Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is dat raar?

<<

caribbeanlover

Bericht 18 Mrt 2016 13:12

Re: Is dat raar?

Dandelion, ik zei niet dat ze ze dan niet mogen zien dat staat nergens.
<<

Anoniem148

Bericht 18 Mrt 2016 20:57

Re: Is dat raar?

Nee maar heel weinig. En dat vind ik echt zielig.
Mijn (schoon)ouders zien onze zoon minstens iedere week en vaak meer. Dat is echt genieten voor iedereen en vooral mijn zoon. Hij roept niet voor niets de hele dag opa en oma.
Jammer dat je dan de behoefte van een kind niet op de eerste plaats kunt zetten. Maar gelukkig is het niet zo ver bij jullie.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Mrt 2016 15:02

Re: Is dat raar?

Ieder zijn ding. Wat ik niet fair vind is dat mijn schoonouders ze veel vaker zien ook blijven ze echt vaak logeren en de andere opa en oma zien ze lang niet zo vaak. Het is dus meer dan duidelijk wie er wordt voortgetrokken.
<<

Anoniem184

Bericht 19 Mrt 2016 15:59

Re: Is dat raar?

caribbeanlover schreef:Ieder zijn ding. Wat ik niet fair vind is dat mijn schoonouders ze veel vaker zien ook blijven ze echt vaak logeren en de andere opa en oma zien ze lang niet zo vaak. Het is dus meer dan duidelijk wie er wordt voortgetrokken.

Nou, dan hebben de ouders kennelijk geen problemen met de omgang van jouw schoonouders met hun kinderen. En dan nog iets, misschien is er wel een andere reden waarom ze nauwelijks bij de andere opa en oma logeren. Mijn broertje en ik logeerden ook heel vaak bij de ene opa en oma en bij de ander nauwelijks. Die hielden gewoon niet van dat gedoe. Onze kinderen zullen ook niet zomaar even bij m'n schoonmoeder of schoonvader kunnen logeren, daar wonen ze veel te ver weg voor.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Mrt 2016 17:53

Re: Is dat raar?

Alle 4 wonen ze vrij dichtbij dus het is in dit geval geen afstandprobleem. Ik zou het zeker niet goedkeuren als mijn kids meer naar mijn schoonouders gaan dan mijn eigen en dat zou ik niet toelaten.
<<

Anoniem184

Bericht 19 Mrt 2016 18:03

Re: Is dat raar?

Daar ben je als ouders zelf verantwoordelijk voor, lijkt me.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Mrt 2016 18:05

Re: Is dat raar?

Da's waar, maar het is niet zo fair naar haar man toe omdat zijn ouders veel minder zien.
<<

anoniem213

Bericht 19 Mrt 2016 18:09

Re: Is dat raar?

.
Laatst gewijzigd door anoniem213 op 20 Mrt 2016 14:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Mrt 2016 18:16

Re: Is dat raar?

Kijk zo kan het ook wat betreft je stiefmoeder.
<<

anoniem213

Bericht 19 Mrt 2016 18:18

Re: Is dat raar?

Ik vind het nogal voorbarig. Ik wil vooral zeggen dat elke situatie anders is en ik dus honderd redenen kan bedenken om de ene grootouders vaker te zien dan de andere grootouders.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Mrt 2016 21:56

Re: Is dat raar?

Jij trekt nogal wat conclusies zo CBL..
Wie ben jij om daar wat van te vinden?
Wat heeft dit met voortrekken te maken? Het gaat er ook nog eens om of beide partijen het uberhaupt wel WILLEN.
Mijn vader is gek op B en geniet van haar aanwezigheid, hij past ook wel eens op, maar slapen daar ziet hij gewoon niet zitten. Mijn schoonouders vinden dat, zo nu en dan, dan weer geen probleem.
Dan kan ik wel zeggen dat ze bij beide perse moet logeren, maar dat is toch dikke onzin?
<<

Anoniem148

Bericht 19 Mrt 2016 22:24

Re: Is dat raar?

Mijn zoon gaat als hij moet logeren naar mijn schoonouders omdat ik daar mijn reden voor heb. Ik wil liever niet dat hij bij mijn ouders slaapt.
In 1 jaar tijd heeft hij 3 keer bij schoonouders geslapen en 1 keer bij mijn ouders. Mag dat niet dan? Dus moet ik zoon nu eerst nog 2 keer bij mijn ouders laten slapen voor hij naar mijn schoonouders mag?
Doe ik dat speciaal voor jou!

Of is dat om het feit dat het om schoonouders gaat ipv eigen ouders? Want dan zou mijn zoon wel vaker daar mogen slapen ook al klopt het qua verhouding niet?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Mrt 2016 22:31

Re: Is dat raar?

Foei Dandelion, wel netjes je turf lijstje bij houden hoor!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 19 Mrt 2016 23:01

Re: Is dat raar?

J heeft nog nooit bij m'n schoonouders gelogeerd maar logeert toch wel zo'n 4 a 5x per jaar bij mijn ouders. Hele simpele reden, bij mijn ouders mag ze bij hen op de kamer slapen en bij mijn schoonouders moet ze op een aparte kamer op een andere verdieping helemaal andere kant van het huis. Dat wil ik gewoon echt niet hebben. Thuis slaapt ze ook nog regelmatig bij ons en ze slaaptwandelt regelmatig dus zou echt geen seconde rust hebben als ze bij m'n schoonouders zou logeren.
Heb dat zo ook aan ze uitgelegd en dat begrijpen ze gelukkig ook. Ze zijn nu bijna klaar met de verbouwing en dan komt er op dezelfde verdieping als hun slaapkamer een logeerkamer voor de kleinkinderen. Als die klaar is vind ik het een ander verhaal worden en sta ik er wel voor open.

En om je voor te zijn, mijn man is het 100% met mij eens hierin.

Schoonouders hebben trouwens ook vanaf het begin aangegeven niet meer dan 1 dag per week te willen oppassen, mijn ouders (of mijn moeder want mijn vader werkt nog full time) vond het juist totaal geen probleem om waar nodig meerdere dagen per week op te passen. Toen ik dus nog werkte ging J gemiddeld 3 dagen per week naar mijn moeder en 1 dag naar m'n schoonouders. Dit is in goed overleg gegaan en alle partijen waren hier tevreden mee.
Dus zolang je niet weet hoe alle partijen over de situatie denken moet je ook geen oordeel vellen. Je weet gewoon niet hoe het zit.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Mrt 2016 23:35

Re: Is dat raar?

Dandelion schreef:Mijn zoon gaat als hij moet logeren naar mijn schoonouders omdat ik daar mijn reden voor heb. Ik wil liever niet dat hij bij mijn ouders slaapt.
In 1 jaar tijd heeft hij 3 keer bij schoonouders geslapen en 1 keer bij mijn ouders. Mag dat niet dan? Dus moet ik zoon nu eerst nog 2 keer bij mijn ouders laten slapen voor hij naar mijn schoonouders mag?
Doe ik dat speciaal voor jou!

Of is dat om het feit dat het om schoonouders gaat ipv eigen ouders? Want dan zou mijn zoon wel vaker daar mogen slapen ook al klopt het qua verhouding niet?


Je doet maar meid! Ik zeg toch nergens dat het niet mag zoals jij het doet. Je moet helemaal niks dus ik vind je reactie echt nergens op slaan.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Mrt 2016 00:23

Re: Is dat raar?

Feitelijk zeg je nergens idd dat het niet van jou mag CBL, maar je impliceert wel dat als kleinkinderen vaker bij opa en oma X dan Y zijn, dat dit voortrekken is. Het is niet zo zwart-wit, zoals je ziet. :)
<<

Anoniem148

Bericht 20 Mrt 2016 07:51

Re: Is dat raar?

Guattari schreef:Feitelijk zeg je nergens idd dat het niet van jou mag CBL, maar je impliceert wel dat als kleinkinderen vaker bij opa en oma X dan Y zijn, dat dit voortrekken is. Het is niet zo zwart-wit, zoals je ziet. :)


Dit idd. Jij laat het overkomen als de andere opa en oma worden voorgetrokken en dat je het daar niet mee eens bent.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Mrt 2016 14:42

Re: Is dat raar?

Laat het overkomen? Het is gewoon zo en ja dat vind ik niet leuk is gewoon niet fair.
<<

Anoniem282

Bericht 20 Mrt 2016 16:44

Re: Is dat raar?

Zucht. Er zijn tal van verklaringen te bedenken waarom kleinkinderen niet even vaak naar beide opa's en oma's gaan. Vooral als het om logeren gaat, zitten niet alle opa's en oma's daar om te springen. Dat heeft niets te maken met voortrekken; je kan het die mensen moeilijk door de strot duwen dat ze hun kleinkind een nacht stallen, gewoon puur omdat ze dan gelijk zouden lopen met de andere opa en oma.
<<

Anoniem148

Bericht 21 Mrt 2016 07:01

Re: Is dat raar?

Cbl ligt dat probleem van jou niet aan het feit dat ze jouw schoonouders zijn? Had je er ook zo'n probleem van gemaakt als het andersom was en de kinderen dus minder slapen bij jouw schoonouders?
Volgens mij zit het probleem bij het feit dat het jouw schoonouders zijn. Net alsof jij het niet gunt...
<<

Anoniem184

Bericht 21 Mrt 2016 08:10

Re: Is dat raar?

Dandelion schreef:Cbl ligt dat probleem van jou niet aan het feit dat ze jouw schoonouders zijn? Had je er ook zo'n probleem van gemaakt als het andersom was en de kinderen dus minder slapen bij jouw schoonouders?
Volgens mij zit het probleem bij het feit dat het jouw schoonouders zijn. Net alsof jij het niet gunt...

Dan hadden haar schoonouders waarschijnlijk maar ongeïnteresseerd in hun kleinkinderen geweest. Wat dat betreft ben ik het wel met jou eens, de grootste fout die haar schoonouders gemaakt hebben is dat ze haar schoonouders zijn en er zal ook niet gauw iets zijn wat zij goed kunnen doen in de ogen van CBL.
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Mrt 2016 12:01

Re: Is dat raar?

Wat jij en Dandelion zeggen vind ik echt te ver gaan!
<<

Anoniem282

Bericht 21 Mrt 2016 12:40

Re: Is dat raar?

Te ver gaan? Mis ik iets? Misschien handig dat je het even uitlegt. Ik ben me namelijk van geen kwaad bewust. Wat jij wegzet als voortrekken, geef ik van aan dat er verklaringen voor zijn te benoemen waarom niet alle opa's en oma's er zelf om zitten te springen om op te passen/kleinkinderen te logeren te krijgen. Wat is nou precies het probleem? Ik snap je niet. Of doel je op Maple en Dandelion? Wat ik overigens ook niet snap...
<<

Anoniem148

Bericht 21 Mrt 2016 12:45

Re: Is dat raar?

Waarom ga ik nou weer te ver?

Is er dan ooit iets goed wat jouw schoonouders doen? Jij hebt altijd commentaar op hun, jij zoekt overal wat achter.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers