Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Anoniem260

Bericht 26 Mrt 2016 18:37

Re: Naai topic

Je kind zal niet zo kritisch kijken naar verkeerde stiksels. Gewoon afmaken :cheering: als je t zo laat, weet je zeker dat je m niet kan gebruiken.
Vind t echt een heel leuk stofje!
<<

Anoniem255

Bericht 26 Mrt 2016 19:51

Re: Naai topic

Wat jammer UN. Ik ben ook helemaal vergeten foto's te maken.

Als je er nog behoefte aan hebt wil ik er morgen wel even voor gaan zitten, mits ik me beter voel.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Mrt 2016 20:15

Re: Naai topic

Nee Jerry ik doe het echt niet! Ik zou er zeker nog 2 uur mee bezig zijn en m'n tijd en goede zin zijn schaars. En Mien, geen probleem, voor mij hoef je het niet te doen in ieder geval :)

Ik ben gisteren met m'n zoontje nog tricot met pandaberen gaan kopen. Hij heeft een pandabeerknuffel waar hij mee vergroeid is dus ik dacht dat hij wel iets met panda's wilde. Hij vond de stof prachtig. Eenmaal in de auto terug bleek alleen dat hij er absoluut geen broek of trui van wilde want dan raakte hij maar in de war. Ik kan zeggen wat ik wil, maar hij wil het niet :)
Dus nu maar weer babybroekjes van pandastof.
#teammaple🍁
<<

Anoniem260

Bericht 26 Mrt 2016 20:32

Re: Naai topic

Hahaha je zoontje UN
En jammer van het pakje... Nouja op naar het volgende projectje dan maar
<<

Anoniem205

Bericht 26 Mrt 2016 21:06

Re: Naai topic

Is ie echt zo kaa uu tee UN? Ben ik blij dat ik me er nooit aan gewaagd heb dan ;-)
Wel ontzettend balen hoor! Want het is zo zonde van wat je allemaal probeert en doet.

Ik hoop dit weekend nog wat leuks te kunnen maken. Van het kledingmerk Maxomorra heb je hele leuke pakjes, een soort tuinbroek/playsuit, maar dan een beetje wijder en met een rechte voorkant & achterkant. Maar ik weiger daar 25 euro voor neer te tellen als ik eenzelfde principe zelf kan maken. Dus ik denk dat ik me daar morgen aan ga wagen. De basis is volgens mij een broek, dus ik ga morgen eens tekenen en proberen. Moet me vast lukken. En anders knip ik de bovenkant af en maak ik er alsnog een broek van :D
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Mrt 2016 15:30

Re: Naai topic

Oh Oreo als je een beetje handig bent is het vast niet moeilijk. Ik ben gewoon een noob.

Maar wel een noob die verder gaat met wat ze wél kan. Babybroekjes! En aangezien ik nu boordstof heb liggen die ik niet meer voor dat rotpakje nodig had heb ik het aan dit broekje gezet.
Afbeelding

En ook eentje zonder groene boordstof. Ze zijn allebei maat 80.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 27 Mrt 2016 17:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem205

Bericht 27 Mrt 2016 17:00

Re: Naai topic

Wat een gaaf stofje UN! Mooi gelukt!!
Ik ben ook weer bezig met een broekje, dit keer een joggingstof. Grijs met donkerblauwe sterren en daarbij donkerblauw boordstof. Hoop 'm vanavond af te hebben
<<

Anoniem205

Bericht 27 Mrt 2016 19:53

Re: Naai topic

Afbeelding

Joggingstof, overgetrokken van een joggingbroekje maat 80 (en iets verlengd naar maat 86/92).
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 27 Mrt 2016 20:24

Re: Naai topic

Leuke broekjes UN en Oreo!
Vervelend UN dat het niet lukte zoals je wilde.

Ik heb vandaag een jumpsuit gemaakt voor de baby, de kleur komt helaas niet zo mooi over. Het is een hele lieve zachte kleur roze.

Afbeelding

Edit:
Toch maar even een duidelijkere foto gemaakt want ik ben er best trots op:

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Mrt 2016 20:39

Re: Naai topic

Leuk Oreo! Lekker werken he als het goed lukt! Ik heb het nu getimed en ik doe er 30 minuten over.
Ha Fiwen, nu weet ik wie mij zat te pesten op FB :) Leuk pakje en knap dat jij dat wel kunt!
#teammaple🍁
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 27 Mrt 2016 20:45

Re: Naai topic

Sorry UN :angel:

De manier die bij Kiind wordt uitgelegd vind ik ook niet handig hoor, veel te dik en mede daardoor een ramp om netjes te stikken. Doe het op m'n eigen manier en dat werkt veel beter en netter. Maar daar heb je wel een lockmachine voor nodig. Kan je ook wel een andere simpele manier uitleggen waar je geen lockmachine bij nodig hebt als je (nog) interesse hebt.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem205

Bericht 27 Mrt 2016 20:47

Re: Naai topic

Ik zou 'm graag weten Fiwen. Wil toch nog een jumpsuit voor S maken namelijk, ookal wordt het maat 92 :)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 27 Mrt 2016 20:50

Re: Naai topic

Probeer er morgen even voor te gaan zitten, maak ik er foto's bij, dat is veel makkelijker dan dat ik het zo probeer uit te leggen.
Heb je een locker of wil je de versie zonder locker?
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem205

Bericht 27 Mrt 2016 21:19

Re: Naai topic

zonder lock, die heb ik niet.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Mrt 2016 21:22

Re: Naai topic

Oe Fiwen, kun je dan ook de versie met locker uitleggen? Echt supermooi gelukt, je pakje!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 27 Mrt 2016 21:28

Re: Naai topic

Natuurlijk, geen probleem. Probeer morgen even tijd te maken om beide manieren op de foto te zetten. Het is echt een trucje en veel simpeler dan je waarschijnlijk denkt :wink:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Mrt 2016 21:56

Re: Naai topic

Wat lief van je Fiwen! Ik begin er voorlopig niet aan maar misschien over een maandje ofzo.
#teammaple🍁
<<

Anoniem151

Bericht 28 Mrt 2016 09:55

Re: Naai topic

Leuk Fiwen! Zowel de jumpsuit als de uitleg die je gaat geven! :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Mrt 2016 10:45

Re: Naai topic

Tijd voor een vraag maar weer: ik wil nog een paar mutsjes naaien vandaag. Heb een patroon: http://www.zaaberry.blogspot.nl/2012/08 ... n.html?m=1 en ik geloof dat ik het wel begrijp (die onderste band moet er volgens mij op dezelfde manier op als de boordjes die ik eerst niet begreep een paar pagina's terug, dus dat je het er omheen vouwt en de rafelige randen aan elkaar naait toch?).

Maar ik wil o.a. met m'n pandastof werken en ben bang dat het patroon niet mooi door zal lopen. Is daar nog een truc voor? Ik ga die muts met de oortjes maken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem219

Bericht 28 Mrt 2016 14:43

Re: Naai topic

Wat lief dat je dat wil doen fiwen! Ik wil er ook zo graag een proberen, maar volgens mij heb ik begin angst... Volgens mij moet ik dit wel kunnen maar durf gewoon niet te beginnen... Ook niet aan een broekje of rokje... :palm:

Dus ik zou het ook wel graag willen weten :)


En welke maat knoopjes gebruik jij? Zijn het kamschnaps ?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 28 Mrt 2016 17:02

Re: Naai topic

UN:
Klopt, is dezelfde techniek inderdaad.
Qua patroon dat door moet lopen is heel goed kijken en meten tot je twee delen hebt die netjes doorlopen. Sowieso de stof enkel knippen ipv dubbel. Succes!

Aagje, ik gebruik 'Jersey drukkers' van Prym. Ik vind kamsnaps te dik voor dit soort kleine pakjes en daarmee trek je ook sneller de stof kapot.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 28 Mrt 2016 18:25

Re: Naai topic

Heb er een halve jumpsuit voor moeten maken maar volgens mij heb ik nu alles op de foto staan hahaha.

Ik heb het op 1 manier uitgelegd die zowel met een naaimachine als met een locker te gebruiken is. In de foto's is een locker gebruikt want die stond nog op tafel en m'n naaimachine stond een beetje volgebouwd met zooi :angel:

Mocht er iets niet duidelijk zijn dan laat maar weten.

https://drive.google.com/file/d/0BzhxS2 ... sp=sharing
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Mrt 2016 18:37

Re: Naai topic

Wow mooi uitgelegd Fiwen! Hartstikke duidelijk. Wel is het volgens mij zo dat het halsboordje in jouw geval boven het pakje uitkomt, terwijl het patroon van Kiind het zo doet lijken alsof het halsboordje om de stof valt. Dus dan zou hij in jouw geval iets hoger uitkomen, klopt dat? Jouw manier ziet er wel mooi uit.
#teammaple🍁
<<

Anoniem255

Bericht 28 Mrt 2016 18:50

Re: Naai topic

Fiwen zet het er als een gewoon halsboord aan (zoals bij een t-shirt bijvoorbeeld) en bij kiind gebruiken ze de stof denk ik als biaisband waardoor je het er als het ware omheen vouwt.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 28 Mrt 2016 18:51

Re: Naai topic

Ja klopt, vandaar ook dat ik de boord sowieso al smaller knip. En omdat je in dit geval een naad hebt maakt het qua grootte van de halsopening geen verschil.

Ik doe wel bij het voorpand de halsopening ongeveer een cm dieper maken zodat die iets lager in de hals zit. Dan valt de hals mooier vind ik zelf.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers