Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De nieuwe Schijf van Vijf.

<<

Anoniem237

Bericht 22 Mrt 2016 16:29

De nieuwe Schijf van Vijf.

Hebben jullie de nieuwe Schijf van Vijf al gezien?
En wat is jullie mening? :)

http://schijfvanvijf.voedingscentrum.nl/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11592

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Mrt 2016 16:55

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

Het is wel iets beter maar een heel aantal dingen vind ik nog echt raar daarnaast de verhouding koolhydraten nog te groot.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mrt 2016 17:00

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

Als het je niet zo boeit lijkt het me een prima maatstaaf.

Jammer dat ze nog steeds zo bang zijn voor roomboter en andere room producten.
Afbeelding
En dat ze light frisdrank een betere keuze vinden dan gewoon frisdrank. Ja, al die toevoegingen in light zijn zo goed voor je..
<<

Anoniem151

Bericht 23 Mrt 2016 12:00

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

<<

Anoniem304

Bericht 23 Mrt 2016 12:06

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 23 Mrt 2016 16:03

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

Yadira schreef:
:hulde:


Ja goed stukje weer! En die muts van het Voedingscentrum die dan reageert. . Pfff! ! Met d'r Gezondheidsraad. Unilever bedoelt ze!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8170

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 23 Mrt 2016 21:50

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.



Fantastisch!!
30-04-2017
<<

Anoniem313

Bericht 23 Mrt 2016 22:41

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

Zenna schreef:
Yadira schreef:
:hulde:


Ja goed stukje weer! En die muts van het Voedingscentrum die dan reageert. . Pfff! ! Met d'r Gezondheidsraad. Unilever bedoelt ze!


Het Voedingscentrum baseert hun adviezen op de bevindingen van de Gezondheidsraad.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Mrt 2016 22:46

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

Om antwoord te geven op de vraag: van de schijf vind ik niet zoveel. De selectieve verontwaardiging (die volledig te verwachten viel) van een handvol zelfbenoemde voedingsexperts Van Het Internet vind ik wel lachwekkend.
Ik vond Liesbeth Oerlemans in deze 'discussie' wel aardig reageren met haar blog:
http://www.liesbethoerlemans.com/2016/0 ... ieuwe.html
<<

Anoniem193

Bericht 24 Mrt 2016 11:56

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

Ik denk dat het voor de gemiddelde, niet zo slimme medemens die een pizza als gezond bestempeld omdat er groenten op zitten, best een goede richtlijn is.
<<

Anoniem244

Bericht 24 Mrt 2016 12:06

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.




Wat een goed stuk! Eens!

Jongeren op mijn werk vonden chicken 2night ook gezond want he daar zit toch groente in in die potjes. Dus hoef je er ook echt geen extra groente verder door te doen
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Mrt 2016 14:13

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

Ik vind de absolute tegenhangers net zo erg als de absolute voorstanders. Je moet zelf besluiten wat bij je levensstijl past, en ik denk dat voor mensen die niks van voeding afweten het voedingscentrum echt best een goede bron van informatie is. En daarbij dus de 'schijf van vijf'.

Ik vind wel hun redenering apart met de week en dag extra's eigenlijk maar het is dan ook een advies. Het is geen richtlijn voor afvallen, maar gewoon een advies van wat een 'normale' (en wat is normaal?) Nederlander zou kúnnen eten op een dag. Verder vind ik er dus niet zoveel van eigenlijk.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 24 Mrt 2016 14:24

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

Caro schreef:Ik vind de absolute tegenhangers net zo erg als de absolute voorstanders. Je moet zelf besluiten wat bij je levensstijl past, en ik denk dat voor mensen die niks van voeding afweten het voedingscentrum echt best een goede bron van informatie is. En daarbij dus de 'schijf van vijf'.



Eens met bovenstaande. Ik word moe van al die kritiek dat de schijf van vijf helemaal nergens goed voor is. Niet iedereen heeft alle kennis om te zorgen voor goede voeding. Dan is dit een goede richtlijn voor de basis zoals voldoende fruit/groenten/vetten etc.

Zijn er dingen op aan te merken? Zeker. Net zoals er heel veel op aan te merken is op de nieuwe voedselhypes. Er zijn niet voor niets steeds vaker kinderen van hoogopgeleiden ondervoed doordat ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgen omdat ze geen boterham met kaas meer mogen eten maar alleen havermout etc. Alleen daar hoor je dan weer weinig tot niets over in de media of in ieder geval op kleinere schaal.
<<

anoniem213

Bericht 24 Mrt 2016 14:36

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

Eens met Caro.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 24 Mrt 2016 15:58

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

Siem schreef:
Caro schreef:Ik vind de absolute tegenhangers net zo erg als de absolute voorstanders. Je moet zelf besluiten wat bij je levensstijl past, en ik denk dat voor mensen die niks van voeding afweten het voedingscentrum echt best een goede bron van informatie is. En daarbij dus de 'schijf van vijf'.



Eens met bovenstaande. Ik word moe van al die kritiek dat de schijf van vijf helemaal nergens goed voor is. Niet iedereen heeft alle kennis om te zorgen voor goede voeding. Dan is dit een goede richtlijn voor de basis zoals voldoende fruit/groenten/vetten etc.

Zijn er dingen op aan te merken? Zeker. Net zoals er heel veel op aan te merken is op de nieuwe voedselhypes. Er zijn niet voor niets steeds vaker kinderen van hoogopgeleiden ondervoed doordat ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgen omdat ze geen boterham met kaas meer mogen eten maar alleen havermout etc. Alleen daar hoor je dan weer weinig tot niets over in de media of in ieder geval op kleinere schaal.


Helemaal mee eens.
<<

Anoniem255

Bericht 24 Mrt 2016 16:45

Re: De nieuwe Schijf van Vijf.

Eens met Caro en Siem.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers