Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de jongens-moeders

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 21 Mrt 2016 11:32

Voor de jongens-moeders

Ons zoontje heeft een te nauwe voorhuid en heeft daardoor last bij het plassen. Ook geeft hij vaak aan dat zijn piemeltje pijn doet. Van de huisarts hebben we inmiddels hormoonzalf gekregen om het velletje los te weken, maar ik geloof niet dat dat voldoende effect heeft. Ik heb het idee dat er een operatieve ingreep aan te pas zal moeten komen.

Heeft iemand daar ervaring mee? Ik begreep ook dat deze ingreep niet wordt vergoed (zelf niet op basis van medische gronden, zo bizar!), hoeveel waren jullie kwijt aan deze operatie? Ik lees namelijk bedragen tussen de 1100-1700, das nogal een flink bedrag...

Zijn er succesverhalen met die hormoonzalf?
<<

Anoniem173

Bericht 21 Mrt 2016 11:41

Re: Voor de jongens-moeders

Zelf geen zoontje hier maar een paar maanden geleden was ditzelfde onderwerp bij kanniewaarzijn. Werd idd niet vergoed echt bizar.
Heb je een aanvullende verzekering daar wordt het vaak wel in vergoed?
Driekwart jaar wachten tot je je verzekering ophogen eventueel als de klachten nog dragelijk zijn?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Mrt 2016 11:44

Re: Voor de jongens-moeders

Oh wat sneu! Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik laat hem sinds hij een jaar of 3 is zelf z'n piemel schoonmaken onder de douche, dat houdt in dat ie een beetje moet frutten met dat velletje. Dat had ik gelezen, dat je het zo wat soepel krijgt. M'n man heeft het hem voorgedaan en nu doet ie dat dus zelf onder de douche. Het gaat er nog niet helemaal overheen maar dat hoeft ook nog niet geloof ik.
Naar misschien doen jullie dat ook al. Vervelend voor hem zeg dat hij er zo'n last van heeft :(
#teammaple🍁
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 21 Mrt 2016 11:48

Re: Voor de jongens-moeders

Urban Naked schreef:Oh wat sneu! Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik laat hem sinds hij een jaar of 3 is zelf z'n piemel schoonmaken onder de douche, dat houdt in dat ie een beetje moet frutten met dat velletje. Dat had ik gelezen, dat je het zo wat soepel krijgt. M'n man heeft het hem voorgedaan en nu doet ie dat dus zelf onder de douche. Het gaat er nog niet helemaal overheen maar dat hoeft ook nog niet geloof ik.
Naar misschien doen jullie dat ook al. Vervelend voor hem zeg dat hij er zo'n last van heeft :(



Ja, dat doet hij inderdaad ook. Maar het is niet een beetje strak zeg maar, er zit gewoon nauwelijks zichtbaar een 'gaatje' in de voorhuid. Bewegen en smeren lijken me dus echt niet voldoende. En de huisarts ook niet hoor, we hebben as woensdag een vervolgafspraak.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 21 Mrt 2016 11:50

Re: Voor de jongens-moeders

Bugel schreef:Zelf geen zoontje hier maar een paar maanden geleden was ditzelfde onderwerp bij kanniewaarzijn. Werd idd niet vergoed echt bizar.
Heb je een aanvullende verzekering daar wordt het vaak wel in vergoed?
Driekwart jaar wachten tot je je verzekering ophogen eventueel als de klachten nog dragelijk zijn?



Nee, alleen basisverzekering. Ging er altijd vanuit dat medisch noodzakelijke zorg dan gewoon vergoed zou worden, maar dit blijkbaar dus niet. Vind dat echt bizar! Zal eens kijken of ik dat item kan vinden, bedankt!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Mrt 2016 11:58

Re: Voor de jongens-moeders

Moederkoekje schreef:
Urban Naked schreef:Oh wat sneu! Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik laat hem sinds hij een jaar of 3 is zelf z'n piemel schoonmaken onder de douche, dat houdt in dat ie een beetje moet frutten met dat velletje. Dat had ik gelezen, dat je het zo wat soepel krijgt. M'n man heeft het hem voorgedaan en nu doet ie dat dus zelf onder de douche. Het gaat er nog niet helemaal overheen maar dat hoeft ook nog niet geloof ik.
Naar misschien doen jullie dat ook al. Vervelend voor hem zeg dat hij er zo'n last van heeft :(



Ja, dat doet hij inderdaad ook. Maar het is niet een beetje strak zeg maar, er zit gewoon nauwelijks zichtbaar een 'gaatje' in de voorhuid. Bewegen en smeren lijken me dus echt niet voldoende. En de huisarts ook niet hoor, we hebben as woensdag een vervolgafspraak.
Ja dat is inderdaad een totaal andere situatie. Buh, echt naar. En vaag dat dat niet vergoed wordt.
#teammaple🍁
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 21 Mrt 2016 13:24

Re: Voor de jongens-moeders

Bij mijn oudste ook, hij heeft er veel last van gehad met ontstekingen. Wij kregen ook de hormoonzalf en hebben echt lang moeten smeren maar wel echt met effect. Ik dacht ook 'ja hoor, weer een zalfje.. hoe kan dat helpen' maar hij is nu 5 en het heeft echt geholpen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 21 Mrt 2016 13:48

Re: Voor de jongens-moeders

Heb je het bij een operatieve ingreep dan over besnijden of iets anders? Want ik ken eigenlijk alleen maar bedragen tussen de 250 en 350 voor besnijden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 21 Mrt 2016 15:02

Re: Voor de jongens-moeders

Chaos schreef:Heb je het bij een operatieve ingreep dan over besnijden of iets anders? Want ik ken eigenlijk alleen maar bedragen tussen de 250 en 350 voor besnijden.


Het gaat dan om een operatieve ingreep (besnijden) onder narcose in het ziekenhuis. Die prijzen die jij noemt zijn denk ik van klinieken waar je terecht kunt als je je kind wil laten besnijden ivm geloofsovertuiging?
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 21 Mrt 2016 15:03

Re: Voor de jongens-moeders

Blue flower schreef:Bij mijn oudste ook, hij heeft er veel last van gehad met ontstekingen. Wij kregen ook de hormoonzalf en hebben echt lang moeten smeren maar wel echt met effect. Ik dacht ook 'ja hoor, weer een zalfje.. hoe kan dat helpen' maar hij is nu 5 en het heeft echt geholpen.


Na hoe lang smeren begon je effect te zien? En was het bij hem ook echt een klein gaatje in het begin? Dat geeft wel hoop namelijk!
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 21 Mrt 2016 16:47

Re: Voor de jongens-moeders

Moederkoekje schreef:
Blue flower schreef:Bij mijn oudste ook, hij heeft er veel last van gehad met ontstekingen. Wij kregen ook de hormoonzalf en hebben echt lang moeten smeren maar wel echt met effect. Ik dacht ook 'ja hoor, weer een zalfje.. hoe kan dat helpen' maar hij is nu 5 en het heeft echt geholpen.


Na hoe lang smeren begon je effect te zien? En was het bij hem ook echt een klein gaatje in het begin? Dat geeft wel hoop namelijk!


Ik denk dat wel wel een jaar gesmeerd hebben, 6 maanden 3x op een dag. Toen een pauze van een maand of 3 en daarna weer 6 maanden 3x op een dag. Vond het in het begin zo eng en zielig... Maar de ontstekingen waren zo ontzettend heftig. Het was echt een klein plasgaatje ja en daardoor kon het vuil ook niet goed weg.. zo onwijs zielig...
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 21 Mrt 2016 16:59

Re: Voor de jongens-moeders

Hier dan wel een dochter maar J had als baby (half jaar oud of zo) een verkleving van haar kleine schaamlippen. Kregen ook een hormoonzalf voorgeschreven en als dat niet zou werken moest het onder narcose los gemaakt worden. Wij moesten ook wel een tijdje smeren voordat we resultaat zagen, na een paar maanden zagen we dat het gaatje langzaam groter werd en na 3/4 jaar ongeveer was het weer helemaal los.
Ze heeft er gelukkig geen last van gehad en was natuurlijk ook nog heel klein.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Mrt 2016 18:24

Re: Voor de jongens-moeders

Volgens mij heeft fearie hier ervaring mee, ze is niet heel actief hier maar een pm zal ze vast wel lezen.
M:21072011
J :08012014
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 21 Mrt 2016 18:39

Re: Voor de jongens-moeders

Ik stuur haar wel even een appje.

Lastig zeg! Het programma op tv erover had ik ook gezien, echt zo sneu.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 21 Mrt 2016 19:59

Re: Voor de jongens-moeders

Mijn zonen zijn ivm de achtergrond van mijn man besneden. Inderdaad bij een besnijdenis centrum en dat kostte destijds 275 euro. Je zou daar kunnen informeren, het zijn chirurgen die de ingreep uitvoeren onder plaatselijke verdoving. Ik ben zeer tevreden over de ingreep en nazorg van het centrum
Mother of 3 adorable children
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Mrt 2016 20:39

Re: Voor de jongens-moeders

Hormoonzalf maakt de huid wat dunner na verloop van tijd, dus ik denk dat het hierdoor soepeler wordt. Moet je inderdaad wel een tijdje smeren.
2016
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 21 Mrt 2016 21:01

Re: Voor de jongens-moeders

Toeval bestaat niet: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... ekering/#1

Maia, als het moet gebeuren dan zou ik de voorkeur geven aan een ingreep onder narcose. Dat kan in zo'n kliniek denk ik niet he?
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 25 Mrt 2016 22:16

Re: Voor de jongens-moeders

Beetje late reactie. Hectische week.

Mn oudste zoon had een hypospadie en heeft hormoonzalf gehad. Hierdoor werd zn piemeltje groter en het velletje ook. Ik heb t zeker wel een half jaar 2x daags moeten smeren.
Hij moest echter wel geopereerd worden omdat het velletje niet goed gehecht was aan zn piemeltje en zn plasbuis zat verkeerd.
Is uiteindelijk geholpen met 13,5 maand en alles werd vergoed door het ziekenfonds.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 30 Mrt 2016 10:18

Re: Voor de jongens-moeders

Ik had er totaal geen vertrouwen in, maar het heeft gewoon nu al geholpen! Na twee weken zagen we al vooruitgang en gisteren kon zijn voorhuidje gewoon helemaal naar achteren. Hij stond te stralen als een malle haha, zo schattig. Vanmiddag nog even langs de huisarts om te kijken of alles er verder goed uitziet. Bedankt voor al jullie reacties!
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 30 Mrt 2016 15:25

Re: Voor de jongens-moeders

Fijn te horen!
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 30 Mrt 2016 17:01

Re: Voor de jongens-moeders

Owh wat fijn! Nog even een ongevraagd advies, zou nog even doorgaan met smeren. Bij mijn zoon zijn we toen te vroeg gestopt en was het resultaat uiteindelijk ook weer weg.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers