Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jaloerse vriendin?

<<

Anoniem164

Bericht 25 Mrt 2016 12:42

Jaloerse vriendin?

Ik ga binnenkort trouwen en daar leef ik heel erg naar toe, vanzelfsprekend. Ook mijn omgeving is geïnteresseerd, leuk, gezellig etc. bezig met de bruiloft. Natuurlijk komen er ook wel eens kritische vragen, of opmerkingen, dat hoort erbij en daar ben ik me ook van bewust. Dan geef ik antwoord o.i.d en dan is het goed.
Maar 1 vriendin presteert het om mij elke keer een rotgevoel te geven. Elke keer als ik met d'r afspreek, vraag ik me af wat er nu weer gezegd zal gaan worden waardoor ik me rot voel.

Ze zegt bijvoorbeeld dat ze vindt dat wij het vervoer voor de dag gasten moeten regelen, als ik dan reageer met waarom we dat niet doen, zegt ze: hm hm, je moet het ook zelf weten, maar ik vind het niet handig!
Of ze zegt: mogen onze mannen ook op het vrijgezellenfeest van M(mijn vriend) komen? Antwoord was nee, want we hebben allebei echt onze gescheiden vriendengroepen en mijn vriend ziet de mannen van mijn vriendinnen misschien 4 keer per jaar en heeft er geen behoefte aan. Vindt ze dat gek, omdat de mannen wel dag gast zijn(terwijl mijn vriend ook niet op haar man zijn vrijgezellen dag waren)
Ze vraagt me wat ik ervan vindt dat ze d'r zoontje (van dan 1) meeneemt naar de bruiloft, zeg ik: vind ik prima hoor, maar tijdens de kerkdienst en gemeente moet het wel rustig zijn he, want dat zijn voor ons belangrijke momenten die even serieus moeten. Was ze helemaal beledigd en zei ze: nou dan neem ik hem wel niet mee!

Ik word er oprecht verdrietig van.....mijn vriend denkt dat ze jaloers is, maar waarop denk ik dan? Ze is zelf getrouwd, heeft een kindje, een huis, gewoon een mooi leven! Een andere vriendin van me denkt dat ze baalt dat ze het niet zo heeft gedaan als ik, ik betrek iedereen bij de voorbereidingen, en dat heeft zij niet gedaan.

Ik heb al gezegd tegen d'r dat ze me onzeker maakt en me een vervelend gevoel geeft, en dan zegt ze: ja ik merk het :eyes: En verder lult ze er dan weer overheen.

Ik ben geneigd haar te gaan ontwijken, maar ze is wel een van mijn beste vriendinnen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mrt 2016 12:47

Re: Jaloerse vriendin?

Ik zou zeggen: niet meer met haar over de bruiloft praten. En als ze er zelf over begint: afkappen.

Overigens krijg ik, als ik het zo lees, niet de indruk dat ze jaloers is, eerder dat ze zo iemand is die vindt dat iedereen het moet aanpakken zoals zij het heeft aangepakt. En daar zit jij - terecht - niet op te wachten, dus als ze zich na die opmerking niet wat meer gedeisd houdt zou ik die hele bruiloft niet meer met haar bespreken. Er zijn er blijkbaar zat die wel leuk kunnen reageren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem213

Bericht 25 Mrt 2016 12:51

Re: Jaloerse vriendin?

Als je de bruiloft graag met haar wilt bespreken zou ik de situatie toch nog een keer bespreken. Laat haar er dan ook niet overheen praten. Als ze een goede vriendin van je is, dan wil ze vast ook luisteren. Zeg dat je openstaat voor haar mening, maar dat het wel jouw dag is en dus jouw beslissing. Dat je haar mening vraagt, betekent nog niet dat je het ook op haar manier moet doen.

Al lees ik bijvoorbeeld met dat vervoer niet per se iets slechts. Je moet het ook zelf weten, maar zij vindt het niet handig. Prima toch. Het is ook niet haar dag.

Als ze gepikeerd reageert op dingen als haar man en zoontje, dan zou ik haar daar direct op aanspreken. Vraag gewoon waarom zij zich zo aangevallen voelt. Zeg dat je man niet bij haar vrijgezellenfeest is geweest en jullie het iets vinden met mensen die je vaak ziet en niet met mensen die je vier keer per jaar ziet. Die opmerking over haar zoontje zou ik ook irritant vinden en dan vragen waarom ze zich zo aangevallen voelt terwijl jij benoemt dat hij best kan komen, maar ook de situatie beschrijft.

En anders inderdaad doen wat Susan zegt: het niet met haar bespreken.
<<

Anoniem164

Bericht 25 Mrt 2016 13:18

Re: Jaloerse vriendin?

Ik spreek haar juist ook altijd direct aan, bijvoorbeeld over die discussie over haar zoontje hebben we best ruzie gehad, daarna een week radiostilte.
Ze is altijd erg recht voor zijn raap en dat weet ik van haar, maar nu overdrijft ze toch wel. Ik ga het inderdaad maar afkappen, is voor mezelf beter denk ik.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Mrt 2016 18:46

Re: Jaloerse vriendin?

Ik lees hierin geen jaloerse maar eerder een bemoeizuchtige vriendin in. Wel vind ik je haar onbewust hebt gevoed in dat stukje wat je omschrijft over haar kind meenemen. Het is evident dat je alleen maar een klein kind meeneemt als hij/zij stil is op de momenten die gewenst zijn en anders verlaat je als ouder met kind tijdelijk de ruimte, mocht dit onverhoopt toch anders verlopen.

Verder zou ik haar veel eerder afkappen c.q. terechtwijzen. Met alle irrelevante visies zou ik zeggen: "Prima, dit is echter niet jouw bruiloft en ik doe het op mijn manier. Ook als je het daar niet mee eens bent."

Je kunt er ook voor kiezen om alle voorbereidingen voor de bruiloft niet meer met haar te bespreken en aangeven dat je hier niet meer voor openstaat als zij er zelf over begint. Al met al zou ik vragen waarom ze het nodig vindt haarzelf zo te willen profileren, want ik zou het vrij ongepast vinden als een vriendin mij zo nodig wil laten weten hoe zij het ziet en zou doen. Mijn vriendin zou het overigens niet meer zijn na verloop van tijd en de kans is groot dat dit al voor de bruiloft zou klappen.
<<

Anoniem164

Bericht 25 Mrt 2016 20:42

Re: Jaloerse vriendin?

Wow Guattari, dat laatste wat je zegt is helemaal niet aan de orde, ik ken haar al zolang! Dit is echt geen klapper voor onze vriendschap, dat laat ik niet gebeuren. En wb dat stukje over d'r zoon: ze zei letterlijk: Ik wil niet een stuk van de ceremonie missen omdat mijn kind huilt, wie heeft er nou last van. Ze doet gewoon moeilijk om het moeilijk doen lijkt het. Accepteren en het onderwerp maar een beetje negeren lijkt mij beter!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mrt 2016 13:27

Re: Jaloerse vriendin?

Ik zou wel echt duidelijke afspraken met haar maken betreft het kind en de ceremonie. Ik vind dat je best streng daarin mag zijn. Jullie ceremonie, jullie moment. En ik vind dat ze gepikeerd reageert door te zeggen dat ze dan wel niet hem meeneemt dan. Ik zou echt met haar spreken dat haar man dan met hem naar buiten gaat zodra ie een kick geeft. Of op voorhand al hem een rondje laten lopen met het kindje. Dan hoeft zij het niet te missen en is zoon er niet bij, maar de rest van de bruiloft wel. Gewoon op je strepen staan hierover. Ik zou zelf idd kiezen om mijn man dan met kind te laten lopen buiten en de ceremonie te missen, maar dan kan vriendin zelf t wel meemaken.
Let's discover the world together.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 01 Apr 2016 10:08

Re: Jaloerse vriendin?

Ik snap sowieso niet dat mensen hun kind naar zoiets meenemen (behalve bruidsmeisjes/jonkers, en eigen kinderen), wat hebben kinderen daar nou aan? En zelf zit je ook niet lekker, lijkt mij. Ik zou gewoon zeggen nou nee dan moet je hem inderdaad maar niet meenemen, en verder niets meer delen over de bruiloft dat ziet ze op de dag zelf wel wat er van haar verwacht wordt.

Ik weet niet of de vriendschap zou barsten hierdoor, maar het zou wel een flinke knauw op de vriendschap geven als het een ruzie geeft.
<<

Anoniem164

Bericht 06 Apr 2016 19:48

Re: Jaloerse vriendin?

Denk dat ze een wake up call heeft gehad, ze stelt zich ineens zo anders op naar mij! Denk dat ze van zichzelf en mijn reactie is geschrokken.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers