Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Badkamer)tegels verven

<<

Anoniem173

Bericht 06 Apr 2016 13:55

(Badkamer)tegels verven

Ons toilet beneden heeft echt hele lelijke tegels, zon vies kleurtje en ook nog eens lelijke figuurtjes :laughcry: . Alleen we hebben gewoon geen zin om de hele boel opnieuw te betegelen. Ik heb wel eens gehoord van tegels schilderen met tegelverf. Heeft iemand daar ervaring mee? Het hoeft maar een paar jaar, laten we zeggen 5, te blijven zitten. Dan zien we wel weer verder. Maar ik wil wel zeker weten dat het een beetje netjes wordt.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 06 Apr 2016 14:48

Re: (Badkamer)tegels verven

Wij hebben de wandtegels in de bijkeuken geschilderd, omdat dit ook beige waren met bruine printjes. Het schilderde zich heel makkelijk en ziet er ook netjes uit. We hebben eerst een tegel-grondverf gebruikt en daarop kon gewone verf, welke je in alle kleuren kon laten maken. Achteraf vind ik de kleur (grijs) niet zo heel mooi, maar de verf zit er wel mooi op.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 06 Apr 2016 18:42

Re: (Badkamer)tegels verven

Wij hebben in ons nieuwe huis hele lelijke keuken tegels. (Groen met een gouden motief).
Helaas mogen wij ze van de woningbouw niet schilderen, maar ik zag online een site met tegel stickers.
Precies op maat van je tegel te maken en in allerlei kleuren en/of motieven. En ook weer verwijderbaar.

Dat gaan wij denk ik proberen.
Heb nu dus nog geen ervaring, maar hopelijk over een paar weken wel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Apr 2016 18:57

Re: (Badkamer)tegels verven

Een taxateur zei tegen ons ook dat we zouden moeten schilderen. Dat dat een heel ander beeld geeft. Wij dachten nl aan verbouwen.
Dus ik volg even.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem173

Bericht 06 Apr 2016 19:31

Re: (Badkamer)tegels verven

Tegelstickers hebben we ij eerste instantie gehad. Dat werd alleen hee lelijk. Dus dat valt af.
Ik denk dat we gewoon dus gaan verven.

@ster heb je over de grondverf met lak of muurverf geschilderd?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 06 Apr 2016 19:47

Re: (Badkamer)tegels verven

Ik heb het bij de toilet beneden gedaan, bedekt prima en het was direct een heel ander toilet. Ik heb de voegen gewoon met dezelfde verf mee geverfd ipv apart aangepakt. Ik heb het met witte tegelverf van karwei eigen merk gedaan, die verpakkingen werden vernieuwd dus deze gingen 1+1 weg. Inmiddels is het wel wat vergeeld of meer beige geworden. Denk dat het alleen het eerste jaar mooi was. Maar je zou het elk jaar opnieuw kunnen verven als dat bij jullie ook gebeurd. Het is niet zo duur en ook maar weinig werk. Ik heb maar een laag gedaan en dat was voldoende om ook de bloemetjes op de tegels te verbergen.

Ik ga het binnenkort nog een keer ga verven, maar dan met gewoon witte hoogglans verf, daar heb ik nog wat potten van staan. En dan met een maand of 6-12 ga ik hem verbouwen maar het verkleurde irriteert mij nu teveel. En ik pak dan ook gelijk de (blauwe) vloer mee. Ik zal het resultaat daarvan wel tonen, al zou ik dat alleen in een koophuis doen als je de intentie nog hebt om het met de tijd te vernieuwen. Woningbouw zou ik braaf tegelverf doen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 06 Apr 2016 19:50

Re: (Badkamer)tegels verven

Sam schreef:Een taxateur zei tegen ons ook dat we zouden moeten schilderen. Dat dat een heel ander beeld geeft. Wij dachten nl aan verbouwen.
Dus ik volg even.


Je wilt het gaan verkopen? Dan zou ik het zeker doen. Het maakt best een groot verschil, vind ik persoonlijk. Hoe ziet het er nu uit?
Afbeelding

I & N juni 2010

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers