Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iets terugbrengen en geld terug

<<

Elle123

Bericht 05 Apr 2016 13:03

Iets terugbrengen en geld terug

Ik heb zaterdag een (behoorlijk dure) spijkerbroek gekocht. Maar toen ik even ging rekenen wat ik deze maand nog allemaal moet uitgeven, kwam ik tot de conclusie dat ik die broek terug moet brengen. Maar het voelt een beetje stom. Heb daar een half uur staan passen, wikken en wegen dus je zou zeggen dat het een weloverwogen aankoop was.
Wat kan ik het beste doen? Gewoon eerlijk zijn in de hoop dat ze geld teruggeven (en geen tegoedbon), of zeggen dat ik hem bij nader inzien toch niet zo mooi vind?
<<

Anoniem214

Bericht 05 Apr 2016 13:07

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Niet te moeilijk doen. Gewoon zeggen dat je hem terugbrengt en niet wilt ruilen voor wat anders.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 05 Apr 2016 13:07

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Krijg je normaal alleen een tegoedbon als je iets terug brengt? Dan denk ik niet dat ze voor jou een uitzondering maken.
Verder vind ik het niet stom trouwens en ik zou me er ook niet stom over voelen. Bij de meeste winkels doen ze ook niet moeilijk over retourneren.
<<

Elle123

Bericht 05 Apr 2016 13:13

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Op de bon staat alleen "ruilen binnen 14 dagen", dus niks over wel of geen geld terug. Een vriendin die bij een kledingzaak heeft gewerkt zei dat ze niet verplicht zijn geld terug te geven, omdat je het hebt kunnen passen. Webwinkels moeten dat dus wel doen, omdat je het op zicht krijgt.
Ik ga er maar gewoon naartoe deze week, niet geschoten is altijd mis.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Apr 2016 13:53

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Niet te druk om maken, ik breng zovaak wat terug ook al vond ik het in de winkel geweldig. En ze hebben mij nog nooit om een reden gevraagd.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Apr 2016 14:16

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Als er niet op de bon staat dat je alleen kunt terugbrengen voor een tegoedbon, mag je er vanuit gaan dat je je geld terugkrijgt. En je bent niks veplicht uit te leggen, je kunt gewoon zeggen dat je hem toch niet wilt hebben.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem282

Bericht 05 Apr 2016 16:12

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Wat Lady zegt. :) Niet zo druk maken over niets; de medewerkers van die winkel kan het echt niet boeien waarom jij je broek terugbrengt.
<<

Anoniem156

Bericht 05 Apr 2016 16:27

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Ik zeg altijd alleen 'ik kom dit terugbrengen', en als ze vragen waarom antwoord ik met 'ik heb me bedacht'.
Ze zijn je niet verplicht om geld terug te geven, ik hoop voor je dat je geen tegoedbon ofzo krijgt!
<<

Anoniem282

Bericht 05 Apr 2016 17:55

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Mijn ervaring is dat het in de winkel (vaak bij de kassa) staat aangekondigd op papier dat er geen geld wordt teruggegeven, maar wel tegoedbonnen worden verstrekt. Soms staat het zelfs op de bon. Als dit er niet op staat, zou ik ervan uitgaan dat je je geld terugkrijgt. :)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Apr 2016 21:23

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Gewoon terug brengen en je hoeft geen reden op te geven.
<<

Elle123

Bericht 06 Apr 2016 16:01

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Helaas, ze geven geen geld terug. Balen!
Laatst gewijzigd door Elle123 op 06 Apr 2016 21:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem187

Bericht 06 Apr 2016 16:24

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Balen joh! Vooral voor zoveel geld...
<<

Anoniem304

Bericht 06 Apr 2016 16:35

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Holy moly. Ik dacht aan €80 ofzo. Sorry, maar ik snap niet dat je zoveel geld uitgeeft aan een jeans en dan niet bedenkt wat je nog allemaal moet deze maand, maar dat kan aan mij liggen.

Balen dat je geen geld terug kunt krijgen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 06 Apr 2016 17:09

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Jammer dat je geen geld terugkrijgt, maar als dat het beleid is dan heb je gewoon pech in dit geval. Op marktplaats verkopen zou ik niet doen als je er zo weinig voor terugkrijgt, dan gooi je dus gewoon honderd euro weg, en heb je en geen broek en veel geld weg. Dan zou ik hem liever houden, eenmalig je spaarrekening aanspreken en de komende maanden helemaal niets meer uitgeven aan kleding etc om het geld 'terug te verdienen'.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 06 Apr 2016 17:41

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Mizz_S schreef:Jammer dat je geen geld terugkrijgt, maar als dat het beleid is dan heb je gewoon pech in dit geval. Op marktplaats verkopen zou ik niet doen als je er zo weinig voor terugkrijgt, dan gooi je dus gewoon honderd euro weg, en heb je en geen broek en veel geld weg. Dan zou ik hem liever houden, eenmalig je spaarrekening aanspreken en de komende maanden helemaal niets meer uitgeven aan kleding etc om het geld 'terug te verdienen'.


Mee eens! Balen zeg, maar ik vind het ook heel veel geld voor een spijkerbroek.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Elle123

Bericht 07 Apr 2016 08:55

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Ik heb eigenlijk altijd broeken van H&M en had mezelf deze maand een shopbudget gegeven en vond dat ik wel weer eens een dure mocht kopen. Ze zitten ook zo enorm lekker, heel erg zacht. Maar toen kwamen er opeens wat dingen waar ik geen rekening mee had gehouden. Maar mijn lieve vriend wil bijspringen zodat ik het wel red deze maand. Dan maar gewoon genieten van mijn nieuwe broek.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2016 08:57

Re: Iets terugbrengen en geld terug

Ik snap het :). Wat lief! Probeer er dan maar van te genieten inderdaad, ook zo zonde anders.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers