Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak ga jij uit eten?

Hoe vaak ga je uit eten?

Nooit.
0
Geen stemmen
Een paar keer per jaar.
38
40%
Eens per maand.
18
19%
Een paar keer per maand.
32
34%
Elke week.
7
7%
Meerdere keren per week.
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmen : 95
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 26 Mrt 2016 16:55

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Ik weet niet zo goed wat ik nou echt uit eten vind. Echt goed uit eten ga ik een keer per maand, dat is dan in den goed restaurant, meerdere gangen met lekkere wijn en echt een avond uit zegmaar. Gewoon even ergens eten doe ik wel 2 keer per week, dat is soms een pizza of pasta bij de Italiaan of in een eetcafe/restaurantje een voor- en hoofdgerecht. Ergens lunchen doe ik ook zeker 2 keer per week. Ik geef nou eenmaal graag geld uit in de horeca :thumbup:
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 26 Mrt 2016 18:26

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Te vaak. :redface: Ik denk dat we gemiddeld 1 a 2 keer per maand uit eten gaan, maar we bestellen op vrijdag of in het weekend ook vaak via thuisbezorgd of we halen wat af. Dat is er nogal ingeslopen.

Tijdje terug zijn we 3x in 1 week uit eten geweest. Maar uit eten is bij ons nooit echt super luxe ofzo. Gewoon ergens sushi eten of lekker een sateetje of biefstukje bij een strandtent. Of lekker naar de Chinees of de Griek of.... of..... :palm:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 26 Mrt 2016 21:13

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Een paar keer per jaar, 3 weken terug voor mijn verjaardag. De keer daarvoor was vorig jaar ergens.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 26 Mrt 2016 21:21

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Ik heb gekozen voor een paar keer per jaar omdat ik 1x per maand net niet red. Met vriendinnen hebben we sowieso een vast restaurantje waar we altijd heen gaan als de kaart weer vernieuwd is, dat is ongeveer zo'n 1x in de 3 maanden. Maar denk dat ik gemiddeld 1 keer per 2 maanden uit eten ga.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Mrt 2016 21:29

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Een paar keer per maand. Deze week ben ik bijv. 2x uit eten geweest. Soms ga ik twee weken niet.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 27 Mrt 2016 07:49

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Wekelijks wel bijna. Meestal nemen we onze zoon gewoon mee en gaan we vroeg op de avond, vorige week nog naar Loetjes geweest bijvoorbeeld, dan bestellen we een mandje stokbrood of wat frietjes zonder zout en knabbelt hij wat en speelt hij wat met een boekje of autootje, reuze gezellig vind hij dat. Het is wel wat anders dan voordat we onze zoon hadden, meer eetcafe achtige restaurants, vroeger op de avond en minder lang tafelen, maar we gaan er niet minder vaak om.
Als we dan eens oppas hebben gaan we ook echt uitgebreid en luxer uit eten.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 27 Mrt 2016 08:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem178

Bericht 27 Mrt 2016 08:07

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

We hadden het er onlangs nog over dat we echt al tijden niet meer geweest zijn doordat we een huis gekocht hebben, met bijbehorende regelzaken. Ik vind het ook een beetje moeilijk wat onder "uit eten" valt. Voor mijn gevoel is dat meer dan een biefstukje friet. Denk dat vriend en ik zelf ongeveer 1x per maand gaan en daarnaast nog 1x per maand met familie/vrienden. Lunchen doen we bijna elk weekend buitenshuis, dan doen we dat waar we toevallig in de buurt zijn. Vaak nemen we daar dan ook wel de tijd voor.
Bestellen en afhalen doen we eigenlijk zelden. We draaien zelf veel sneller iets in elkaar dan dat bestellen tijd kost.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 27 Mrt 2016 08:26

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Het verschilt wel per maand, maar we gaan vaak wel 1 of 2 keer uit eten. Soms zelfs ieder weekend, maar dan is het niet allemaal op onze kosten (gelukkig :P )
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem155

Bericht 27 Mrt 2016 09:56

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Gemiddeld 1x per maand uitgebreid met mijn man en vaak ook nog wel met de kinderen, maar dan bijvoorbeeld zondagmiddag pannenkoeken eten, of naar een eenvoudig eetcafé hier om de hoek. Ik weet niet of je dat echt 'uit eten' kunt noemen. En dan vaak nog wel een paar keer met vrienden, en/of collega's.

Denk dat ik gemiddeld toch wel elke week een keer uit eten ga.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 27 Mrt 2016 10:27

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Ik vind eigenlijk al het buiten de deur eten gewoon aan tafel, op de cafetaria na wel uit eten gaan. Of het nou naar een pannenkoeken restaurant of een twee sterren restaurant is, je eet toch uit, als in, niet thuis.
Ik vind het gek dat hier genoemd word dat biefstuk en friet ergens eten niet uiteten gaan is, onder welke noemer valt dat dan?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem184

Bericht 27 Mrt 2016 10:33

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

minoessepoes schreef:Ik vind eigenlijk al het buiten de deur eten gewoon aan tafel, op de cafetaria na wel uit eten gaan. Of het nou naar een pannenkoeken restaurant of een twee sterren restaurant is, je eet toch uit, als in, niet thuis.
Ik vind het gek dat hier genoemd word dat biefstuk en friet ergens eten niet uiteten gaan is, onder welke noemer valt dat dan?

Hier ben ik het wel mee eens. Alles waar je bestelling aan je tafel wordt opgenomen en/of wat ik niet reken onder een snelle hap buiten de deur tel ik als uit eten gaan. Daar heeft geen bepaalde mate van luxe of minimaal aantal gangen aan te zitten ofzo.
Helaas gaan wij maar weinig uit eten, ik denk maximaal een keer of 6-10 per jaar.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 27 Mrt 2016 10:45

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Ja dat vind ik ook hoor, waarom zou een biefstuk en patat niet onder de noemer 'uit eten gaan' vallen?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem184

Bericht 27 Mrt 2016 10:50

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Ja dat bedoel ik, je eet toch 'uit'? Als je het zo bekijkt is de Mac trouwens ook uit eten gaan, maar omdat ik daar dan weer minder relaxed zit, vind ik dat toch meer een snelle hap buiten de deur.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 27 Mrt 2016 10:57

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Aan tafel bediend worden is denk ik wel een goed criterium dan.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2016 11:07

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Ik vond plastic bakjes versus een bord met bestek wel een goed criterium haha. En dat heb ik ook aangehouden.

Een biefstuk met friet vind ik trouwens wel gewoon uit eten gaan. Ik neem tenminste aan dat je dat niet in plastic bakjes krijgt :P
<<

Anoniem184

Bericht 27 Mrt 2016 12:00

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Haha, de Kwalitaria serveert tegenwoordig ook alles uit op echt servies :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mrt 2016 12:22

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

De snackbar zie ik niet als uiteten (nou eet ik daar ook nooit) maar bijv een hapje in de lokale kroeg eten, zoals biefstukje met frietjes of kipsaté zie ik wel als uiteten. Dat doen we nog wel eens met vrienden of familie, eben snel hapje eten met biertje erbij. Dat vind ik wel uiteten. Alles idd waar je aan tafel zit en er eten geserveerd wordt. Een buffet zou ik ook wel meetellen al kom ik daar zelf nooit.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Mrt 2016 16:18

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Heb gekozen voor een paar keer per maand, al is dat nu met onze dochter wel minder. Vroeger gingen we uit het werk nog wel eens spontaan uit eten maar nu kan dat niet meer spontaan. Tenminste, wil haar niet meenemen, want dan zit ik toch niet lekker. En ik kan heus mijn moeder vragen of ze daar langer mag blijven zodat wij uit eten kunnen, maar dat doe ik ook liever niet.

Ik vind het in ieder geval wel altijd heel leuk en gezellig om uit eten te gaan!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Mrt 2016 22:17

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Eens paar maand ongeveer. De friettenten die ik bezoek tel ik niet mee. De ene maand meer dan de andere. Soms maanden zelfs niet. Deze maand 3x wok, griek en een restaurant en dat is veel voor mijn doen.
<<

Anoniem291

Bericht 31 Mrt 2016 11:36

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Voorheen gingen we samen toch zeker wel 2 keer per maand, maar nu de kleine er is ben ik tot nu toe 1 keer met een vriendin geweest.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 02 Apr 2016 10:29

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Soms een paar keer per maand (afgelopen december bijvoorbeeld), soms een paar maanden niet... maar ik denk toch wel gemiddeld om de maand een keer. In februari voor het laatst geweest, maar het is al vrijwel zeker dat we van april t/m juli ook 1x per maand gaan.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 02 Apr 2016 11:46

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Zo gaan we maanden niet en over 2 weken gaan we 3 nachten naar een hotel en dan ook 3 dagen achtereen uit eten. En ook wel elk half jaar en jaar van onze relatie. En tussendoor eens. Dus ik denk wel 6-10 X per jaar.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 02 Apr 2016 12:23

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Niet zo vaak als ik zou willen de afgelopen tijd. De laatste keer was op valentijnsdag.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 02 Apr 2016 12:28

Re: Hoe vaak ga jij uit eten?

Wij gaan 1-2 keer per maand denk ik. Op vakantie vaker.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers