Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem186

Bericht 13 Okt 2013 16:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lacey, hoe heb je het verder gehad op vakantie?

Intoxicated, dat klinkt lekker!
Ik heb net een appeltaart gebakken. Ik mag hem alleen niet zelf eten. Dus moeten man en dochter hem helemaal opeten. :)

Net ook een heerlijk pompoensoepje gemaakt, met boulloin zonder gist. :wink: Dus dat gaan we vanavond eten.

Afgelopen nacht met man samen een nachtje in een van der valk hotel geslapen. En daar ook heerlijk gegeten! Ze hadden echt super goed rekening gehouden met mijn dieet. Echt super!
Voor: seranoham met meloen. Hoofd: 3 slibtongen. Na: sorbetijs met verse aardbeien.
We hadden een kamer met een tweepersoons jacuzzi met tv erboven. En een stoomcabine. Dus we hebben heerlijk genoten, ook wel eens fijn zo met z'n tweetjes.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 14 Okt 2013 14:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zo lang geleden dat ik hier gepost heb. Merk dat ik toch weer veel afdwaal naar snaai. Maar de basis op zich is goed. Geen pakjes enz. Wel veel chocola.

Vanaf deze week wil ik de draad weer oppakken, dus kom hier wat meer!
<<

Anoniem20

Bericht 14 Okt 2013 16:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik krijg het maar niet voor elkaar....
1 banaan, 1 ei, beetje kaneel en een scheutje rijstmelk...ik krijg gewoon geen mooie pannenkoekjes. Het is meer een scrambled goedje, alles valt uit elkaar. Heb ook al eens het recept van jans geprobeerd, ook geen succes.

Ik gebruik olijfolie, en heb eens gewone bak en braad geprobeerd of dat verschil maakt....nee dus.

Iemand DE tip voor een mooi pannenkoekje?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Okt 2013 20:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Misschien probeer je het te vroeg te draaien? Heel zacht vuur en dan voorzichtig kijken of het al wat bruin wordt onderop, en dan pas draaien? Toen ik die dingen nog maakte, draaide ik ze maar 1 keer om, 1 keer aan de ene en 1 keer aan de andere kant...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem130

Bericht 14 Okt 2013 20:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bij mij ging het continu mis, tot ik ze maakte met bord/deksel op de koekenpan. Warmt veel beter door en ze worden dus gelijkmatiger gaar en blijven mooi bij elkaar. Sindsdien supersimpel, prachtig goudbruine pannenkoeokjes! Dus ik zou sowieso dat even proberen, want ik was steeds aan het emmeren met verhouding ei/banaan enzo en dat maakt nu helemaal niet zoveel meer uit.

Edit: ik draai ze ook maar 1x om. Eerst onderkant goudbruin en bovenkant gestold en dan omdraaien en die kant nog even een kleurtje.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 14 Okt 2013 20:45, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem20

Bericht 14 Okt 2013 20:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Goeie tips, probeer het vh weekend meteen even uit! Bedankt.

Scrambled smaakte het overigens ook prima, daar niet van :)
<<

Anoniem273

Bericht 14 Okt 2013 21:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Juni, maak je grote pannenkoeken of poffertjes? Ik doe 1 ei, 1 geprakte banaan en kaneel en hier lukt het heel goed in de koekenpan zonder deksel. Ik gebruik 1 eetlepel per poffertje en wanneer ik de pan vol heb begin ik met de eerste om te draaien.
<<

anoniem213

Bericht 14 Okt 2013 21:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Juni, maak je grote pannenkoeken of poffertjes? Ik doe 1 ei, 1 geprakte banaan en kaneel en hier lukt het heel goed in de koekenpan zonder deksel. Ik gebruik 1 eetlepel per poffertje en wanneer ik de pan vol heb begin ik met de eerste om te draaien.

Ik wil even ingrijpen. Ze heet Juani. Juni is de vertaling van mijn naam :heart:.
<<

Anoniem20

Bericht 14 Okt 2013 22:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik maak een kleine pannekoeken...7cm diameter ongeveer. Op verschillende blogs ziet het er zo mooi uit....:)
poffertjes kan ik ook nog eens proberen.



Heb overigens ook havermoutkoekjes gemaakt zojuist . Eet ze morgen op, vind koekjes en cake nooit lekker op de dag van bakken :) ben benieuwd.
<<

Anoniem273

Bericht 14 Okt 2013 22:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

June schreef:
Aziraphale schreef:Juni, maak je grote pannenkoeken of poffertjes? Ik doe 1 ei, 1 geprakte banaan en kaneel en hier lukt het heel goed in de koekenpan zonder deksel. Ik gebruik 1 eetlepel per poffertje en wanneer ik de pan vol heb begin ik met de eerste om te draaien.

Ik wil even ingrijpen. Ze heet Juani. Juni is de vertaling van mijn naam :heart:.


Mijn spellingscontrole maakte er Juni van :)
<<

anoniem213

Bericht 14 Okt 2013 22:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oef! Gelukkig! Jammer dat hij er geen June van maakt :(.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Okt 2013 16:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

juani schreef:Ik krijg het maar niet voor elkaar....
1 banaan, 1 ei, beetje kaneel en een scheutje rijstmelk...ik krijg gewoon geen mooie pannenkoekjes. Het is meer een scrambled goedje, alles valt uit elkaar. Heb ook al eens het recept van jans geprobeerd, ook geen succes.

Ik gebruik olijfolie, en heb eens gewone bak en braad geprobeerd of dat verschil maakt....nee dus.

Iemand DE tip voor een mooi pannenkoekje?


Die met ei ken ik niet.

Bedoelde je deze van mij?
http://voedzo.nl/recepten/de-perfecte-v ... annenkoek/

Ik maak het altijd met olijfolie erdoor, rijstemelk, speltmeel en honing (ipv agave). En ik bak het in kokosolie. Werkt perfect.
Wel je koekenpan eerst goed heet laten worden.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 17 Okt 2013 11:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb echt lekkere, goedkope en cleane crackers ontdekt, van AH Basis! Zit alleen volkoren roggemeel, zout en gist in. Ik vind ze erg lekker, vooral met mijn zelfgemaakt hummus (thanks to Intoxicated!).

Gister ook een heerlijke maaltijd gegeten 's avonds, Indiase bloemkool (met kurkuma, laos, gember, ketoembar, rode peper en paprikapoeder) en quinoa. Ik had de rode peper nu niet zonder pitjes en zaadlijsten gebruikt, maar dat ga ik voortaan maar wel weer doen. Toch iets té pittig :P
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 17 Okt 2013 11:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik doe altijd 1 banaan op 2 eieren en dan met de staafmixer, wordt het heel glad en luchtig van!

En ik maak de pannenkoekjes af met beetje honing, kaneel en kapotte walnoten.
<<

Anoniem4

Bericht 17 Okt 2013 18:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mijn poging tot zelf wraps maken is jammerlijk mislukt :nopompom: :laughcry:
Beslag was denk ik te dik, ik kreeg het niet mooi uitgerold. Het zijn dus hele dikke, halfgare 'wraps' geworden.
Hoe moet het beslag zijn? Nog enigszins vloeibaar of een hele dikke massa?
<<

Anoniem29

Bericht 17 Okt 2013 18:46

Re: Clean, fit & healthy-topic

Het moet echt een deeg zijn. Die je daarna met een deelroller kunt uitrollen.

Anders heb je meer pannekoekjes neem ik aan?
<<

Anoniem4

Bericht 17 Okt 2013 18:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Het was één grote plakzooi, haha.
En dat terwijl ik de hoeveelheden die hier genoemd werden heb aangehouden.
<<

Anoniem20

Bericht 17 Okt 2013 20:28

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb ze net (na hier gelezen te hebben) ook meegenomen jules, 45 cent geloof ik.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Okt 2013 10:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hoe gaat het hier met de cleaneaters? :D
<<

Anoniem29

Bericht 20 Okt 2013 11:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben echt even de weg kwijt geweest.

Veel taartjes op en teveel suiker gegeten.

Ben er echt helemaal klaar mee. Ik moet zeggen dat ik ervan heb genoten hoor, maar ik heb ook weer ontzettend veel zin om lekker gezond te eten.

Ik merk het ook direct. Ik eet meer suiker en ben gelijk een kg zwaarder.

Zometeen lekker ontbijten met een biologisch broodje met zalm, sla, avocado en roerei. Jummie :D
<<

Anoniem186

Bericht 20 Okt 2013 12:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik dacht al zo iets. Ik vond het al zo verdacht stil hier. :razz:

Ik heb deze week veel volkoren tarwe brood gegeten en ik heb behoorlijk last van m'n darmen en een opgeblazen gevoel. Net 2 speltbroden gebakken, eens kijken of dat gevoel dan minder wordt.

Vanavond lekker een zelfgemaakte pizza eten. Lekkerrrr!
<<

Anoniem29

Bericht 20 Okt 2013 13:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, ja! Ik post dan ook niet echt mee want gezond zit er niet bij.

Ik denk dat het komt omdat ik sinds vorige week weer aan het werk ben en dan niet goed weet hoe het zit met de lunch. Omdat ik echt geen idee heb wat ik moet eten neem ik dan niets mee. Daardoor at ik de hele dag niets met als resultaat vreetbuien 's avonds en cake en taart bakken.

Nu weet ik dat er gewoon een grote koelkast is, magnatron etc. Dus kan ik mijn spulletjes gewoon koel bewaren. :D

Mijn vriend was ook echt boos geworden dat ik dus de hele dag niets gegeten had en ik voelde mezelf ook slecht. Wat dat betreft ben ik zo passief. Daar moet ik echt in veranderen.
<<

Anoniem4

Bericht 20 Okt 2013 15:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Het gaat weer goed! En sinds mijn vakantie ben ik iets minder streng voor mezelf, dus dat is ook positief :yes:

Weer 4x gesport deze week, dat heb ik echt wel gemist op vakantie.

Vandaag als lunch geroosterd volkoren brood met avocado en een beetje zout en peper gegeten.

Had helemaal niet meegekregen dat je weer aan het werk bent, Toxi! Wat doe je?

Jans, lekker zelfgemaakte pizza. Ik wil het ook nog steeds eens proberen, maar na mijn volledig mislukte wraps durf ik niet meer zo goed :laughcry: .
<<

Anoniem273

Bericht 20 Okt 2013 15:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier gaat het redelijk. Qua avondeten hadden we een beetje een dipje van de week, maar nu heb ik herfstvakantie dus ga ik weer lekker uitgebreid en gezond koken.
Wel eet ik lekker veel chipjes :D
<<

Anoniem29

Bericht 20 Okt 2013 15:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, klopt Lacey. Ik schreeuw het ook niet van de daken. Het is maar tijdelijk en in een callcenter. Dus verre van ideaal. Maar weer wat inkomen is natuurlijk wel prettig :)
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers