Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


vriendenboekje

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 22 Mrt 2016 20:46

vriendenboekje

Koop je zo'n duur vriendenboekje... verdwijnt dat ding. Het was te verwachten, want er zijn er al velen kwijt geraakt in de klas. Er staat dikwijls een bericht op de klassen facebook, dat er boekjes kwijt zijn. En nu is T. dus aan de beurt. Hij heeft hem drie weken geleden meegegeven aan een meisje in zijn klas (ik was erbij toen hij hem na schooltijd aan haar gaf). En het boekje kwam maar niet terug. Uiteindelijk heb ik haar moeder aangesproken maar die wist niets van een boekje. Ze kreeg ook zo veel boekjes dus ze weet ook niet zeker of ze hem nog had. Ze zou het nakijken, maar ik wil niet blijven zeuren om dat boekje. T. vond het altijd erg leuk om zijn boekje thuis door te bladeren en natuurlijk is het ook heel leuk voor later.

Nu zijn de vriendenboekjes van tegenwoordig nou niet echt dat je zegt... geweldig. Ze zijn soms zo compact dat je er nauwelijks een foto bij kan plakken. Nu die van T, toch weg is. Zit ik te denken om maar een eigen vriendenboekje in elkaar te steken :-). Maar dan gewoon een plat A4 mapje met insteekhoezen erin. Dan kan een kind gewoon een A4 blad invullen, en kan ik de bladeren die ingevuld zijn in een andere map stoppen. Als de map dan kwijt raak hoeven we niet helemaal opnieuw te beginnen.

Maar is dat raar om in plaats van een boekje een A4 map (met een kleine kaft) mee te geven aan hem. Ik heb dat namelijk nog nooit bij een kind gezien op school :-). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
<<

Anoniem331

Bericht 22 Mrt 2016 20:47

Re: vriendenboekje

Leuk idee juist!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 23 Mrt 2016 10:47

Re: vriendenboekje

Ik vind het ook een leuk idee. Ik weet niet of je het ook van plan bent, maar ik zou het wel leuk opfleuren met stickers/plaatjes o.i.d.
En wellicht wat meer ruimte voor foto's. Dat is ook een erg leuke herinnering.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Mrt 2016 10:50

Re: vriendenboekje

Meer ruimte voor foto's is leuk, maar ouders moeten er natuurlijk ook maar zin in hebben om meerdere foto's te regelen om erin te plakken.

Verder zou het mij niet uitmaken of er een officieel vriendenboekje meekomt of een vriendenboekje dat ouders zelf hebben gemaakt. Dat is me echt om het even.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 23 Mrt 2016 10:53

Re: vriendenboekje

Dat begrijp ik, het moet ook geen verplichting worden om meer foto's te plakken. Maar wellicht dat je op een paar pagina's ruimte open kan laten voor foto's. Dat men zelf een foto kan inplakken als ze een leuke hebben van hun kind met jouw kind bijv.

Zelf heb ik namelijk een collegavriendenboek gekregen toen ik weg ging bij mijn vorige werk (was digitaal via een site geregeld). En ik vond het juist zo leuk dat er op diverse pagina's allemaal foto's stonden, buiten de geschreven tekst en een pasfoto.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 23 Mrt 2016 10:56

Re: vriendenboekje

Ik vind het een leuk idee!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers