Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Narcose, ervaringen?

<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 25 Feb 2016 17:56

Re: Narcose, ervaringen?

Ik heb 3x een gehele narcose gehad en alle keren is het mij heel erg meegevallen. De eerste keer ging ik er heel blanco in, totaal geen angst maar die keren erna was ik wel zenuwachtig! Waarschijnlijk omdat ik toen wist wat er gaat gebeuren maar het is echt niet eng.. Je wordt naar de voorbereidingskamer (Heet dat zo?) gereden waar ze het infuus plaatsen maar ze kletsen heel leuk met je waardoor de zenuwen wel weggaan :) In de OK zelf stellen ze nog een paar vragen, dan spuiten ze de narcose erin (dit brandt een beetje) en 3sec later ben je weg...het voelt alsof alles heel zwaar wordt en heel moe maar dan ben je al weg. De laatste keer werd ik in de OK wakker gemaakt maar toen heb ik als een idioot lopen brallen tegen de OK-assistente :palm: Duidelijk nog half van de wereld haha maar geen enkele keer misselijk geweest :)

Oja dat kapje! Ik vond het vroeger naar een verbande lamp ruiken, zo smerig! Die keer erna kreeg ik geen kapje en de laatste keer wel..ik heb zo dat kapje weggeslagen vlak voordat ik onder zeil ging :P
Wat als het lukt
<<

Anoniem149

Bericht 10 Mrt 2016 20:52

Re: Narcose, ervaringen?

Iedere keer als ik weer aan dat kapje denk krijg ik rillingen, ik ga echt vragen of ik dat niet hoef. En het binnen 3 seconden weg zijn lijkt me een eng gevoel, dat je daar geen controle over hebt zeg maar.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 10 Mrt 2016 22:20

Re: Narcose, ervaringen?

Ik ben in januari nog geweest, toen mijn amandelen eruit moesten. Geen kapje gehad hoor! Ja, met wat extra zuurstof, maar niet met iets van narcose. Ik vond het wel een heel raar idee om even helemaal van de wereld te zijn en alle controle kwijt te zijn. Maar mij is het meegevallen! Je wordt inderdaad heel snel een soort van moe, alles voelt zwaar en weg ben je. Ik vond het eigenlijk bijna relaxt voelen, maar ik was ook niet gespannen dus dat scheelt wel.

Wakker worden was wat lastiger, maar ook niet vervelend. Ik was gewoon zo moe en gaar van de narcose, dat ik nog best even op de uitslaapkamer heb gelegen. En af en toe werd ik wakker gepord met de vraag of ik even wat beter door wilde ademen, blijkbaar deed ik dat onvoldoende en dat zagen ze aan het zuurstofgehalte ofzo. Misselijk ben ik geen moment geweest, gelukkig. Maar omdat ik snel misselijk ben, en er nu ook erg bang voor was (overgeven met een verse wond in je keel leek me drama), heb ik preventief wat gekregen tegen misselijkheid. Ideaal!

Ik ga natuurlijk liever niet onder narcose, maar het is me gelukkig enorm meegevallen. Tien jaar geleden ben ik ook een keer onder narcose geweest voor een blindedarmoperatie en toen is het me ook al meegevallen.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 11 Mrt 2016 11:34

Re: Narcose, ervaringen?

Prim schreef:Iedere keer als ik weer aan dat kapje denk krijg ik rillingen, ik ga echt vragen of ik dat niet hoef. En het binnen 3 seconden weg zijn lijkt me een eng gevoel, dat je daar geen controle over hebt zeg maar.

Je zal geen kapje krijgen, maar met medicijnen via een infuus in slaap worden gebracht. Kapje gebruiken ze alleen bij kleine kinderen tot een bepaald gewicht. Je zal alleen een kapje met zuurstof voor krijgen.

Ik moest na mijn bevalling plotseling onder narcose. Tijd om er over na te denken had ik dus gelukkig niet. Toen ik wakker werd had ik echt het gevoel uren te hebben geslapen. Dit was in werkelijkheid 20 min. Daarna voelde ik mij nog even wat wazig, maar daarna kon ik naar mijn zoon en was ik dat allemaal snel vergeten.

Twee maanden later moest ik weer onder narcose. Ik was er toen gelukkig heel relax onder omdat het de keer daarvoor allemaal mee gevallen was. Toen ik wakker werd had ik het erg koud maar daarvoor kreeg ik zo een heerlijke warmte blazer onder mijn deken. Het eerste uur was ik wel wat wazig, maar al snel daarna was ik alweer goed wakker. Ik was van te voren erg bang misselijk te worden van de narcose, maar heb dit beide keren gelukkig niet gehad (ze hadden uit voorzorg ook al wat tegen de misselijkheid gegeven de tweede keer). Wel heb ik nog een tijd vage klachten gehad na de narcose (maar ik weet niet of dit allemaal door de narcose was of ook een combi van ontzwangeren)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem149

Bericht 16 Mrt 2016 21:39

Re: Narcose, ervaringen?

Bedankt voor jullie ervaringen. Ik heb volgende week woensdag een gesprek met de anesthesist en daarna is het afwachten wanneer ik geholpen ga worden.
<<

Anoniem149

Bericht 09 Apr 2016 18:11

Re: Narcose, ervaringen?

Donderdag mag ik. Merk aan mezelf dat ik er nu al veel mee bezig ben en het al behoorlijk spannend vind. Iemand tips voor donderdag om er zo rustig onder te blijven?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Apr 2016 11:22

Re: Narcose, ervaringen?

Iets rustgevends halen bij drogist/huisarts/apotheek.

En aangeven dat je het heel erg spannend vind!! Vaak stellen ze je graag een beetje op je gemak als je het aangeeft

Sterkte!

En als je onder zeil gaat, probeer aan iets leuks en relaxts te denken!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 10 Apr 2016 21:28

Re: Narcose, ervaringen?

Idd aangeven. Ik ben afgelopen woensdag geopereerd en ik zag er niet tegenop, maar toen ik eenmaal op OK was kreeg ik een paniekaanval. Gelukkig kreeg ik wat dormicum via het infuus en was het daarna goed te doen. Waarschijnlijk werd mijn aanval veroorzaakt door de eerdere (traumatische) operatie. Succes alvast!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers