Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gelezen boeken

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 31 Mrt 2016 16:52

Gelezen boeken

Wat doen jullie met boeken die je uit hebt gelezen? Bewaar je die nog? Of gooi je ze weg? Of geef je ze weg?
Ik heb hier wat boeken staan die ik uitgelezen heb, waarvan ik het zonde vind om weg te gooien, maar eigenlijk ook ruimte in beslag nemen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 31 Mrt 2016 16:56

Re: Gelezen boeken

Of ik bewaar ze, of ik zet ze te koop/gratis af te halen op speciaal daarvoor bedoelde facebook pagina's.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mrt 2016 17:03

Re: Gelezen boeken

Afhankelijk van het boek bewaar ik die of ik zet ze in een biebkastje hier in de wijk. Daar kunnen andere mensen ze dan uit halen en weer lezen. Weggooien doe ik alleen als het boek echt kapot zou zijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mrt 2016 17:13

Re: Gelezen boeken

Ik heb mijn boeken in een Billy van Ikea, vind het wel lekker huiselijk staan ofzo :P Ik lees ze alleen nooit meer denk ik, dus misschien moet ik ze toch eens verkopen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem178

Bericht 31 Mrt 2016 18:19

Re: Gelezen boeken

Da's de reden waarom ik eigenlijk alleen maar digitaal lees of via de bibliotheek. Als ik alle gelezen boeken gekocht zou hebben en op zou moeten slaan zou ik nu failliet zijn én een groter huis moeten gaan zoeken. De rest staat in de studeerkamer in een boekenkast.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 31 Mrt 2016 18:48

Re: Gelezen boeken

Die staan gewoon in de boekenkast. Wij hebben een gigantische kast vol boeken in de woonkamer, geweldig vind ik dat.
Ik snap wel dat niet iedereen dat vindt, dus dat je ze wegdoet snap ik, maar waarom zou je ze in vredesnaam weggooien (tenzij ze echt kapot zijn?). Geef ze dan weg of zo, volgens mij kun je (bijna) altijd wel iemand of een instantie of zo vinden die je er een plezier mee kunt doen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 31 Mrt 2016 18:50

Re: Gelezen boeken

Silly-One schreef:Afhankelijk van het boek bewaar ik die of ik zet ze in een biebkastje hier in de wijk. Daar kunnen andere mensen ze dan uit halen en weer lezen. Weggooien doe ik alleen als het boek echt kapot zou zijn.


Dat vind ik zo leuk! Volgens mij heb ik zo'n kastje hier laatst ook zien staan.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 31 Mrt 2016 18:55

Re: Gelezen boeken

Weggooien zou ik idd ook niet doen.
Maar in de huiskamer is wel een idee, mss na de verbouwing. Anders ga ik ze toch maar weggeven. Verkopen heb ik ooit geprobeerd, maar dat werkte niet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

anoniem213

Bericht 31 Mrt 2016 18:58

Re: Gelezen boeken

Ik bewaar ze en ik leen mijn boeken ook regelmatig uit.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 04 Apr 2016 09:54

Re: Gelezen boeken

Weggooien kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen. De afgelopen tijd heb ik weer een poging gedaan om wat boeken te verkopen, en met een paar is dat gelukt, maar veel animo is daar tegenwoordig niet meer voor. Dus ik denk dat ik binnenkort maar eens een ritje naar de Kringloopwinkel maak. Ik heb trouwens nog wel een boekenkast in huis met +/- 50 boeken die ik wel wil houden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Apr 2016 10:08

Re: Gelezen boeken

Weggooien zou ik echt raar vinden. Dan heb je echt geld te veel, of het moet een heel, heel slecht boek zijn dat je voor een euro bij de kringloop hebt gekocht of zo. Of een boek in heel slechte staat.

Boeken die ik mooi, leuk of interessant vind bewaar ik. Ik heb een boekenkastje in de huiskamer met mijn favoriete boeken, een paar boekenkasten in de aanbouw en dozen met boeken op zolder, en nog een stapel boeken naast mijn bed. Ik leen ook veel boeken uit. Boeken die ik niet hoef te bewaren geef ik weg, ik verkoop ze of breng ze bij de weggeefwinkel. Bij ons op de camping is ook nog een kleine bibliotheek, daar zou ik ze ook nog kwijt kunnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem321

Bericht 04 Apr 2016 10:09

Re: Gelezen boeken

Ik heb voordat onze zoon ter wereld kwam een grote opruiming in huis gehouden. Ook heb ik geprobeerd mijn verzameling boeken aan te pakken.
Het enige wat er met de boeken is gebeurd is dat ze van de ene in de andere kast verplaatst zijn. Ik kan het dus ook niet over mijn hart verkrijgen om boeken weg te gooien.
Verkopen heb ik geprobeerd, maar daar is echt nul animo voor. Ik heb diverse advertenties op marktplaats geplaatst, maar heb geen enkele (serieuze) reactie gekregen.
Zelfs een 'gratis af te halen' advertentie leverde geen reacties op.
Maar om ze bij het oud papier te doen vind ik ook niet kunnen.
Of ik zou een aantal in een doos kunnen doen, een briefje er bij: gratis meenemen en die in ons dorp in de winkelstraat neerzetten. Weet het anders ook niet haha.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Apr 2016 14:15

Re: Gelezen boeken

echt mooie boeken bewaar ik. En de rest heb ik allemaal eerst deel verkocht toen de rest weggegeven. En nu heb ik alleen de mooie boeken nog.
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 04 Apr 2016 15:31

Re: Gelezen boeken

Weggooien kan ik niet. Ik probeer ze te verkopen of ik geef ze weg.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Apr 2016 15:46

Re: Gelezen boeken

Bij mij staan ze nog in verhuisdozen tot mn boekenkast boven klaar is. Nu heb ik een e-reader en koop ik eigenlijk geen echte boeken meer.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem281

Bericht 05 Apr 2016 08:19

Re: Gelezen boeken

Ik geef ze meestal weg aan vrienden.

Hoewel 'ik dump ze bij mn moeder', mss vaker voorkomt.. zij leest ze en geeft ze dan weer door, verkoopt ze of bewaart ze in de kasten. De meeste van mn boeken staan ook nog gewoon bij haar, zij heeft er een kamer voor ingericht met boekenkasten. Ik heb alleen een deeltje van mn Verbum boeken meegenomen toen ik ging samenwonen.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 05 Apr 2016 20:09

Re: Gelezen boeken

Vroeger bewaarde ik ze altijd totdat het mij eigenlijk alleen maar in de weg stond haha. Toen heb ik een groot deel via Bol verkocht, een aantal weggegeven aan familie/vrienden en ik heb er nog een stuk of 15 thuis staan :) Maar ik gooi ze niet weg, dat vind ik zonde.
Wat als het lukt

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron