Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 14 Okt 2013 15:41

Re: Voorjaar 2014 mama's

Even heeelll ego:
Maar vanmiddag dus de 20-weken echo gehad. Alles van top tot teen helemaal bekeken. Ik was weer vergeten hoe uitgebreid ze alles bekeken, ook al deden ze het uitgebreider dan vorige keer volgens mij... Allerlei holtes opmeten enzo..
Alles zag er goed uit, placenta ligt aan de achterkant, niet voor de uitgang (was ik bang voor, want ik voelde zelf al dat hij niet zoals bij L aan de voorkant lag...). Het geslacht was nog wel even spannend, baby ukkepuk lag heel netjes met de beentjes strak tegen elkaar en op een gegeven moment zelfs met gekruiste beentjes.. Maarrr... uiteindelijk met "zekerheid" (ze geven nooit 100%) vastgesteld dat we een meisje krijgen! Ik was zooo blij, ik begon meteen te huilen.. :laughcry:

Afbeelding
Afbeelding

Mondje graag nog even dicht op fb
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 14 Okt 2013 16:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel, fijn dat alles goed was. En wat leuk, een meisje!!
<<

Patsy

Bericht 14 Okt 2013 17:17

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel, fijn dat alles goed is! En leuk, een dame!
<<

Anoniem75

Bericht 14 Okt 2013 18:32

Re: Voorjaar 2014 mama's

Even snel een ego berichtje van mij, ik heb het de laatste tijd ook zo poepie druk haha. Mijn vriend heeft nog een paar dagen vrij en we zijn bijna iedere dag wel op pad geweest en ik ben vaak ook lekker vroeg naar bed gegaan. Morgen idd weer een echo om 17.30! Ik hoop dat de baby nu wel wat meer zijn beentjes open doet haha. Ik zou het nu toch echt graag willen weten. Ook al was het wel een beetje duidelijk de vorige keer toch ben ik nog niet helemaal overtuigd na 2 verschillende antwoorden. Wel heb ik mij er op ingesteld dat we gewoon weer een kereltje erbij gaan krijgen. Heb zelfs al een stoer boxkleed op het oog en qua naam zijn we er denk ik ook uit. Maar morgen hoop ik echt meer duidelijkheid te krijgen.

Snoezel super fijn dat de 20 wk echo goed is. Bij ons hebben ze vorige week ook naar het hartje gekeken en het blaasje en dat zag er ook goed uit. En leuk joh weer een meisje erbij! Ik krijg ook steeds waterige oogjes als ik naar onze uk op de laatste echo kijk. Ik ben echt zo gelukkig dat we weer een kindje krijgen. :heart:
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 14 Okt 2013 20:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem75

Bericht 14 Okt 2013 18:39

Re: Voorjaar 2014 mama's

Oh en dit is nog een mooie echo foto van afgelopen woensdag. Ik krijg steeds kriebels in m'n buik als ik er naar kijk :heart:

*

16+6
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 09 Mrt 2014 14:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 14 Okt 2013 20:07

Re: Voorjaar 2014 mama's

@ Snoezel: wat super die echo! Vond je het spannend? Ik heb woensdag de echo vind t wel heel spannend!

@Eppie. Lief dat je er naar vraagt! Darmparasiet is nog niet weg. Ben nog niet begonnen aan de medicijnen. Ik twijfel nog steeds. En t lijkt me verstandig in de herfstvakantie te beginnen ivm diarreeklachten.
Zwangerschap in beweging heet t: 15 min cardio op apparaten, spieroefeningen zoals buik, rug, bekken, arm, billen, etc. Daarna Pilates (ademhaling vooral). Voor sportievelingen vanaf 20 weken en degenen die minder sportief zijn vanaf 15 weken. Les duurt een uur in totaal 12 lessen, kan verlengd worden.

Sinds vandaag erg last van m'n rug. Vooral de zijkanten. Heel vervelend.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 14 Okt 2013 20:15

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel wat leuk! :cheering:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 15 Okt 2013 08:12

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedemorgen allemaal!
O, ik zit echt nog steeds op mijn roze wolk :thumbup: Ik ben zooo gelukkig. Ik ben ook echt een meisjesmama en ik had ook moeite om mezelf met een jongetje te zien. Ook zag ik enorm op tegen al L haar lieve kleine meisjeskleertjes weg te gooien. Wel gelachen, want IEDEREEN was ervan overtuigd dat we een jongetje zouden krijgen. Mijn schoonmoeder dusdanig dat toen ze het doosje openmaakte en ze het cakeje zag, ze echt zo heel niets begrijpend naar dat cakeje keek en "huh? Wat?" uitbracht. Nou, jullie hebben de cakejes gezien, haha, liet weinig aan de verbeelding over... Echt pas na een paar seconden viel het kwartje ofzo. Ik heb zooo hard gelachen.

Nou, mijn dochter had dus wel gelijk (die riep al de hele zwangerschap als het we het over de baby hadden "zusje"), en ik heb ook 1 keer een levensechte droom gehad dat ik beviel van nog een meisje (ook al duurde mijn bevalling ook maar een kwartier, dus nam t niet al te serieus ;)). Ook konden we het weeerrrrrr niet eens worden over een jongensnaam, terwijl we wel meerdere meidennamen wisten. Dus Roze, ik zal vanavond mijn jongensnamen lijst in jouw topic mikken :thumbup: Had jij nog leuke meisjeskleding trouwens? :^^:

Ik ga vandaag eerst even 2 doosjes afgeven met een cakeje aan mijn schoonvader op zijn werk. Best spannend, ik heb niet zoveel met die mensen (mijn man ook niet), maar het zijn toch opa en oma... We zien ze ook veeellll minder dan de rest van de opa's en oma's, maar ik probeer ze toch niet achter te stellen, want als ze L zien, zijn ze zo gek met dat kind. Daarna door naar mijn ouders. Die het ook vertellen. En vanavond mikken we het dan internet op, dan mag iedereen het weten. De rest maakt het toch niet uit of het een jongen of een meisje is...

@dolfijntje: Wat leuk klinkt dat sporten!!!!! En slim om dan te wachten tot de vakantie met die medicatie inderdaad...

Ik was voor de echo eigenlijk niet zenuwachtig, maar ik ben best relaxed over dat soort dingen. Ik ben me bewust van alles wat er mis kan zijn of gaan. Daar kan je je heel druk over maken, je doet er toch niks aan. Dat zie ik op dat moment wel... Komt denk ik door mijn werk (werk met kinderen met een verstandelijke/meervoudige beperking) en dat maakt me heel erg bewust wat er allemaal mis kan gaan. Ik heb bv ook ouders die gewoon gedacht hebben tot hun kind 2jaar was dat ze een kerngezond kind hadden... Je weet nooit hoe het gaat in het leven. Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan denk ik voor anderen, je hebt toch het liefst een gezond kind (ik ook overigens, begrijp me niet verkeerd) :) Het is denk ik ook meer hoe ik gewoon in het leven sta. Mijn zus was 21 toen ze overleed, totdat ze 20,5 was was het een kerngezond kind...

@Razz: Haha, hopelijk morgen mooi showend wijdbeens kind. Ik moest nog aan je denken hoor toen onze dame heeelll ladylike gewoon met haar benen over elkaar bleef liggen. En ik zag elke keer die verloskundige met echoapparaat even naar beneden gaan om te checken (zei ze niks over) om dan weer verder te gaan met het onderzoek... Toen ze na een half uur nog steeds niets kon zien dacht ik echt dat het m niet meer zou worden. Haha. Moest echt aan jou denken... Succes!

Allemaal een fijne week!!!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Okt 2013 09:16

Re: Voorjaar 2014 mama's

Fijn dat je niet zenuwachtig was voor de echo Snoezel! Je weet inderdaad toch nooit hoe het loopt. Echt compleet gestresst zal ik ook niet zijn voor de echo, maar spannend vind ik het wel. En echt leuk hoor, nog een meisje! Hier een grote zus die het bij het verkeerde eind had.. Zij bleef bij zusje, verder dacht werkelijk iedereen een jongen. En dat is het dus ook. Ook leuk! Behalve dan dat ik nu een hoop meisjesspullen moet weg doen, tenminste, bewaren heeft ook weinig nut (op pakjes met speciale herinneringen na dan). Ben benieuwd naar je jongensnamen! Houden jullie het bij twee kindjes denk je? (Omdat je de jongensnamen wilt delen). Hier wel in elk geval. Vind het wel echt jammer dat dit de laatste keer is.

Nou, hier een update van mij. Gisteren naar de huisarts geweest omdat ik enorm veel hoofdpijn heb. Bloeddruk bleek veel te hoog.. Moest vanmorgen terugkomen en toen was hij gelukkig wat gezakt. Maar de huisarts is er niet gerust op, vond met name de bloeddruk van gisteren echt te hoog bij deze termijn (ruim 18 weken nu). Dus vanmiddag naar de gynaecoloog, die moet ook even meekijken en misschien krijg ik bloeddrukverlagers (misschien ook niet, maar zou kunnen volgens de huisarts). Gaat dus weer lekker hier. Voel me ook alleen nog maar moe, ziek en heb veel hoofdpijn de laatste dagen. Baal alleen wel dat mijn lichaam zo vroeg alweer in protest gaat, vind het toch nog steeds eng en onzeker dat ik nog zo lang moet en mijn lichaam elk moment weer een onvoorspelbare actie kan hebben. Ik zal echt blij zijn als alles goed mag gaan en ik straks eenmaal bevallen ben, dan kan ik pas opgelucht ademhalen denk ik. Ik was er dan ook al uit, maar nu wordt mijn gevoel weer extra bevestigd. Nog meer zwangschappen zitten er gewoon niet in, te riskant. Hoe graag mijn vriend er hierna ook nog twee wil, het is klaar. Ben ook al bezig met het uitzoeken en verkopen van de meisjesspullen, al is het pijnlijk, zo kan ik het wel zo snel mogelijk afsluiten denk ik.
<<

Anoniem75

Bericht 15 Okt 2013 10:38

Re: Voorjaar 2014 mama's

Haha Snoezel. Ik had er ook echt van gedroomd en het is helaas dus werkelijkheid geworden dat het geslacht nog onduidelijk is. Ook heb ik gisteren gedroomd dat ik ging bevallen maar ik was dus nog maar 18 weken. Er kwam een mooie volgroeide baby te voor schijn met mooie bolle wangen en het was een jongen! Was echt een levensechte droom haha. Dus we zullen vanavond wel een duidelijke echo van een jongen te zien krijgen. Nu maar hopen dat ik deze week nog maar niet hoef te bevallen. :laughcry: Ik had er een aantal weken gelden ook over met een collega dat ik mezelf niet als een meisjesmama zag en ik heb ook altijd gezegd dat mijn vriend alleen jongens kan maken. Dus qua gevoel zat ik deze keer echt goed! :D

Roze balen van je bloeddruk zeg! Beterschap en probeer wat rustiger aan te doen meid! Dit is voor ons ook het laatste kindje. Aan de ene kant vind ik het ook wel jammer dat dit de laatste keer is dat ik een zwangerschap mag meemaken. Maar ik probeer er nu gewoon extra van te genieten!

Nou wish me luck vanavond! ;)
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Okt 2013 14:46

Re: Voorjaar 2014 mama's

Succes Razz, hopelijk vanavond meer geluk!

Ik kom net van de gynaecoloog en die vind dat er nu nog geen reden is tot zorg of extra maatregelen. Gelukkig! Moet het wel rustig aan doen, maar dat doe ik al waar mogelijk. Wel nog even snel gespiekt met de echo, altijd leuk! Zag een mooi bewegend kindje, en de gynaecoloog zag een derde beentje zei ze :razz: Dus het is nog steeds een jongen! Niet dat ik anders had verwacht na de pretecho die overduidelijk was, maar een extra bevestiging is altijd leuk.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 15 Okt 2013 15:24

Re: Voorjaar 2014 mama's

dolfijntje24 schreef:@ Snoezel: wat super die echo! Vond je het spannend? Ik heb woensdag de echo vind t wel heel spannend!

@Eppie. Lief dat je er naar vraagt! Darmparasiet is nog niet weg. Ben nog niet begonnen aan de medicijnen. Ik twijfel nog steeds. En t lijkt me verstandig in de herfstvakantie te beginnen ivm diarreeklachten.
Zwangerschap in beweging heet t: 15 min cardio op apparaten, spieroefeningen zoals buik, rug, bekken, arm, billen, etc. Daarna Pilates (ademhaling vooral). Voor sportievelingen vanaf 20 weken en degenen die minder sportief zijn vanaf 15 weken. Les duurt een uur in totaal 12 lessen, kan verlengd worden.

Sinds vandaag erg last van m'n rug. Vooral de zijkanten. Heel vervelend.


Dan snap ik inderdaad dat je er even mee wil wachten..
Klinkt leuk dat sporten! Zou je rugpijn niet door de sportles kunnen komen?
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 15 Okt 2013 15:31

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk Roze, een snoezel, een meisje!! Leuk om het zo te vertellen, met de cakesjes.
Wat een mooie echo-fotos! Ik kan niet wachten tot de 18e, dan hebben wij de 20-weken echo. 18 november dan he. Nog 5 weekjes.... Duurt lang!
Gelukkig kan ik de 4e weer op controle, we gaan dan het hartje weer luisteren. Ik wil de baby wel graag weer zien.

Wat fijn Roze, dat je eerst geen medicijnen of wat moet. Moet je nu wel vaker op controle? Altijd leuk, bevestiging.

Heeft veel succes vanavond Razz. Hopelijk is het mysterie eindelijk opgelost.

Verder heb ik weinig te melden. Alles gaat zijn gangetje hier. De vermoeidheid is nog niet helemaal weg, meestal rond een uur of 22:00uur is het wel gebeurd, dan val ik in slaap. Mijn darmen zijn op dit moment ook rustig. De lactulose is niet nodig en gebruik ik nu zonodig.
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 15 Okt 2013 15:57

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo Allemaal,

Er komt iemand bij in jullie topic!
Wij hebben net de 12 weken echo gehad, waarbij ik ook nog eens een paar dagen vooruit ben gezet, dus...... Mag ik mij nu bij jullie voegen!
Ik ben zwanger van ons eerste kindje en uitgerekend op 27 april. Alles is dus nieuw, dus als ik stomme vragen wil stellen kan ik mooi bij jullie terecht. :P

Snoezel, gefeliciteerd met jullie meisje!!
En Roze, goed aan jezelf denken!
Eppie: wij moeten ook nog erg lang wachten op de 20-weken echo....
<<

Anoniem75

Bericht 15 Okt 2013 17:30

Re: Voorjaar 2014 mama's

Nou het is nu echt duidelijk. It's a Boy!!! :heart:
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Okt 2013 17:34

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk Razz!! Fijn dat het nu wel echt duidelijk was!
<<

Anoniem83

Bericht 15 Okt 2013 18:55

Re: Voorjaar 2014 mama's

Sneakt binnen: Leuk Razz! 2 jongens!

Gaat weer weg... ;-)
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 15 Okt 2013 19:20

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz schreef:Nou het is nu echt duidelijk. It's a Boy!!! :heart:


Wat leuk!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 15 Okt 2013 19:30

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk razz. :cheering:
M:21072011
J :08012014
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 15 Okt 2013 20:39

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz, jeuujjj! Eindelijk wat minder degelijk vandaag? Jongensmama :) Fijn voor jullie!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 15 Okt 2013 20:41

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei: welkom en gefeliciteerd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 15 Okt 2013 20:54

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz, leuk een jongen erbij. Wat vind je zoontje ervan?

Snoezel, gelukkig dat alles goed was met de 20 weken echo. Leuk een meisje. Leuke cake heb je gemaakt.

Roze, balen dat het niet goed gaat met je. Ik weet precies hoe je voel helaas. Ik wil ook niet meer zwanger zijn hierna en laat ook definitief een knip zetten als ik bevallen ben. Sterkte ik hoop dat je bloeddruk stabiel blijft.

Solie, gefeliciteerd en welkom.

Vandaag ben ik ook weer naar de dokter geweest, ik heb de griep, dubbele oorontsteking en een blaasontsteking weer dus ik heb weer een kuur. Ik heb nog nooit zo beroerd gevoeld. Ook even een controle bij de vk gehad en het hartje klopte mooi dus dat is gelukkig een geruststelling.

Groetjes
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 15 Okt 2013 21:15

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk Razz! :) :dance:
<<

Anoniem75

Bericht 16 Okt 2013 08:12

Re: Voorjaar 2014 mama's

Bedankt allemaal!

S. had het niet veel uitgemaakt. Als hij/zij maar mee met de auto's ging spelen haha.

Heel stom maar ik moet het toch even verwerken. Ik had een lichte voorkeur voor een meisje. Zelfs de naam had ik al 10 jaar in m'n hoofd. Ik ben zeker niet teleurgesteld dat het een jongen is (en ik word echt agressief als iemand dat woord gebruikt. Want hoe kan je nou teleurgesteld zijn dat je bloedeigen kind een jongen is?) maar ik vind het wel ontzettend jammer aangezien wij het bij 2 kindjes laten nooit een dochter zal meemaken. Ik denk overigens dat ik hetzelfde zou hebben als ik 2 dochters zou hebben. Ik heb toch altijd wel gedroomd van een zoon en een dochter. Het moet toch nog even gaan landen en ik ben nu echt bezig om alles even te verwerken. Het feit dat we nu 99% duidelijkheid hebben over het geslacht ben je toch onbewust je toekomst een beetje aan het invullen en aan het denken hoe het straks zal zijn met 2 knullen. Dus nogmaals ik ben echt niet teleurgesteld maar ik vind het alleen jammer dat ik nooit een dochter zal meemaken. Ik ga gewoon straks een hele toffe schoonmoeder uithangen en ga stiekem straks hopen dat ik ooit een kleindochter mag krijgen :thumbup:
<<

Anoniem75

Bericht 16 Okt 2013 08:17

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei welkom!

Lindsya beterschap meid! Hopelijk werk het kuurtje. Wel fijn dat je de baby hebt gehoord!

En Mini wat lief dat je even kwam spieken! :D
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers