Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Anoniem255

Bericht 21 Mrt 2016 09:43

Re: Naai topic

Ik heb een gewone tang met 3 opzetstukken. Via China besteld.
10.- inclusief verzendkosten en 250 drukkers.

Nee hoor. Dat kun je gewoon met de naaimachine maken.

Een tweelingnaald gebruiken ze gewoon voor een zoom. Bijvoorbeeld aan de mouwen of de rand van een shirt. Als het gaat om gewoon de delen aan elkaar te stikken dan voldoet een stretch naald.
<<

Anoniem260

Bericht 21 Mrt 2016 09:54

Re: Naai topic

Mien schreef:Je kunt het wel makkelijk zelf aanpassen. Dan zou ik het pijpje iets verlengen en onderaan afwerken met biaisband of een heeeel smal boordje. Al je dat dan niet dichtnaait aan de zijkant kun je het door laten lopen met drukkers. Of je zoomt het pijpje onderaan gewoon om. Dat kan ook nog. Het lijkt mij inderdaad ook niet praktisch.



Dit probleem heb ik via pb's besproken met Fiwen, ik zat namelijk met hetzelfde :P
Heb uiteindelijk wel de pijpboordjes dichtgemaakt. Fiwen gaf aan dat je anders door heel veel lagen stof moet met de drukknoopjes. Dit was m'n allereerste projectje met kam-snaps (en ben niet zo'n doorgewinterde naaister), dus ben maar 'veilig' gegaan voor het patroon volgen :angel:

Of het handig is, ga ik deze zomer hopelijk ontdekken :P

Heb nog meer stof liggen voor nog een kruippakje (die grijze met afbeelding van witte gevouwen vliegtuigjes, zag ik ook hier (of bij vraag en aanbod?) voorbij komen), wellicht ga ik daarmee proberen om de pijpjes ook open te laten!
<<

Anoniem260

Bericht 21 Mrt 2016 09:55

Re: Naai topic

Oh Mien, vraag je voor jou dan over tricot naaien; ik heb geleerd dat ik tricot met een zigzag-steek moet naaien (uiteraard met stretch-naald). Doe jij dat ook dan? Of een gewone rechte steek met stretchnaald?
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 21 Mrt 2016 11:05

Re: Naai topic

Mag ik ook antwoorden ;)
Tricot kan het beste met een zigzag of stretch steek genaaid worden, zodat de stretch blijft. Als je recht steek doet zit er op die naad/zoom geen stretch meer door de steek.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Mrt 2016 13:54

Re: Naai topic

Ik heb twee nieuwe tricot stofjes gekocht.
Afbeelding
Het vliegtuigje heb ik nog geen bestemming voor (zal wel weer een broekie worden), het groene blokje wil ik gebruiken voor het Kiind kruippakje. Ik heb er donkergroene boordstof bij gekocht. Ben heel benieuwd of het gaat lukken! Als jullie nooit meer iets van me horen is het mislukt en ben ik gestopt met naaien.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Mrt 2016 13:56

Re: Naai topic

Ohja en heb ook nog wat flanel en parachutestof gekocht, zodat ik zoogcompressen kan gaan maken! Dat lijkt me nou eens iets handigs en simpels dat bijna niet mis kan gaan.
#teammaple🍁
<<

Anoniem151

Bericht 21 Mrt 2016 19:19

Re: Naai topic

Leuke stofjes en plannen UN!

Ik ging vandaag spijkerstof naaien, wat een drama! Boven draad brak 5x!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 21 Mrt 2016 19:25

Re: Naai topic

Heb je wel een jeans naald gebruikt Blue Phone? Ik weet niet precies waar het verschil in zit maar je merkt wel heel goed het verschil tijdens het naaien.

Leuke stofjes UN! Ik wil ook nog graag een stapel zoogcompressen maken. Twijfel alleen nog over welke stoffen ik wil gaan gebruiken dus hoor graag straks jouw ervaring.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem255

Bericht 21 Mrt 2016 19:32

Re: Naai topic

Ik stik met een stretch steek. En de randjes afwerken doe ik met de zigzag. Bij tricot hoef je dat niet te doen tegen Het rafelen maar ik vind het er netter uitzien (bij gebrek aan een lockmachine)

Als je een gewone rechte steek doet dan knapt de draad sneller.

Wat een leuke stofjes UN. Die met de vliegtuigjes is echt heel leuk.

BP de draad spanning misschien? Had je garen voor spijkerstof? En een jeansnaald?
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Mrt 2016 21:23

Re: Naai topic

Ik vind je stofjes superleuk UN! Dat kruippakje is goed te doen hoor!
Verder even niks zinnigs te zeggen, ik vrees dat mijn gevoerde slaapzak met mouwen gedoemd is te mislukken, maar heb nog wel een plan b om te proberen. Als dat 'm niet wordt dan toch maar over op iets waar ik wel volledig een patroon van heb.
Plan is een joggingbroek voor man en daarna lekker aan de slag coor D. Heb dit leuke stofje gekocht voor een jurkje, nu nog een mooi patroon zoeken: Afbeelding
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem260

Bericht 22 Mrt 2016 07:25

Re: Naai topic

Dacht dat je met dat vlinderstofje een joggingbroek voor je man wilde maken :smile:

Thanks voor de reacties over stretch- en zigzagsteken! Volgens mij heeft mijn machine geen stretch-steek...
<<

Anoniem255

Bericht 22 Mrt 2016 08:55

Re: Naai topic

Bij mij zit de stretchsteek op de knop waar ik ook de steeklengte mee in kan stellen. Zijn 3x 2 streepjes naast/onder elkaar.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Mrt 2016 10:01

Re: Naai topic

Whaha Jerrie, ik denk niet dat mijn man daar levend in gevonden wil worden :D
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Mrt 2016 17:40

Re: Naai topic

Pfff ik vind het moeilijk man dat kruippakje. Zit nu te hannesen met de halsboord (http://kiind.nl/article430/). Ze schrijven dat allemaal zo makkelijk, 'vouw het eromheen als een biaisband' maar ik heb dat allemaal nog nooit gedaan dus ben echt bang dat ik m'n stof verpest. En dan moet ik ook nog bekennen dat m'n man net alle patroondelen voor me heeft uitgeknipt :palm: Omdat hij zag dat ik haf depressief aan het worden was. Zucht.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Mrt 2016 17:42

Re: Naai topic

Ohja vraagje, ze zeggen gewoon simpel 'stik de boord vast', ok, zal ik dan een zigzagsteek gebruiken? En daarna moet ik iets met een tweelingnaald vastzetten maar die heb ik niet, wat doe ik dan het beste?
#teammaple🍁
<<

Anoniem167

Bericht 23 Mrt 2016 18:24

Re: Naai topic

Haha sorry UN, ik heb geen verstand van dit alles, maar ik moet wel erg lachen om jouw posts, je schrijft het zo heerlijk nuchter. Straks kan je je man gewoon achter de naaimachine zetten!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Mrt 2016 18:40

Re: Naai topic

Haha lach er maar om. Ik heb alles in elkaar gerold en ben ermee opgehouden. Het lukt me niet. Wel jammer want ik heb een maatje 56 geknipt, en als ik die niet nu afmaak zal m'n nieuwe baby hem niet aan kunnen. Bluh.
#teammaple🍁
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 23 Mrt 2016 18:41

Re: Naai topic

UN, stik de naad vast bedoelen ze gewoon 2 stoffen op elkaar, meestal met een rechte steek maar bij tricot met een stretch of zigzagsteek.
Tweelingnaad heb ik ook niet, wat je daarmee krijgt is twee rechte steken heel netjes langs elkaar, zoals bij naden van spijkerbroeken of broekzakken. Je kan datzelfde effect krijgen door twee keer naast elkaar een rechte steek of hele flauwe zigzagsteek te gebruiken.
Snap je dat nu?

Die biaisband kan je heel makkelijk een tutorial van zoeken. Komt vast goed! Morgen gewoon weer proberen!
<<

Anoniem255

Bericht 24 Mrt 2016 09:27

Re: Naai topic

UN, ik zal straks eens naar het patroon kijken. Heb het al uitgeprint maar nog nooit gemaakt maar mijn beste vriendin is nu zwanger dus moet me er eens in gaan verdiepen.

Ik zal kijken of ik het dan d.m.v. foto's kan uitleggen.
<<

Anoniem260

Bericht 24 Mrt 2016 19:49

Re: Naai topic

UN ik had precies hetzelfde probleem!
Wil morgen wel achter de pc even in Jip en Janneke-taal proberen uit te leggen hoe ik het heb gedaan!

Over die stretch steek, zal morgen S een foto van m'n machine maken. Mss heb ik toch wel die stretch-steek!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Mrt 2016 20:11

Re: Naai topic

Bedankt! En serena ook bedankt voor je uitleg.
Ik zie het sowieso niet meer zitten want ik kom er net achter dat ik ook nog naadwaarde had moeten knippen. Oftewel mijn stukken stof zijn te klein.
#teammaple🍁
<<

Anoniem151

Bericht 24 Mrt 2016 20:20

Re: Naai topic

Oh, dat is jammer UN! Kan het dan niet doorgaan voor een maatje 50?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 24 Mrt 2016 20:30

Re: Naai topic

Mja. Misschien. Maar ik heb eigenlijk ook geen tijd meer om het te maken. Heel misschien doe ik zondag nog een poging.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Mrt 2016 15:28

Re: Naai topic

Nou ik ben weer bezig. Ik heb het halsboordje er omheen. Het zit niet mooi, maar het zit vast, je ziet onder de boord het kruissteekje van de achterkant van de biais. Maar dat maakt me even niet uit, het belangrijkste is dat het vast zit. Nu verder met de beenboordjes.

Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Mrt 2016 16:14

Re: Naai topic

Zo. Het beenboordje zit ook. En nu stop ik. Het is echt een beetje te moeilijk voor me dat boordje, ik heb het heel erg lelijk vastzitten nu. Heb even getwijfeld om het pakje toch nog af te maken maar ik zie hoe lelijk het aan het worden is en dat vind ik dan weer zonde van m'n tijd en moeite. Plus dat de maat al niet klopt. Dan ga ik liever nog wat broekjes naaien.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron