Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foto's en filmpjes bewaren

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 08 Apr 2016 09:25

Foto's en filmpjes bewaren

Ik ben zo ver om alles uit te zoeken.
Het eerste jaar sla ik over ivm hoeveelheid :palm: daar probeer ik later doorheen te komen.
Het tweede jaar heb ik uitgezocht. Fotoboek is ook klaar. Denk dat ik alle foto's ook nog maar x op dvd zet. Maar hoe ga ik alle filmpjes bewaren? Volgens mij heb ik heel veel dvd's nodig voor 1 jaar..
Het derde jaar is bijna klaar om in fotoboek te zetten..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 08 Apr 2016 09:51

Re: Foto's en filmpjes bewaren

Ik zou ze op dropbox oid zetten.
30-04-2017
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 08 Apr 2016 17:04

Re: Foto's en filmpjes bewaren

Ook de filmpjes zou ik goed uitzoeken. Vaak maak ik compilatie filmpjes van vakanties. Is ook leuk om terug te kijken. Daarna gooi ik het op mijn youtube kanaal en kunnen alleen mensen met een link de filmpjes bekijken. Daarnaast back-up ik alle foto's en filmpjes met online back-up van KPN.
<<

Anoniem280

Bericht 11 Apr 2016 08:09

Re: Foto's en filmpjes bewaren

Ik zet werkelijk alles op mijn externe harde schijf.
Dat ding krijg ik toch voor geen mogelijkheid vol (1000GB)
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 11 Apr 2016 10:18

Re: Foto's en filmpjes bewaren

Ik heb alle foto's en filmpjes op de huisserver staan, deels op dropbox. Eens in de zoveel tijd backup ik alles nog extra naar een externe schijf die bij mijn ouders ligt, risico spreiding in geval van brand of zoiets.
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 11 Apr 2016 11:43

Re: Foto's en filmpjes bewaren

Na 2x een laptop crash zet ik alles over op 2 externe harde schijven. 1 ligt er bij mijn ouders en 1 bij mijn schoonvader (als er dan ergens ingebroken wordt of Brand uitbreekt heb ik altijd nog een back up)
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 11 Apr 2016 11:58

Re: Foto's en filmpjes bewaren

Ik heb ze op een externe harde schijf staan die in onze kluis ligt. Kluis is brandveilig. Maar ga ook nog maar een back up in dropbox ofzo maken inderdaad, als de dood om ze kwijt te raken!
⁠♡♡♡
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 12 Apr 2016 11:10

Re: Foto's en filmpjes bewaren

Backuppen op externe harddisken is leuk. Maar mensen vergeten deze nogal eens te updaten met nieuwe foto's. En dan kan het zomaar zijn dat je een jaar foto's kwijt ben.

En 1TB is tegenwoordig niet zo heel moeilijk meer om vol te krijgen ;-). Zeker niet met alle filmpjes van tegenwoordig. Ik sorteer t. zijn foto's en filpjes erg goed uit. Maar toch heb ik ondertussen maar liefs al 700 GB aan data van hem :wtf: ,(en hij is pas 5) ;-)
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 12 Apr 2016 12:46

Re: Foto's en filmpjes bewaren

Hier staan ze op de PC en een externe harde schijf. De pc raakt alleen een beetje vol, dus die wil ik gaan legen en heb gisteren een tweede externe harde schijf besteld. Die wil ik denk ik bij m'n moeder leggen, ook ivm risico op inbraak of brand. Denk dat ik wil proberen op een vast moment back ups te gaan maken, en dan kan ik de schijf zo ophalen bij m'n moeder, die woont maar een paar huizen verderop. En binnenkort nog maar eens de tijd gaan nemen om alles nog een keer echt goed uit te gaan zoeken. Dat is iets wat ik steeds maar weer uitstel.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 12 Apr 2016 20:41

Re: Foto's en filmpjes bewaren

Ik doe dat elke twee weken Munk!
⁠♡♡♡
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 12 Apr 2016 22:17

Re: Foto's en filmpjes bewaren

munk schreef:Backuppen op externe harddisken is leuk. Maar mensen vergeten deze nogal eens te updaten met nieuwe foto's. En dan kan het zomaar zijn dat je een jaar foto's kwijt ben.

dat probleem heb je toch bij bijna alle soorten van backup en niet alleen met een externe harddisk? alleen automatische backup kan je niet vergeten.
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron