Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eczeem?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Mrt 2016 14:19

Eczeem?

Ik heb sinds ongeveer een week (denk ik) een paar rare rode plekjes op m'n lijf, vooral op m'n rug en buik. Het zijn vrij kleine, schrale plekjes en ze zijn rood met in het midden een beetje wit. Ik heb nooit last van uitslag of eczeem gehad, maar hier lijkt het nu wel op. Nu heb ik altijd het wasmiddel van AH en ik zag dat dat vorige week ineens een andere verpakking had. Zou het kunnen dat het wasmiddel zelf ook iets is veranderd en ik daardoor eczeem krijg ofzo? Voor de zekerheid heb ik nu een wasmiddel van Kruidvat gekocht. Ik ben al vaak bij de dokter geweest de laatste tijd en heb daar ff geen zin meer in, dus ik wil het nog even aankijken. Herkent iemand dit toevallig? Ik smeer het vooralsnog maar even in met Vaseline of Bepanthen, kijken of dat helpt.
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Mrt 2016 15:27

Re: Eczeem?

Is het niet gewoon droog? Ik heb die kleine plekjes ook wel eens, en dan vooral nu met dit weer. Maar bij mij is het uiteindelijk gewoon droog en met wat uierzalf trekt het ook wel snel weg.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Mrt 2016 15:32

Re: Eczeem?

Ja ik droog ook uit met dit weer hoor en heb steeds overal jeuk, maar heb er nog nooit van die gekke plekjes van gekregen. Maar ik hou het wel een beetje vet en kijk even aan hoe het dan gaat.
❤ 7 juni 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Mrt 2016 18:57

Re: Eczeem?

Klinkt als eczeem oid ja. Bewoonster van mij heeft ook zulke plekken. Rood met in het midden wit. Alleen bij haar heel groot dat ik zelfs aan ringworm dacht. Even mee baar de arts dan kan die een passende zalf voorschrijven. Vaak iets van miconazol. Is wel vrij te verkrijgen trouwens tegenwoordig. Is ook voor zwemmerseczeem. Maar zou niet zomaar zelf ermee gaan smeren.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Mrt 2016 18:59

Re: Eczeem?

Nu opeens heftig op wasmiddel reageren met gekke plekjes kan, maar lijkt me minder waarschijnlijk. Dan had je eerder jeuk met geen huidafwijkingen of galbulten of vage roodheid. Niet van die gefocusde plekjes. Droogteplekjes kan goed, zeker als je vaker droge huid hebt, maar als je dat anders nooit hebt en het centraal helderder is zou ik ringworm (schimmeltje) ook nog niet uitsluiten. Heeft het zo'n donkere kring?

Voor eczeem krijg je eerder een vette zalf (vaselinecetomacrogol ofzo) eventueel met een matig corticosteroïd erin (klasse 2 ofzo, triamcinolone bijvoorbeeld). Miconazol is echt een antischimmelmiddel voor bijvoorbeeld ringworm inderdaad.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Mrt 2016 19:08

Re: Eczeem?

Toch heeft die bewoonster geen ringworm maar is het gewoon eczeem oid. En moesten we wel miconazol smeren. Maar dit kan ook zijn omdat dit al in gebruik was voor eventuele smetplekken
D. 💙14-01-2019💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Mrt 2016 19:17

Re: Eczeem?

Als ik afbeeldingen zoek van verschillende huidziekten (en daarbij bijna over m'n nek ga, maar dat terzijde), lijkt het nog het meest op eczeem. Twee plekjes hebben een wit middenstuk (centraal heet dat kennelijk) en verder zitten er op m'n buik wat beginnende (?) rode plekjes die ruw aanvoelen. Zelf smeren met vaseline kan weinig kwaad toch? Als het volgende week nog niet weg is, ga ik alsnog wel ff naar de huisarts.
❤ 7 juni 2018
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 16 Mrt 2016 21:24

Re: Eczeem?

Vet houden kan geen kwaad idd.
Van bepanthen is er nu ook een eczeem-crème, zonder geneesmiddel o.i.d.. te koop
En verder zijn de producten van La Roche Posay, Lipikar (baume), ook goed bij evt. eczeem. Je kan dit in de apotheek kopen, of eerst een proefmontsertje vragen
J. 07-11-2012
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Mrt 2016 21:27

Re: Eczeem?

Opletten dat je het niet dicht smeert. Vaseline is volgens mij weinig ademend. Beter dan bepanthen crème ofzo.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Mrt 2016 21:40

Re: Eczeem?

Ik heb vaseline, Bepanthen en Sudocrem in huis. Is Bepanthen dan het beste? Dat heb ik vanmorgen gebruikt. Geschikt voor babybilletjes, dus kan vast geen kwaad ;)
❤ 7 juni 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Mrt 2016 22:58

Re: Eczeem?

Dan zou ik de bepanthen pakken. Vaseline en sudo crème smeer je het zover ik weet mee dicht.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 17 Mrt 2016 05:27

Re: Eczeem?

Ik heb een tijd lang last gehad van contact eczeem. Bij mij was de trigger Dreft afwasmiddel. Heb toen veel neutralproductengebruikt.Want mijn huid reageerde opeens overal op.ook zinkzalf (sudocreme ).uiteindelijk toch wel naar de huisarts gegaan voor zalfje.bij mij waren het blaasjes met vocht die uiteindelijk droog werden.vooral erg veel jeuk en pijn gehad.jaren geen last gehad tot ik in ziekenhuis had gelegen 3 weken.moest vaak handenwassen en had veel stress.en na jaren geen eczeem weer op precies dezelfde plek terug.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers