Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleding naar school

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 23 Mrt 2016 19:46

Kleding naar school

Luuk zit op een Christelijke basisschool. Opzich zijn ze niet streng qua het uitdragen van het geloof(volgens de directeur gaat het vooral om normen en waarden), maar ze bidden wel en krijgen wel de bijbelse verhalen te h ook ren met feestdagen.
Nou had ik dit broekje besteld bij de h&m
Afbeelding
Ik vind dat hij hem niet aan kan naar school Ivm de 'doodskoppen' die er op staat. Voor mijn gevoel klopt dat niet met het geloof... Mijn man vindt dat onzin, het zijn gewoon dierenschedels en ziet er verder niets aanstootgevends aan.

Wat denk jij? Heb jij bepaalde kleding waarin je je kind niet naar school laat gaan en waarom?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem184

Bericht 23 Mrt 2016 19:49

Re: Kleding naar school

Ik zou het zelf niet zo gauw doen, ik heb een Christelijke collega en weet door haar dat het soms als aanstootgevend ervaren kan worden. Maar wat een ander doet moet hij weten. Ik vind doodshoofden alleen geen kinderprintje, maargoed, het kan ook zijn dat ik daarin gewoon wat ouderwets ben.
<<

Anoniem184

Bericht 23 Mrt 2016 19:51

Re: Kleding naar school

oh, ik dacht menselijke doodskoppen, het plaatje deed het eerst niet. Achter deze broek zou ik weinig zoeken.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 23 Mrt 2016 19:51

Re: Kleding naar school

Ik vind dit geen doodskoppen hoor, het zijn dieren schedels en het doet me meer denken aan cowboys & indianen dan aan de dood. Ik zou het gewoon aan doen, maar ik snap jouw denkwijze wel.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 23 Mrt 2016 19:55

Re: Kleding naar school

Inderdaad. Het is gewoon wild west. Lekker aantrekken hoor! Vind het een leuk broekje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 23 Mrt 2016 19:57

Re: Kleding naar school

Ik vind dat die broek gewoon kan hoor. Niks raars aan.

Ik bepaal verder zelf wat mijn kinderen dragen (oké en zij natuurlijk ook) ik hou me dan ook totaal niet aan bepaalde verwachtingen etc. van school of anderen mensen. Wij hebben bijv kennissen waarvan de vrouw streng gelovig is, pech voor haar als zij iets niet vindt kunnen. Haar geloof, niet het mijne. Mijn kledingsmaak, niet die van haar.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Mrt 2016 20:05

Re: Kleding naar school

Waarom zou dat niet kunnen - christenen weten toch ook wat schedels zijn en hoe die eruit zien? Als er nou een 666 print op zou staan, kan ik me iets bij je twijfel voorstellen, maar dit heeft toch niets met religie te maken.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 23 Mrt 2016 20:57

Re: Kleding naar school

Kan gewoon joh. Niets geks op te zien.
Als er nou een gekke tekst over God op stond.... of duivelse plaatjes.
04-2014
10-2015
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 23 Mrt 2016 21:07

Re: Kleding naar school

Haha ik vind hem er wel echt een beetje duivels uit zien
Afbeelding
Maar dat zal dan wel persoonlijk zijn! Krijgt hij hem gewoon aan(al had ik ook altijd het principe geen joggingbroek naar school, maar dat geef ik maar op ;))
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem273

Bericht 23 Mrt 2016 21:18

Re: Kleding naar school

Ik werk zelf op een christelijke school en draag gewoon een ketting met bijv. een vogelschedel. Ik ben zelf niet gelovig trouwens, maar dit kan echt gewoon hoor. M'n directrice vindt er niks van (zij is de enige christen op onze school in het team, met maar een handjevol ouders) en ouders ook niet. Dit broekje kan echt prima! Het zijn geen doodskoppen maar schedels, wij hebben bijv gewoon schedels en opgezette dieren in ons natuur-atelier staan.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 24 Mrt 2016 06:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem196

Bericht 24 Mrt 2016 06:42

Re: Kleding naar school

Op de christelijke school waar mijn dochter zit mag geen kleding gedragen worden met doodskoppen.

Ik let niet op wat ik haar aantrek omdat ze normale kleuter kleding draagt. ( lees: geen rare teksten, minirokjes, kanten shirtjes)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 24 Mrt 2016 09:49

Re: Kleding naar school

Ik vind de print wel prima maar ik zou er niet voor kiezen om mijn kind in een joggingsbroek naar school te laten gaan. Volgens mij is dit redelijk hip nu op dit moment maar ik vind een joggingsbroek meer voor thuis.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Mrt 2016 09:50

Re: Kleding naar school

ikknutsel schreef:Op de christelijke school waar mijn dochter zit mag geen kleding gedragen worden met doodskoppen.


Waarom niet? Wat is de link met het geloof?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mrt 2016 14:18

Re: Kleding naar school

Caulfield schreef:
ikknutsel schreef:Op de christelijke school waar mijn dochter zit mag geen kleding gedragen worden met doodskoppen.


Waarom niet? Wat is de link met het geloof?


Dit vroeg ik mij ook af. Waarom zou dit op een Christelijke jke school niet mogen en op een openbare wel? Waarom zouden Christenen aanstoot nemen aan dierenschedels?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem168

Bericht 26 Mrt 2016 13:18

Re: Kleding naar school

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 29 Aug 2016 13:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem196

Bericht 26 Mrt 2016 18:43

Re: Kleding naar school

Marin schreef:
Caulfield schreef:
ikknutsel schreef:Op de christelijke school waar mijn dochter zit mag geen kleding gedragen worden met doodskoppen.


Waarom niet? Wat is de link met het geloof?


Dit vroeg ik mij ook af. Waarom zou dit op een Christelijke jke school niet mogen en op een openbare wel? Waarom zouden Christenen aanstoot nemen aan dierenschedels?


Ik zou het niet weten, heb niks met het geloof. Stond begin dit jaar in de nieuwsbrief.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 26 Mrt 2016 19:05

Re: Kleding naar school

Ik denk niet dat het per definitie met het geloof te maken heeft. Wel heb ik het gevoel dat christelijke scholen meer waarde hechten aan degelijke kleding, niet iets wat aanstootgevend zou kunnen zijn.
Maar wellicht is dat een vooroordeel.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem331

Bericht 26 Mrt 2016 19:13

Re: Kleding naar school

Ik kom echt de gekste dingen tegen bij een jongen die bij mijn dochter in de klas zit, zo'n broek zou mij niet eens opvallen. Denk dat jou idee iets gedateerd is, dat had je bijvoorbeeld 30 jaar terug veel erger.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron