Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verlof buiten schoolvakantie

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 06 Apr 2016 22:24

Re: Verlof buiten schoolvakantie

Maeve, ik gaf al aan dat vriend misschien vrij zou kunnen krijgen in een herfst- of voorjaarsvakantie. Of het daadwerkelijk kan, dat weet ik niet. Kerst-, mei- en zomervakantie zijn sowieso uitgesloten. Voor de horeca geldt gewoon in de meeste gevallen: wanneer anderen vrij zijn, ben jij aan het werk. Dus vooral de vakanties en weekenden zijn onwijs druk. Een werkweek van 50-60 uur is dan vrij normaal bij mijn vriend. Om tijdens piekdrukte (o.a. vakanties) dan een kok te missen die op vakantie is, maakt het rooster rond krijgen er niet makkelijker op.

Ik vind het persoonlijk niet heel gek om om deze reden 10 schooldagen vrij te krijgen voor een vakantie. Waarom zouden 'wij' (spreek ik even namens de horeca-mensen) niet in de zomermaanden met de kinderen op vakantie mogen?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 06 Apr 2016 22:27

Re: Verlof buiten schoolvakantie

Oh, daarnaast loopt N. totaal niet achter met iets, is ze al helemaal klaar voor groep 3. Als ze ouder is, ben ik ook best bereid om wat taakjes en lesstof mee te oefenen op vakantie met haar, om geen enorme achterstand op te lopen. Maargoed, daar ben ik bij N. niet zo bang voor. Dat zullen we t.z.t. wel zien.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 07 Apr 2016 07:01

Re: Verlof buiten schoolvakantie

Wilt u een verzoek voor verlof buiten de schoolvakanties doen? Dit heet officieel 'beroep op vrijstelling'. Uw beroep op vrijstelling moet ten minste aan de volgende voorwaarden voldoen:

De vakantie kan niet plaatsvinden in de vastgestelde schoolvakanties door het beroep van u of uw partner (seizoensgebonden werk of werk met een piekdrukte tijdens de schoolvakanties).
Het verlof valt niet in de eerste 2 weken na de zomervakantie.
Het gaat om een gezinsvakantie van maximaal 10 schooldagen 1 x per jaar


Dit verlof mag nooit langer duren dan 10 schooldagen. U moet de verlofaanvraag ten minste 8 weken van tevoren indienen bij de directeur van de school. Elke aanvraag voor vakantie buiten de schoolvakanties wordt individueel beoordeeld. De directeur kan u om een werkgeversverklaring of een eigen verklaring zelfstandige vragen. Soms vraagt de directeur de leerplichtambtenaar om advies.

Dit zijn de regels hiervoor. Het is dus aan de directeur om te bepalen wie het wel of niet krijgt. Staat los van kleutergroep of oudere groepen.

Ik hoop dat jullie het toegewezen krijgen en lekker samen wegkunnen.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Apr 2016 12:31

Re: Verlof buiten schoolvakantie

Hebben het verlof gekregen. Wel stond erbij dat we voor volgend jaar moeten aantonen dat we niet in de kerst- en meivakantie kunnen. Maar hóe moeten we dat aantonen? Wat voor 'bewijsstuk' willen ze dan zien? Als de werkgever op het formulier schrijft dat het niet mogelijk is om in vakanties en rondom feestdagen vrij te krijgen voor een vakantie, is dat toch bewijs? Hij tekent en stempelt het papier ook nog.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Apr 2016 13:07

Re: Verlof buiten schoolvakantie

Bij mijn vorige werk waren dat afgekeurde verlofbriefjes. Verlof moet je normaal tevoren aanvragen, dus als dat wordt afgewezen is dat het bewijs.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Apr 2016 13:41

Re: Verlof buiten schoolvakantie

Parisienne schreef:Oh, daarnaast loopt N. totaal niet achter met iets, is ze al helemaal klaar voor groep 3. Als ze ouder is, ben ik ook best bereid om wat taakjes en lesstof mee te oefenen op vakantie met haar, om geen enorme achterstand op te lopen. Maargoed, daar ben ik bij N. niet zo bang voor. Dat zullen we t.z.t. wel zien.


Ik vind eerlijk gezegd dat dat geen criterium zou moeten zijn, ik zou het echt heel oneerlijk vinden als een kind dat goed leert gewoon extra verlof krijgt en een kind dat niet zo makkelijk meekomt dikke vette pech heeft (als verder de omstandigheden gelijk zijn). Dus als een vakantie op een bepaald tijdstip niet kan omdat kinderen daardoor in het algemeen teveel achterop komen dan vind ik dat dat voor iedereen moet gelden, ook als je nou toevallig het geluk hebt dat je makkelijk leert.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 14 Apr 2016 14:06

Re: Verlof buiten schoolvakantie

Ik denk ook niet dat dat een criterium is Suzan, maar wel iets wat je als ouders meeneemt in je overweging om je kind al dan niet lesuren te laten missen. Zo vat ik het in ieder geval op. School geeft toestemming op basis van de werkgeversverklaring, maar het is aan jou om te bepalen of je kind die kostbare tijd kan missen. Ik kan me voorstellen dat je toch voor andere oplossingen kiest als je kind moeite heeft met bepaalde vakken (bij. geen lange vakantie achter elkaar, maar kortere uitstapjes, zodat hij of zij niets van school hoeft te missen) en je eigen belang dan niet voorop stelt.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers