Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


2010 mama's

<<

skye

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 06 Jun 2015 19:54

Bericht 06 Jun 2015 20:05

2010 mama's

mama's van 2010 waar zijn jullie? hoe gaat het nu met de kinderen.

Ik zal eerst eens zeggen wie ik ben, ik ben Danielle en mijn zoontje heet V.arian. ik ben een tijdje weg geweest hier maar nu weer terug met een nieuw account.

Ik zal het een en ander vertellen hoe het hier gaat. Sinds Januari 2013 zijn V zijn vader en ik uit elkaar,ik woon sinds 2 jaar nu met V in een flatje in een rustige kinderrijke wijk. Sinds oktober 2014 zit V in groep 1 van de basisschool en het gaat geweldig.Hij is erg populair bij de meiden en jongens van zijn klas en de hogere klassen,voordeel van een oudere neef en 2 oudere nichtjes op dezelfde school.

V heeft problemen gehad met zijn spraak en heeft ruim 1.5 jaar logopedie gehad,dit is nu sinds februari van dit jaar gestopt en het gaat steeds beter. Verder zijn we er sinds kort achter dat hij een voedselallergie heeft en zijn daar dus nu druk mee om te kijken waar hij het meest op reageert. voor nu is dat zeker de appel.

ik ben benieuwd naar de andere verhalen,willen jullie nog wat weten vragen staat vrij.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 06 Jun 2015 22:51

Re: 2010 mama's

Skye, ik ken je nog wel van het 2010 topic. Er is wel eens eerder een topic geopend, maar daar wordt niet echt actief gepost. Fijn dat het goed gaat met V. en dat zijn spraak ook zo vooruit is gegaan. Heb je een nog een goed contact met de vader van V? Wat vervelend van die voedselallergie. Hopelijk zijn jullie er snel achter waar hij precies allergisch voor is.

Ik was op het vorige forum 'monnie', misschien zegt het je nog wat. Mijn zoon heet N.oah. Het gaat heel goed met hem, hij is ook vorig jaar begonnen met school. Heeft het daar goed naar zijn zin! Maandag gaat hij op schoolreisje, heel spannend, voor ons allebei haha. Deze week is hij ook begonnen met zwemles, dus lekker druk met van alles.

Ik ben ook benieuwd hoe het met de andere meiden en kindjes gaat!
2010 2012 2015 2017
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 07 Jun 2015 03:06

Re: 2010 mama's

Jaaa leuk! Ik zat me van de week nog af te vragen hoe het met iedereen gaat. Ik zat laatst nog foto's te kijken van de grote meeting met alle baby's. Inmiddels zijn het allemaal kleuters en zijn de meesten grote broer of zus.

Ik ben de moeder van Ja.smijn en Fa.bian. Met J. hebben we de nodige zorgen omtrent haar ontwikkeling en gedrag. Soms kloppen er gewoon dingen niet en dat wordt steeds duidelijker. Haar spraak is gelukkig bijna helemaal bijgetrokken, dus we zijn al een tijdje klaar met logopedie. Verder is het een ontzettend lief meisje met het hart op de goede plaats. Ze heeft het ontzettend naar haar zin op school, is druk bezig met zwemles voor haar A-diploma en dol op haar broertje. F. is een ontzettend temperamentvolle, ondernemende handenbinder. Staat regelmatig op de salontafel te dansen als ik terug kom van het toilet en als hij het ergens niet mee eens is, kan hij op zijn zachtst gezegd nogal uitbundig reageren. Ik kan hem geen twee seconden uit het oog verliezen of hij heeft alweer een apestreek uitgehaald. Soms vraag ik mij echt af of mijn opvoeding wel nut heeft ;)

Dit in combinatie met mijn eigen gesteldheid maakt het soms best wel zwaar. Gelukkig zijn er ook nog altijd super veel mooie momenten. Ze kunnen ook heerlijk samen spelen en ik vind het heerlijk om te zien hoe ze lekker kind zijn.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

anoniem196

Bericht 07 Jun 2015 07:14

Re: 2010 mama's

Ik had eerste een andere naam.
Onze grote baby meeting was bij mij in de tuin.

Het gaat goed met E. Na een lange wen/opstart periode gaat het goed op school.
Ze ging in januari halve dagen naar school en vanaf februari hele dagen. En mag na de zomervakantie naar groep 2.
Gelukkig slaapt ze sinds begin dit jaar bijna elke nacht door. Ook wel erg fijn!
Ze is een hele lieve meid. Is gek op knutselen en buiten spelen. Ik zit nu aan de tafel in de tuin en ze is al een uur druk met steentjes en takjes aan het zoeken.

Ik stem nog steeds voor een nieuwe meeting :yes:
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 07 Jun 2015 07:55

Re: 2010 mama's

Ik stem ook voor!
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 07 Jun 2015 19:13

Re: 2010 mama's

Wat leuk zeg dat je dit topic opent!

Ik was voorheen Printje. R is inmiddels een mannetje van alweer bijna 5.5 jaar waar het erg goed mee gaat. Een held zal het nooit worden maar hij zit heel goed in zijn vel en heeft veel vriendjes en vriendinnetjes. op school doet hij het erg goed, sommige dingen doet hij mee met groep 2. Na de zomervakantie gaat hij ook alweer naar groep 2.
Het was altijd al een erg makkelijk mannetje en dat is hij nog steeds. Stapelgek op zijn zusje en soms eigenlijk veel te lief. Sinds februari zit hij op zwemles maar dat gaat nog niet helemaal van een leien dak. Hij vindt het echt niet leuk en durft nog niet zoveel. Ooit zal dat wel goed komen.

Leuk om eens weer over iedereen te lezen!
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 07 Jun 2015 19:38

Re: 2010 mama's

Jeeej leuk! Dat andere topic was van mij, maar dat liep niet echt los ;) Ik was xXLYNNXx en ook nog L!ND@ en ik ben de moeder van D.emi en J.esse. Momenteel gaat het erg goed. D. is net 5 geworden en haar eerste schooljaar zit er alweer zowat op. Wat is dat snel gegaan zeg! Het was erg spannend, want toen ze dit schooljaar begon, kwamen we net in een hulpverleningstraject en is er onderzoek gedaan om te kijken of er iets speelde als autisme, ADD, hoogbegaafdheid en nog wel meer dingen. Niks bleek minder waar, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik mezelf ontzettend ben tegen gekomen, er werd me echt een spiegel voorgehouden. Als ik haar zie, zie ik mezelf en ik wil haar behoeden voor alles waar ik tegenaan gelopen ben in m'n jeugd. Sinds ze naar school gaat, is ze veranderd als een blad aan de boom. Ze heeft vriendjes en vriendinnetjes, probeert en leert steeds meer en zit goed in haar vel. Sinds maart gaan we naar logopedie en ook dat vordert snel. Ze was waarschijnlijk heel erg aan een nieuwe uitdaging toe. Ik kan wel merken dat ze toe is aan vakantie. Ze is erg moe en dat komt vooral door alle prikkels die er bij haar binnen komen. Ze is een echte binnenvetter en soms zou ik haar gedachten wel eens willen lezen. Door al die prikkels is ze soms helemaal op wat een enorme driftbui kan veroorzaken. Die hadden we lang niet meer gehad, maar helaas... Ze begon in een klas van 15, nu zijn het er 28. Ik ben dan ook erg blij dat ze straks lekker naar groep 2 gaat, waar er geen instroom meer zal zijn.
Met haar broertje gaat het ook goed. Een heel ander mannetje, maar met hetzelfde temperament haha! Hij is gewoon heel makkelijk, doet overal leuk aan mee en is een echte knuffelkont. Hij draait lekker mee op het kdv, we krijgen steeds te horen dat ze er zo nog wel tien willen hebben. Voelt toch wel fijn ;) Hij is momenteel wel echt z'n grenzen aan het verkennen, dus een beetje geduld kan geen kwaad. Hij kan lekker met z'n zus spelen, maar momenteel is het vooral veel klieren. Het is dus niet altijd zo'n feestje hier in huis.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 07 Jun 2015 20:28

Re: 2010 mama's

Hoi Allemaal!

Hier nog een 2010 mama. Ook mij zegt het verhaal van V. van op het andere forum nog wel. En volgens mij heb ik ook nog deels mee gekregen dat jullie uit elkaar gingen. Fijn om te lezen dat het nu beter gaat met jullie en dat jullie een eigen plekje hebben. Mijn dochter Y. had ook taalproblemen en kreeg toen een VVE zodat ze naar de PSZ ging. Nu gaat ze sinds November naar de basisschool en sinds ding gaat alles met sprongen vooruit. Y. is sinds Oktober 2012 grote zus van E. Zij is nu 2,5 en gaat ook naar de PZS met een VVE verklaring maar niet specifiek op taal. Deze is aangevraagd dmv GGNET en CJZ omdat ik depressief was en man autisme heeft. Zodoende konden we met een omweg ook voor E. VVE krijgen zodat ik toen ik nog werkloos thuis zat, 3 ochtenden rust had om echt aan mezelf te werken. Sinds een paar weken heb ik na 3jr thuis zitten eindelijk een baan. Het is wel wennen en een omschakeling, maar tot nu toe leuk werk. Ik werk in de schoonmaak.Dit is voornamelijk onder schooltijd. Ik begin tussen 8,00-8,30 tot 12,00-12,30
Aankomende week ga ik dan eindelijk beginnen met mijn rijbewijs zodat ik straks met de auto oa naar het werk kan en dan ga ik ook op sommige dagen eerder beginnen zodat ik de jongste sowieso zelf van de PSZ kan ophalen. Y. blijft gewoon over. Want anders is het qua tijd helemaal niet te doen. Nu fiets ik elke morgen ongeveer 6km en 6km terug. Best pittig maar ook wel lekker, muziekje op en gaan met die banaan ;-)

Leuk te lezen hoe het met de rest gaat. Al hebben Leipe Loetje en Figaro en ik elkaar op FB. Vind het leuk om hun te volgen! En zo nu en dan lekker te kletsen ofnie dan meiden?

Wat Leipe Loetje zegt herken ik wel. Y. en E. zijn leuke meiden, maar E. is zoveel pittiger als Y. oeff...nee hier ook niet altijd rozengeur en maneschijn. Tenzij je ze zelf 1 op 1 hebt, dan zijn het schatjes en kunnen ze heeeel goed luisteren :P
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

skye

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 06 Jun 2015 19:54

Bericht 12 Jun 2015 10:47

Re: 2010 mama's

@nosa,V gaat elk weekend naar zijn vader,het contact is goed tussen mijn ex en mij omwille van V,het is nu weer ook niet zo dat ik daar gezellig op de koffie ga(zie hem liever niet dan wel).In de zomervakantie gaat V voor het eerst 3 weken naar zijn vader toe,ben beniewd hoe dat gaat.

Bij die meeting ben ik nooit geweest helaas,baal soms zo dat ik geen rijbewijs hebt, maar ben nu 2,5 jaar werkloos en het zit er dus ff niet in om een rijbewijs te gaan halen helaas.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 18 Jun 2015 09:22

Re: 2010 mama's

O, wat leuk dit topic!
Ik ben nog steeds dezelfde hier met dezelfde naam geloof ik :smile:

Hier gaat eigenlijk alles z'n gangetje. L.izzie is nog steeds L.izzie. Als baby al een heel lief, maar heel gevoelig meisje en dat is ze nog steeds. Zit erg in haar hoofdje en haar motoriek is niet haar sterkste kant. Het is een echt meisje-meisje met jurkjes en tutten. Ze zit sinds september op school en daar heeft ze het wel lastig gehad en zeker op de BSO waar ze ook 2 dagen naartoe gaat: CHaotisch, druk, ze weet niet waar ze aan toe is... Als dingen niet gaan zoals zij wil, of als een ander kindje 'gemeen' doet beet ze niet van zich af, maar trok het zich enorm aan en ging alleen maar huilen... Dat is de laatste maanden gelukkig stukken minder en ze gaat ook huppelend naar school en BSO (dit laatste pas sinds januari ofzo :palm: )
Qua mentale ontwikkeling loopt ze ver voor, en ik ben dan ook blij dat ze in een groep 1/2 zit. Ze doet eigenlijk vooral mee met groep 2 (ze schrijft en leest bv al). Ben dan ook erg benieuwd naar volgend jaar, maar heb vertrouwen in de leuke juffies :thumbup: Hadden al aangegeven wel echt aan te willen blijven sluiten bij haar uitdagingen.

Fysiek is niet haar sterkste punt. Tekenen vond ze tot een paar maanden geleden echt verschrikkelijk: Tekende ze iets en dan lukte het haar niet zoals het in haar hoofd zat, vond ze het niet mooi en werd ze boos en ging huilen. Pas sinds een maand of 2 a 3 tekent ze ook nieuwe dingen, probeert ze andere dingen.
Ook zijn we begonnen met zwemles, wat wekenlang een huilend kind opleverde. Ze begon s ochtends al te piepen met "ik ga je zo missen mama, ik wil niet naar zwemmen". Tja, daar moest ze natuurlijk ook dingen oefenen die ze nog niet kende en kon, en dat vindt ze dan spannend en schiet meteen in de tranen. Maar ja, dat zit in haar en moet ze ook mee om leren gaan (over 2 jaar was het hetzelfde verhaal geworden) en dus besloten het wel door te zetten. Ben ik heel blij mee, want het gaat nu hartstikke goed en is ze mega trots. :heart: Ze wil ook heel graag leren fietsen zonder zijwielen, omdat haar vriendinnetje dat ook al kan, en we zijn nu echt al dagenlang elke avond een stuk aan het oefenen. Helpen mag ik niet en ze blijft maar dooroefenen... Ik vind dat echt heel knap van haar.

Verder... tja, het is echt nog steeds een heel lief meisje, heel zorgzaam voor anderen (nieuwe kindjes op school.. Mij.. Haar zusje). Eigenlijk heel makkelijk kind, met een gesprek kan je heel veel bereiken bij haar. Alleen als ze moe is schijnen haar oren soms in haar zakken te zitten, wat ik op zo'n moment vaak ook niet kan hebben... :redface:

M.ilou is een heeell ander kind dan L.iz. Altijd vrolijk, vindt alles en iedereen prima (drukke dagen, overal mee naar toe, slaapt fantastisch, niet snel ontregelt), is fysiek heel sterk... Ben benieuwd hoe die zich verder ontwikkelt...
Afbeelding

Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 18 Jun 2015 12:52

Re: 2010 mama's

Leuk dat je er weer bent Skye en wat minder om te horen dat jij en je ex niet meer bij elkaar zijn. Fijn om te lezen dat het goed gaat met V.

Ik was voorheen Razz. Ik heb nu inmiddels 2 kindjes. 2 jongens. Onze oudste wordt over ruim een maand alweer 5 en hij doet het heel goed op school. In de eerste week van Juli hebben we weer oudergesprek en ik ga er vanuit dat hij gewoon lekker naar groep 2 gaat. S. is verder een druk en energierijk kind. Nooit moe en altijd actief. Meneer is vooral goed gebekt dus het is hier geen moment stil in huis :smile:
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 22 Mrt 2016 20:24

Re: 2010 mama's

Laat ik deze maar weer eens uppen. Hoe is het met iedereen? Merken jullie ook dat onze kinderen steeds ouder en zelfstandiger worden?

Vandaag moest J. naar het ziekenhuis voor nieuwe buisjes. Op zich een kleine ingreep, maar zeker voor een kind toch spannend. Maar ze heeft zich zo stoer gedragen. In het ziekenhuis vertelde zelf aan de balie wat ze kwam doen, wie ze was etc. De hele dag heeft ze geen traan gelaten en geen kik gegeven, ze was gewoon zichzelf. Praatjes voor 10 toen ze onder narcose ging, praatjes voor 10 toen ze wakker werd. Ze onderging gewoon alles keurig netjes. Natuurlijk ben ik hartstikke trots, maar tegelijkertijd realiseer ik me ook dat ze zo wel erg groot wordt.

Aan de ene kant heerlijk natuurlijk, maar aan de andere kant mag ze toch ook nog wel even mijn kleine meisje blijven.

Verder gaat het ook ontzettend goed met haar. Ze heeft haar taalachterstand volledig weggewerkt en doet het goed op school. Zoals het nu lijkt, gaat ze na de zomer gewoon door naar groep 3. Af en toe is ze iets te brutaal, maar dat hoort er ook bij. Ze heeft inmiddels haar zwemdiploma A en is nu bezig voor zwemdiploma B. Kortom, we hebben niks te klagen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem219

Bericht 22 Mrt 2016 21:45

Re: 2010 mama's

Wat goed van J zeg! Fijn dat ze het zo goed deed! Inderdaad een besef momentje dat ze groot worden he! En ook al zonder bandjes.... :)
En goed van haar dat ze het op school ook zo goed doet



Hier gaat het ook goed! D wordt echt groot en zelfstandig... Zeker nu we er net een kleine bij hebben. Het contrast is zo groot ineens! Ik ben ook zo trots op haar

Op school doet ze het heel goed! De juf is erg tevreden en ze is ook klaar voor groep 3. Dus daar gaat ze na de vakantie dan ook heen.

Ze mag morgen afzwemmen voor haar B, weet alleen nog niet of ze er wel heen kan want op dit moment is ze ziek. Ze wil er zelf heel graag heen, dus even kijken of het gaat morgen.

En voor B is ze zo lief. Gek doen zodat ze gaat lachen, troosten als ze huilt... Mij helpen met verzorgen... Heel leuk
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:22

Bericht 22 Mrt 2016 22:53

Re: 2010 mama's

Wat leuk om al deze verhalen te lezen zeg, al zijn de meeste al van weer een tijd geleden!

Hier ook een 2010-mama! Op het forum een heel actieve mee-lezer, maar reageren doe ik maar weinig.
Ik ben destijds wel bij een paar meetings geweest! En sommigen volg ik via fb wel. Op het oude forum was ik ook niet actief hoor, maar heette toen Aimz en later Bloem86.

Met ons '2010 kindje' Ise gaat het hartstikke prima! Toen Ise bijna 2 was is ze grote zus van Nina geworden.. En ondertussen is er weer een zusje onderweg! Ze is zo trots dat ze dadelijk de aller grootste zus is! Ze wordt vast en zeker een 2e mama'tje voor de baby. Als je Ise vraagt wat ze later wil worden is het ook: mama! Lekker ambitieus! ;-)
Ise zit in groep 2, na de zomer alweer groep 3! Wat gaat dat snel!! Op school doet ze het goed. Al is ze altijd wel heel verlegen. In de kring zal ze eigenlijk nooit wat vertellen en ze zal nooit vooraan staan bij de dingen. Ze heeft 2 juffen.. En je merkt goed bij wie ze zich het meest op haar gemak voelt. Bij die juf durft ze nog wel eens wat een op een te vertellen.
Thuis is ze heel anders. Dan is er van de verlegenheid niets te merken. Ze is dan vrolijk en ondernemend, met veel humor! Af en toe zijn er achter het behang plak momenten.. Met name omdat ze de hele dag door soms kan katten met d'r zusje! Pfff, heel vermoeiend soms!
Zaterdag mag Ise afzwemmen voor diploma A! Dit vind ze wel spannend.. Ook zit ze op ballet, past helemaal bij d'r! Met d'r fijne, kleine figuurtje danst ze echt mooi!

Het reageren zal vast nog niet veel worden.. Maar vind het erg leuk om over jullie kindjes te lezen! :)
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 22 Mrt 2016 23:15

Re: 2010 mama's

Ik reageer morgen even! Zo'n verhaal op je mobiel werkt niet ;)
2010 & 2012

Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 24 Mrt 2016 15:26

Re: 2010 mama's

Wat leuk zie deze post nu pas! Maar ik was ben nog steeds Nillis. Mama van T.ess uit 2010 en M.ick uit 2013 en in juni verwachten wij ons 3 kindje. Heel spannend, maar oh zo leuk. Vooral T vind het allemaal erg interessant.
Leuk om van jullie te lezen.
T is nog steeds een heerlijk meisje waar we weinig werk mee hebben. leeft heerlijk in haar fantasie en is altijd aan het spelen. Ze is pas in de herfstvakantie doorgestroomd naar groep 2, omdat de ene juf haar niet door wilde laten gaan en de andere juf wel. Helaas is ze daarna tot sinterklaas ziek geweest, dus eigenlijk pas in januari echt goed gestart in groep 2, dus ze gaat bijna zeker groep wel over doen. Ze is van okt dus ze was toch al een twijfel geval en iedereen zegt een extra jaar kleuteren is een cadeautje en dat gun ik haar dan ook van harte.
Ze zit ondertussen ook op zwemles wat goed gaat en voor haar zelfvertrouwen volgt ze theaterles, dit gedaan om haar meer op de voorgrond te durven laten zijn.

Met M hebben we heel veel te stellen gehad. Heeft tot ruim anderhalf gehuild en nog steeds is het wel een pittig mannetje, maar ook een heerlijke deugniet. Zijn nu druk bezig met zijn nieuwe kamer en de babykamer. kan me weer heerlijk uitleven.

Leuk om alles van iedereen even te lezen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 24 Mrt 2016 17:22

Re: 2010 mama's

Daar was ik weer!

Aagje, is D. nog wezen afzwemmen?

D.emi is over 2 maanden gewoon ook alweer 6!! Gaat me soms veel te hard, maar ik kan er ook enorm van genieten dan ze juist zo groot wordt. Aan het begin van het schooljaar heeft ze het zwaar gehad, kon ze maar moeilijk aan haar nieuwe groep wennen en was ze enorm overprikkeld. Sinds het moment dat we daarop hebben ingegrepen, gaat ze enorm vooruit. Eerder bracht ik haar huilend weg, maar dat is al tijden geen probleem meer. Je kunt ook zien dat ze weer meer rust heeft en ze geniet. We houden wel een kort lijntje met haar juffen, de IB-er en de orthopedagoog, maar tot op heden, maken ze zich geen grote zorgen om haar. We zijn nu vooral bezig om haar wat weerbaarder te krijgen, omdat ze zich nogal eens laat overrulen. Maar zelfs dat zit in de lift! Het is gewoon een dame die alles op haar eigen tijd doet, Het kost haar dan misschien meer tijd, maar uiteindelijk zal ze laten zien wat erin zit. Ik ben erg blij dat ze die kans ook krijgt. Het enige waar ik me wel eens zorgen over maak, is dat ze eigenlijk niet bij vriendinnetjes wil spelen. Ze vindt het zo spannend, maar ik wil haar ook niet dwingen. Ik mag prima mee hoor, maar toch... Ik wil niet dat ze zich geremd voelt, omdat ik erbij ben. Ze wil wel graag dat kinderen bij ons spelen, maar durft het ze niet te vragen of zegt dat ze iemand heeft gevraagd, maar dat die dan niet bij haar wil komen. We hebben haar een tijd bewust thuis gelaten, dus geen speeldates, juist omdat ze zo overprikkeld was, maar het lijkt zich nu een beetje tegen ons te keren. Klinkt wel erg dramatisch hahaha! We zijn van plan om nu zelf maar op ouders af te stappen en kijken wat de reactie dan is.
J.esse is ook alweer een heel ventje. Het is echt mijn lekker ding, ik had nooit verwacht dat je zo verliefd kunt zijn op je eigen kinderen :love: Hij gaat gewoon z'n gangetje, is sociaal, maar wel verlegen op z'n tijd. Hij vermaakt zich prima en is gek op alles wat maar met vervoer en verkeer te maken heeft. In november wordt hij 4, maar ondertussen zou hij nu al wel graag naar school gaan. Spannend lijkt me dat en dan niet voor hem, maar voor mezelf. Dan zitten ze allebei op school en krijgen we meer vrije tijd. Ik kijk ernaar uit, maar als ik heel eerlijk ben zie ik er ook een beetje tegenop. Ik merk hoe snel D.emi groot is geworden in amper twee jaar tijd en ik heb het gevoel dat ik haar veel te weinig meemaak. Bekend bij anderen?

Ik heb de laatste tijd enorm veel last van babykriebels gehad, maar voor nu vindt mijn man het genoeg. Al sluit hij nog niks uit... Ik heb hem daarom de opdracht gegeven er nog maar eens goed over te denken, omdat ik nu het gevoel krijg, dat ik heel erg aan een lijntje wordt gehouden. Ik wil duidelijkheid. Een derde zou ik heel leuk vinden, maar uiteindelijk moet je het met z'n tweeën doen. Ik ben gelukkig zoals het nu is en ik merk nu dat ik het steeds meer los laat en ook wat meer de "nadelen" kan zien. Ik ben erg benieuwd wat de toekomst ons brengt!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem219

Bericht 24 Mrt 2016 17:47

Re: 2010 mama's

Ja ze wilde perse proberen, en tot in de kleedkamer heb ik gezegd het hoeft niet, we kunnen ook de volgende keer afzwemmen, maar ze hield voet bij stuk... Stond daar als een sip wit muisje tussen alle blije kinderen, maar ze heeft fantastisch gezwommen en haar B dus gehaald... Bikkel
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 25 Mrt 2016 12:51

Re: 2010 mama's

Wat goed van D. Aagje! Gaat ze nog door voor C? Ik las dat ze zich bij C zelf in het water moeten uitkleden . Als dat zo is, kan dat hier nog leuk worden. J. al moeite om zichzelf uit te kleden voor het douchen, dus dat kan nog leuk worden. (of ze is gewoon gemakzuchtig, dat kan ook :razz:)

Nillis, zo leuk dat bij jullie de derde op komst is. Ik hoop zo voor jullie dat dit kindje een heel gemakkelijke, rustige baby is. Heb je wel verdiend vind ik. Gaat alles goed in de zwangerschap?

Callie, wat leuk dat jij hier ook nog komt! Had jou onder deze forumnaam niet aan jou gekoppeld. En leuk zeg, nog een meisje onderweg. Een echt meidengezin. Tegenwoordig zegt J. dat ook als je vraagt wat ze worden wil: 'mama'! Vroeger was het prinses of een zeemeermin. En dat katten, pff, praat me er niet van. Gelukkig bijt F. wel van zich af, dat houdt ze in evenwicht. Heeft I. haar diploma gehaald?

Loetje, wat fijn dat het zo goed gaat met D.! Ook lekker dat school daar zo goed op inspeelt. Wat dat spelen betreft, volgens mij komt dat vanzelf goed. Misschien kun je ook samen met haar aan een andere ouder vragen. En ik herken het wel hoor, dat gevoel zo weinig mee te maken. Als ik me bedenk hoe ik J.asmijn anderhalf jaar geleden naar school bracht en hoe ze nu al is. Dat het nog maar 3 maanden is tot de zomervakantie en we dan de kleuterschool alweer gehad hebben, vind ik helemaal bizar klinken.

Wij zijn lekker compleet zo met zijn viertjes. Een derde kindje komt er hier niet. Zo'n zwangerschap lijkt me best leuk om nog eens mee te maken, een bevalling ook en de eerste weken met een nieuw kindje ook, maar drie kinderen vind ik te veel. F.abian is een ontzettend temperamentvol mannetje en J.asmijn heeft ook een flinke gebruiksaanwijzing, daar gaat meer dan genoeg energie inzitten.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem219

Bericht 25 Mrt 2016 14:11

Re: 2010 mama's

oh daar weet ik helemaal niets van Kissyfur, het staat ook niet bij de eisen voor het C afzwemmen...
Ze gaat nog door met C, die heb je meestal net zo snel als B en die had ze in 13 lessen, dus nog even door nu. Ze vind het erg leuk dus komt wel goed.

Wat fijn dat jullie compleet zijn. ondanks dat B pas 6 weken is weet ik ook zeker dat wij compleet zijn nu. De baby tijd valt me nu al veel zwaarder als bij D dus ik vind het goed zo :)

leipe loetje, pling... ik weet opeens weer wie jij bent haha!! Wat fijn dat het zo goed gaat met D op school. Lijkt me veel leuker weg brengen nu ze gewoon vrolijk weg gaat. zou me denk aan mijn hart gaan als ze altijd huilend achter zou blijven.
Goed idee om zelf op ouders af te stappen. En misschien is het juist wel goed als je een keer mee gaat, misschien kan je met haar afspreken dat je een keer mee gaat en dat ze het daarna zelf een keer mag proberen, mits ze het leuk vond de eerste keer natuurlijk :)

Wat leuk callie straks 3 meiden! ik snap dat I erg trots is de grootste zus te zijn. Is natuurlijk ook wel heel cool ;).
Het katten herken ik (nog) niet, daar is B nog wel wat jong voor, maar het lijkt me inderdaad erg vermoeiend. Heeft I haar A diploma gehaald?

Nillis,Ook bij jullie de derde onderweg, wat spannend voor T en M!
Wat is T lang ziek geweest zeg! meer dan een maand. Wat sneu. Ik hoor dat ook vaak dat het lekker is een jaar langer kleuteren. D is van maart dus die heeft 2,5 jaar gekleuterd straks als ze naar groep 3 gaat. Dat halve jaar extra had ze ook echt nodig hoor. Ze was nog zo speels aan het begin en nu kan ze veel beter concentreren.
Wat leuk dat ze theater lessen volgt. helpt het haar meer zelf vertrouwen te krijgen?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]