Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Agressie op je werkplek

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 16 Mrt 2016 11:45

Agressie op je werkplek

Ik werk momenteel op een pittige woongroep voor IBG, allemaal met meerzorg (1 op 1 begeleiding). Ik merk dat ik de alertheid die ik op het werk moet hebben, thuis moeilijk los kan laten. Mijn man liet bijvoorbeeld net iets uit zijn handen vallen, de adrenaline vloog direct door mijn lijf.
Inmiddels heb ik al wat jaren te maken met agressie op het werk, maar ik heb dit nog nooit zo ervaren. Misschien omdat ik deze doelgroep toch als nog wat heftiger ervaar.

Wie heeft er hier nog meer te maken met agressie op het werk? Hoe laat jij het thuis los? Wat doe je om te ontspannen?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

anoniem213

Bericht 16 Mrt 2016 15:50

Re: Agressie op je werkplek

Hebben jullie op het werk geen plek waar je over dit soort zaken kunt praten? Lijkt me vrij belangrijk dat er voor jullie begeleiding is namelijk.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 16 Mrt 2016 16:18

Re: Agressie op je werkplek

Ik werk zelf met verstandelijk gehandicapten, maar er is op dit niveau weinig agressie.
Als het wel voorkomt (in welke mate dan ook) moet je een formulier invullen, en daarin vermeld je de situatie en welke impact het heeft gemaakt op je. Naar aanleiding daarvan neemt de teamleider wel of geen contact met je op.
En anders zou je nog werkoverleggen hebben met de teamleider waarin je het kan aangeven. Of met je collega's. Hoe het op de woonhuizen is waar geregeld groot agressie voorkomt weet ik niet
Iig wel iets mee doen, want zo erg mee naar huis nemen is niet goed
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 16 Mrt 2016 21:47

Re: Agressie op je werkplek

Wij moeten ook altijd een fobo invullen en mijn leidinggevende neemt bij heftige escalatie direct persoonlijk contact met je op. Wanneer je het zelf nodig vind kan je natuurlijk ook altijd contact opnemen met leidinggevende / gedragsdeskundige / arbo arts

Ik wil alleen even die knop vinden die die voelsprieten uit zet zodra ik thuis kom ;)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 16 Mrt 2016 21:51

Re: Agressie op je werkplek

Ik werk op een PG-afdeling en heb hier de laatste tijd best veel agressie.
Ik weet helaas ook niet hoe je deze knop uit moet zetten, ik ben er thuis ook (te) veel mee bezig.

Ik heb een gesprek aangevraagd met mijn werkbegeleider, zodat zij mij misschien nog tips aan kan geven.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem321

Bericht 30 Mrt 2016 14:32

Re: Agressie op je werkplek

Fysiek heb ik gelukkig niet met agressie te maken, maar telefonisch soms wel. Zelfs dat vind ik al lastig om mee om te gaan. We hebben wel een agressietraining op het werk gehad en we hebben een agressieprotocol, maar helaas wordt daar niks mee gedaan hier.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Mrt 2016 17:15

Re: Agressie op je werkplek

Ik werk ook op een ib-groep. 2 daarvan hebben 1 op 1. Ik doe dit nu 3 jaar. Ja, als ik onder de schrammen en blauwe plekken thuiskom heb ik best een kut dag gehad, maar we hebben onderling met collega's een format opgezet waarbij de situatie direct na de escalatie besproken wordt. Doordat die collega's erbij zijn geweest praat het een stuk makkelijker en door er goed over te praten gaat het ook sneller uit ons systeem. Uit het gesprek komen vervolgstappen (praten met leidinggevende of de vertrouwenspersoon bijboorbeeld).

Wat voor mij echt helpt, is de deur heel bewust achter me dicht trekken, anders trek ik het echt niet. Wat op mijn werk gebeurd blijft ook daar. Succes
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem176

Bericht 08 Apr 2016 22:54

Re: Agressie op je werkplek

.
Laatst gewijzigd door Anoniem176 op 20 Apr 2016 09:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 09 Apr 2016 13:52

Re: Agressie op je werkplek

Ik werk ook in de zorg met mensen met een psychiatrische aandoening (o.a. bordeline, gedragsstoornissen). Wij hebben veel agressie op de werkplek. Wij hebben hiervoor ook diverse trainingen gekregen hoe hier mee om te gaan en je eigen grenzen te gaan herkennen. Zo wordt bijvoorbeeld hart incoherentie ingezet om je stress te reguleren. Erg interessant! Hebben jullie geen trainingen/cursussen op het werk m.b.t mentale en/of fysieke agressie?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers