Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Was drogen

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 04 Apr 2016 09:50

Was drogen

Wij hebben geen droger, dus moeten de was altijd ophangen.
Nu duurt het eigenlijk bijna altijd minstens 24 uur voordat het droog is.
Hoe is dat bij jou?

Hij hangt bij ons op een kamer waar ook de wasmachine staat, niet aan een rekje (dan duurt het nog langer, daar hangt de kinderkleding namelijk wel), maar aan lange waslijnen aan het plafond.
We kunnen twee grote of drie kleine wassen tegelijk kwijt, maar soms duurt het drogen te lang om het fatsoenlijk bij te kunnen houden.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem304

Bericht 04 Apr 2016 09:57

Re: Was drogen

Bij ons duurt het nog veel langer dan 24 uur omdat ons huis slecht geïsoleerd en vochtig is. Daarom hebben wij en droger gekocht, want de handdoeken etc. gingen eerder stinken dat dat ze droog waren.
<<

Anoniem321

Bericht 04 Apr 2016 10:01

Re: Was drogen

Wij hebben ook geen droger. Op de zolder hebben we waslijnen gespannen, daar hang ik de was altijd op. Bij ons duurt het ook minimaal 24 uur voordat het droog is. Het kleine spul zoals washandjes duurt soms nog langer.
Het verschilt wel per seizoen. In de zomer als het warm is, is de was zomaar droog. Als ik het dan 's ochtends ophang, is het 's avonds droog. Als ik de was buiten hang, is het nog eerder droog.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Apr 2016 10:12

Re: Was drogen

Wij hebben een droger. Wat er niet in gaat wordt vaak eerst gestreken en dan opgehangen. Dan is het veel sneller droog. Binnen 24 in ieder geval.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 04 Apr 2016 10:49

Re: Was drogen

Wij hebben wel een droger maar gebruiken die sinds we verhuisd zijn nog maar zelden.
Ik heb over de balustrade op de overloop 3 wasrekjes hangen en met wat puzzelen kan ik daar twee wasmachines op kwijt. Doordat de vloerverwarming lichtjes doorwarmt de gehele dag is de was meestal binnen een dag of nacht droog.
Nu het mooie weer er weer aan komt droog ik het ook vaak buiten maar ik vind binnen stiekem handiger want dan kan ik het gerust 's nachts laten hangen en hoef ik het weer niet zo in de gaten te houden.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Apr 2016 11:49

Re: Was drogen

Wij hebben wel een droger maar ik gebruik hem zelden, alleen voor de handdoeken/washandjes.

Als het slecht weer is, hang ik de was gewoon in de woonkamer op, daar is de houtkachel meestal aan en dan is de was ook snel droog. Bij mooi weer hang ik hem buiten, dan is hij nog sneller droog.
2012 & 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Apr 2016 11:53

Re: Was drogen

wij hebben een droger omdat het in huis niet droogt. Of dan gaat stinken. Gebruik de droger in de winter meer dan nu. En als het straks nog mooier weer is komt alles weer buiten. Hangt nu ook al vaak buiten
Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 04 Apr 2016 12:06

Re: Was drogen

Bij ons duurde het wel twee dagen en dag was ik zo zat dat ik een nieuwe wasmachine heb gekocht met 1600 (had 1400) toeren. Echt zalig, 3 uurtjes en dan is het meeste wel droog, alleen spijkerbroeken en iets met dikkere boorden moet een nacht drogen.

Ik heb ook wel een droger maar vind dat zo zonde, die gebruik ik alleeen in geval van nood. Met mooi weer hang ik het buiten.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 04 Apr 2016 16:54

Re: Was drogen

Hier duurt het denk ik ook 24 uur. Wij hebben ook geen droger en hangen de was op zolder op dus ik heb er gelukkig geen last van hoe lang het er hangt.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Apr 2016 17:02

Re: Was drogen

Wij hebben wel een droger maar die gebruik ik alleen voor de handdoeken en bij slecht weer voor beddengoed. Verder zoveel mogelijk buiten aan de droogmolen of onder het afdak op een wasrekje. Als het hard waait dan zet ik de was binnen anders waaien de rekjes om!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem255

Bericht 04 Apr 2016 17:31

Re: Was drogen

Onze droger gebruik ik voor ondergoed, sokken, handdoeken, washandjes en beddengoed.

De rest gaat op 2 droogrekken en bij lekker weer aan de droogmolen.
Op het rek duurt hier in de winter soms wel 2 dagen voor het droog is...
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Apr 2016 17:38

Re: Was drogen

Misschien doe je dat al. Maar als de was klaar is nog een keer centrifugeren. Dat helpt ook al.
2014 2016
<<

Anoniem170

Bericht 04 Apr 2016 18:39

Re: Was drogen

Ik zet een rek in mn slaapkamer, hang ik savonds op, raam stuk open en dan sommige kledingstukken zijn sochtends al droog.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Apr 2016 19:45

Re: Was drogen

De droger gebruik ik voor beddengoed en handdoeken enzo.

Kleding hang ik op wasrekken op zolder. Dat is na een dag droog.

Als je was ophangt moet er genoeg ruimte tussen je kleding zitten. Ik hang 1 shirtje dus over 2 spijlen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Apr 2016 19:55

Re: Was drogen

Wij hebben ook geen droger, gelukkig kan het nu af en toe alweer buiten drogen. Dit weekend heb ik 6 wassen gedraaid op 1 dag en die waren ook meteen dezelfde dag droog, superfijn.

Op zolder kan ik ongeveer 3 wassen kwijt, het duurt maximaal 24 uur tot het droog is maar meestal ook wel sneller. Scheelt ook dat wij sinds kort een nieuwe wasmachine hebben met 1600 toeren, dat droogt echt sneller dan met de 1400 die we eerst hadden.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 04 Apr 2016 20:01

Re: Was drogen

Ik heb het idee dat het bij mij wel wat sneller droog is dan 24 uur maar zal eerst naar zolder moeten lopen om dat te controleren. Ik heb op zolder waslijnen en een droogrek toren. Dat staat voor het zolderraam dat ik altijd op een kier open heb staan. Ik heb een rekje/toren voor de handdoeken/washandjes/keukendoeken en dat controleer ik nooit omdat ik er genoeg van heb tot de volgende was. Bij kleding heb ik het idee dat het wel zeker binnen 24 uur droog is, ik kan indien nodig bepaalde dingen op maandagochtend aantrekken als ik de was op zondagmiddag heb opgehangen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 04 Apr 2016 21:19

Re: Was drogen

Mede door dat 'probleem' heb ik in mijn vorige huis toen besloten om een droger te nemen. Lang niet alles stop ik erin, met name kleding gaat maar weinig van in de droger. Maar dat is vaak binnen 24u wel droog en dat is snel genoeg. Omdat ik met name beddengoed en handdoeken in de droger stop hoef ik dat niet op te hangen en dat scheelt een hoop. En dan droogt de was hier relatief snel als ik iets ophang, in het oude huis had ik toen nog een kamer over waar de was hing en in de winter deed dat er soms wel ruim twee dagen over. Toen was ik erg blij toen ik eenmaal een droger had.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers