Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 08 Okt 2013 08:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zo, ik ga even proberen weer bij te komen:

Linda: wij zijn niet naar de opening geweest, wordt hier een beetje overschaduwd door een plaatselijke feestdag. Was dus ook eigenlijk vergeten dat het was. Ze doen deze week wel veel aan de Kinderboekenweek.

Susan: veel succes vast donderdag. Ben heel benieuwd hoe Yrsa het gaat vinden!

Liadan: agos dat ze dat dan niet zegt. Durft ze het niet? Of is er een andere reden?

Maia: oh wat gek dat hij dan ineens zo deed op school. Zou er een link zijn tussen niet meer naar school willen en die actie? Misschien deed een kindje wel lelijk tegen hem? Als hij normaal zo timide is, zou ik wel denken dat er een oorzaak moet zijn.

Alex: wat super dat Amy het zo goed doet!

Pffff wat heftig LMC. Ik hoop dat jullie er goed uit gaan komen. Sterkte!

Mamzelle: blijft ze nu op haar oude school nu jullie verhuisd zijn?

Hier gaat het ook nog steeds super op school! Vandaag vroeg hij of hij alsjeblieft mocht overblijven. Komt mij ook wel goed uit, want ik werkt thuis vandaag.

Verder heeft hij morgen zijn eerste kinderfeestje, wat ik natuurlijk maar wat spannend vind...
Hij speelt wel heel erg veel met kindjes (met name 1 jongetje) uit groep 2. Die woont ook hier om de hoek. Maar hij staat voor mijn gevoel niet echt open voor andere kindjes van zijn leeftijd. Zouden jullie dat meer stimuleren of op zijn beloop laten? Ik vind het op zich niet erg, maar volgend jaar is dat jongetje natuurlijk weg en ik ben zo bang dat hij daar heel heftig op reageert. Sowieso omdat ik hem zelden hoor over leeftijdsgenootjes, maar alleen over kindjes uit groep 2. Heel goed natuurlijk dat hij zich daar aan optrekt, maar zij stromen allemaal door naar groep 3 straks en Jesper blijft achter.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Anoniem193

Bericht 08 Okt 2013 08:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lieke, Hier was dat ook zo dat er meer naar kindjes uit groep 2 getrokken werd. Nu die kindjes weg zijn is het over en wordt er met leeftijdsgenootjes gespeeld en zijn de kindjes uit groep 1 maar stom :P
<<

Anoniem135

Bericht 08 Okt 2013 09:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lieke,ze blijft tot de herfst vakantie op de oude school, achter ons nieuwe huis zit namelijk ook een basisschool,dus daar gaat ze dan naar toe
Dochter speelt ook met oudere kinderen,volgens haar zijn kinderen uit groep 1 gewoon klein haha
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Okt 2013 11:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nog een paar dagen, dan kan ik echt met jullie mee gaan posten. Yrsa is vanmorgen gaan wennen. Ze zat meteen al in de kring alsof ze daar al jaren kwam, ze huilde ook niet toen ik wegging. De juf was heel tevreden, ze zei: 'Wat een leukerd is dit!' Toen ik aankwam was ze al met andere kinderen aan het spelen op het schoolplein. Omdat het haar wendag was mocht ze niet tot 15.00 blijven maar moest ze om 11.45 met mij mee, daar was ze op z'n zachtst gezegd not-amused over, ze wilde nog helemaal niet naar huis. Morgen gaat ze uitdelen en afscheid nemen op de peuterspeelzaal, maandag begint het echt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Okt 2013 11:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

Susan, wat fijn dat het zo goed ging!! Maandag dus echt beginnen, leuk hoor!
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 10 Okt 2013 12:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lieke, hoe was het kinderfeestje?
D.aan speelt thuis eigenlijk altijd met 1 jongetje. Hij vertelt wel veel over de andere kinderen in de klas, dat hij daarmee een werkje had gedaan. Tussen de middag kwam 'ie thuis met het verhaal dat 'ie met een meisje ging afspreken, toen we op school kwamen werd 't toch weer z'n vaste speelvriend, haha!

Susan, wat fijn dat het zo goed ging zeg!!

D.aan kwam vandaag heerlijk blij uit school, echt heel fijn. Vrolijk, vol met verhalen :-)
Gistermiddag viel 'ie op de bank in slaap, hij was blijkbaar echt even heel moe.
De juf is bezig met het voorbereiden van de oudergesprekken, ze vertelde dat hij de kleuren en vormen al heel goed kent, dat hij kan tellen, maar nog niet de getallen kent. Ik ben het helemaal met d'r eens haha!
Vind het wel grappig om te merken dat hij wel steeds meer aandacht krijgt voor cijfers en letters.
Morgen nog een ochtend en dan lekker vakantie. Na de vakantie komt z'n juf van vorig jaar weer terug van zwangerschapsverlof.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Okt 2013 16:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

Susan, wat heerlijk zo'n begin!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 10 Okt 2013 18:59

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik mag nu ook officieel meeschrijven... :)
Dochter heeft haar 3 wendagen gehad op school, ze vind het er hartstikke leuk.
Vandaag had ze haar laatste dag op het kdv, en mocht ze trakteren.
Ze gaat niet naar voorschoolse of naschoolse opvang, dus voor haar is het opvanggebeuren gewoon
echt klaar.. Voelt echt weer als een periode afsluiten..
Maandag wordt dochter 4, en dinsdag en woensdag mag ze weer naar school, en daarna is het alweer herfstvakantie!
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 11 Okt 2013 18:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Susan: wat heerlijk dat het zo goed ging met wennen. Goed teken dat ze niet met je mee naar huis wilde :)

LindaK: jouw ventje is dus ook helemaal afgepeigerd door school. :wink:

Mama29: wat leuk dat ze het zo naar haar zin heeft!

Het feestje ging echt geweldig! De moeder van het meisje vond Jes helemaal leuk en hij deed overal heel goed aan mee. Ik was natuurlijk weer helemaal trots! Alleen afgelopen dinsdag had een kindje hem geduwd en had hij een tand door zijn lip. Was wel weer zielig. En ik vond het wel jammer, want dit was juist een jongetje van zijn leeftijd. Speelt hij eindelijk met leeftijdsgenootjes krijgt ie dat :silent: :wink:
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 11 Okt 2013 18:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hallo dames,

Mag ik mij hier ook melden? Mijn oudste is afgelopen dinsdag 4 geworden en gaat sinds woensdag naar school. Hij begint gelijk goed want nu heeft hij herfstvakantie :) Hij vindt het tot nu toe erg leuk, alleen de gymles ging niet zo goed. Ik forum nu op mijn mobiel dus even geen zin om hele lappen tekst te schrijven, maar ik zou het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen :) Hij wordt nu ineens zo groot!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Okt 2013 11:20

Re: Schoolgaande kinderen topic

Vonden jullie die eerste dag ook zo raar? Ik had heel veel plannen, dingen die ik overdag wilde gaan doen, maar ik zit maar te dralen en er komt niks uit mijn handen. Het zal wel een kwestie van wennen zijn, wel raar idee dat het voortaan het grootste gedeelte van de dagen zo zal zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 14 Okt 2013 11:34

Re: Schoolgaande kinderen topic

Susan schreef:Vonden jullie die eerste dag ook zo raar? Ik had heel veel plannen, dingen die ik overdag wilde gaan doen, maar ik zit maar te dralen en er komt niks uit mijn handen. Het zal wel een kwestie van wennen zijn, wel raar idee dat het voortaan het grootste gedeelte van de dagen zo zal zijn.



Ja! Ik vond de eerste dag ook heel vreemd...Heb wel J.ulia nog thuis, dat scheelde wel.
Kan me voorstellen dat het nog weer anders voelt nu je alleen bent, Susan!

Wij hebben herfstvakantie. We waren er allemaal aan toe, haha. We hebben niet al te veel plannen voor deze week, maar gaan vast nog wat ondernemen.
Vanmiddag moeten we nog naar de kno-arts, tot die tijd doen we lekker rustig aan :-)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Okt 2013 11:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja, bij Ezra ging dat geleidelijker, die ging niet in één keer van drie ochtendjes naar basisschooltijden, die ging eerst naar de peuterspeelzaal, toen de peuterspeelzaal en nog een groep en toen pas de hele week. Hij is ook nog een tijd vier dagen gegaan.

Bij ons is het trouwens pas volgende week herfstvakantie. We gaan lekker naar het vakantiehuisje van mijn ouders, zaterdag Yrsa's verjaardagsfeest. Vrijdag heeft ze al roostervrij, dan is Dion ook vrij dus dan gaan we iets met z'n drietjes doen, een keer alle aandacht voor haar. Waarschijnlijk gaan we een rondvaart maken door de stad, want ze zei laatst dat ze dat een keer wilde, en dan daarna ergens een taartje eten of zo. En dan Ezra ophalen en op vakantie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 14 Okt 2013 12:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oh dat klinkt leuk Susan!

J.ulia gaat vrijdag naar het kdv en m'n man is vrij, dus D.aan heeft ons ook een dagje voor zichzelf :-)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 14 Okt 2013 12:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zó herkenbaar Susan. Ik wist de eerste tijd ook echt niet wat il moest doen, had zoveel plannen, maar er kwam niks van terecht. Nu gaat dat al vele malen beter, het went wel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Okt 2013 12:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik hoop maar dat het snel beter gaat, want het valt me ook echt tegen, ik had echt zin om veel te ondernemen en nu zit ik maar een beetje op de klok te kijken en te wachten tot het kwart voor drie is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 14 Okt 2013 12:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

Het viel mij uiteindelijk ook heel erg tegen. Niet dat hij op school was, maar de tijd die ik over had.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Zebraatje

Noob

Berichten: 35

Geregistreerd: 09 Sep 2013 20:21

Bericht 14 Okt 2013 12:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik blijf niet echt bij met dit topic. ik ga m'n best doen..
Reageer alleen evne op de laatste pagina...

Lieke; het eerste kinderfeestje, leuk hoor! Ben benieuwd wat J. ervan vond.
Zit J. in een combiklas 1/2? Ik denk dat ik hem gewoon z'n gang zou laten gaan en hem laten kiezen met wie hij wil spelen, wel misschien zo af en toe eens uitleggen dat dat jongetje straks niet meer bij hem in de klas zit.

Susan; wat van dat Y. het zo naar haar zin heeft op school. Hoe ging het vandaag? Ow ik lees al dat jij zelf erg moet wennen! Ik had de jongste nog om mij heen dat scheelt een hele boel denk ik, al vond ik het ook raar hoor!
Hier is het ook volgende week herfstvakantie.. Lekker zeg dat jullie er even tussenuit gaan!

Knillis; wat leuk, jouw zoontje ook al naar school! Gaat inderdaad allemaal zó snel!

E. vind het echt geweldig op school! Het liefst gaat ze twee keer. Als het zo'n dag is dat ze twee keer mag, is ze helemaal blij. Ik heb haar nog geen een keer verdrietig achter hoeven laten. Vaak komt ze wel even mopperend naar buiten als ik haar ophaal. Als ik dan met de auto ben is dat niet goed en als ik met de fiets ben ook niet want dan had ik weer met de auto moeten komen.. jaja! Maar meestal is dat gauw over, ze verteld best veel.
Vorige week vrijdagmiddag is ze al bij een vriendinnetje gaan spelen, ook een succes! Ben benieuwd wanneer zij iemand mee neemt.
Vanavond is het ouderavond en hebben we dus het eerste oudergesprek. Helaas kon mijn man niet mee... maar het eerste gesprek schijnt nog niet zo veel voor te stellen.
Waar ik wel erg aan wennen moet (al wist ik het van te voren want ik hoor dat heel veel om mij heen) is dat je zo weinig 'contact' hebt met de juf. Vanuit het kdv ben je nog zo gewend dat je even kort hoort hoe de dag is gegaan nu is het maar te hopen dat dochter wat verteld en dan moet je maar aannemen dat dat zo gegaan is. Als er echt is is weet ik dat de juf dat wel zal vertellen maar toch wel even wennen hoor.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Okt 2013 13:09

Re: Schoolgaande kinderen topic

Thunder, bedoel je dan de hoeveelheid tijd of wat je ermee deed?

Moepie, leuk, een speeldate, vind ik altijd. Fijn als ze lekker met elkaar spelen en het zo goed kunnen vinden dat ze elkaar buiten schooltijd ook opzoeken.

Dat vind ik ook wennen, dat je minder tijd hebt om te praten over hoe het is gegaan, dat was op de peuterspeelzaal wel meer. Na school kan het geloof ik wel wat langer dan 's ochtends, maar dan moet ik weer snel naar huis omdat Ezra er ook alweer bijna aankomt. 's Ochtends heb ik trouwens ook weinig tijd omdat ik dan pas weg kan als Ezra is gehaald, vaak om 8.30. Dus als we dan op school komen kan ik nog maar heel kort blijven, daar voel ik me wel vervelend over, maar het is niet anders. Ik mis bij Yrsa wel de map die Ezra heeft, waarin elke dag wordt ingevuld hoe het is gegaan, ik kan me wel voorstellen dat dat op een gewone school niet haalbaar is, maar het is wel opeens raar dat ik relatief zoveel minder weet over haar dag. Woensdag kan ik wel even wat langer met de juf praten, dan hoef ik me niet te haasten voor Ezra, want zijn dag is dan ook tot 15.00 net als de andere dagen.
Ik hoef haar trouwens niet te halen tussendoor, alle kinderen blijven over, gewoon in de klas. De middagpauze is ook maar drie kwartier, daar zou je weinig aan hebben als je dan heen en weer moet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 14 Okt 2013 13:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik bedoelde inderdaad met wat ik er mee deed. Ik kon me op de een of andere manier nergens toe zetten. Nu gaat dat beter, maar ik moest echt even zoeken. :laughcry:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 15 Okt 2013 17:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

Zijn er ook mama's met kindje net in groep 3.
Ik zit met hier volgende probleempje:
Mijn dochter heeft een vriendinnengroep van 5 meiden in totaal. Aan de ene tafel zaten 3 meiden en mijn dochter zat met 1 andere vriendin. Nu is haar vriendin vandaag bij haar weg gehaald en geruild met een ander meisje. Nu zit mijn dochter alleen en de andere vriendinnen met z'n 4en. Dikke tranen er over en de reden die meiden kunnen beter lezen.
Mijn dochter voelt zich slechter als haar vriendinnen.
Morgen wil ik met de juf praten ook omdat ik het zeker voor mijn dochter een slecht gevoel is dat ze niet bij haar vriendinnen mag zitten .
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Okt 2013 18:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oh wat naar, meisjesmama. Daar zou ik ook zeker niet over te spreken zijn. Ik vind het ook een rare reden om kinderen in te delen. Wij hadden vroeger op school wel niveaulezen, maar dan zat je alleen tijdens die les in dat groepje (en dat konden dan ook kinderen uit een andere groep zijn, als je bijvoorbeeld een erg hoog niveau had). Daarnaast was er ook wel klassikaal lezen, maar dan maakte het niet echt uit naast wie je zat.

Ik snap overigens nog wel dat vriendinnetjes niet altijd allemaal bij elkaar zitten, maar vier van de vijf in een groepje en eentje apart vind ik echt niet kunnen, ik zou daar wel iets van gaan zeggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 15 Okt 2013 18:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja ik vind het ook een rare reden om die betere bij elkaar te zetten. Dat van lezen met je 'eigen niveau' snap ik wel aan de andere kant kunnen ze ook van elkaar leren. En waar ze ook bang voor was dat er dan geen plek meer voor haar was want er waren 2 plekken gewisseld en zat nu ook nog een ander meisje in die groep bij haar vriendinnen. Ze zei echt letterlijk 'zo kan ik nooit meer bij mijn vriendinnen zitten door haar' nou dan breekt mijn moederhart hoor.

En natuurlijk moeten die 5 meiden niet aan in 1 groep wat jij ook schrijft want dat zou ik ook niet goed vinden.
Maar dit is wel zuur voor mijn dochter.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Okt 2013 18:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik hoop dat er iets uit het gesprek komt morgen. Wat vroeg trouwens om al in groepjes te zitten in de klas, volgens mij zaten wij in groep 3 nog twee aan twee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 15 Okt 2013 19:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dank je wel! Gaat wel goed komen ik ga haar ook wel bij het gesprek betrekken zodat ze het gevoel heeft dat de gehoord word.

Ik weet niet hoe wij toen zaten... De ene groep is groter dan de andere vind het niet verkeerd maar ben het er niet mee eens hoe dit gaat.
Maar wel mega trots dat ze dit aan me vertelde en zei 'ik durf het niet tegen juf te zeggen, wil jij me helpen.'

Ohh en fijn om dit even te ventileren met een andere moeder.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers