Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Anoniem282

Bericht 25 Feb 2016 14:23

Re: Werk & studie biechttopic

Haha, vraag je nou hulp om jou je verantwoordelijkheden te laten nemen? Jij kunt alleen jezelf helpen. Ik zou eens beginnen met je volwassen te gedragen. Verbazingwekkend dat deze werkgever je er vanochtend niet eruit heeft geschopt. Met deze houding die jij tentoonspreidt, heb ik niet eens zin om met je mee te denken. Succes ermee.
<<

Linvi

Bericht 25 Feb 2016 14:37

Re: Werk & studie biechttopic

Het enige gevoel wat ik heel sterk krijg is je een schop onder de kont te willen geven...
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 25 Feb 2016 14:49

Re: Werk & studie biechttopic

Meen je dit serieus. Hoe kan het zijn dat hij überhaupt nog op je stage mag komen. Ik kan me geen werkgever voorstellen die akkoord gaat met wekelijkse ziekmelding en nu pas zegt dat dat niet kan en je langer door wil laten gaan.

Buiten dat snap ik ook echt niet dat je jezelf wekelijks durft ziek te melden. Geloof dat ik me niet meer bij mijn collega's zou durven vertonen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 26 Feb 2016 16:18

Re: Werk & studie biechttopic

Maar hoe oud ben je eigenlijk? Ik.zie een ongemotiveerd meisje van 15 voor me maar op die leeftijd doe je geen bbl. En waarom 2 uur reistijd? ? Kon je echt niet voorzien dat 4x4 uur reizen pw teveel was?

Nou ja, wat het nu te doen staat is je huiswerk bijwerken en die 4 dagen aanwezig zijn en een actieve houding laten zien. Succes!!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 27 Feb 2016 13:23

Re: Werk & studie biechttopic

Ik ben fulltime in loondienst bij een werkgever maar ik heb een studie afgerond waarmee ik thuis losse opdrachten kan doen voor mensen (het werk wat ik in loondienst doe sluit niet aan bij mijn studie, waar ik overigens bewust voor heb gekozen). Stel dat ik 700 euro verdien met een opdracht (voor een familielid) en dit volgend jaar bij de belastingaangifte opgeef als 'overige inkomsten' (netjes volgens de regels), moet ik daar dan ongeveer de helft aan belasting over betalen? Want als ik dan maar 350 euro overhoud is dat voor mij een reden om de opdracht niet aan te nemen omdat mijn vrije tijd me dan meer waard is. Deze opdracht zal voor dit jaar in ieder geval iets eenmaligs zijn. Zwart werken is verboden dus dat doe ik liever niet, maar komt de bd daar achter met zo'n eenmalig iets van dat bedrag? Heeft iemand van jullie hier zelf ervaring mee?
<<

Anoniem282

Bericht 27 Feb 2016 13:25

Re: Werk & studie biechttopic

Het was nog maar eergisteren dat Biechtje met de ontbrekende arbeidsethos had gebiecht, maar gezien de reacties vraag ik me af of ze nog komt reageren. Ik denk namelijk niet dat andere forumsters dit gedrag 'normaal' zouden vinden.
<<

Anoniem321

Bericht 27 Feb 2016 14:09

Re: Werk & studie biechttopic

[quote="Roos'"]Echt heel flauw ragazza, maar liggen zulke afspraken niet schriftelijk vast ergens? Heb je hr ook al gecontacteerd hierover?

quote]
Hij is meteen ook hr :laughcry: We zijn echt een piepklein bedrijfje met maar 9 medewerkers en met niks op papier mbt dat soort zaken.
(en dat is stom wat mijn werkgever en de chef de bureau zijn beide juristen)
<<

Anoniem282

Bericht 27 Feb 2016 14:52

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Ik ben fulltime in loondienst bij een werkgever maar ik heb een studie afgerond waarmee ik thuis losse opdrachten kan doen voor mensen (het werk wat ik in loondienst doe sluit niet aan bij mijn studie, waar ik overigens bewust voor heb gekozen). Stel dat ik 700 euro verdien met een opdracht (voor een familielid) en dit volgend jaar bij de belastingaangifte opgeef als 'overige inkomsten' (netjes volgens de regels), moet ik daar dan ongeveer de helft aan belasting over betalen? Want als ik dan maar 350 euro overhoud is dat voor mij een reden om de opdracht niet aan te nemen omdat mijn vrije tijd me dan meer waard is. Deze opdracht zal voor dit jaar in ieder geval iets eenmaligs zijn. Zwart werken is verboden dus dat doe ik liever niet, maar komt de bd daar achter met zo'n eenmalig iets van dat bedrag? Heeft iemand van jullie hier zelf ervaring mee?


Vestig je jezelf nu wel/niet al als ZZP'er? Bij een tweede inkomen houd je er doorgaans weinig aan over. Niemand hier kan jou garanderen of de BD je wel/niet eruit licht voor controle. Het is een risico. Niet eentje waarop ik het zou wagen. Die losse opdrachten zou ik vooralsnog zien als ervaring opdoen in je eigen vakgebied.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Mrt 2016 13:22

Re: Werk & studie biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 21 Mrt 2016 22:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 09 Mrt 2016 13:27

Re: Werk & studie biechttopic

Als ze je niet gelooft, waarom neem je dan niet je vorige salarisstrookje voor haar mee om het aan te tonen?
<<

Anoniem211

Bericht 19 Mrt 2016 23:27

Re: Werk & studie biechttopic

Gewoon je vorige loonstrookje laten zien en aangeven dat je dus wel meer wilt verdienen dan wat zij zegt. Is echt niet raar hoor. Kom een beetje op voor jezelf :)
<<

Anoniem211

Bericht 19 Mrt 2016 23:29

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Ik ben fulltime in loondienst bij een werkgever maar ik heb een studie afgerond waarmee ik thuis losse opdrachten kan doen voor mensen (het werk wat ik in loondienst doe sluit niet aan bij mijn studie, waar ik overigens bewust voor heb gekozen). Stel dat ik 700 euro verdien met een opdracht (voor een familielid) en dit volgend jaar bij de belastingaangifte opgeef als 'overige inkomsten' (netjes volgens de regels), moet ik daar dan ongeveer de helft aan belasting over betalen? Want als ik dan maar 350 euro overhoud is dat voor mij een reden om de opdracht niet aan te nemen omdat mijn vrije tijd me dan meer waard is. Deze opdracht zal voor dit jaar in ieder geval iets eenmaligs zijn. Zwart werken is verboden dus dat doe ik liever niet, maar komt de bd daar achter met zo'n eenmalig iets van dat bedrag? Heeft iemand van jullie hier zelf ervaring mee?


Nee joh. Dan zou je sowieso nog vallen onder de kleine ondernemersregeling. Google daar maar eens op.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 20 Mrt 2016 10:22

Re: Werk & studie biechttopic

Marilyn schreef:
Biechtje schreef:Ik ben fulltime in loondienst bij een werkgever maar ik heb een studie afgerond waarmee ik thuis losse opdrachten kan doen voor mensen (het werk wat ik in loondienst doe sluit niet aan bij mijn studie, waar ik overigens bewust voor heb gekozen). Stel dat ik 700 euro verdien met een opdracht (voor een familielid) en dit volgend jaar bij de belastingaangifte opgeef als 'overige inkomsten' (netjes volgens de regels), moet ik daar dan ongeveer de helft aan belasting over betalen? Want als ik dan maar 350 euro overhoud is dat voor mij een reden om de opdracht niet aan te nemen omdat mijn vrije tijd me dan meer waard is. Deze opdracht zal voor dit jaar in ieder geval iets eenmaligs zijn. Zwart werken is verboden dus dat doe ik liever niet, maar komt de bd daar achter met zo'n eenmalig iets van dat bedrag? Heeft iemand van jullie hier zelf ervaring mee?


Nee joh. Dan zou je sowieso nog vallen onder de kleine ondernemersregeling. Google daar maar eens op.


Dat klopt niet helemaal wat je hier zegt. Op het moment dat het om 1 incidentele opdracht die je doet voor een familielid dan wordt dit vaak aangemerkt als resultaat uit overige werkzaamheden en wordt dit meegenomen bij je box 1 inkomen. Maar zoals Guattari hierboven al zei dit hangt af van hoe je dit vormgeeft dus als privé-persoon of als ZZP'er, op het moment dat je dit vaststelt dan kun je pas kijken van welke (eventuele) faciliteiten je gebruik kunt maken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Mrt 2016 23:17

Re: Werk & studie biechttopic

Even onder het biecht-account, al is dit niet een biecht maar meer een vraag incl. tips.

Ik zit nou al een jaar en twee maand werkloos thuis. En hoe langer ik thuis zit, hoe nerveuzer ik word want je bent steeds langer uit de roulatie en dat werkt mij weer tegen bij een evt nieuwe werkgever. Denk ik. Anderzijds heb ik een rugzakje: ik heb pdd-nos met een gemiddeld iq, op het eerste gezicht lijk ik gewoon normaal als ieder ander maar wanneer je mij beter leert kennen merk je het. Ik vind veranderingen moeilijk, het communicatieve is iets wat ik lastig vind en ik heb ietsje langer nodig om mijzelf te bewijzen. Mede daardoor ontvang ik een w.ajong, hartstikke leuk maar ik wil ook heel graag werken! Ik ben gevoelig voor tegenslagen en evt depressies, hierdoor kan ik maar 20 uur werken en ben ik niet altijd even hard op zoek naar werk. Maar na honderden brieven wil ik nu wel eens een leuke baan! Alleen loop ik tegen dingetjes op. Ik vind het bijvoorbeeld echt doodeng! Mijzelf 'verkopen' is een gesprek, daarna krijg je de eerste werkdagen en dan begint ook mijn onzekerheid parten te spelen: Doe ik het wel goed? Vinden ze mij niet te langzaam? Wanneer moet ik dit werk kunnen? Etc.. Hoe ga je hiermee om? Daarnaast wil ik deze week mijn sollicitatiebrief en cv helemaal omgooien, opvallend en creatief want anders val je niet op in deze tijd. Maar wat kan wel en wat kan niet?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Mrt 2016 20:34

Re: Werk & studie biechttopic

---
Laatst gewijzigd door Biechtje op 21 Mrt 2016 21:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 21 Mrt 2016 20:36

Re: Werk & studie biechttopic

Je bedoelt dat de werkgever nu, na toezegging, de wetgeving er alsnog bij pakt en het constateert?
Ik denk dat het wel mag, formeel gezien. Netjes is het natuurlijk niet.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Mrt 2016 21:12

Re: Werk & studie biechttopic

---
Laatst gewijzigd door Biechtje op 21 Mrt 2016 21:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 21 Mrt 2016 21:17

Re: Werk & studie biechttopic

Lastig hoor Biechtje. Ik heb geen verstand van je rechten hierbij. Ik denk voor mezelf altijd zolang er geen handtekening onder staat is het niks waard voor mij.
<<

anoniem213

Bericht 21 Mrt 2016 21:18

Re: Werk & studie biechttopic

Ze moeten toch minstens een maand voor einde contract aangeven dat het niet verlengd wordt? Wanneer loopt je contract af?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Mrt 2016 21:25

Re: Werk & studie biechttopic

--
Laatst gewijzigd door Biechtje op 21 Mrt 2016 21:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 21 Mrt 2016 21:26

Re: Werk & studie biechttopic

Maar dan zijn ze nu toch sowieso te laat als ze het ineens toch niet willen verlengen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Mrt 2016 21:31

Re: Werk & studie biechttopic

--
Laatst gewijzigd door Biechtje op 21 Mrt 2016 21:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 21 Mrt 2016 21:43

Re: Werk & studie biechttopic

Maar doen ze al moeilijk of ben jij daar bang voor?
<<

whiteflower

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:49

Bericht 24 Mrt 2016 15:56

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje met Rugzakje: Zelfde situatie hier. Zelfde rugzakje. Ik heb deze week al 3 sollicitatie gesprekken gehad en blijf het eng vinden. Bij mij kunnen ze loondispensatie krijgen omdat ik gewoon niet zo snel kan werken als een 'normaal' persoon. Ik zal dan ook nooit 40 uur kunnen werken, 30 uur max. Ik heb uitgelegd dat zolang er voor mij duidelijkheid is en structuur ik me wel red, maar voel me precies hetzelfde! Ook het wennen, onzeker zijn als je nieuw bent, of je het wel goed doet. Om mijn motivatiebrief zo pakkend te maken heb ik mijn vriend gevraagd te helpen. En ik heb een thuiscoach, met wie ik dit soort dingen kan bespreken. Als je meer wilt weten, hoe ik ermee om ga, of ervaringen ofzo, stuur me gerust een privé bericht :)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 27 Mrt 2016 00:56

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb faalangst en dat uit zich door uit te stellen. Over 3 dagen heb ik mijn voorlaatste tentamen en ik moet deze halen wil ik dit studiejaar nog kunnen afstuderen.

Maar ik heb nog bijna niets gedaan en blijf maar uitstellen. Ik word er gek van. Zowel van de faalangst als de angst dat ik niet afstudeer dit studiejaar. Ik kan het zowel mentaal als financieel niet opbrengen om na dit jaar verder te gaan. Het is alles of niets en dat werkt verlammend.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers