Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Raambekleding draai-kiep-ramen

<<

Elle123

Bericht 24 Mrt 2016 16:16

Raambekleding draai-kiep-ramen

Ik heb een dakkapel op zolder en daar staat mijn bureau onder. Ik zoek nu dus iets om voor de ramen te hangen, om de zon een beetje te weren. Het hoeft niet verduisterend te zijn. Het zijn 2 draai-kiep-ramen die naar binnen draaien/kiepen. Het zal dus op de ramen bevestigd moeten worden lijkt mij? Anders kan ik nooit de ramen open zetten met de raambekleding dicht. Het zijn kunststof kozijnen. Ik vind zelf van die witte (houten) smalle luxaflex mooi, die kun je evt ook dichtdoen als de zon erg fel schijnt of als er iemand logeert (het logeerbed staat ook op zolder). Maar kan dat ook op het kozijn bevestigd worden?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Mrt 2016 16:20

Re: Raambekleding draai-kiep-ramen

Houdt er wel rekening mee dat als je iets op het kozijn doet, dat dicht doet (naar beneden hangt dus) en het raam op kiepstand hebt, dat het dan iets afstaan van je kozijn.

In onze dakkapel hebben wij op een 15 cm (ongeveer) afstand van de ramen gordijnen hangen omdat vriend niets op het kozijn wilde hebben, maar dat is voor jou niet handig denk ik omdat er een bureau onder staat.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Elle123

Bericht 24 Mrt 2016 16:23

Re: Raambekleding draai-kiep-ramen

Ik hoopte dat er iets zou zijn wat helemaal vastzit aan het kozijn, dus van boven naar beneden. Anders hangen ze op mijn bureau als de ramen open staan (want dan komen ze ook wat naar beneden). Ik vind het ook zonde om de ramen af te plakken met van die folie, dan kan ik niet meer naar buiten kijken.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 24 Mrt 2016 17:16

Re: Raambekleding draai-kiep-ramen

Wij hebben aluminium jaloezieën (50mm) met zijgeleiding op het draaikiepraam!
Deze komt dus niet van het raam af als het scheef staat.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem258

Bericht 24 Mrt 2016 17:26

Re: Raambekleding draai-kiep-ramen

Ik heb ook aluminium jaloezieen in de douche, ook met van die draden vast, dus blijft idd prima zitten. Maar geen idee of dit ook op kunststof kozijnen kan eigenlijk.
<<

Anoniem148

Bericht 24 Mrt 2016 19:44

Re: Raambekleding draai-kiep-ramen

Als je het raam dan open zet, heb ne een stuk geen raambekleding en kan de zon daardoor binnenkomen.
Verder geen tips want wij zoeken ook nog.
<<

Elle123

Bericht 25 Mrt 2016 16:14

Re: Raambekleding draai-kiep-ramen

Meggy schreef:Ik heb ook aluminium jaloezieen in de douche, ook met van die draden vast, dus blijft idd prima zitten. Maar geen idee of dit ook op kunststof kozijnen kan eigenlijk.


Hoe zit het dan bij de klinken? Die zitten bij mij midden op de kozijnen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 26 Mrt 2016 18:16

Re: Raambekleding draai-kiep-ramen

Wij hebben het langs de klinken heen.
Als je het raam open wil doen en dus die klink moet draaien, dan moeten de jaloezieën wel even dicht of omhoog.

Ik heb net foto's gemaakt, zit ondertussen in de auto, dus het uploaden gaat niet zo snel!
Let niet op de kozijnen die nog geschilderd moeten worden en de touwtjes die op maat gemaakt moeten worden ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
December 2009
juli 2012
<<

anoniem203

Bericht 26 Mrt 2016 21:22

Re: Raambekleding draai-kiep-ramen

Mooi Pip. Waar hebben jullie dit besteld en mag ik vragen wat je hebt betaald per raam? Wij moeten boven ook de raambekleding vervangen en ik vind dit wel mooi!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 26 Mrt 2016 22:29

Re: Raambekleding draai-kiep-ramen

Bij jaloezieën.nl, prijs weet ik even niet uit mijn hoofd. We hebben tegelijk voor nog 3 andere ramen deze jaloezieën besteld.
Als ik iets moet zeggen, dan een goede 100,- per slaapkamerraam.
Je kan het zo uitrekenen op hun site!

Van te voren hebben we bij meerdere shops stalen besteld, bij deze site waren ze het mooist, de informatie het meest volledig en hebben ze brede ladderband.
December 2009
juli 2012
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Mrt 2016 22:44

Re: Raambekleding draai-kiep-ramen

Ik heb plisségordijnen van Karwei en die zitten op het kozijn vastgeplakt met dubbelzijdige (erg sterke) tape. Ze zitten er op de zelfde manier op als bij PiP. Er zitten geen zijgeleiders bij, als het raam op kiepstand staat valt het plisségordijn iets naar achteren maar het valt niet helemaal open dus ziet het eigenlijk nog steeds heel netjes uit.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers