Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huishoudhulp

<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 17 Mrt 2016 19:12

Re: Huishoudhulp

Wij hebben elke week een hulp, ene week doet ze hele bovenverdieping, 3 slaapkamers en de badkamer.
De andere week doet ze de beneden verdieping helemaal. Komt als de zolder helemaal klaar is nog een verdieping voor haar bij, dus denk dat ze dan per week 2,5 uur zal komen ipv 2 uur die ze nu maakt.

Wat ze dan doet, alles stoffen met droge en natte doek, ramen en de deuren, stofzuigen en dweilen. Was doe ik ook liever zelf.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Mrt 2016 20:45

Re: Huishoudhulp

Wat ik nu dus wel raar vind.. Onze hulp komt morgen voor het eerst. We hebben net twee emmers klaargezet met alle flessen schoonmaakmiddelen en doekjes etc er in en de dweil en stofzuiger er naast. Zetten we in de gang klaar want daar vroeg ze om. Prima. Maar ik wil bijv de salontafel schoon met de glassex, de keuken met Mr Muscle, nadat de wc schoon is graag een fresh disc erin etc etc. Maar dat hebben we allemaal niet gezegd! zou dan dan vanzelf snappen wat ze moet doen? Of niet?

Ik dacht dat m'n man tijdens de kennismaking wel een rondje met haar door het huis had gelopen om te zeggen wat waar moest, maar nee dus. Ik denk dat het wel goed komt hoor, maar toch..


Dus dat is misschien een handige tip aan jou, om dat echt te bespreken met je hulp, zodat ze weet wat je echt verwacht, met welke middelen op welke manier.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Mrt 2016 20:47

Re: Huishoudhulp

kan je niet een briefje voor haar neerleggen marin? Zelf heb ik ook gepoetst bij mensen en dan lag er wel eens een briefje wat ze graag wilden.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Mrt 2016 20:50

Re: Huishoudhulp

Ja dat ga ik inderdaad wel doen denk ik, maar hoop niet dat het dan te veeleisend en belerend overkomt. Zeker omdat ik haar niet ken. Maar komt vast goed!
Let's discover the world together.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 17 Mrt 2016 20:52

Re: Huishoudhulp

Ik denk niet dat ze dat uit zichzelf begrijpt met welke spullen ze wat moet schoonmaken, Marin. Iedereen werkt daar toch anders in natuurlijk.
Misschien dat je haar nog even kunt bellen om het te vertellen, of een briefje inderdaad klaarleggen waarin je het nog even beschrijft.

Ik denk dat ze het trouwens alleen maar fijn vindt om het te weten. Want ze wil dat jullie tevreden zijn. En of ze dat nou met product a of b schoonmaakt maakt voor haar geen verschil, maar voor jullie wel. En daar gaat het om.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 17 Mrt 2016 20:54

Re: Huishoudhulp

Wij hebben eens in de twee weken een schoonmaakster. Ik schrijf iedere week in een schriftje wat ze doen moet en zij schrijft terug welke bijzonderheden er zijn (zoals wc-eend op, dweil niet te vinden, etc.).

Ze komt 3 uur en doet dan:
Badkamer
Toiletten
Slaapkamer stoffen, wastafel en spiegels
Bovenverdieping stofzuigen
Trappen
Hal en overloop
Woonkamer stoffen, stofzuigen en dweilen en de plinten
Keuken alles schoon van de buitenkant
Bijkeuken dweilen en keukenblok

Daarnaast doet ze iedere keer extra dingen zoals een koelkast van binnen, enkele ramen, keukenkastjes van binnen.

Ik vind dat ze superveel doet in 3 uur!
<<

Anoniem282

Bericht 17 Mrt 2016 20:58

Re: Huishoudhulp

Een onbekende in huis was hier een argument omdat we hier soms smartphones hadden liggen met een gezamenlijke waarde van 6000-8000 euro. Dat viel samen met het werk van m'n huisgenoot. Daarom wilden wij toen alleen maar een huishoudelijke hulp die via wit werkte via een tussenpersoon (bedrijf). De situatie is inmiddels veranderd en nu zouden we niet per se meer via een tussenpersoon willen, maar nog steeds wit. Dat kost iets meer, maar je hebt ook meer zekerheid. Daar betalen we graag iets meer voor. :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Mrt 2016 21:03

Re: Huishoudhulp

Marin schreef:Ja dat ga ik inderdaad wel doen denk ik, maar hoop niet dat het dan te veeleisend en belerend overkomt. Zeker omdat ik haar niet ken. Maar komt vast goed!

nee joh dat vind ze niet te veeleisend. Iedereen heeft zijn eigen ding daarmee is voor haar dan alleen maar fijn dat ze weet wat jouw wensen zijn. Ik zou het niet vervelend vinden als mensen dat op een briefje zetten. Beter op een briefje zetten dan dat jij achteraf een raar gevoel hebt omdat het niet zo is zoals jij zelf altijd doet
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Mrt 2016 21:24

Re: Huishoudhulp

M'n man heeft even geappt met haar (dat moest toch nog om de precieze tijd af te spreken) dus het één en ander is besproken. Wel fijn!

Misschien dus idd een tip om dat van te voren af te spreken, Caro. Wel zo handig!
Let's discover the world together.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 18 Mrt 2016 11:35

Re: Huishoudhulp

Voordat de schoonkamer komt, zorgen jullie er dan eerst voor dat het helemaal opgeruimd is? Hier is het dus niet vies maar wel een rommeltje vaak. Als ik dan opruim maak ik meteen schoon. Het lijkt me niet fijn als de schoonmaakster mijn rommel (vuile vaat, speelgoed, papieren, losse dingen) eerst moet verplaatsen/opruimen. Of was moet oprapen vam de grond. Hoe is dat bij jullie?
04-2014
10-2015
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Mrt 2016 11:39

Re: Huishoudhulp

Deze mevrouw werkt volgens mij ook wit, ze heeft iig haar KVK nummer op de flyer staan dus ik ga daar wel vanuit. Als ik geen goed gevoel bij deze mevrouw heb, dan ga ik het ook via zon tussenbedrijf doen. Minder gezeur denk ik uiteindelijk.

Ik ben volgens mij niet zo specifiek dat ik wil dat dingen met een bepaald schoonmaak spul schoon worden gemaakt. Ik ben gewoon geen schoonmaak type van mezelf dus ik denk meer 'als het schoon is zal het mij een worst wezen met welk spul!' Ga ervanuit dat deze dame er meer verstand van heeft dan ik namelijk :-D
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Mrt 2016 11:43

Re: Huishoudhulp

Milou schreef:Voordat de schoonkamer komt, zorgen jullie er dan eerst voor dat het helemaal opgeruimd is? Hier is het dus niet vies maar wel een rommeltje vaak. Als ik dan opruim maak ik meteen schoon. Het lijkt me niet fijn als de schoonmaakster mijn rommel (vuile vaat, speelgoed, papieren, losse dingen) eerst moet verplaatsen/opruimen. Of was moet oprapen vam de grond. Hoe is dat bij jullie?


Ja ik heb dat nu wel gedaan. Vanochtend even snel afwas ingeruimd in de vaatwasmachine zodat het netter staat en alles beetje aan kant.
Oh gek idee hoor, dat er nu as we speak iemand in m'n huis is. Kijk wel uit naar vanavond om te zien of t dan schoon is.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Mrt 2016 11:45

Re: Huishoudhulp

Ik denk wel dat het handig is dat het iig netjes is!
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 18 Mrt 2016 23:39

Re: Huishoudhulp

Wij willen ook wel graag iemand, maar we vinden het beide niet prettig als je iemand niet kent. Misschien dat we via via iets vinden, dat we het dan wel doen. Ik zou Wel altijd in huis willen zijn als er iemand zou zijn.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mrt 2016 10:50

Re: Huishoudhulp

Mijn moeder had ook hulp in de huishouding maar hielp dan altijd mee. Zo hadden ze samen het huis in een paar uur gedaan. Ze hielden ook altijd samen even pauze. Volgens mij deed mijn moeder dan meer opruimen etc. en de hulp de grote klussen. Of ze verdeelden het, ik weet het niet meer.

Ik had ooit een collega en die moest soms wel om zichzelf lachen want de avond voordat de hulp kwam ging ze altijd als een tornado door het huis om alles netjes te krijgen omdat ze zich anders schaamde voor de hulp (en die dan ook moeilijk zou kunnen poetsen). Zo haalde ze dan ook even snel een doekje over de keuken en even snel de wasbak in de badkamer schoon anders moest ze wel denken. Haha. Of te wel ze had de helft dan al zelf gedaan. Maar de hulp deed dan alsnog de grote klussen. En het stimuleerde haar dus wel om elke week een keer het huis netjes te maken. Net als dat het mijn moeder stimuleerde, die ene ochtend in de week kwam de hulp dus moest ze wel gaan poetsen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Mrt 2016 16:17

Re: Huishoudhulp

Ik zorg dat de vloer vrij is van kleding en schoenen, dat het aanrecht leeg is en rommeltjes opgeruimd zijn. Ze komt niet om op te ruimen, maar om te poetsen. Verder maakt het me niks uit waar ze wat mee schoonmaakt, daar heeft zij meer ervaring in en verstand van dan ik. Enige is dat we voor de afzuiger een speciaal spulletje hebben omdat het chroom is.

En nee, ze werkt niet zo precies als ik zelf zou doen, maar daarom komt er bij mij ook nooit een eind aan, want als ik eenmaal begin...en ik vind het verschrikkelijk om mijn vrije dag te besteden aan poetsen.

Ik ben zo blij met haar! Met kerst Pasen etc krijg ze ook altijd een kleinigheidje of extraatje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem273

Bericht 19 Mrt 2016 17:50

Re: Huishoudhulp

Als ons huis straks klaar is wil ik ook heel graag een hulp! 3 uurtjes om de week ofzo. Ik ben echt een slechte huisvrouw. M'n man is er veel beter in maar hij is hier aan het verbouwen dus komt de rest min of meer op mij neer :palm:.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Mrt 2016 21:38

Re: Huishoudhulp

Ik ruim het huis altijd super, super netjes op. Het is sowieso wel een stok achter de deur om het huis netjes te houden want dan hoeven we in het weekend (ze komen op maandag) niet zo veel opruimen, dus het werkt voor ons op die manier ook goed. En ik wil dat ze hun tijd besteden aan poetsen en niet aan opruimen of zooi oprapen en er onder door stoffen.

Hier gaat het trouwens andersom als bij Marin, zo gebruikte ik altijd badkamerreiniger van Dasty of van AH eigen merk, maar onze schoonmakers hebben lieve Antikal, prima, dan koop ik dat, zo willen ze ook graag Glassex ipv een huismerk. Het maakt mij allemaal niks uit, als het maar schoon wordt ( en ze uiteraard de juiste producten voor de juiste oppervlakken gebruiken, maar dat doen ze uit zichzelf).

Wij hebben onze schoonmakers via buren, van de 40 appartementen hier in het pand maken ze er 5 schoon, onze buren waren heel tevreden, wij hebben een kennismakingsgesprek gehad en toen vertrouwde we het wel aan ( vooral op basis van de aanbeveling van de buren). Wij zien ze verder nooit, de communicatie gaat via de app of ze leggen een briefje neer als erbijvoorbeeld iets op is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Mrt 2016 05:24

Re: Huishoudhulp

Oh het maakt mij niet uit wat ze precies gebruikt hoor, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde meer hoe kan zij raden welk schoonmaakmiddel wij graag gebruiken? Zoals glassex voor de salontafel. Geen idee of zij dat ook gedaan heeft, maar ik wil haar ook geen waslijst geven met dingen van zo moet je het doen.

Maar alles was mooi schoon toen we thuis kwamen. Echt heel erg fijn! Alleen stond alles anders, echt heel grappig. Alle potjes en dingetjes in de keuken en badkamer staan nét even anders. Maar dat is niet erg hoor.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem221

Bericht 20 Mrt 2016 05:57

Re: Huishoudhulp

Als ik in de toekomst weer voltijds ga werken, dan wil ik ook graag een huishoudelijke hulp. Mijn vriend vindt dit de grootste onzin, want hij is thuis en hij kan ook schoonmaken. In theorie is dit inderdaad mogelijk, maar in de praktijk zo moeilijk te realiseren, omdat hij ziek is. Hij zal heus de ene week meer energie hebben dan de andere en dus de ene week meer kunnen schoonmaken dan de andere, maar ik wil het er niet op wagen. Ik wil gewoon niet staan voor het poetswerk op een vrije dag, terwijl het zo makkelijk te voorkomen is.

Marin, ik snap je. Voor elke klus heb ik een ander schoonmaakmiddel en dat werkt het beste. Maar ik heb me ook bedacht dat een schoonmaakster niet voor niets het vak uitoefent en misschien wel weet wat nog beter werkt. Als het maar schoon is op het eind, dan maakt het me niet uit welk middel ze daarvoor gebruikt heeft.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers