Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Anoniem255

Bericht 28 Mrt 2016 17:55

Re: Naai topic

Zoals Fiwen het doet is ook veel makkelijker. Probeer tricot maar eens netjes als biaisband te vouwen...

Ik onthoud het voor als ik er aan ga beginnen!
<<

Anoniem205

Bericht 28 Mrt 2016 18:12

Re: Naai topic

Thx Fiwen!
Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met een t-shirt voor zoon met zo'n boord (ik weiger knoopjes aan te zetten, hij kan ook wel zonder inmiddels) en dan kijken of dit me lukt. Na mijn weekje vakantie :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Mrt 2016 18:25

Re: Naai topic

Mien schreef:Probeer tricot maar eens netjes als biaisband te vouwen..
Waar denk je dat mijn zelfmoordneigingen vorige week vandaan kwamen. Never again.

Ik ga het ook onthouden! Maar als ik ooit nog aan dat pakje begin doe ik het niet met die groenige ruitjesstof die ik had. Was echt onhandelbaar, mega dun flodderig tricot (als het dat al is). Valt niets mee te doen.

Ik heb nog een broekje gemaakt, maar dan meer op maat voor een hele dikke dreumes van een vriendin. Heb maat 80 gemaakt met een hele brede buikband.
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Anoniem255

Bericht 28 Mrt 2016 19:01

Re: Naai topic

Ik heb ook ooit zo'n dunne tricot gehad. Mijn machine at het ook steeds op. Vreselijk.

Oh dat stofje is echt geweldig!!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 28 Mrt 2016 20:47

Re: Naai topic

Wat een fijne uitleg Fiwen, dank je wel!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem205

Bericht 29 Mrt 2016 17:33

Re: Naai topic

Wauw UN! Dat ziet er super netjes uit zeg! Jaloers!!!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Mrt 2016 19:16

Re: Naai topic

Gaaf allemaal hoor! Mijn collega op school gaat me les geven haha! We hebben keuzelessen en daar zit naailes bij. Dat uur heb ik een tussenuur dus sluit in aan en ga een broekje maken! Helemaal leuk!
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 30 Mrt 2016 15:29

Re: Naai topic

Waar halen jullie stoffen vandaan? Bestellen jullie ze op internet of van de markt ofzo? En hoeveel heb ik nodig voor een broekje voor F?
⁠♡♡♡
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 30 Mrt 2016 18:38

Re: Naai topic

Leuk dat je naailes gaat volgen Uffe!
Ik haal meestal stof op de markt of in een stoffenwinkel hier in de buurt (heb geluk dat er 4 in een straal van 10km zitten). Ik wil stof altijd kunnen voelen en zien voordat ik het koop, mede om te voelen hoe de kwaliteit is maar ook omdat kleuren nog wel eens kunnen afwijken via een computerscherm.
Voor een kinderbroekje heb je in principe 1x de lengte nodig. Maar zo'n eerste keer zou ik voor een halve meter gaan. Dan heb je meeeeeer dan genoeg dus mocht je de eerste keer niet helemaal goed knippen of een stiksel flink verprutsen dan heb je genoeg speling. Je gaat snel genoeg oog krijgen voor hoeveel je voor bepaalde kledingstukken nodig hebt.
Ik kan tegenwoordig bijvoorbeeld een jurk voor J (maat 110) uit 75 cm halen als het nodig is. Heb liever 1 meter omdat de rok dan wijder kan maar het lukt met 75 cm ook terwijl de meeste patronen al snel meer dan een meter aangeven.

Veel plezier en succes ermee in ieder geval en schroom je niet om hier om hulp te vragen!
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem184

Bericht 30 Mrt 2016 18:53

Re: Naai topic

Haha Oreo, de juffen van S zijn helemaal fan van z'n sterrenbroek. Of je 'm ook op bestelling in volwassen maat kon maken :wink:
<<

Anoniem205

Bericht 30 Mrt 2016 20:11

Re: Naai topic

Hahaha Maple, ik hoorde het :)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Apr 2016 20:16

Re: Naai topic

Whahoe! Ik kreeg ineens een leuke verrassing vandaag!
De dochter van onze buren (en ex van mijn oom) kwam ineens aan met 3,5 vuilniszak vol stofjes en fournituren aan en een heel krat met tijdschriften met patroontjes!

Wat ik kan gebruiken mag ik hebben een de rest gaat dan naar een goed doel. Dat wordt dus flink uitzoeken en kijken waar ik wat mee kan!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem219

Bericht 05 Apr 2016 13:10

Re: Naai topic

.
<<

Anoniem219

Bericht 12 Apr 2016 13:39

Re: Naai topic

ik heb een rokje en een broekje gemaakt voor B.

over het rokje ben ik niet zo tevreden, maar oefening baart misschien wel kunst ;)

Afbeelding

het broekje vind ik wel mooi geworden, en hoop dat hij past...

Afbeelding

de kleur is wat lichter dan op de foto.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Apr 2016 14:46

Re: Naai topic

Leuk aagje, ziet er goed uit! Patroon broekje van Emma en mona? Leuk hoor.

Ik ben op dit moment een berg bibs/slabbetjes aan het knippen. Voorkant doe ik met leuke tricot of katoen, achterkant met wafelkatoen. En dan sla ik er een drukknoopje in. Hoop dat ik er vanavond al wat kan laten zien.
#teammaple🍁
<<

Anoniem219

Bericht 12 Apr 2016 16:26

Re: Naai topic

Ja klopt urban naked!
Ik ben benieuwd naar je slabben :)

Hier een aan foto :)

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Apr 2016 16:46

Re: Naai topic

Nou dat past perfect! Goed man!
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Apr 2016 18:09

Re: Naai topic

Ooo wat een knapperd.
Mooie stof ook zeg!

Die bibs zijn ideaal hé UN.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem260

Bericht 12 Apr 2016 18:38

Re: Naai topic

Oooow ik wil die broekjes ook gaan maken! :smile:
<<

Anoniem205

Bericht 12 Apr 2016 18:40

Re: Naai topic

Welk patroon gebruiken jullie voor bibs? Ik heb nu allemaal van die driehoekjes, maar ze beginnen wat te klein te worden voor zoon. Dus ik moet nieuwe maken, want hij kwijlt nog als de ziekte....
<<

Anoniem159

Bericht 12 Apr 2016 18:59

Re: Naai topic

Super leuk Aagje!

Ik heb even een black-out, heb stof liggen voor een jurk voor mezelf en één voor mn dochter voor een bruiloft over een krappe 2 maanden. Maar ik presteer niet zo goed onder druk geloof ik.

Hebben jullie trouwens ook dat sinds je zelf naai je veel kritischer kijk naar kleding uit de winkel? Ik kocht vanmorgen een jurkje en zat later naar de stiksels en afwerking te kijken en toen dacht ik 'hm, dat kan ik haast netter!'
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 12 Apr 2016 19:09

Re: Naai topic

Pfff ik was in de stoffenwinkel en ze hadden helemaal geen leuke stof! Ik wil zoiets als Aagje laat zien, lijkt me voor ons F'je ook erg leuk. Bestellen jullie dat ook wel eens op internet? Mijn collega gaat zaterdag naar de markt en dan even kijken, hoop dat ze iets leuks kan vinden!
⁠♡♡♡
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Apr 2016 19:36

Re: Naai topic

Uffe, ik bestel eigenlijk nooit online. Mijn winkels hebben vaak wel dat soort stoffen. Kijk zoals dit: http://www.kantjeboord-amsterdam.nl/web ... 0&start=20
Dat is hele geschikte stof voor die legginkjes.

Oreo, ik heb nu dit patroon voor de bibs: http://albertandthelion.blogspot.nl/201 ... l.html?m=1
Ik ben een beetje te enthousiast begonnen. Heb nu 15!!! voorkantjes geknipt dus moet nu ook 15!!! achterkantjes uit wafelkatoen knippen. Voorlopig blijft m'n naaimachine nog in de kast want ik moet van mezelf het knipwerk eerst afhebben en dan de stof opruimen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem219

Bericht 12 Apr 2016 19:42

Re: Naai topic

Ik bestel al mijn stoffen op internet. Er zit hier niet echt iets in de buurt waar ze leuke stoffen hebben.

Deze heb ik besteld op stoffen-online.nl
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 12 Apr 2016 19:46

Re: Naai topic

Dat is een voordeel van in Amsterdam wonen haha! Bedankt voor je link, daar staan wel leuke stoffen op!

Haha 15 klinkt als veel maar F. heeft er op het moment 2 per dag om met haar gekwijl!
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers