Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeautje bij een doop?

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 10 Apr 2016 10:57

Cadeautje bij een doop?

Het is ruim 10 jaar geleden dat ik voor het laatst bij een doop aanwezig was, ik kan me dus ook niet meer herinneren of je op zo'n dag nog voor een cadeautje of een kleinigheidje zorgt. Jullie een idee?

Mochten jouw kinderen gedoopt zijn, wat kregen ze die dag?
<<

Anoniem162

Bericht 10 Apr 2016 10:59

Re: Cadeautje bij een doop?

Een kinderbijbel, een loopauto, een beschermengel (een knuffeltje in de vorm van een engel)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Apr 2016 11:00

Re: Cadeautje bij een doop?

Het hangt ervan af hoe dichtbij je staat. Voor familie en goede vrienden is een kleinigheidje wel gebruikelijk. Bij christelijke boekwinkels hebben ze leuke kartonnen boeken met een bijbels verhaal of een ander mooi verhaal. Ook hebben ze wel eens speelgoed van bijvoorbeeld de ark van Noach.

Kinderboeken: http://www.fakkel.nl/nl/catalog/16/kind ... oeken.html
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 10 Apr 2016 11:14

Re: Cadeautje bij een doop?

Wij kregen zeker niet van iedereen een cadeautje.
Maar wat we wel kregen was: bedelarmbandje, speelgoed, poppenwagen met pop, cadeaubonnen, zilveren spaarpot.
Niets echt mbt geloof.
Onze dochter was nog maar 2,5 maand toen ze gedoopt werd, en ik vond alle cadeaus natuurlijk leuk en lief, maar echt niet nodig gezien zo door dezelfde mensen ook al verwend was met (grote) kraamcadeaus. Voelde me soms wel bezwaard.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem168

Bericht 10 Apr 2016 11:53

Re: Cadeautje bij een doop?

Uhm, niks. Wist zelf ook niet dat dat gebruikelijk was eigenlijk. Bij de andere doopouders zag ik wel dat er wat cadeautjes waren, ik geloof vooral boekjes.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Apr 2016 13:34

Re: Cadeautje bij een doop?

Wij hebben ons neefje een bijtje kerststal gegeven. Hun hebben altijd een kerststal staan en die van bijtje had mijn schoonmoeder vroeger voor mijn man en z'n broer gemaakt dus wij vonden dat wel een toepasselijk cadeau
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 10 Apr 2016 13:34

Re: Cadeautje bij een doop?

Ik ben alleen drie keer bij de doop van kindjes van een vriendin geweest en ik geef dan altijd wel een kleinigheidje. Laatste keer was dit een caleidoscoop met een lief kaartje eraan. Ik had er iets opgeschreven in de trant van dat alles bijzonder is, het is maar hoe je ernaar kijkt.
<<

Geel

Bericht 10 Apr 2016 13:39

Re: Cadeautje bij een doop?

Volgens mij hoeft dat niet per se. Het is leuk om een kleinigheidje mee te nemen, maar over het algemeen is het bijzonder genoeg dat je aanwezig bent. Tenminste, dat is wat ik gewend ben (ben protestants, mss maakt dat nog verschil).
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Apr 2016 14:03

Re: Cadeautje bij een doop?

Ik ben bij de doop van de kinderen van een goede vriendin geweest en ik heb beide keren een mooie houten puzzel gegeven.
<<

Anoniem151

Bericht 10 Apr 2016 15:12

Re: Cadeautje bij een doop?

Voor ons neefje, mijn man is zijn peetoom, heb ik een stoeltje beschilderd adhv z'n geboortekaartje. Verder kreeg hij ook een mooie houten ark van noach en wat gewoon speelgoed
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Apr 2016 09:20

Re: Cadeautje bij een doop?

Toen het zoontje van mijn vriendin gedoopt werd (katholiek) heb ik een voorleesboek meegenomen voor hem. Zij lieten hem wel dopen, maar doen verder niet veel met het geloof in de zin van actief naar de kerk gaan en dergelijke. Een geloof-gerelateerd cadeau vond ik dus niet heel erg passend in hun situatie.

♥♥
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 11 Apr 2016 09:24

Re: Cadeautje bij een doop?

Voor de doop van mijn nichtje heb ik een groot canvas doek laten maken met de leukste foto's van haar als baby. Het hangt nu nog steeds bij de ouders in huis.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem234

Bericht 11 Apr 2016 09:29

Re: Cadeautje bij een doop?

Wij hebben bij de doop van ons nichtje en neefje een houten puzzel gegeven en een kaart erbij.
<<

Anoniem321

Bericht 11 Apr 2016 10:16

Re: Cadeautje bij een doop?

Ik ben bij de doop van kinderen van vrienden van ons aanwezig geweest en heb bij die gelegenheden een mooi kinderboek cadeau gegeven.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Apr 2016 11:24

Re: Cadeautje bij een doop?

Ik had aan een goede vriendin een kinderbijbel gegeven met hele mooie prenten erin.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 11 Apr 2016 14:59

Re: Cadeautje bij een doop?

Elliot schreef:Toen het zoontje van mijn vriendin gedoopt werd (katholiek) heb ik een voorleesboek meegenomen voor hem. Zij lieten hem wel dopen, maar doen verder niet veel met het geloof in de zin van actief naar de kerk gaan en dergelijke. Een geloof-gerelateerd cadeau vond ik dus niet heel erg passend in hun situatie.
Dat is hier ook het geval vandaar dat ik ook aan een boekje of een puzzel zat te denken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Apr 2016 15:13

Re: Cadeautje bij een doop?

Bij mijn oudste neefje heb ik het boek 'de mooiste vis van de zee' gegeven. Dit boek is ooit gebruikt bij de kindernevendienst toen ik als kind naar de kerk ging, maar is niet heel erg kerkelijk gericht. Het gaat er over dat je samen mee bereikt dan alleen. Ik koos voor dit boek omdat mijn zus om dat moment ook niet heel erg kerkelijk gericht was.


Mijn middelste neefje heb ik het tweede deel gegeven. Er is ook een derde deel van.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers