Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geslacht wel of niet weten, twijfels!

<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 24 Mrt 2016 13:40

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Lastig hoor Elliot. Ik vind het ook zo dubbel. Wij willen het heel graag weten, dat staat buiten kijf. Maar ik snap het ook heel goed als mensen het niet willen weten en lijkt me ook wel weer super bijzonder!
Ik hoop dat je hierin echt je hartje volgt, lekker doen wat voor jou/jullie het beste voelt!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 24 Mrt 2016 13:43

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Parel schreef:Wij zijn sowieso erg sekse-georiënteerd qua kleertjes en spulletjes, maar we vonden sowieso beiden het leuk om het geslacht te weten omdat 9 maanden zo lang duurt, dat je dan tussendoor een klein 'cadeautje' krijgt qua weten van het geslacht. En het maakte het voor ons een stuk abstracter. De verrassing is nog groot genoeg als het geboren is.


Hier hetzelfde.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 24 Mrt 2016 14:02

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Maud schreef:Elliot: je kan mij niet verbieden te reageren, dit is een openbaar forum waar iedereen mag mee schrijven. Ik heb respect voor ieders keuze en veroordeel verder niemand.


Haha hier moet ik toch wel hartelijk om lachen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 24 Mrt 2016 14:04

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Siem schreef:
Maud schreef:Elliot: je kan mij niet verbieden te reageren, dit is een openbaar forum waar iedereen mag mee schrijven. Ik heb respect voor ieders keuze en veroordeel verder niemand.


Haha hier moet ik toch wel hartelijk om lachen.


Nou inderdaad ik reageer nooit op Maud maar ik geloof dat je haast in ieder topic waarin je meeschrijft oordeelt over mensen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Mrt 2016 14:05

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Maud schreef:Elliot: je kan mij niet verbieden te reageren, dit is een openbaar forum waar iedereen mag mee schrijven. Ik heb respect voor ieders keuze en veroordeel verder niemand.

Weet ik, daarom vraag ik het je vriendelijk. Je mag van mij ook echt wel reageren, maar op een normale manier dan. Niet door dingen te zeggen als: alle argumenten die mensen aandragen voor het NIET weten van het geslacht snijden geen hout. Dat is een oordeel. Prima als jij dat vindt hoor, je hebt recht op een eigen mening. Maar dat recht heb ik ook en het is gewoon niet aardig en niet netjes om daar over te oordelen.
Maar inderdaad, ik kan je niet verbieden te reageren. Ik kan wel aangeven dat ik jouw reacties storend vind, en VRAGEN of je niet meer wilt reageren.

♥♥
<<

Anoniem315

Bericht 24 Mrt 2016 14:48

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wilden het niet weten en ook bij de tweede niet.

We willen de verrassing compleet houden.

En Maud, je noemt het gek, maar ik was na een bevalling gewoon goed bij bewustzijn en vond het voor het eerst horen en zien van het geslacht een prachtig/bijzonder moment :) Een ieder zal daar een andere ervaring bij hebben, dus wat is dan gek?
<<

Anoniem155

Bericht 24 Mrt 2016 14:55

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Als mensen aan de ene kant zeggen dat het geslacht niet uitmaakt en ze het daarom niet hoeven te weten, maar het dan wel heel belangrijk vinden na de geboorte, is dat tegenstrijdig. Dat is het enige wat ik zeg. Verder geen aanval, ik probeer het gewoon te begrijpen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Mrt 2016 14:57

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Hier waren de namen ook al bekend en het kamertje is ook geel met grijs, dus unisex, maar toch wilde we het graag weten.
Ik vond het moment bij de 20weken echo ook heel bijzonder, alsof we al een deel van het cadeautje uit mochten pakken. Daarnaast hebben we toen meteen de naam uitgesproken en heette hij voor ons vanaf dat moment zo, dat maakte het allemaal wat werkelijker of zo.

Ik was heel nieuwsgierig hoe hij er uit zou zien, wat zijn karakter zou zijn e.d. Wat dat betreft bleef er voor mij genoeg verrassing over!

Ow zo'n gender reveal party vind ik persoonlijk ook niet echt wat. Voor ons en onze ouders ed was het nieuws al bijzonder genoeg. Maar wij hebben ook gewoon verteld dat ik zwanger was en dat ook niet op een ludieke manier gedaan, wij vonden het nieuws opzicht al bijzonder genoeg.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 24 Mrt 2016 15:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem258

Bericht 24 Mrt 2016 15:03

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Maud schreef:Als mensen aan de ene kant zeggen dat het geslacht niet uitmaakt en ze het daarom niet hoeven te weten, maar het dan wel heel belangrijk vinden na de geboorte, is dat tegenstrijdig. Dat is het enige wat ik zeg. Verder geen aanval, ik probeer het gewoon te begrijpen.


Je hebt hier ook al van sowieso 2 personen die het geslacht niet van te voren wisten kunnen lezen dat ze daar ook na de geboorte totaal niet mee bezig waren. Dus dat kan ook nog.
<<

Anoniem155

Bericht 24 Mrt 2016 15:17

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Ja, dat vind ik er dan meer bij kloppen inderdaad! Als het je echt niks uitmaakt, waarom dan zo gefixeerd op het geslacht als je kind net is geboren? Hier waren we gewoon ontzettend blij dat het gezond was, dat de bevalling voorbij was en we konden gaan genieten van ons kind.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 24 Mrt 2016 15:23

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Ja maar je bent toch ook gewoon nieuwsgierig?! Je hebt 9 maanden je nieuwsgierigheid kunnen bedwingen en dan kom je er eindelijk achter wat het is. Dat is toch ook heel bijzonder. De mensen die het tijdens de zwangerschap niet willen weten kunnen toch nog steeds heel erg benieuwd zijn? Ik begrijp echt niks van deze non-discussie.
<<

Anoniem148

Bericht 24 Mrt 2016 15:26

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Maud schreef:Ja, dat vind ik er dan meer bij kloppen inderdaad! Als het je echt niks uitmaakt, waarom dan zo gefixeerd op het geslacht als je kind net is geboren? Hier waren we gewoon ontzettend blij dat het gezond was, dat de bevalling voorbij was en we konden gaan genieten van ons kind.


Heb je mijn verhaal niet gelezen? Wij wisten het pas toen de verloskundige het vroeg aan ons. Voor die tijd was ik gewoon bezig met het feit dat mijn (eh ons kindje anders val je daar weer over) kindje er was. Nieuwsgierig ben ik de hele zwangerschap geweest.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 24 Mrt 2016 15:29

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Nou volgens mij lees ik van niemand hier dat iemand is gefixeerd op het geslacht hoor. Zowel niet voor als na de geboorte. Het gaat de meeste mensen niet om welk geslacht ze krijgen maar wanneer je hierachter komt. De een wil dit voor de geboorte weten en de ander er na. Zo simpel is het. Op beide momenten lijkt mij de verrassing even groot en bijzonder.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 24 Mrt 2016 17:55

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Ik kan je natuurlijk niet helpen een keuze te maken, dat kan niemand, maar ik kan wel onze ervaring delen. Wij wisten het alle drie de keren niet en vonden dat erg bijzonder, ik heb geen moment gedacht dat ik het liever van tevoren had geweten. Praktisch gezien vond ik het ook geen probleem. We hadden neutrale kleuren gekozen voor het kaartje en het kamertje. Ook neutrale kleertjes gekocht. Maar nog voordat de oudste een week oud was, kleurde zowel haar kamertje en kledingkast als ons huis van binnen en buiten roze ;-) Iedereen kwam meteen met meisjeskleren aanzetten, omdat ze wisten dat wij het geslacht van tevoren niet wisten.

Ben benieuwd wat je gaat besluiten! (of misschien heb je al besloten inmiddels, ik heb niet het hele topic doorgelezen)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 24 Mrt 2016 18:26

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wisten het beide keren niet. Ook ik zei altijd dat ik het niet wilde weten, maar toen ik de kans kreeg, vond ik het toch wel erg interessant. Mijn man wilde het alleen echt niet weten, dus het bleef een verrassing. Bijzonder om mee te maken dat je eigen instinct het toch echt bij het juiste eind had. Als er hier nog een derde zou komen, willen we het weer niet weten. Waarom kan ik niet zeggen, het is meer een gevoel.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 24 Mrt 2016 18:29

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Wij wisten het ook beide keren, gewoon omdat het kán. Vonden we reden genoeg.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 24 Mrt 2016 19:29

Re: Geslacht wel of niet weten, twijfels!

Haha, hier was vooral de verloskundige heel benieuwd naar het geslacht na de geboorte. Zelf dachten er er totaal niet aan. Bij de eerste was het de verloskundige die op een bepaald moment vroeg of we wel wisten wat het geslacht was en toen keek. Bij de tweede keken we zelf op het moment dat we uit het bad gingen, ruim na het geboren worden van de placenta. Nee, het maakte ons echt niet uit. En wbt het niet willen weten tijdens zwangerschap - ik hoefde gewoon niet alles wat er te weten viel al te weten. Voor mij had het geen enkele meerwaarde om tijdens de zwangerschap al te weten wat het geslacht was, dat voelde onlogisch voor ons.
februari 2012
november 2015
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers