Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerste keer tandarts

<<

Patsy

Bericht 11 Apr 2016 11:58

Eerste keer tandarts

Volgende week gaat onze oudste voor de eerste keer mee naar de tandarts. Hoe hebben jullie je kind voorbereid?

Ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat hij mee gaat werken.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 11 Apr 2016 12:05

Re: Eerste keer tandarts

K is in januari voor het eerst met mij mee geweest naar de tandarts. Ik heb hem niet echt voorbereid. Bij de tandarts mocht hij in de grote stoel gaan zitten en heeft ze op een speelse manier geprobeerd in zijn mond te kijken. K vond dit allemaal erg spannend en wilde zijn mond niet echt open doen. Dit vond ze niet erg. Het was meer dat hij het nou een keer gezien had en ook zag dat ik in de stoel lag en mijn mond open deed. Op deze leeftijd deden ze nog niets als ze gaatjes zouden hebben.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 11 Apr 2016 12:06

Re: Eerste keer tandarts

Niet voorbereid eigenlijk. Man en ik moesten naar de tandarts en T. ging mee. Wij waren klaar en de tandarts zei kom jij even liggen ik wil je tanden wel eens tellen. Ze is gaan liggen en de tandarts heeft een spiegel voorgehouden zodat ze mee kon tellen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Patsy

Bericht 11 Apr 2016 12:08

Re: Eerste keer tandarts

Ik ben vooral benieuwd of hij ook maar 1 seconde zijn mond open doet. Hoe lief hij meestal ook is, er zit best wat temperament in. Maar die grote stoel is wel reuze interessant natuurlijk.

Femm, dat klinkt goed!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 11 Apr 2016 12:12

Re: Eerste keer tandarts

T. vond het allemaal heel interessant en ondanks dat zij vaak ook niet meewerkt ging het echt heel goed. Na afloop kreeg ze een cadeautje en toen was ze om ;-) de tandarts was echt niet eng.
Was wel bang trouwens dat ze het eng zou vinden omdat ik enorme angst heb. Maar had met de tandarts afgesproken dat ze bij mij alleen zou kijken en verder niets als de kinderen erbij zijn. Moet er iets gebeuren dan maak ik daar een afspraak voor.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Apr 2016 12:15

Re: Eerste keer tandarts

De oudste ging vanaf het begin altijd met mij mee en vanaf dat hij tandjes kreeg, deed de tandarts een poging om te kijken, maar dat is pas in december afgelopen jaar voor het eerst gelukt :angel: En dan niet eens in de grote stoel, maar zittend op een gewone stoel en ik moest erbij komen. Toch neem ik hem iedere keer mee naar de tandarts en proberen we het iedere keer. Hij wordt niet gedwongen ofzo en mag daarna een kleinigheidje kiezen uit een laatje met allerlei troepjes :P Zal het met de jongste ook zo gaan doen. Hij moet sowieso mee, want hij kan niet alleen thuis blijven :wink: We hebben overigens wel bewust gekozen dat de kinderen met mij mee gaan naar de tandarts, want mijn vriend heeft behoorlijke angst voor de tandarts.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 11 Apr 2016 12:15

Re: Eerste keer tandarts

Ik heb van te voren wel gezegd dat de tandarts hun tandjes ging tellen maar meer ook niet.
Om de beurt mochten ze bij mij op schoot in de stoel zitten, speels deed ze de stoel een keer naar boven en beneden, liet ze met het spiegeltje de tandjes zien en is ze tussendoor gaan tellen.
Spannend was het wel maar ze werkten goed mee!
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Patsy

Bericht 11 Apr 2016 12:20

Re: Eerste keer tandarts

Als ik het zo lees valt het misschien wel mee allemaal.

Ik heb dezelfde afspraak als Femm, ook vanwege mijn eigen angst.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 11 Apr 2016 12:29

Re: Eerste keer tandarts

Katrien schreef:Als ik het zo lees valt het misschien wel mee allemaal.

Ik heb dezelfde afspraak als Femm, ook vanwege mijn eigen angst.


Werkte voor mij wel goed. Ik wist dat ze alleen zou kijken en verder echt niets zou doen dus lag ik al iets meer ontspannen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 11 Apr 2016 12:30

Re: Eerste keer tandarts

Hmmm Bij ons hoeven ze pas vanaf 4.
Voor die tijd ging de oudste (en nu ook de jongste) gewoon mee naar de halfjaarlijke gezinscontrole :) (Wij gaan altijd met zn allen).
Wel uitgelegd diezelfde ochtend nog wat de tandarts ging doen, wat zij moest doen. Verder niet moeilijk over gedaan "Tandarts gaat eens even kijken hoe goed jij je tanden wel niet elke keer poetst, want wow, dat doe jij toch altijd zo knap!"
Ze heeft een knuffel meegenomen waar ze zelf altijd steun bij vindt, ging verder gewoon hartstikke goed.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 11 Apr 2016 12:36

Re: Eerste keer tandarts

De eerste keer had ik gezegd dat de tandarts tandjes ging tellen. Dat vond ze wel heel spannend ter plekke, maar op schoot mocht de tandarts wel heel even kijken. De keer daarop heeft ze geweigerd. En de keer daar weer op ging ze haast zonder problemen mee (tegen mijn verwachting in) en heeft ze ook in de stoel gelegen (wel bovenop mij). Ze vond het toen best interessant. Ik ga wel altijd eerst, dan kan ze even kijken hoe ik het doe. En dan mag ze van de tandarts ook mee kijken. De laatste keer kwam ze bij mijn hoofd staan, aait me over mijn haren en zegt (terwijl ik daar met mijn mond open lig) tegen de tandarts: 'wat heb ik een mooie mama he? Mama is een heel mooi meisje'. Juist :palm:
<<

Patsy

Bericht 11 Apr 2016 13:15

Re: Eerste keer tandarts

Ik dacht dat het overal vanaf 2 jaar was. Ik neem zijn knuffel idd mee.

Haha Sanne. Mijn zoon zegt tegen iedereen 'Mama schatje' dus ik hou mijn hart vast.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Apr 2016 13:59

Re: Eerste keer tandarts

Femm schreef:Niet voorbereid eigenlijk. Man en ik moesten naar de tandarts en T. ging mee. Wij waren klaar en de tandarts zei kom jij even liggen ik wil je tanden wel eens tellen. Ze is gaan liggen en de tandarts heeft een spiegel voorgehouden zodat ze mee kon tellen.


Zo ging dat hier ook.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem286

Bericht 11 Apr 2016 14:51

Re: Eerste keer tandarts

Ook hier gewoon gezegd dat ze ging tanden tellen. Ze wilde niet alleen in de stoel maar wel op schoot en deed toen goed haar mond open. Dat hadden we thuis al wel geoefend trouwens
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Apr 2016 20:35

Re: Eerste keer tandarts

Femm schreef:Niet voorbereid eigenlijk. Man en ik moesten naar de tandarts en T. ging mee. Wij waren klaar en de tandarts zei kom jij even liggen ik wil je tanden wel eens tellen. Ze is gaan liggen en de tandarts heeft een spiegel voorgehouden zodat ze mee kon tellen.


Bij ons ging het ook zo. Maar bij ons mogen ze op schoot bij mama.
Afbeelding
De laatste keer hebben de meiden mee mogen helpen, beide een spiegeltje en handschoenen aan.
Afbeelding
En dan moet je proberen niet in de lach te schieten als ze met zijn 3-en in je mond staan te roeren. Mijn vrouw heeft wat grijze vullingen en dat legt hij dan ook uit. En als er röntgenfoto's gemaakt worden mogen ze meteen het gebit bekijken en krijgen ze ook uitleg

Wat misschien ook wel een beetje mee helpt is dat onze tandarts een zoontje heeft die 1 of 2 maanden ouder is dan onze oudste.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Patsy

Bericht 11 Apr 2016 20:54

Re: Eerste keer tandarts

Haha, ik zie me al liggen Dora. Mijn zoontje vindt het vast prachtig als hij mag helpen of meekijken bij mij.

Leuk om die foto's te zien :).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Apr 2016 10:47

Re: Eerste keer tandarts

Wow haha ik zou het wel spannend vinden met 2 van die koters MET instrumenten zo in mijn mond :D

Katrien, mijn tandarts zei in februari ofzo al dat ik T had mogen meenemen en dat ze dan ook even had gekeken. Ik dacht alleen maar: ik kan toch niet met dat monster hier relax liggen??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder