Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afscherming balkon voor katten

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Mrt 2016 16:59

Afscherming balkon voor katten

Wie heeft dit?

Wij hebben een balkon en een half jaar geleden gebeurde er iets wat we niet meer willen meemaken. Een kat is op de balkonreling gesprongen. Mijn vriend was even in de huiskamer dus had het niet door. De kat was al naar de buren gelopen en liep net terug naar onze kant toen mijn vriend het ontdekte. Wij wonen op vijf hoog, dus onverantwoord!

Nu die kat vrijheid heeft geroken (of wat het ook mag zijn) vertrouw ik hem voor geen meter meer. Hij blijft naar boven kijken als hij op het balkon is. Uiteraard laten we hem niet meer alleen op het balkon en gaat de deur altijd dicht als 1 van ons er niet bij is.

Maar het lijkt me heerlijk (ook voor de katten) dat de deur gewoon open kan blijven staan en ze het balkon op mogen zolang en vaak als ze willen. Alleen moet er dan een gaas of iets gemaakt worden. Ik vind dat erg lelijk over het algemeen, maar dit vind ik ook zielig en als de zomer in aantocht komt, ook niet handig.

Dus ik ben benieuwd wie er iets heeft gemaakt speciaal voor de katten. Foto's zijn altijd welkom.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 17 Mrt 2016 17:39

Re: Afscherming balkon voor katten

Lijkt me erg lastig. Onze katten zijn enorm klauterig en zouden zo op wat voor afrastering dan ook klimmen. Tenzij je het helemaal dichtmaakt met gaas, maar dat zou ik zelf echt niet willen.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Mrt 2016 17:45

Re: Afscherming balkon voor katten

Plien schreef:Lijkt me erg lastig. Onze katten zijn enorm klauterig en zouden zo op wat voor afrastering dan ook klimmen. Tenzij je het helemaal dichtmaakt met gaas, maar dat zou ik zelf echt niet willen.

Dat zou dan inderdaad wel moeten ben ik bang.
Daarom heb ik het nooit gewild, lijkt me echt helemaal niks!
Maar misschien is er wel iets op te maken dat je het eventueel ook redelijk makkelijk eraf kan halen. In de winter en op momenten dat je het helemaal zat bent.

Wil er dit weekend eens met mijn vader over hebben. Wellicht heeft hij een goed idee hoe we dat kunnen realiseren.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 17 Mrt 2016 18:08

Re: Afscherming balkon voor katten

Ik ben weleens netten tegengekomen vorig jaar in mijn zoektocht het balkon veilig te maken. Bij sommige mensen zijn ze groen, maar mischien vind je ook nog wel witte of 'doorzichtige' netten. Wij hebben alleen aan de onderkant gaas zitten, maar zou dat inderdaad niet over mijn hele balkon willen.

Hier vind je netten: http://t.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik/kattennet
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Mrt 2016 18:14

Re: Afscherming balkon voor katten

Aan de onderkant bedoel je dat je bijvoorbeeld een balkon hebt met spijlen? Zodat ze er niet tussendoor kunnen?
Want ik heb dus geen balkon waar ze tussendoor kunnen, door eventuele spijlen bijv. Het gaat er echt om dat ze niet over het balkon kunnen springen/op de reling kunnen lopen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 17 Mrt 2016 18:26

Re: Afscherming balkon voor katten

Ik denk dat ik het snap, zit er nog een balkon ofzo boven jou balkon? Of is het helemaal open? Ik denk dat je het gaas iig behoorlijk hoog moet maken dan! Want ze gaan er vast in klimmen
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Mrt 2016 18:28

Re: Afscherming balkon voor katten

Ja, er zit een balkon boven mij. En aan 1 kant is het balkon open. Aan de andere kant zit het balkon vast aan de buurman.
Dus in dat geval moet het echt helemaal rondom en tot boven vastgemaakt worden helaas!
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:20

Bericht 17 Mrt 2016 19:03

Re: Afscherming balkon voor katten

Bij ons vorige huis hadden we een ren met afcon gaas, ideaal! Mega sterk (niet kapot te krijgen tenzij je knipt) en niet duur. En je zag het ook niet echt. Tuurlijk zie je het als je ervoor staat, maar het was zo 'dun' dat het echt niet stoorde. Dus wellicht is dat een optie?
Nu hebben we de tuin afgezet met net van nettenlijn, ook ideaal en veel mensen valt het helemaal niet op. Tuurlijk, wederom als je ervoor staat wel. Maar globaal, nope.

Denk dat als ik mijn balkon af moest zetten en desnoods een aantal palen kon plaatsen om dan iets omheen te spannen, ik eerst voor dat afcon gaas zou gaan, die vind ik net wat subtieler. Dus wellicht is dat een optie?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 18 Mrt 2016 18:31

Re: Afscherming balkon voor katten

Met gaas geen ervaring maar wij hebben zelf een kattenren. Deze hebben we gekocht toen we op 3 hoog woonden, nu wonen we op de begane grond en gebruiken we hem ook.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem281

Bericht 18 Mrt 2016 18:39

Re: Afscherming balkon voor katten

Bij mijn moeder op 8 hoog hebben we heel 't balkon afgezet. Mijn Frits is nogal een avonturier en liep ook over de reling naar de buren toe. Wij hebben een constructie gemaakt van gaas en balken. In de hoeken en precies in 't midden van 't balkon hebben we balken geplaatst, 3 totaal. Het gaas zit daar aan bevestigd en loopt tot aan het 'plafond'. Aan de zijkanten hebben we van het gaas een soort deurtjes gemaakt, omdat je er wel langs moet kunnen bij bijv. brand.

Het is een heel degelijke afgezet stuk nu. Door de balken is het gaas stevig genoeg, zo stevig dat als 't beest erin klimt, het niet meegeeft o.i.d. Oh en je kunt gewoon nog door 't gaas heen kijken natuurlijk, je voelt je niet opgesloten of zo. We hebben wel gegalvaniseerd gaas gebruikt, met 't oog op weersomstandigheden.
<<

anoniem203

Bericht 18 Mrt 2016 19:54

Re: Afscherming balkon voor katten

Wij hebben wel geen balkon maar onze kat sprong eerst bij ons via de vensterbank op de schutting. Nu hebben dit erop gemonteerd en het werkt perfect. Het is gemaakt van hard plastic en na 2x springen heeft hij het nooit meer gedaan en blijft hij netjes in onze tuin.

Afbeelding

Te vinden onder overklimbeveiliging/anti klimstrips en je hebt ze in verschillende afmetingen.
<<

Anoniem281

Bericht 18 Mrt 2016 20:41

Re: Afscherming balkon voor katten

Oh Ava dat zou ik op een balkon nooit doen! Voor t zelfde geld springt zo'n beest erop en duikelt ie er aan de andere kant af..
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2016 22:49

Re: Afscherming balkon voor katten

Bazinga schreef:Oh Ava dat zou ik op een balkon nooit doen! Voor t zelfde geld springt zo'n beest erop en duikelt ie er aan de andere kant af..

Dat was ook mijn gedachte. Op een schutting is dat niet zo'n drama, maar 5 hoog?
<<

Anoniem178

Bericht 19 Mrt 2016 21:21

Re: Afscherming balkon voor katten

Wij hadden een afgeschermd balkon, zeg maar inpandig. We hebben eerst een lijst gemaakt met latjes, daarin volièregaas geniet en daar weer een laag latjes overheen geschroefd. Ze hebben er regelmatig in gehangen, de poes raakte nogal opgewonden als ze een duif zag en sprong er dan in. De laatste weken liet een kater zichzelf uit door via een klapraampje naar buiten te springen. Daarna klom hij via dat gaas weer terug.
Heb dat gaas altijd heel fijn gevonden, als ik er op zomerdagen niet was liet ik de ramen gewoon openstaan. Ze konden gewoon zonder toezicht buiten rondstruinen zonder gevaar van naar beneden kukelen. Hebben nu een tuin en moet er nog over na gaan denken hoe we dat veilige balkon gaan vervangen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 23 Mrt 2016 09:35

Re: Afscherming balkon voor katten

Yadira schreef:
Bazinga schreef:Oh Ava dat zou ik op een balkon nooit doen! Voor t zelfde geld springt zo'n beest erop en duikelt ie er aan de andere kant af..

Dat was ook mijn gedachte. Op een schutting is dat niet zo'n drama, maar 5 hoog?

Inderdaad, dat is geen optie!

Hebben jullie nog foto's van jullie eigen creaties? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Dan kan ik me daar een beter beeld bij vormen.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:20

Bericht 23 Mrt 2016 10:04

Re: Afscherming balkon voor katten

Onze ren is overgekocht door een stel uit noord frankrijk, deze foto is van hun. Dit is dus met het afcon gaas.
Zoals je ziet zie je, links, tegen iets lichts het gaas wel en tegen iets rechts, midden en rechts, niet. Maar wij hebben het absoluut niet als storend ervaren, terwijl het dus over de gehele achterkant van ons huis zat. Na een paar dagen zagen we het iig al niet mee bewust.

Afbeelding

Nu hebben we de tuin met net van nettenlijn afgezet, mss is de detailfoto duidelijk hoe zichtbaar dit is. Maar dus geen ervaring met een klein stukje dicht op jezelf afzetten. (Let niet op de tuin, daar zijn we nog mee bezig.....)

Afbeelding
Afbeelding
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 02 Apr 2016 11:28

Re: Afscherming balkon voor katten

wij hadden in ons tijdelijke woning het balkon afgeschermd met een net. het was een inpandig balkon dus een simpel houten frame gemaakt, daarin de ogen gedraaid waarmee het net werd vastgezet. op sommige stukjes nog extra vastgezet met tie-wrap.
eerste weken vond ik het uitzicht wel wennen, maar na een tijdje valt het helemaal niet meer op.

heb er eventueel wel foto's van die ik via PB kan verzenden.
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers