Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bananenbrood

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 08 Mrt 2016 21:32

Bananenbrood

Hoe maak jij bananenbrood, wat is jouw recept?
Ik wil het ook een keer gaan maken, dus ik ben benieuwd!
2012 & 2016
<<

Anoniem156

Bericht 08 Mrt 2016 22:00

Re: Bananenbrood

Ik maak 'm bijna altijd met kaneel en kokos, dat vind ik de lekkerste variant.

100 gram amandelmeel
50 gram boekweitmeel
3 bananen
3 eieren
2 theelepels bakpoeder
5 eetlepels kaneel
5 eetlepels geraspte kokos
Snuf zout

Bereidingswijze
Verwarm je oven voor op 180 graden. Doe de droge ingrediënten in een beslagkom.
Doe de eieren en de bananen in stukjes in een andere kom en pureer dit met de staafmixer.
Doe dit mengsel bij de droge ingrediënten in de beslagkom en roer dit door met de garde tot het goed gemixt is.
Doe de kokos en de kaneel bij het mengsel en roer het nogmaals goed door met de garde.

Giet dit beslag in het ingevette cakeblik en zet het voor ongeveer 45 minuten in de oven.
Het bananenbrood is klaar als een prikker er schoon en droog uitkomt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Mrt 2016 22:02

Re: Bananenbrood

Ik doe als basis meestal

150gr havermout (gemalen in m'n keukenmachine zodat het goed fijn is)
3 eieren
3 bananen
Lepeltje bakpoeder
Beetje zout

En dan doe ik er nog wat optionele zaken bij (niet alles van onderstaande tegelijk dus, maar een combi van een paar ingrediënten)
- kokosrasp
- noten
- rozijnen
- kaneel
- cacao
- blauwe bessen
- gedroogd fruit

Alles samen in een ingevet bakblik, soms nog wat amandelschaafsel er overheen en dan 45 minuten op 165 graden.
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Mrt 2016 22:58

Re: Bananenbrood

Ik gebruik Poubelles recept, maar in plaats van amandel- en boekweitmeel gebruik ik gewoon 150 gram speltmeel.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem193

Bericht 09 Mrt 2016 11:31

Re: Bananenbrood

Voorheen zoals UN. Nu een vegan variant.

200 g Havermout of spelt-meel (net wat ik in huis heb of een mix van die 2)
1 tl bakpoeder
200 g verse dadels/wortel/abrikozen
100 ml plantaardige melk (meestal ongezoete amandelmelk)
3 tl kaneel
4 rijpe bananen (geprakt)
100 gr blauwe bessen

Dadels en melk samen mixen tot een glad mengsel, vervolgens alle overige ingrediënten toevoegen en doorroeren.
50/60 minuten op 180 graden in de oven.
<<

Anoniem273

Bericht 09 Mrt 2016 21:22

Re: Bananenbrood

Deze:

Bananen/notenbrood:

Ingrediënten:
- 120 g gedroogde dadels, pitten verwijderd en grofgehakt
- 3/4 tl baking soda
- 210 g volkoren speltmeel
- 1,5 tl bakpoeder
- 1 tl kaneelpoeder
- 3 el olijfolie of kokosolie
- 1,5 el (wal)notenolie
- 3 rijpe bananen, geprakt
- 3 eiwitten, losgeklopt
- 4 el walnoten, grofgehakt

Bereiden:
1. Verwarm de oven voor op 180' C. Vet een cakeblik goed in en beleg met overhangend bakpapier.
2. Meng in een kom de dadels met het bicarbonaat(zuiveringszout) en giet er 100 ml kokend water over en laat een paar minuten wellen.
3. Roer in een andere kom de rest van de ingrediënten door elkaar.
4. Schep het mengsel in je bakblik, strijk de bovenkant glad en bestrooi met de noten. Zet de vorm in de oven en bak het brood in 45 minuten gaar. Een satéprikker moet er schoon uitkomen, een beetje plakkerig mag best. Haal het brood uit de vorm en laat op een rooster afkoelen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 10 Mrt 2016 11:24

Re: Bananenbrood

Dank je voor het delen van jullie recepten, ik ga het volgende week proberen!

Heeft er trouwens iemand ervaring om bananenbrood met aardbeien te maken? Aanrader of niet?
2012 & 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Mrt 2016 11:31

Re: Bananenbrood

Ik gebruik altijd het recept van Uit Pauline's Keuken en maak het brood volledig van amandelmeel. De chocola laat ik weg, die vind ik te overheersend en niet lekker.

http://uitpaulineskeuken.nl/2014/01/hea ... bread.html
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 10 Mrt 2016 12:00

Re: Bananenbrood

Azi: Waarom doe je er baking soda in? Dat werkt toch pas samen met wat zuurs? Nu heb je dat er verder niet bij, dus volgens mij kun je het dan net zo goed weglaten.
<<

Anoniem273

Bericht 10 Mrt 2016 17:27

Re: Bananenbrood

Alibi schreef:Azi: Waarom doe je er baking soda in? Dat werkt toch pas samen met wat zuurs? Nu heb je dat er verder niet bij, dus volgens mij kun je het dan net zo goed weglaten.


Ik laat het inderdaad soms ook weg en dan lukt het recept ook. Ik heb het recept niet bedacht hoor :) Volg gewoon deze van Amber maar dan mik ik alles tegelijk door elkaar en roer met een vork. Zij doet in het originele recept allerlei tijdrovende stapjes tussendoor.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Mrt 2016 00:26

Re: Bananenbrood

Susan schreef:Ik gebruik altijd het recept van Uit Pauline's Keuken en maak het brood volledig van amandelmeel. De chocola laat ik weg, die vind ik te overheersend en niet lekker.

http://uitpaulineskeuken.nl/2014/01/hea ... bread.html


Deze gebruik ik ook. Alleen in plaats van amandelmeel gebruik ik speltmeel, en ik laat de kokosrasp en de dadels weg want dat vind ik beide echt niet lekker. Soms doe ik er een heel klein beetje honing door, maar meestal vergeet ik dat.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Mrt 2016 11:19

Re: Bananenbrood

Aziraphale schreef:
Alibi schreef:Azi: Waarom doe je er baking soda in? Dat werkt toch pas samen met wat zuurs? Nu heb je dat er verder niet bij, dus volgens mij kun je het dan net zo goed weglaten.


Ik laat het inderdaad soms ook weg en dan lukt het recept ook. Ik heb het recept niet bedacht hoor :) Volg gewoon deze van Amber maar dan mik ik alles tegelijk door elkaar en roer met een vork. Zij doet in het originele recept allerlei tijdrovende stapjes tussendoor.


Haha dat vind ik inderdaad ook vaak bij recepten. Ik gooi gewoon alles bij elkaar en dan gaat het prima ;)
<<

Anoniem237

Bericht 12 Mrt 2016 19:48

Re: Bananenbrood

Alibi schreef:Haha dat vind ik inderdaad ook vaak bij recepten. Ik gooi gewoon alles bij elkaar en dan gaat het prima ;)

Heel herkenbaar. Soms ben ik helemaal lui en dan weeg ik ook alles af in 1 kom. Heel lastig als je dan per ongeluk teveel meel erin gooit ofzo. :nerd:
<<

Anoniem193

Bericht 21 Mrt 2016 11:31

Re: Bananenbrood

Forumster schreef:
Alibi schreef:Haha dat vind ik inderdaad ook vaak bij recepten. Ik gooi gewoon alles bij elkaar en dan gaat het prima ;)

Heel herkenbaar. Soms ben ik helemaal lui en dan weeg ik ook alles af in 1 kom. Heel lastig als je dan per ongeluk teveel meel erin gooit ofzo. :nerd:

Haha ja zo vaak :P maja dan doe ik van alles maar weer wat extra.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers