Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Creatief met tafelzeil, vraagjes!

<<

Linvi

Bericht 20 Mrt 2016 21:54

Creatief met tafelzeil, vraagjes!

Ik wil wat dingen gaan maken van tafelzeil en heb er wat vraagjes over.

Heeft iemand er al eens mee gewerkt?

Zo ja, wat heb je gemaakt?

Werkte het prettig of viel het tegen?

Het zeil wat ik wil bestellen ben ik voor wat ik nodig heb ongeveer 20euro kwijt dus wil echt even overtuigd zijn dat mijn ideeen daadwerkelijk uitvoerbaar zijn.

Ik wil voor buiten (vandaar zeil en geen stof) een vlaggenlijn maken, gordijntjes en een kussen bekleden voor op een bankje. Eventueel met restjes nog wat meer maar dat weet ik dus nog niet.


DIt is het zeil wat ik wil bestellen
Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 21 Mrt 2016 09:58

Re: Creatief met tafelzeil, vraagjes!

Nog nooit gedaan, maar staat nog wel op mijn to do-lijstje :smile:

Het enige wat ik al bedacht heb wat erg belangrijk is, is dat je meteen goed naait, want verkeerd gestikte randjes betekent sowieso gaatjes (maar misschien had je dat zelf ook al bedacht :angel: ).
<<

Linvi

Bericht 21 Mrt 2016 14:07

Re: Creatief met tafelzeil, vraagjes!

Bedankt voor je reactie.

Ik kreeg van een vriendin de opmerking of ik niet beter kon verlijmen. Nu ga ik dus twijfelen. Dat klinkt namelijk wel handig en ook logisch.
<<

Anoniem151

Bericht 21 Mrt 2016 19:17

Re: Creatief met tafelzeil, vraagjes!

Om te naaien werkt geplastificeerd katoen fijner vind ik
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 21 Mrt 2016 19:42

Re: Creatief met tafelzeil, vraagjes!

Ik heb weleens een vlaggenlijn gemaakt met tafelzeil. Als je ze met één lapje (dus niet dubbelzijdig) aan biasband naait, is het best goed te doen met de naaimachine. Niet te kleine steekjes, dan gaat het namelijk scheuren. Ik heb de vlaggenlijn niet buiten gehangen, weet niet of de biasband en het garen dan mooi gebleven waren. Succes!
<<

anoniem196

Bericht 21 Mrt 2016 21:07

Re: Creatief met tafelzeil, vraagjes!

Ik heb een vlaggenlijn van tafelzeil gemaakt. Vlaggetjes dubbelzijdig en aan biasband. Naaimachine kwam makkelijk door de twee lagen zeil heen.
Alleen de slinger is best zwaar geworden. Moet hem aan iets vast knopen, met een punaise blijft hij niet hangen.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers