Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


NYC - vervoer naar hotel en terug

<<

Anoniem205

Bericht 28 Mrt 2016 12:07

NYC - vervoer naar hotel en terug

As vrijdag vlieg ik naar NYC met mijn mams (voor degenen die mij op FB hebben: graag mond dicht, mijn moeder weet de bestemming nog steeds niet, dat hoort ze pas op schiphol vrijdag) samen met mijn moeder. We komen aan op Newark en we vertrekken woensdags vanaf JFK.

Een aantal zaken heb ik al geregeld, ik heb topics hier op 't forum al doorgelezen. Maar ik zit nog met 1 ding: transfer van vliegveld naar hotel en vice versa. Hoe hebben jullie dat geregeld? Hebben jullie vooraf iets geboekt? Waar? Hoe heb je de keuze voor een tijdslot gemaakt? We komen zo rond een uur of 3 in de middag aan op Newark, maar hoe lang moeten we tegenwoordig wachten om door de douane te kunnen? Ik vermoed dat alle controles weer op scherp staan sinds de aanslagen op Zaventem. Dus als ik nu een shuttle zou boeken: hoeveel tijd zou ik moeten rekenen? Een taxi vind ik namelijk echt veel en veel te duur....

En die city pass, is dat nou echt een aanrader/must? Moeders en ik zijn in een ver verleden al eens een dagje in NYC geweest. We hebben een paar highlights (zoals Empire states building) destijds dus al gezien. Dat is geen must meer voor ons.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 28 Mrt 2016 12:17

Re: NYC - vervoer naar hotel en terug

Wij zijn met de trein gegaan, was goed te doen. Op het treinstation gewoond kaartjes gekocht dus geen stress van een betaald tijdschema of dergelijke. Bij ons (2009 volgens mij) duurde de douane best eventjes. Trein naar Manhanttan was iets van een uurtje als ik het goed herinner. Ik vond de taxi veel te duur, terugweg naar jfk wel taxi gedaan. Maar toen waren we kapot van de hele dag lopen.

Wij hadden geen city pass, als je een aantal dingen al gezien heb haal je het geld er niet uit denk ik. Ik heb gekeken wat we allemaal wilde zien en kosten even opgeteld om te kijken of we het bedrag er uithaalde. Zelf vind ik het altijd het leukste om zoveel mogelijk te lopen, dan zie je toch het meeste. Daardoor ook geen gebruik gemaakt van die hop on bussen.

Veel plezier!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem205

Bericht 28 Mrt 2016 13:14

Re: NYC - vervoer naar hotel en terug

Maar vanaf Newark gaat er toch geen trein, Siep? Dat is toch alleen vanaf JFK?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 28 Mrt 2016 13:17

Re: NYC - vervoer naar hotel en terug

Een airtrain hadden wij, dit is het eerste wat ik op Google vind: http://www.panynj.gov/airports/ewr-to-from.html
En dan overstap op Penn station als ik het goed heb, kaartjes kosten samen iets van 28 dollar (dus voor 2 personen in totaal).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem167

Bericht 28 Mrt 2016 13:29

Re: NYC - vervoer naar hotel en terug

Wij zijn met de metro gegaan alle dagen, ook vanaf vliegveld, maar wij vlogen heen en terug via JFK! Eerst stukje met de air train en verder met metro. Ging bij ons heel vlot bij douane... Leuke reis zeg!!! City pas hadden wij niet, heel veel gedaan maar gewoon zelf geregeld, vond zon pas vrij duur.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 28 Mrt 2016 13:56

Re: NYC - vervoer naar hotel en terug

Wij vlogen op Newark en zijn met de taxi gegaan. Was op zich best oke, ware het niet dat het zo ongeveer altijd rush hour is en we er dus dik 2 uur over gedaan hebben. Het verkeer moet ook van iets van 5 banen terug naar 2 banen door de tunnel daar om aan de andere kant van het water te komen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 28 Mrt 2016 14:08

Re: NYC - vervoer naar hotel en terug

Wij zijn vanaf Newark met de bus naar Grand Central station gegaan, mooi uitzicht en voordelig.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 28 Mrt 2016 15:29

Re: NYC - vervoer naar hotel en terug

Wij zijn toen ook met de taxi gegaan. De terugweg zijn we toen met het openbaar vervoer gegaan. Ging ook prima verder.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 28 Mrt 2016 16:54

Re: NYC - vervoer naar hotel en terug

Ik zou gewoon met de trein gaan. Even op de website van het vliegveld kijken voor de mogelijkheden. Ik heb bij aankomst een weekpas gekocht, kost je 28 dollar en kan je een hele week met openbaar vervoer, ideaal.
Als je online even zoekt naar een metroplattegrond, dan kan je vast zien welke halte je er uit moet en of je moet overstappen. Eventueel kan je natuurlijk vanaf de dichtsbijzijnde halte een taxi naar het hotel nemen.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 28 Mrt 2016 19:06

Re: NYC - vervoer naar hotel en terug

Wij hebben van Newark de airport rail naar treinstation newark airport. Daar in de teein naar penn station op manhattan gepakt. Reis duurde zo'n 3 kwartier meen ik en was goedkoop (max 30 dollar met zijn tweetjes).
27-12-2011
03-06-2013
<<

Anoniem173

Bericht 28 Mrt 2016 19:19

Re: NYC - vervoer naar hotel en terug

Volgens mij is een taxi niet eens zo heel duur ik dacht 50 dollar ofzo. Wellicht kun je het gewoon van je moeheid laten afhangen. Als je erg moe bent ga je gewoon lekker met de taxi en anders met trein en metro.

Even voor de zekerheid hoor omdat je zegt dat je moeder de bestemming nog niet weet. Heb je wel een esta voor haar geregeld?
<<

Anoniem205

Bericht 28 Mrt 2016 21:06

Re: NYC - vervoer naar hotel en terug

Bugel ja dat is allemaal gedaan!

We gaan de trein doen. Half uurtje en dan laatste stukje de taxi.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers