Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Communicatie na scheiding

<<

Vary

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 16 Nov 2015 19:18

Bericht 28 Mrt 2016 11:21

Communicatie na scheiding

Voor de gescheiden moeders, of dames met en partner met een kind(eren) heb ik een aantal vragen :)

Hoe communiceren jullie met je ex? (Telefoon , bericht , bij halen / brengen)
Hoe is de omgangsregeling?
Hoe vaak hebben jullie contact?
Gaat alles in overleg?

En voor de dames met een partner met een kind , Hoe ervaren jullie dit? En "bemoei" jij je er wel eens mee?
Laatst gewijzigd door Vary op 28 Mrt 2016 20:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Mrt 2016 16:29

Re: Communicatie na scheiding

comminuceren het meeste via tekst, als hij een keer niet kan en dat 's ochtends pas weet heb ik hem gezegd dat hij mij moet bellen zodat hij zeker weet dat het aankomt. Mijn ex mag 2x in de week langskomen en ik verwacht ook dat hij die afspraak hoog op zijn prioriteitenlijst heeft staan. Hij zegt dat het zo is maar in de praktijk blijkt wat anders. Alles in overleg is niet te doen dan word ik gek. Daarbij overziet mijn ex heel veel dingen niet waardoor hij geen idee heeft van wat voor consequenties zijn beslissingen hebben. Ik vertel hem wel alles als het om J gaat.

Dat zij reageert op jou berichten vind ik not done. Mijn ex heeft dat ook 1 keer geprobeerd en ik heb toen heel goed duidelijk gemaakt dat ik dat niet ok vind. Die frustratie is heel herkenbaar ik kan ook overal voor opdraven. En dan zegt hij wel ja maar ik wil je wel helpen. En als puntje bij paaltje komt dan komt er net weer wat tussen.
2015 💙
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Mrt 2016 18:09

Re: Communicatie na scheiding

Hoe communiceren jullie met je ex? (Telefoon , bericht , bij halen / brengen)
In principe is alle contact tussen ex een mij per mail. Soms sms als er snel antwoord moet zijn of nog sporadischer bellen als er echt iets is.
Op het moment dat we in de auto zitten naar zijn vader belt mijn zoon via de handsfree dat we eraan komen en dan kletst hij ook een paar minuten.

Hoe is de omgangsregeling?
50/50 verdeeld. Zo,Ma,Di bij vader WO,do,vr bij ons. De zaterdag wisselt per week en de vakanties/feestdagen wisselen ook.

Hoe vaak hebben jullie contact?
Zo min mogelijk.

Gaat alles in overleg
Nee, alles staat vast in een ouderschapsplan van 25 pagina's en daar houden we ons allebei aan.

We hebben allebei een nieuwe partner, maar het contact gaat tussen ex en mij. Ik of vader brengt hem ook altijd. Alleen na mijn bevalling van de jongste deed mijn vriend dat een tijdje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Mrt 2016 19:05

Re: Communicatie na scheiding

Overigens vind ik het heel erg belangrijk dat mijn ex en ik normaal met elkaar om kunnen gaan. Het letterlijk vertellen wat ik van hem verwacht heeft hij ook nodig anders snapt hij het niet. Ik vind het bv belangrijk dat als J jarig is hij beide ouders bij zich kan hebben en hij die dag ook 100% aandacht van beiden krijgt.
2015 💙
<<

Anoniem331

Bericht 28 Mrt 2016 19:13

Re: Communicatie na scheiding

Ik ben alleenstaande moeder en zowel ik als mijn ex hebben geen nieuwe partner.

Wij communiceren eigen via alles wel. We appen vaak, bellen ook regelmatig en documenten of facturen gaan via de mail. Alles is ook geen probleem, die ruimte is er gelukkig. Soms bellen de kinderen ook als daar behoefte aan is.

Wij hebben co ouderschap, 50/50. Heel mooi verdeeld. Daarbij drinken we elke zaterdagochtend samen koffie bij zijn moeder. Dit deden we al jaren en hebben we gewoon zo gehouden.

We hebben nagenoeg alle dagen wel even contact, al is het maar om elkaar wat op de hoogte over speelafspraakjes of over leuke dingen die ze gedaan hebben. Vaak tekst maar soms ook foto's die we elkaar doorsturen. Eigenlijk weten we altijd waar de kinderen mee bezig zijn ook al zijn ze bij de andere ouder. Dit gaat al ruim een jaar zo, mocht het ooit veranderen is dat ook prima.

Alles in overleg, tsjah, wat is alles? Veel wel, dingen ook niet, kinderen kunnen gerust in nieuwe kleren thuis komen zonder dat ik wist dat ze gingen winkelen bijvoorbeeld. Maar de meeste dingen overleggen we wel ja.

Al met al zijn we beide erg tevreden met hoe het gaat. Dat we niet meer samen konden zijn binnen een relatie was duidelijk, maar dat we beide samen willen blijven werken voor de kinderen is ook duidelijk.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 29 Mrt 2016 09:21

Re: Communicatie na scheiding

Wij communiceren eigenlijk alleen via de app. Of als ik hem zie met brengen/halen dochter dat ik dan iets vraag/vertel.
Is vaak wel via mijn kant. Heel soms bij iets belangrijks (bijv 1e x potje plassen) laat ik e bellen, of via FaceTime. Ik doe dit dan puur voor e.
Hij ziet e afhankelijk van m'n rooster. Vaak 1x per 1-2 weken. Hij zal binnenkort verhuizen en dan woont hij niet meer op de route van m'n werk, dus dan zal er een andere omgangsregeling komen. Ik hrb wel een idee (om de week een Weekend) maar ex heeft er nog niet over nagedacht.. Zal een week vantevoren zijn ofzo..

Qua omgang andere partner:
- zij vriendin heb ik zelf geen contact mee. Zit hooguit soms op de bank als ik e kom halen
- mijn vriend en ex hebben in principe geen contact onderling, zien elkaar alleen als ex haar komt brengen of halen, maar dan ben ik er ook. Laatst voor de eerste x heeft ex haar thuisgebracht terwijl vriend er alleen was omdat ik 'savonds aan t werk was. anders moest ik e om 23uur halen. Zo was t voorheen ook, maar nu er voor e een andere mogelijkheden is zo een x gedaan.
- ik hrb met ex van vriend wel iets meer contact. Komt van haar kant uit. Maar ik bemoei me niet, dat doe ik via vriend
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem211

Bericht 29 Mrt 2016 10:32

Re: Communicatie na scheiding

Communiceren; via de app, bellen, mail, brengen/halen. Alles dus wel zo.'n beetje
Omgangsregeling: co-ouderschap 50/50
Hoe vaak contact: soms dagelijks, soms eens in de zoveel dagen. De meeste dingen gaan in overleg.
Verder ligt het ouderschap bij mijn ex en mij en bemoeit mijn vriend zich er niet mee. Zijn vriendin echter wel eens en daar erger ik me wel eens aan. Benoem dat dan oom en dan is het weer een tijdje rustig. Maar goed, ik kan me er ook wel iets bij voorstellen hoor omdat zij ook 50% voor mijn kinderen zorgt. Dat doet mijn vriend ook. Het verschil maakt wel dat mijn ex en ik de ouders zijn en dus ook moeten bepalen ;)
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 29 Mrt 2016 14:05

Re: Communicatie na scheiding

Wij hebben co-ouderschap, en nu 2 jaar later hebben we een goede balans gevonden. Mijn ex komt mijn zoon altijd brengen, omdat ik geen auto heb. Dingen over onze zoon bespreken we via de app, echt formele financiële dingen via de mail. Ik weet nu dat ik niet teveel moet rekenen op ex wat betreft afspraken en kleding kopen, dus die zaken regel ik voortaan zelf.
Met de vriendin van mijn ex loopt het niet zo soepel, ze meent zich te moeten bemoeien met zaken betreft onze zoon en de opvoeding en daar hou ik niet zo van. Zo hebben we 2 weken geleden nogal woorden gehad omdat zij vindt dat mijn zoon 'geen sociaal gedrag vertoont' en dat ik hem 'daar thuis maar op aan moest spreken'. Echt, flikker op. Ook was ze beledigt omdat ik al een winterjas voor mijn zoon had gekocht, terwijl zij er al 1 uit hadden gezocht.

Dus dat is wat minder, gelukkig heb ik nu het contact met haar grotendeels verbroken en regel ik nog steeds deze dingen met mijn ex.
<<

Anoniem245

Bericht 30 Mrt 2016 09:28

Re: Communicatie na scheiding

Mijn ex heb ik geen contact mee, dat was bijna meteen over.

Mijn vriend en zijn ex hebben goed contact. Ze wonen vlak bij elkaar en bespreken de hele opvoeding samen. Staan wel in sommige zaken tegenover elkaar, dus dat is af en toe lastig.
De ex van mijn vriend kijkt mij niet aan, en zegt ook niks. Kom haar vaker op school tegen want de kids zitten bij elkaar op school. Erg jammer en kinderachtig vind ik dat.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Mrt 2016 12:25

Re: Communicatie na scheiding

Mijn vriend en zijn ex communiceren veel via whatsapp en verder gewoon mondeling. Niet dat ik vind dat die communicatie altijd goed verloopt, mijn vriend heeft zeker een negatief aandeel daarin.

Als 'de nieuwe vriendin' bemoei ik me daar niet mee. Ik heb er weinig over te zeggen vind ik: ik ben niet de moeder. WEl is het lastig omdat zodra je 'alleen' met je vriend en de kinderen bent, je een duidelijke rol hebt. En zodra de moeder er is, of anderzins in beeld is, dan ben je niks. Het is niet de meest dankbare rol en voor de nieuwe vriendin ook niet altijd even makkelijk. Feitelijk ben je namelijk 'niks' terwijl je ook zielsveel om de kinderen kan geven en alle goede bedoelingen hebt.

Ik probeer me er dan ook zeker niet mee te bemoeien op vlakken van opvoeding. Laatst heb ik voor het eerst 'iets' gezegd en dat was of asjeblieft de kleding kon terugkomen die ik van mijn zus had gekregen voor de kids. En zelfs dat vond ik al moeilijk.
<<

Anoniem148

Bericht 30 Mrt 2016 12:55

Re: Communicatie na scheiding

Breekt even in.

Popcorn wat klinkt jullie verhaal goed zeg! Beide het belang van de kinderen voorop. En beide overal bij betrokken. Echt geweldig!

Breekt weer uit.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Mrt 2016 13:26

Re: Communicatie na scheiding

Zoals Popcorn het heeft, klinkt gewoon echt heel erg goed. Je bent nog steeds een team, ondanks dat je als partners het niet meer samen redt.

Overigens zie ik heel goed waar het tussen mijn vriend en ex misgaat, hij heeft daar zeker een aandeel in. Maar ik snap soms ook niet waarom in 99% van de gevallen tussen ouders, nieuwe partners en kids gewoon gedoe moet zijn. En iedereen vindt dat ze er zelf geen aandeel in hebben natuurlijk, maar ik weet niet waar dat nu aan ligt. De uitzonderingen waarin het wél goed gaat zijn uitzonderlijk en ik vind dat jammer.

Ligt dat nu aan stukje 'bezit', dat de kinderen toch op die manier worden gezien vanuit (vaak) de moederskant? Of heeft het met alle oude gevoelens te maken? in ieder geval vind ik soms dat het ook niet altijd fair is naar de nieuwe partner want die kan er echt geen jota aan doen, ja... aan de manier werken waarop ze er zelf in staan. Het is maar lastig.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Mrt 2016 14:15

Re: Communicatie na scheiding

Caro, wij zien dat echt helemaal niet zo dat je als vriendin van niks bent. Stiefouders hebben ook een rol in de opvoeding en als we met z'n allen op een verjaardag zijn wordt daar ook rekening mee gehouden 'Geef je papa en ** ook even een knuffel?'
<<

Anoniem331

Bericht 30 Mrt 2016 17:12

Re: Communicatie na scheiding

Dandelion schreef:Breekt even in.

Popcorn wat klinkt jullie verhaal goed zeg! Beide het belang van de kinderen voorop. En beide overal bij betrokken. Echt geweldig!

Breekt weer uit.



Dankjewel, is hier eigenlijk moeiteloos zo gegaan. Wel merken we nu op dit moment weer dat dochter er meer moeite mee heeft dan eerst, die mist gewoon echt vaak haar vader, en meer dan dat we doen kunnen we eigenlijk niet doen. Voelt erg vervelend.
We gaan ook nog best vaak dagjes uit samen, en bij bijvoorbeeld afzwemmen gaan we ook samen mee, net als wat je zegt, beide betrokken. We gunnen elkaar in die zin ook alles wat de een dan heeft, dus het gevoel van delen is hier eigenlijk nooit aanwezig geweest.
Ik zal niet zeggen dat het altijd even makkelijk is, hij komt ook wel eens bij zijn moeder dan en dat ik ze daar dan 'afgeef' dat hij echt een pesthumeur heeft en ik me echt wel afvraag of de kinderen het daar die dag wel leuk zullen hebben, maar dan kan ik ook weer redelijk goed van me afzetten. Al met al zijn we beide ook te reden over hoe het ging en nog steeds gaat.
<<

Anoniem148

Bericht 30 Mrt 2016 18:19

Re: Communicatie na scheiding

Ik vind dat echt knap en een voorbeeld voor vele. Het zal idd niet altijd makkelijk zijn maar echt super dat jullie er het beste van maken voor de kinderen.
Dus mijn complimenten!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers