Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Belastingaangifte en uitkering: teruggave enorm hoog?!

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Mrt 2016 23:53

Belastingaangifte en uitkering: teruggave enorm hoog?!

Ik word hier helemaal gek. Ik heb in 2015 een ziektewet en een WW uitkering gehad, plus 3 maanden gewerkt. Mijn jaarinkomen lag rond de 15000 euro bruto. En nu lijkt het erop dat ik 3000 euro terugkrijg? Hoe kan dit in godsnaam? Ik heb alles nagelopen, loonbelasting bij elkaar opgeteld, kom ik idd op dat bedrag uit. Maar hoe kan ik zoveel terugkrijgen op zo'n laag inkomen?

Ik durf echt niet op verzenden te klikken. Dit moet haast wel fout zijn. Toch?? Iemand ook ooit zoiets gehad?

Ik kan het geld wel enorm goed gebruiken....maar durf mezelf niet rijk te rekenen....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 25 Mrt 2016 07:45

Re: Belastingaangifte en uitkering: teruggave enorm hoog?!

Zou het kunnen zijn dat je onder het minimumloon zat vorig jaar en dit daarom wordt verrekend? 12x het minimumloon per maand (1501.80) = 18,021.60. Dan zou je die 3000 kunnen verklaren. Zou het anders ook echt niet weten.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 25 Mrt 2016 08:23

Re: Belastingaangifte en uitkering: teruggave enorm hoog?!

Zat je eerder in dezelfde belastingschijf? Nu zit je namelijk in de eerste, die heeft een lager percentage.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 25 Mrt 2016 08:35

Re: Belastingaangifte en uitkering: teruggave enorm hoog?!

Rex schreef:Zou het kunnen zijn dat je onder het minimumloon zat vorig jaar en dit daarom wordt verrekend? 12x het minimumloon per maand (1501.80) = 18,021.60. Dan zou je die 3000 kunnen verklaren. Zou het anders ook echt niet weten.


Mijn uitkering maandelijks was idd niet veel, 850 euro. Dat zal wel onder het minimumloon zijn idd.

Volgens mij ben ik nog nooit boven deze schijf uitgekomen qua loon, maar echt veel verstand heb ik er niet van...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 25 Mrt 2016 09:42

Re: Belastingaangifte en uitkering: teruggave enorm hoog?!

Ik zou even bellen met de belastingtelefoon. Dan weet je het maar! Ben wel benieuwd.
<<

Anoniem288

Bericht 25 Mrt 2016 11:23

Re: Belastingaangifte en uitkering: teruggave enorm hoog?!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 25 Mrt 2016 12:45

Re: Belastingaangifte en uitkering: teruggave enorm hoog?!

Loonheffingskorting staat wel op ja, op mijn jaaropgaven. Mijn vriend is belastingadviseur en die gaat er even naar kijken. Hij vond het ook gek.

Ik heb ook alles precies zo ingevuld als op de jaaropgaven staat....snap er geen drol van.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 25 Mrt 2016 20:19

Re: Belastingaangifte en uitkering: teruggave enorm hoog?!

Heb je de WW toevallig niet bij de tegenwoordige arbeid gerekend? Zodat er onterecht arbeidskorting over dat 'loon' wordt gerekend?
Had je de vooraf ingevulde aangifte niet gebruikt? Omdat je zegt dat je alles precies zo hebt ingevuld als op de jaaropgaven staan.

Het is naar mijn weten niet zo dat de belastingdienst je het geld tot het sociaal minimum aanvult in ieder geval.
Ik zou er in ieder geval vanuit gaan dat het niet klopt, want het is wel heel erg veel geld. Hopelijk krijg je snel uitsluitsel van je vriend.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 26 Mrt 2016 13:11

Re: Belastingaangifte en uitkering: teruggave enorm hoog?!

Ik heb idd wel gebruik gemaakt van de vooraf ingevulde aangifte, alleen stond bij 'loon' ook mijn uitkering vermeldt en die heb ik dus bij het kopje inkomsten uit uitkeringen oid geplaatst.

Mijn vriend heeft er naar gekeken en is tot de conclusie gekomen dat het klopt. Omdat mijn inkomen zo laag was krijg ik de volledig betaalde loonbelasting terug. Heel blij mee dus!!!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers