

Ik heb sinds 11 januari een 0-uren contract. Ik heb een nieuwe baan en per 10 april mijn ontslag ingediend. In het contract staat dat ik een opzegtermijn heb van 1 kalendermaand. Er is gezegd dat ze minimaal zouden inroosteren. Maar dat ik pas per eind mei uit dienst kan.

Nu heb ik vrij gevraagd en dit is afgewezen vanwege drukte. Mag dit?
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem282

Bericht 13 Apr 2016 12:46

Re: 0 uren contract en ontslagtermijn/vrij vragen

Je werkgever doet niets wat niet mag. :)

Een kalendermaand opzegtermijn betekent vanaf 1 mei, als je in april opzegt. Dus dan is 31 mei je laatste werkdag, mocht je dan nog worden ingeroosterd.

Vrij vragen kan geweigerd worden wegens een zwaarwegend bedrijfsbelang. Als er bijv. onderbezetting is op de dag(en) die jij vrij zou willen, mag dit geweigerd worden.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 13 Apr 2016 12:54

Re: 0 uren contract en ontslagtermijn/vrij vragen

Dankjewel voor je antwoord.

Is ee. 0 uren contract hetzelfde als een contract invalkracht bepaalde tijd?
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem282

Bericht 13 Apr 2016 12:58

Re: 0 uren contract en ontslagtermijn/vrij vragen

Daar kan ik je geen antwoord op geven, want weet ik niet uit m'n hoofd. Ff een rondje Google? :)
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 13 Apr 2016 13:00

Re: 0 uren contract en ontslagtermijn/vrij vragen

Ik weet niet of dat wel klopt hoor. Volgens mij ben je namelijk vrij om te zeggen dat je niet kan of wil. Je hebt namelijk geen officiele uren. Anders hadden ze je vaste uren moeten geven. Blijft wel dat t fatsoenlijk is om in ieder geval de uren die al geroosterd staan en die dus afgesproken zijn wel te werken (tot max. De opzegtermijn).
Overigens durf ik niet te zeggen of dit wettelijk ook zo is.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 13 Apr 2016 13:04

Re: 0 uren contract en ontslagtermijn/vrij vragen

Daar kom ik niet aan uit. Heb mijn contract erbij gepakt namelijk. Heb een invalkracht overeenkomst.

Het rooster wordt per 2 weken gemaakt. Heb nu nog 3 weken waarin ik ingeroosterd sta. Deze dagen ga ik ook werken.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 13 Apr 2016 16:51

Re: 0 uren contract en ontslagtermijn/vrij vragen

Je hebt geen vastgesteld aantal uren. De opzegtermijn ben je wel aan gebonden, maar zoals gezegd, het ligt aan de vraag of je verplicht aanwezig moet zijn. En als dat zo is, ja dan hang je nog wel even.
<<

Anoniem170

Bericht 13 Apr 2016 17:52

Re: 0 uren contract en ontslagtermijn/vrij vragen

Een vriendin van mij heeft ook wel eens zoiets gehad. Zij had geloof ik een 4 uren contract.
Gemiddeld werkte zij toen 40 uur, en dus zeiden ze ook tegen haar dat ze die 40 uur gewoon moest blijven werken omdat ze al een aantal maanden die uren maakte.
Ik weet even niet meer hoe nu afgelopen is
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 13 Apr 2016 18:46

Re: 0 uren contract en ontslagtermijn/vrij vragen

Ik werk nu 1 of 2 dagen. Dus mijn gemiddelde zal daar ook tussen zitten. We zullen het uit moeten zitten dan. Bedankt voor de hulp.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem282

Bericht 13 Apr 2016 21:29

Re: 0 uren contract en ontslagtermijn/vrij vragen

Oh sorry, het dringt nu pas tot me door dat je het hebt over een 0-uren contract. De opzegtermijn blijft staan, maar vrij vragen kan dan misschien wel anders zijn. Je zou even met de jurofoon kunnen bellen (als het zo heet). Dan heb je zekerheid. :)
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 15 Apr 2016 16:07

Re: 0 uren contract en ontslagtermijn/vrij vragen

Ik heb het Juridisch Loket gebeld. Het ontslagtermijn klopt. Dus per 1 juni ben ik officieel uit dienst.

Ik sta wel in mijn recht om mijn beschikbaarheid op 0 uren te zetten. Aangezien ik nooit hetzelfde aantal uur en dagen in de week werk. Ik moet in gesprek met mijn werkgever en dat aangeven. Mocht hij daar niet mee akkoord gaan, moet ik weer contact opnemen.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers