Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spiraal verwijderen

<<

Anoniem147

Bericht 26 Mrt 2016 17:42

Re: Spiraal verwijderen

Dat verwijderen was echt een kuchje en hij was eruit.

Ik heb hem bij de huisarts laten verwijderen (was ook nog een nieuwe arts, die ik nog nooit had gezien haha). Het plaatsen heb ik wel bij een gynaecoloog laten doen en daar was ik wel blij mee. Ze kreeg hem er toch best lastig in en ik had behoorlijk veel pijn.

Ik laat de aankomende jaren in ieder geval geen nieuwe plaatsen. Hij schijnt ook te werken bij overgangsklachten. Dus wie weet over tientallen jaren weer? haha.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 27 Mrt 2016 10:52

Re: Spiraal verwijderen

Marin, volgens mij hebben wij em ongeveer tegelijk laten zetten toen :) dat vond ik echt een hel, ik heb echt geschreeuwd toen... bij mij is ie er inmiddels al lang uit, door een vleesboom was mijn baarmoeder een beetje krom en paste het spiraaltje niet goed. Het eruit halen stelde niks voor. Dat was alleen een hele grote opluchting!
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mrt 2016 23:00

Re: Spiraal verwijderen

Ja dat weet ik nog wel Niekske. Wel fijn dat het weg halen dus erg mee viel! Heel fijn dat vrijwel iedereen dat zegt.
Let's discover the world together.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 28 Mrt 2016 09:43

Re: Spiraal verwijderen

Eruit halen was echt zo gemakkelijk, nu heb ik ook niet echt pijn gehad bij het plaatsen. Alleen dat klemmetje plaatsen was echt niet fijn. Maar eruit halen is inderdaad even hoesten en hij is eruit.

Zo'n eendenbek is natuurlijk echt niet relaxed, maar vooral denken aan toekomstige baby dan is het misschien beter te verdragen ;)
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2016 11:25

Re: Spiraal verwijderen

Die eendenbek doet mij dan weer niets. Het zijn echt die klemmetjes die de vorige keer zo'n pijn deden en waar ik nu bang voor ben. Maar inderdaad, dat doel ga ik voor ogen houden, dat helpt vast. Dank je :)
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 28 Mrt 2016 11:34

Re: Spiraal verwijderen

Gebruiken ze die klemmetjes ook bij het eruit halen dan? Kan ik me iig niks van herinneren. Succes!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 28 Mrt 2016 13:03

Re: Spiraal verwijderen

Fantine schreef:Gebruiken ze die klemmetjes ook bij het eruit halen dan? Kan ik me iig niks van herinneren. Succes!



Nee volgens mij ook niet. Als ik goed herinner pakken ze die touwtjes, moet je hoesten, tijdens het hoesten trekken ze aan de touwtjes en dan is de spiraal eruit als het goed is.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem282

Bericht 28 Mrt 2016 13:26

Re: Spiraal verwijderen

Het laten plaatsen kan ik me nog goed herinneren en was pijnlijk. Het verwijderen weet ik niets meer van en dat betekent waarschijnlijk dat dit niet pijnlijk was. :)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 29 Mrt 2016 16:52

Re: Spiraal verwijderen

Verwijderen is pijnloos, bij mij het plaatsen eigenlijk ook. Het drukte een beetje.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem211

Bericht 30 Mrt 2016 15:24

Re: Spiraal verwijderen

Isabel_ schreef:Ik had dit topic niet moeten lezen. Ik wilde volgende week bellen voor een afspraak om een spiraaltje te laten zetten. Ik twijfelde al een beetje omdat ik niet weer gefrunnik down under wil hebben maar nu ik lees dat het plaatsen zo'n pijn doet ga ik al helemaal twijfelen. :12:

Probleem is dat ik geen andere vorm van anticonceptie echt geschikt vind en alleen condooms vertrouw ik voor geen cent. Nog maar even door twijfelen dus (ik stem voor dat mijn man gesteriliseerd word maar hij helaas niet).


Bij mij (iemand die jarenlang vaginisme heeft gehad) was het echt niet pijnlijk hoor, ondanks dat ik zelfs de neiging blijf houden om te verkrampen. Ik voelde alleen een beetje ongesteldheidpijn maar dat was maar een paar seconden en toen zat hij. Volgens mij is het bij het overgrote deel niet echt pijnlijk hoor. Dus wees gerust ;)
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 01 Apr 2016 17:52

Re: Spiraal verwijderen

Ik breek even in om te melden dat verwijderen van een spiraaltje niet heel spannend is. Bij mij had ik wel een krampje toen hij eruit werd getrokken en nu een beetje een zeurderige buik. Maar that's it! Niet te vergelijken met het plaatsen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Apr 2016 17:54

Re: Spiraal verwijderen

Oh wat fijn om te horen Rex! Ik ga volgende week woensdag. Ik hoop dat je klachten gauw over gaan!
Let's discover the world together.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 01 Apr 2016 17:57

Re: Spiraal verwijderen

Marin schreef:Oh wat fijn om te horen Rex! Ik ga volgende week woensdag. Ik hoop dat je klachten gauw over gaan!


Thanks! En ik hoop dat het bij jou snel raak is :)
<<

anoniem213

Bericht 01 Apr 2016 18:05

Re: Spiraal verwijderen

Marilyn schreef:
Isabel_ schreef:Ik had dit topic niet moeten lezen. Ik wilde volgende week bellen voor een afspraak om een spiraaltje te laten zetten. Ik twijfelde al een beetje omdat ik niet weer gefrunnik down under wil hebben maar nu ik lees dat het plaatsen zo'n pijn doet ga ik al helemaal twijfelen. :12:

Probleem is dat ik geen andere vorm van anticonceptie echt geschikt vind en alleen condooms vertrouw ik voor geen cent. Nog maar even door twijfelen dus (ik stem voor dat mijn man gesteriliseerd word maar hij helaas niet).


Bij mij (iemand die jarenlang vaginisme heeft gehad) was het echt niet pijnlijk hoor, ondanks dat ik zelfs de neiging blijf houden om te verkrampen. Ik voelde alleen een beetje ongesteldheidpijn maar dat was maar een paar seconden en toen zat hij. Volgens mij is het bij het overgrote deel niet echt pijnlijk hoor. Dus wees gerust ;)

Over het algemeen is het in elk geval bij vrouwen die al kinderen hebben gekregen veel minder pijnlijk. Hopelijk stelt dat ook een beetje gerust. Bij mij was het niet prettig, maar ik heb geen kinderen en ik had een beetje pech, maar nog steeds vond ik het te doen en heb ik er anderhalf jaar veel plezier van gehad.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Apr 2016 02:55

Re: Spiraal verwijderen

Heb je al een datum Marin?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2016 04:16

Re: Spiraal verwijderen

Ja woensdag!
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Apr 2016 09:17

Re: Spiraal verwijderen

Succes! Ik voelde 't wel dat hij er uit ging, maar gewoon dat ze er aan trok voelde een beetje onaangenaam en toen was hij er al uit.

Ik ben wel gelijk mega ongesteld geworden, haha. Op zich zat ongesteldheid er wel aan te komen maar normaal was dat een paar druppeltjes met de spiraal, nu is 't gelijk weer als vanouds. Misschien zelfs wel iets erger qua bloedverlies.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2016 09:21

Re: Spiraal verwijderen

Dank je! Wel vervelend dat je zoveel bloed. Weet jij al wat je nu gaat gebruiken?
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Apr 2016 12:00

Re: Spiraal verwijderen

Marin schreef:Dank je! Wel vervelend dat je zoveel bloed. Weet jij al wat je nu gaat gebruiken?


Ik ben nog steeds niet verder dan condooms gekomen. Overigens ben ik wel blij dat mijn lijf gelijk laat zien dat het allemaal nog werkt.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers