Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwrubriek #2: Het aanzoek

<<

Burgemeester Kaat

Bericht 18 Feb 2016 14:30

Trouwrubriek #2: Het aanzoek

De eerste stap op weg naar een mooi huwelijk begint vaak bij het huwelijksaanzoek. Voor veel vrouwen is dit heel belangrijk en zij wachten dan ook vol ongeduld op een mooi aanzoek. Anderen vinden dat dan weer helemaal niet nodig en beslissen gewoon samen om te trouwen. En soms zijn er ook vrouwen die geen zin hebben om te wachten op een huwelijksaanzoek en hun man daarom zelf ten huwelijk vragen. Het belangrijkste is echter dat al deze soorten aanzoeken met eenzelfde doel gebeuren: trouwen en samen oud worden. Benieuwd hoe onze zes koppels besloten om te trouwen? Lees dan zeker verder!

Voor Marin was het al snel duidelijk, zij wilde heel erg graag trouwen en wachtte dan ook vol ongeduld op een huwelijksaanzoek.
Marin: Toen we op vakantie waren in Myanmar, had hij mij een ballonvaart over tempels cadeau gegeven. Ik was overtuigd dat hij me daar ging vragen. Dat gebeurde niet. Ik was best verdrietig en heb uiteindelijk mijn hoop opgebiecht, maar nee, het ging toen niet gebeuren. Hierna is hij flink gaan plannen, want na de vakantie wist hij wel zeker dat hij met mij wilde trouwen. Begin mei was ik thuis en stond hij ineens met twee koffers voor de deur. Hij ging me ontvoeren en ik mocht niet weten waar naar toe! Uiteindelijk mocht ik weten dat we naar een Duits wit hotelletje gingen. Een prachtig vijf sterren hotel in een oud Duits kasteel. Het werd een heerlijk weekend met veel champagne, wijn en een diner in het driesterrenrestaurant dat bij het hotel zat. Daar kregen we 19 (!) gangen. Na de zevende gang is mijn man heel discreet op z'n knieën gegaan en heeft hij me ten huwelijk gevraagd. Ik kreeg een prachtige ring met twaalf diamantjes (mijn lievelingsgetal) en een blauwe saffier. Een klassieke ring in een moderne setting, ontworpen door mijn man en de juwelier. Helaas kan ik het niet heel bewust meer herinneren dat ik ja heb gezegd, overrompeld door alle emoties. Maar het was een aanzoek om nooit meer te vergeten!

Voor Rebecca kwam haar huwelijksaanzoek dan weer als een verrassing. Ook al hadden ze het wel eens eerder over trouwen gehad, ze had niet verwacht dat hij haar nu al zou vragen:
Rebecca: Op vrijdag kwam ik terug van groep 8 kamp, waar ik mee was als leerkracht. Na 2 nachten van erg weinig slaap was ik doodop. De dag erna wilde mijn man een fietstocht gaan maken. Dit hadden we al eerder afgesproken, maar eerlijk is eerlijk, op vrijdagavond was ik zo moe dat ik niet zo goed snapte waarom die fietstocht nu per se zaterdag moest. Ik probeerde er nog onderuit te komen, dat lukte niet ;). De volgende dag mocht ik eerst uitslapen van mijn man. Hij is toen naar de supermarkt gesneakt en heeft daar dingen gekocht die ik lekker vind. Dit heeft hij al in de auto gelegd (we reden met de fietsen achterop naar de beginplek van onze fietstocht), zodat ik van niks wist. We zijn richting Arnhem gereden waar onze fietstocht begon. Daar kwam er ineens een picknickmand uit de auto, ik was verbaasd en eerlijk is eerlijk, de gedachte ‘zou hij dan…’ is wel even door mijn hoofd geschoten, maar heb ik snel laten varen, omdat ik bang was ergens zo op te hopen dat ik teleurgesteld zou worden. We gingen een flinke tocht maken. Rond lunchtijd zochten we een leuk plekje uit, in het bos, heel rustig, zonder andere mensen om ons heen. Terwijl we op het kleedje zaten kwam er ineens een doosje tevoorschijn. Mijn man had een mooi praatje over ons, over waarom hij met me wilde trouwen. Uiteraard zei ik ja toen hij met de vraag kwam. Voor ’s avonds bleek hij een hotelletje geboekt te hebben, dus we gingen lekker uit eten en daarna heerlijk overnachten in een luxe/chique hotel, hij had echt uitgepakt.

Ook bij Snirp kwam het aanzoek als een verrassing. Ook al wist ze wel dat het niet lang meer zou duren voordat hij haar zou vragen, toch had ze het op dat moment niet verwacht.
Snirp: Mijn partner had een spandoek in de kamer opgehangen (met spijkers in de kozijnen van ons toenmalig huur-appartement) waarop stond ‘Wil je met me trowen’. En ja, de 'u' mist inderdaad. Mijn man was die dag vrij van zijn werk en bedacht ’s morgens ineens dat het wel leuk was om mij die avond ten huwelijk te vragen. Hij heeft toen snel een ring gekocht (die ik al eens had aangewezen in een etalage) en snel het spandoek geschreven. Het laken hiervoor lag trouwens al een tijd onder ons bed, ik was het al eens tegengekomen bij het stofzuigen, heb er het mijne van gedacht, maar er verder nooit wat mee gedaan/over gezegd. De oorspronkelijke bedoeling was om het spandoek neer te leggen op de grond als ik een parachutesprong had gedaan. Dit wilde ik altijd al eens doen, maar het kwam er maar niet van. Dus het duurde mijn vriend allemaal een beetje te lang, haha. Eerder stond al de afspraak om dé avond uit eten te gaan, dus toen we terugkwamen moest ik me even terugtrekken in de slaapkamer (ons appartement bestond uit een slaap- en woonkamer) en toen werd ik opgehaald, geblinddoekt en op de bank neergezet. Eerst zag ik alleen de waxinelichtjes in de vorm van een hartje op de salontafel staan, maar toen ik mijn vriend zag seinen richting de ramen, zag ik ook het spandoek. Daarna is hij op zijn knieën gegaan en heb ik de ring gekregen. Dit alles was op donderdag 7 maart 2013, de avond van de finale van Wie Is De Mol? En doordat ik na het aanzoek toch echt niet kon slapen, hebben we samen de finale nog maar teruggekeken, haha.

Voor buitenstaanders is het aanzoek dat de man van Kwak deed misschien maar raar, maar voor haar was het wel echt een heel leuk aanzoek.
Kwak: Omdat wij beiden christelijk zijn, mochten wij vooral van mijn moeder niet alleen thuis zijn in verband met eventuele verleidingen/seks etc. Het was in de herfstvakantie, mijn ouders waren op vakantie met de twee jongste kinderen en mijn broer zat op kamers dus ik was alleen thuis. Mijn man kwam eten, pizza calzone met een mona chocolade pudding als toetje en kaarsjes op tafel. Na het eten kwam mijn man bij me staan, hij was wel erg zenuwachtig. Hij heeft vanalles verteld waarom ik zijn vrouw moest worden maar ik weet niet meer precies wat hij allemaal heeft verteld. Daarna ging hij op zijn knieën en vroeg hij of ik met hem wilde trouwen. Wat we verder die avond hebben gedaan weet ik niet meer.

Tegenover al deze mannen die hun vrouw ten huwelijk hebben gevraagd, hebben we Isolt. Zij vroeg zelf haar man ten huwelijk.
Isolt: Ik heb wekenlang allemaal glazen potjes verzameld. Deze heb ik door de hele tuin gezet. Ik had fakkels staan en in de vijver lagen drijfkaarsjes. Ik heb champagne gekocht en een heel mooi kistje met een nog mooier houtenhart. Ik heb hem gevraagd op 1 mei. Dan is het Beltane. We hebben veel met de jaarfeesten. Beltane is het feest van de liefde. Het aanzoek was mooi en intiem en heel romantisch.

Als laatste hebben we Katrien. Zij hadden al besloten dat ze wilden trouwen, maar er volgde toch nog een aanzoek.
Katrien: We hadden al overlegd dat we zouden gaan trouwen. Mijn man wilde mij echter wel echt vragen. Hij had al helemaal bedacht hoe en wanneer hij dit zou gaan doen. Maar na een avond vol goede gesprekken heeft hij mij in bed gevraagd. Hij vond het zo bij de avond passen dat hij niet meer kon wachten.


Allemaal mooie verhalen over prachtige aanzoeken. Maar wat vonden ze nu van dit aanzoek?

Marin: Fantastisch natuurlijk! De gedachte dat mijn man dit allemaal voor mij geregeld heeft, maandenlang er mee bezig is geweest en uitgedacht heeft, vind ik zo waardevol. Hij heeft geregeld dat ik vrij was op mijn werk, had een klein reisgidsje voor me gemaakt zodat ik niet helemaal gestresst mee op reis ging, en had alles perfect uitgedacht. Hij had hele geheime documenten gemaakt met planningen, schema's en overpeinzingen. Heel lief om te weten dat dat voor míj was! Daarnaast paste dit ook heel erg bij ons. Mooi eten en drinken, mooie locatie, echt genieten.

Rebecca: In de aanloop naar het aanzoek hadden we het al veel over trouwen. Ik verwachtte dus wel dat er een keer een aanzoek aan zou gaan komen. Toch had ik het (tot die mand uit de auto kwam dan) op dit moment nog niet echt verwacht. Voor mij was het aanzoek perfect, het was precies zoals bij ons past en mijn man had er duidelijk veel moeite voor gedaan. We zijn beide geen mensen die graag in de spotlight staan, dus op een openbare plek, met veel mensen om ons heen, zou niks voor ons zijn.

Snirp: Ik was zeker verrast door het aanzoek. Ondanks dat ik wist dat het geen maanden meer zou duren, had ik het niet op dat moment verwacht. De spelfout is wel typisch mijn man, zo´n spontane actie bedenken en dan zo´n fout maken. Erge aan mij is dat dat ook één van de eerste dingen was die ik zei, volgens mij heb ik gelukkig eerst nog wel ´ja´ gezegd.

Kwak: Het aanzoek was voor mij top en het past bij ons. Voor buitenstaanders misschien maar een raar aanzoek.

Isolt: Het was weer precies zoals wij zijn. Voor het aanzoek ging ons leven over rozen. Er was niks alles verliep goed. Maar een maand na mijn aanzoek verloor mijn man zijn vaste baan. We hadden het geluk dat hij twee banen heeft alleen met heel wat minder uur en inkomen. Dus we besloten om nog maar even geen datum te plannen en af te wachten hoe het jaar er verder uit zou zien. We hadden eerst 13 september 2013 in gedachten als trouwdatum.
In 2013 overleed in augustus mijn vader heel plotseling. We zijn nu heel erg blij geweest dat wij deze datum niet als trouwdatum hebben genomen. 13 augustus 2013 was de uitvaart van mijn vader. Een maand later hadden wij niet kunnen trouwen.

Katrien: Dit past inderdaad perfect bij ons aangezien bij ons alles anders loopt dan gepland. En dit was gewoon simpel en zonder poespas, daar houden wij van.


Volgende keer: De voorbereidingen!
<<

Anoniem190

Bericht 18 Feb 2016 14:40

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Super leuk om te lezen! kan niet wachten tot de volgende!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Feb 2016 14:46

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Hee waar zijn de foto's? Ik dacht dat er bij deze foto's zouden komen! (had ze wel ingestuurd iig)

Verder ga ik het straks in m'n pauze rustig lezen!
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Feb 2016 15:34

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

wat leuk zeg. Leuke aanzoeken
Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Feb 2016 17:20

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Wat leuk om die verschillende aanzoeken te lezen!
2014 2016
<<

Burgemeester Kaat

Bericht 18 Feb 2016 21:06

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Marin schreef:Hee waar zijn de foto's? Ik dacht dat er bij deze foto's zouden komen! (had ze wel ingestuurd iig)

Verder ga ik het straks in m'n pauze rustig lezen!
Omdat we de nadruk op de belevenis van het huwelijk zelf willen leggen en niet op de foto's, willen we maar een aantal foto's gaan gebruiken. Ook om de privacy van een aantal forumsters te beschermen willen we niet al te veel foto's toe gaan voegen. Er zullen dus zeker nog meer foto's zijn die je misschien wel hebt ingestuurd maar die we niet zullen gebruiken. Als je toch graag je foto's wil laten zien, mag je ze altijd zelf nog in dit topic plaatsen hoor, dat is geen probleem.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Feb 2016 21:45

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Wat leuk om te lezen.

Ik was dit weekend in Rome bij de Trevi fontein en toen ging iemand na het maken van een selfie opeens op z'n knieën. Zo leuk om te zien een aanzoek, maar vind die van jullie allemaal stiekem veel leuker! Want dit was zo in de menigte dat het allemaal heel stil en snel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Feb 2016 22:27

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Burgemeester Kaat schreef:
Marin schreef:Hee waar zijn de foto's? Ik dacht dat er bij deze foto's zouden komen! (had ze wel ingestuurd iig)

Verder ga ik het straks in m'n pauze rustig lezen!
Omdat we de nadruk op de belevenis van het huwelijk zelf willen leggen en niet op de foto's, willen we maar een aantal foto's gaan gebruiken. Ook om de privacy van een aantal forumsters te beschermen willen we niet al te veel foto's toe gaan voegen. Er zullen dus zeker nog meer foto's zijn die je misschien wel hebt ingestuurd maar die we niet zullen gebruiken. Als je toch graag je foto's wil laten zien, mag je ze altijd zelf nog in dit topic plaatsen hoor, dat is geen probleem.


Oh oké, bedankt voor je uitleg. Moet wel zeggen dat ik dat best jammer vind. Ik vind het leuk zo om de tekst te lezen maar t is best een beetje een lap zo. Nou weet ik dat ik wel meer van de foto's ben dan gemiddeld maar voor mij valt t effect wel een beetje tegen zo. Zoals bijvoorbeeld die tekst over dat Duitse witte hotelletje en dat het een kasteel blijkt te zijn. De bedoeling was dan met een foto er bij.

Enfin, vind het leuk dat jullie het doen hoor maar toch net niet helemaal wat ik er achter dacht. Om nou zelf nog de foto's toe te voegen hoeft ook niet echt maar misschien een tip voor de volgende keer. Zou ik zelf wel leuker vinden dan alleen maar tekst. Neem aan dat men geen foto's in heeft gezonden die ze niet gepubliceerd willen hebben als je t over privacy hebt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem166

Bericht 18 Feb 2016 23:02

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Leuk om te lezen!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 19 Feb 2016 08:21

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Heel leuk!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 19 Feb 2016 09:48

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Marin schreef:
Burgemeester Kaat schreef:
Marin schreef:Hee waar zijn de foto's? Ik dacht dat er bij deze foto's zouden komen! (had ze wel ingestuurd iig)

Verder ga ik het straks in m'n pauze rustig lezen!
Omdat we de nadruk op de belevenis van het huwelijk zelf willen leggen en niet op de foto's, willen we maar een aantal foto's gaan gebruiken. Ook om de privacy van een aantal forumsters te beschermen willen we niet al te veel foto's toe gaan voegen. Er zullen dus zeker nog meer foto's zijn die je misschien wel hebt ingestuurd maar die we niet zullen gebruiken. Als je toch graag je foto's wil laten zien, mag je ze altijd zelf nog in dit topic plaatsen hoor, dat is geen probleem.


Oh oké, bedankt voor je uitleg. Moet wel zeggen dat ik dat best jammer vind. Ik vind het leuk zo om de tekst te lezen maar t is best een beetje een lap zo. Nou weet ik dat ik wel meer van de foto's ben dan gemiddeld maar voor mij valt t effect wel een beetje tegen zo. Zoals bijvoorbeeld die tekst over dat Duitse witte hotelletje en dat het een kasteel blijkt te zijn. De bedoeling was dan met een foto er bij.

Enfin, vind het leuk dat jullie het doen hoor maar toch net niet helemaal wat ik er achter dacht. Om nou zelf nog de foto's toe te voegen hoeft ook niet echt maar misschien een tip voor de volgende keer. Zou ik zelf wel leuker vinden dan alleen maar tekst. Neem aan dat men geen foto's in heeft gezonden die ze niet gepubliceerd willen hebben als je t over privacy hebt.


Misschien heeft niet iedereen foto's ingestuurd? Zo blijven alle verhalen 'gelijk' en trekt er niet 1 meer de aandacht dan de ander. Vind het wel goed zo eigenlijk.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 19 Feb 2016 09:54

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Wat Leaf zegt inderdaad. In dit geval was je de enige die een foto/foto's heeft meegestuurd van het aanzoek. Hartstikke leuk natuurlijk, maar om die reden hebben we ervoor gekozen om helemaal geen foto's bij dit stuk te plaatsen.

Er zullen uiteindelijk wel wat foto's gepubliceerd worden, maar het gaat vooral om de tekst.

Ik vind het in ieder geval erg leuk om al jullie verschillende bruiloften te lezen. Ze zijn zo verschillend. Erg leuk.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 19 Feb 2016 10:04

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Ik vind het ook heel leuk om te lezen. Mij maakt het ook echt niets uit dat er geen foto's bijstaan, ik vind het juist wel eens fijn om gewoon een geschreven verhaal te hebben zonder dat er tussendoor allemaal foto's staan.
2012 & 2016
<<

anoniem213

Bericht 19 Feb 2016 10:05

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Snoes schreef:Ik vind het ook heel leuk om te lezen. Mij maakt het ook echt niets uit dat er geen foto's bijstaan, ik vind het juist wel eens fijn om gewoon een geschreven verhaal te hebben zonder dat er tussendoor allemaal foto's staan.

Ik ook inderdaad en die foto's van jouw aanzoek heeft iedereen nog goed in het geheugen denk ik, Marin.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Feb 2016 11:12

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Prima! Als niemand anders foto's had snap ik t ook wel hoor. Maar omdat Kwak gevraagd werd foto's te sturen voor de volgende rubrieken (werd hij de kennismaking gevraagd), was ik daar een beetje vanuit gegaan. No harm done.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem164

Bericht 25 Mrt 2016 11:52

Re: Trouwrubriek #2: Het aanzoek

Superleuk om te lezen!!

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers