Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen met een Smart?

<<

Anoniem304

Bericht 26 Mrt 2016 08:32

Re: Ervaringen met een Smart?

Ik snap je punt goed Baz, maar als ik dan toch een tweede auto kocht, zou ik wel een volledige versie kopen zeg maar. Waar je wel een beetje extra ruimte en mogelijkheden hebt.
<<

Anoniem147

Bericht 26 Mrt 2016 09:30

Re: Ervaringen met een Smart?

Ik heb ook een C1 waar ik ontzettend blij mee ben. Ik rij (als ik veel 80km en snelweg neem) ruim 700km met een tank. Echt heel erg fijn en zuinig.

Mijn ouders hadden laatst een ongeluk gehad met hun oude auto en moesten toen snel (eigenlijk dezelfde dag i.v.m. planning) een nieuwe auto kopen (tweedehands zijn ze voor gegaan) en hebben toen ook een C1 gekocht. Zij zijn er ook echt over te spreken. Een comfortabel autotje, komt lekker mee in het verkeer maar is ook fijn in stadsverkeer. Ook met laadruimte vinden zij het erg meevallen. Er passen bij ons 4 volle boodschappentassen achterin en ik vind de laadruimte nog best wel breed.
<<

Anoniem170

Bericht 30 Mrt 2016 19:31

Re: Ervaringen met een Smart?

Ik zou het niet doen, als het hard waait waai je bijna van de weg, echt veilig lijken me die auto;s ook niet, zijn echt koekblikjes.
Kijk dit filmpje maar eens
http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/ ... s-s-klasse
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 30 Mrt 2016 19:45

Re: Ervaringen met een Smart?

In dat filmpje houdt de kooiconstructie anders wel goed stand. Natuurlijk zou je hier als inzittende niet goed vanaf komen, maar er wordt ook al gezegd dat dit een extreme situatie is, zo'n frontale botsing met hoge snelheid (op snelwegen zijn kop-staartbotsingen eerder aan de orde en dan zal de auto niet zo snel omslaan). Bovendien is de Smart ontwikkeld als stadsauto (en dus met name voor lagere snelheden).

Ik blijf fan, voelde me er altijd veilig in, alleen niet met harde wind op de autosnelweg. Mercedes zou zijn naam echt niet aan Smart koppelen als het geen veilige auto's waren.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mrt 2016 19:47

Re: Ervaringen met een Smart?

Thanks voor alle reacties :) Vriend gelooft zelf dat een écht onveilige auto niet de (Nederlandse) snelweg op zou mogen, dus laat zich niet snel gek maken. Maar monteurvriend raadt Franse auto's aan, ook omdat zijn kennis daarvan groter is ;) We kijken nu naar een Peugeot 206, de diesel variant is ook goedkoop voor ons, dus erg interessant!

Vriend is zo'n neuroot die elke auto nu berekend per gereden kilometer, om zo dicht mogelijk bij zijn kilometervergoeding te komen ;)
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 30 Mrt 2016 20:30

Re: Ervaringen met een Smart?

Voor mij nooit meer een Peugeot 206. Was een heerlijke auto hoor en een perfect formaat maar heb er echt een flinke lading gezeik mee gehad. Sowieso zou ik niet snel meer voor een Franse auto gaan. Maargoed dat is persoonlijk.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 30 Mrt 2016 20:33

Re: Ervaringen met een Smart?

Is een Fiat Panda niets voor jullie? Is goedkoop in de wegenbelasting en je hebt er echt stoere bakkies bij voor relatief weinig geld. Wij hebben nu ongeveer 4 jaar een panda en het ding rijdt zuinig en er mankeert nooit wat aan.
<<

Anoniem170

Bericht 30 Mrt 2016 21:05

Re: Ervaringen met een Smart?

Pineco schreef:In dat filmpje houdt de kooiconstructie anders wel goed stand. Natuurlijk zou je hier als inzittende niet goed vanaf komen, maar er wordt ook al gezegd dat dit een extreme situatie is, zo'n frontale botsing met hoge snelheid (op snelwegen zijn kop-staartbotsingen eerder aan de orde en dan zal de auto niet zo snel omslaan). Bovendien is de Smart ontwikkeld als stadsauto (en dus met name voor lagere snelheden).

Ik blijf fan, voelde me er altijd veilig in, alleen niet met harde wind op de autosnelweg. Mercedes zou zijn naam echt niet aan Smart koppelen als het geen veilige auto's waren.


Ja voor in de stad met lage snelheden geloof ik direct dat het een prima autotje is.
Maar haar vriend wil ook met de Smart op de snelweg, en daarom zou ik niet zo'n auto kopen, maar dat is een persoonlijke keuze.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 31 Mrt 2016 11:24

Re: Ervaringen met een Smart?

En een Twingo dan (ook een Franse auto :wink: )? Wel het wat oudere model, want bij het huidige model kun je al helemaal niks kwijt in de kofferbak. Ik heb eentje uit 2010 gereden en daarnaast een tijdje een Peugeot 107 als leaseauto gehad. Op autowegen merk je - vooral met windstoten - wel het verschil tussen de modellen.

Zoiets dus: http://auto.autoscout24.nl/Renault-Twin ... -287135415
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 31 Mrt 2016 11:31

Re: Ervaringen met een Smart?

KOL schreef:En een Twingo dan (ook een Franse auto :wink: )? Wel het wat oudere model, want bij het huidige model kun je al helemaal niks kwijt in de kofferbak. Ik heb eentje uit 2010 gereden en daarnaast een tijdje een Peugeot 107 als leaseauto gehad. Op autowegen merk je - vooral met windstoten - wel het verschil tussen de modellen.

Zoiets dus: http://auto.autoscout24.nl/Renault-Twin ... -287135415


Dat van de nieuwe Twingo dacht ik dus ook, maar dat blijkt mee te vallen! Mijn zus rijdt een nieuw model en bij hun past de kinderwagen er kennelijk gewoon in.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem155

Bericht 31 Mrt 2016 15:11

Re: Ervaringen met een Smart?

Fijne auto juist een Smart. Misschien niet het meest veilig, maar veilig genoeg. Anders mag een auto in NL inderdaad echt niet de weg op. De eisen zijn zo streng.
<<

Anoniem155

Bericht 31 Mrt 2016 15:14

Re: Ervaringen met een Smart?

Oh, ik lees dat je een kind hebt, dan zou ik het absoluut niet doen. Is fijner om dan twee auto's te hebben waar jullie met z'n allen in passen.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 31 Mrt 2016 18:15

Re: Ervaringen met een Smart?

Helix schreef:
KOL schreef:En een Twingo dan (ook een Franse auto :wink: )? Wel het wat oudere model, want bij het huidige model kun je al helemaal niks kwijt in de kofferbak. Ik heb eentje uit 2010 gereden en daarnaast een tijdje een Peugeot 107 als leaseauto gehad. Op autowegen merk je - vooral met windstoten - wel het verschil tussen de modellen.

Zoiets dus: http://auto.autoscout24.nl/Renault-Twin ... -287135415


Dat van de nieuwe Twingo dacht ik dus ook, maar dat blijkt mee te vallen! Mijn zus rijdt een nieuw model en bij hun past de kinderwagen er kennelijk gewoon in.


En dat terwijl de motor zelfs ook achterin ligt! :smile:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Patsy

Bericht 31 Mrt 2016 18:55

Re: Ervaringen met een Smart?

Onze 2e auto is ook een Peugeot 206. Ons bevalt hij heel goed, lekker ruim ook, onze tweelingwagen past achterin. Het is wel passen en meten maar het wil.

Ik sluit me verder aan bij Maud: Ik zou ook willen dat het hele gezin in beide auto's past. Wij hadden hiervoor een cabriolet waarin de maxicosi niet achterin kon (lag aan de gordels), we zijn er één keer met zijn drieën in weg geweest; Toen werd voor een andere auto gingen kijken.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 31 Mrt 2016 19:37

Re: Ervaringen met een Smart?

Ik heb 6 jaar een Aygo gehad en ik vond 'm heel fijn. Weinig kosten qua onderhoud, zuinig en prima mee te rijden op de snelweg. Ik heb nu als leaseauto een Renault Clio en die is net wat groter, maar als ik die niet had gekregen, had ik mijn Aygo nog een tijdje gehouden.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 03 Apr 2016 21:09

Re: Ervaringen met een Smart?

Een smart fortwo is een hele veilige auto komt erg goed uit de botstest. Op Euro ncap kun je de testresultaten zien.

Uit praktische overweging zou ik er niet voor kiezen. Is erg klein en lastig met een baby als die er in vervoerd moet worden moet de airbag uit aan de passagiers kant. Bij mij ik heb een smart forfour kan ik het zelf doen met de sleutel. Maar of dat bij een fortwo ook kan weet ik niet en dan rij je altijd zonder passagiers airbag of de baby kan er niet in worden vervoerd.
Zelf ben ik heel tevreden met mijn auto ik rij er al bijna 10 jaar mee zonder veel problemen.

Voor een Frans auto zou ik zelf niet snel kiezen. Er zijn toch vaak problemen mee.
Op de anwb site kun je goed uitzoeken via hun occasion tests wat een degelijke auto is. Zij zetten er ook neer welke problemen zij vaak tegenkomen tijdens hun werkzaamheden.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers