Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

<<

Anoniem16

Bericht 12 Okt 2013 22:01

Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Straks stond N weer aan 1 hand vast aan de kruk flink heen en weer te ' dansen' ... Steeds laat ze een hand los en blijft zo staan en ik krijg er nog steeds de kriebels van....


Eergisteren zat ze ook bijna op de kruk.. Ze klimt overal op, nu al. Waar R altijd enorm voorzichtig was en nog steeds niet veel durft denk ik bij N nu soms al, pfff ff mijn hart vasthouden want ze lijkt geen angst te kennen.


Jullie ook van die momenten gehad?
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 12 Okt 2013 22:04

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Ik moet er steeds aan denken dat ik de kinderstoel op zijn kant leg..
S is er gisteren vanaf gevallen toen ik even met mijn rug naar hem toe stond, gelukkig ging het niet hard.
Maar hij klimt ook overal op, niet zo handig met zijn ziekte...

Heb er ook aan gedacht om een Ikea stoel te halen, maar vind dat zo zonde van de Trip Trap en vind die van de Ikea echt onhandig met die poten.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem16

Bericht 12 Okt 2013 22:07

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Oei pip. Mag ik vragen wat je zoontje heeft?
<<

Anoniem103

Bericht 12 Okt 2013 22:29

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Ja hoor zat van die momenten. Bij mijn zoontje is het nu wel een beetje over maar bij M... Laatst stond ze bijvoorbeeld op de eettafel te dansen toen ik terug kwam van de wc.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 12 Okt 2013 22:32

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Hij heeft milde Hemofilie.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem187

Bericht 12 Okt 2013 22:34

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Tania schreef:Ja hoor zat van die momenten. Bij mijn zoontje is het nu wel een beetje over maar bij M... Laatst stond ze bijvoorbeeld op de eettafel te dansen toen ik terug kwam van de wc.



Pfff strenge moeder ben jij. Niet mogen dansen op de eettafel?!
Je moet toch ergens leren hoe je je moet gedragen op een podium en leren wat je er allemaal op kan? Straks heeft ie, dankzij jou uiteraard, podiumvrees! Foei foei ;)
<<

Anoniem57

Bericht 12 Okt 2013 22:39

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Hier klimt ze overal en nergens op.
Als ik haar even neerzet om de autodeur open te doen, dan is ze al verdwenen, rent zo de straat op.
Ze doet de gekste trucjes op ons bed, dan gaat ze staan en laat zich zo als een plank voorover vallen, of achterover, maar net waar ze zin in heeft.
En toen ik pas even niet keek, stond ze op de grote picknicktafel te dansen.
<<

Anoniem103

Bericht 12 Okt 2013 22:42

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Nee joh zo streng ben ik niet. Ze is pas 1,5 dus ze moet nu nog op de salontafel oefenen, vanaf 2 jaar mag ze pas op de eettafel oefenen :cheering:
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 12 Okt 2013 22:54

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Parel, N. is precies zoals L. Ik kan haar geen seconde naast de auto laten staan, ze is gelijk weg. Ook op bed hebben we heel veel 'oeii' momentjes gehad. Vanaf dat N. kon staan/optrekken ging ze aan het hoofdeind staan en liet zich recht als een plank naar achteren vallen. Steeds weer opnieuw. Ze heeft er een heel riedeltje bij, ze noemt het 'Boem doen. Staat ze op onze kussens, gezicht naar de muur: "Boem doen, ga, go, ga, NU!"
<<

Anoniem85

Bericht 12 Okt 2013 23:02

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Zoveel, sinds hij zich optrekt klimt jij overal op. Vorige week ging het mis, toen trok hij zich op aan een hoge plantenbak, viel om, hij had het zand overal.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Okt 2013 23:29

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Hier ook zo'n klim aapje... ze klimt continu op de bank en dan zo door de vensterbank in of ze gaat op de leuning staan en houd zich vast aan de rand van de box die naast de bank staat.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem5

Bericht 13 Okt 2013 06:56

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Oh ja, verschrikkelijk. Maar het was/is er echt niet uit te krijgen bij ons kinderen. Laatst zaten ze alweer met zn tweeen op het aanrecht. Brullen! Meneer had de stoel waarmee ze erop waren geklommen weggeschopt dus ze konden er niet af :D

Maar met 7-8 maanden zaten ze al op het tv meubel en ze waren nogal hardnekkig wat luisteren betreft dus ik hoefde maar even met de een bezig te zijn, zat de ander er direct weer op. Met 10 maanden was ik het zo zat dat ik ze er de hele dag af bleef plukken dat ik halsoverkop een dressoir heb gekocht voor de tv. Toen was het even gedaan met ze eraf plukken. Helaas wisten ze met 1,5 ongeveer ook op het dressoir te komen :laughcry:
Over tafels nog maar niet gesproken. De salontafel mochten ze wel op staan/dansen maar de eettafel bleef toch aantrekkelijk, hele dag door. Pff, krijg er al hoofdpijn van als ik eraan terug denk. Hoevaak ik de eetstoelen wel niet achter het traphekje heb gezet.
<<

Anoniem171

Bericht 13 Okt 2013 09:40

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Hier een hartaanval moment gehad...

Ik stond onder de douche, jongste (8 weken) lag te slapen in ons bed, middelste (2,5 jaar) zat er naast iPad te kijken. Onder de douche kreeg ik opeens heel erg een niet pluis gevoel, dus sprong onder de douche vandaan. Lag daar middelste bovenop een hoofdkussen met daaronder de baby! Ik ben mij echt DOOD geschrokken!
<<

Anoniem331

Bericht 13 Okt 2013 09:42

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Oeh Nana, ik geloof niet dat ik ze in eerste instantie ook beide op hetzelfde bed had laten liggen. Wat zal je geschrokken zijn!
<<

Anoniem83

Bericht 13 Okt 2013 15:45

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Hier staat de jongste ook regelmatig op de rugleuning van de bank, in de vensterbank, bovenaan de trap enz. Enz. Of hij klimt in de droger of wasmachine. Valt ook vaak ergens vanaf om vervolgens te gaan lachen terwijl mijn hart nog een toerental te snel gaat. Heeeel anders dan de oudste. Pfff
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Okt 2013 16:00

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Jeetje Nana, dat was zeker schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen.

N. is overigens niet zo'n durfal. Ze is over het algemeen erg voorzichtig. Gevaarlijk klimmen ergens op of ergens in heeft ze niet vaak gedaan. Pas als ze weet dat ze iets goed kan (traplopen, glijbaan opklimmen) dan doet ze het. Dat geldt voor bijna alles. Het enige probleem hier is het weglopen en het op bed/bank springen.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 13 Okt 2013 17:01

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Oeh Nana dat is zeker schrikken.

Hier ook een echt klimaapje. Klimt via zijn eigen stoeltje op de salontafel. Trekt zich over de boxrand heen vanaf de buitenkant. Klimt op de bank en gaat erop staan springen. Als je niet oplet klimt hij zelf de trap op.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 13 Okt 2013 20:05

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Oh, Nana wat eng. Ik vind het wel altijd heel mooi om te horen en te voelen dat je het als moeder voelt, wanneer er iets niet goed gaat.

Afbeelding
Hier was J. elf maanden. Ik was in de keuken met het eten bezig en toen ik weer in de woonkamer kwam, kon ik hem nergens vinden, hij zei ook niets, pas toen ik hem zag zitten begon hij breeduit te grijnzen.

Vorig weekend waren we hem kwijt. Hij was met C. en het buurmeisje buiten op de trampoline en wij waren wat aan het opruimen en schoonmaken binnen. Ik kwam op een gegeven moment buiten om te kijken(zat ongeveer tien minuten tussen) en toen zag ik het hek open staan. De meiden zeiden dat hij naar binnen was om te plassen, maar wij hadden hem niet gezien. Ik roepen en roepen, maar geen reactie. Mijn vriend via de voordeur, ik via de achterdeur. Wij hebben achter het huis bosjes, met daarachter weer een riviertje. Toen ik me door de bosjes had gewurmd zag ik hem staan aan de waterkant. Zich van geen kwaad bewust. Ik ben niet snel bang, maar in die paar minuten voelde ik echt een afgrijselijk gevoel van paniek.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 13 Okt 2013 20:15

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Nana, jeetje wat schrikken! Gelukkig had dat je moedergevoel je hielp!

Riliju, jeetje kan me voorstellen dat je hem toen even kwijt was! En wat schrikken dat hij weg wat gelopen en bij het water stond! Gelukkig waren jullie er op tijd bij!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 14 Okt 2013 09:08

Re: Het ik-hou-mijn-hart-vast topic..

Oh, dat lijkt me echt schrikken Nana en Riliju!! De oudste is gelukkig niet zo'n held en heeft volgens mij nog nooit echt van die stunts uitgehaald. De jongste is echter veel pittiger en gaat veel eerder op ontdekking uit. Ze schuift krukjes en stoeltjes tot bij de bank en klimt er dan heel trots op ;-) Probleem is wel dat ze er zelf niet vanaf kan, dus als ik het niet op tijd zie, valt ze er gewoon vanaf :nopompom: Ook in haar stoeltje gaat ze altijd staan en dan klimt ze op tafel, ook als ze een riempje om heeft, daar wurmt ze zich gewoon uit los. Gelukkig houdt de oudste ook altijd een oogje in het zeil en zo kunnen we vrijwel altijd voorkomen dat het echt misgaat!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers